Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale program ma napewno podobna zasade dzialania, jak kazdy program tego typu do kazdej marki auta :)

 

A wrazie problemow, od czego jest to forum ? Od tego by wymieniac sie informacjami, spostrzezeniami, oraz pytac i uczyc sie od innych :)

 

Kasowanie i odczytywanie błędów jest takie same, ale co do kodowania i programowania to całkiem inna bajka w porównaniu z VW, ale damy radę. Ok, kończmy OT w tym temacie

  • Odpowiedzi 366
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
popierwsze starsze BMW pracuja na podstawie ZCS,niewiem czy wiadomo o co chodzi

Codowanie BMW , Wylaczenie ostrzezenia o pasach, TV-Free,przebudowa oswietlenia na LCI, klimy Basic na HIGH, Navigacji z MASK na CCC lub CCC LCI ( 8 przyciskow ) itd.


http://www.bavaria-access.de/


http://www.facebook.com/profile.php?id=100002804305191#!/pages/Bavaria-Access/157126324367474?sk=photos

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
koledzy mozecie mi powiedziec gdzie znajduje sie czujnik maty w e38 bo nie chce odkrecac fotela bo cos pokelbasie i tyle bedzie. chodzi mi dokladnie po ktorej stronie jak siedzisz to po prawej na srodku czy po lewej stronie oraz blizej przodu czy tylu
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie!

 

Przeczytałem cały wątek i doszedłem do wniosku, że wszyscy się zgodzili, że należy podłączyć równolegle diodę + rezystor tak aby emulować zajęcie miejsca przez pasażera.

 

Nie znam się dobrze na elektronice, ale z tego co wiem to podłączenie dwóch oporników równolegle prowadzi do układu, w którym łączny opór jest mniejszy niż opór któregokolwiek z oporników...

Czy nie wynika z tego wtedy, że podłączenie diody + rezystora równolegle daje bardzo podobny układ jak ten, w którym jest sama dioda?

 

Żeby zwiększyć opór trzeba chyba podłączać rezystory szeregowo... Wtedy jednak spada napięcie...

 

 

Czy moze mi ktoś wyjaśnić tą kwestię i równocześnie potwierdzić że robimy ten układ szeregowo? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano
układ robimy równolegle, ktoś wcześniej zamontował tylko diodę i to wystarczyło , jednak w niektórych samochodach dioda może mieć zbyt niską rezystancję żeby komputer wykrył zajętość, dioda przewodzi tylko w jedną stronę więc stanowi dodatkowe zabezpieczenie, jendak podejrzewam że jeśli założymy rezystor powiedzmy 10kOhm to efekt będzie podobny chociaż już nie ten sam, ponieważ rezystor przewodzi w obie strony. Teoretycznie podłączenie równolegle diody i rezystora to to samo co rezystora o wiekszej oporowości. Można by kombinować na wiele sposobów ale takie jest życie każdy problem można rozwiązać na przynajmniej 2 sposoby a efekt będzie ten sam.
Opublikowano (edytowane)

Podłączenie diody i rezystora równolegle powoduje, że komputer sprawdzając przewodzenie w jednym kierunku widzi tylko opór rezystora a w drugim niski opór. Dlaczego? ponieważ dioda przewodzi w jednym kierunku rezystor dwóch. Więc badając taki układ na przewodzenie w jednym kierunku otrzymamy opór rezystora w drugim opór mniejszy niż diody. A co to jest mata zajętości pasażera? to nic innego jak ten rezystor do którego podpięta jest dioda równolegle. Mata ta generuje określony opór w zależności od sposobu siedzenia jak i ciężaru pasażera. Opisywałem to wcześniej jak badałem. Więc łącząc diodę i rezystor szeregowo

nie stworzymy emulatora ponieważ układ będzie przewodził w jednym kierunku wykazując tylko opór rezystora i diody a w drugim kierunku nie będzie przewodzenia, więc komputer i tak będzie widział uszkodzoną matę.

Nie znam się dobrze na elektronice, ale z tego co wiem to podłączenie dwóch oporników równolegle prowadzi do układu, w którym łączny opór jest mniejszy niż opór któregokolwiek z oporników...

Dokładnie tak jak piszesz "dwóch oporników", ale tutaj łączymy diodę i rezystor. A komputer w aucie nie bada tylko rezystancji jak pisałem wyżej, ale również kierunek przewodzenia.

Edytowane przez trandolf
Opublikowano
Podłączenie diody i rezystora równolegle powoduje, że komputer sprawdzając przewodzenie w jednym kierunku widzi tylko opór rezystora a w drugim niski opór. Dlaczego? ponieważ dioda przewodzi w jednym kierunku rezystor dwóch. Więc badając taki układ na przewodzenie w jednym kierunku otrzymamy opór rezystora w drugim opór mniejszy niż diody. A co to jest mata zajętości pasażera? to nic innego jak ten rezystor do którego podpięta jest dioda równolegle. Mata ta generuje określony opór w zależności od sposobu siedzenia jak i ciężaru pasażera. Opisywałem to wcześniej jak badałem. Więc łącząc diodę i rezystor równolegle

nie stworzymy emulatora ponieważ układ będzie w jednym kierunku nie będzie przewodził, a w drugim opór rezystora, więc komputer i tak będzie widział uszkodzoną matę.

Nie znam się dobrze na elektronice, ale z tego co wiem to podłączenie dwóch oporników równolegle prowadzi do układu, w którym łączny opór jest mniejszy niż opór któregokolwiek z oporników...

Dokładnie tak jak piszesz "dwóch oporników", ale tutaj łączymy diodę i rezystor. A komputer w aucie nie bada tylko rezystancji jak pisałem wyżej, ale również kierunek przewodzenia.

 

świetnie to wyjaśniłeś! nie wiedziałem, że prąd puszczany jest w jednym i drugim kierunku... Teraz już wszystko nabrało sensu :D I dałeś też odpowiedź na to dlaczego sam rezystor nie działa (próbowali tego na jakimś innym forum BMW i pisali że nie działa). Chyba tylko pomyliłeś się pisząc " Więc łącząc diodę i rezystor równolegle

nie stworzymy emulatora ponieważ układ będzie w jednym kierunku nie będzie przewodził, a w drugim opór rezystora, więc komputer i tak będzie widział uszkodzoną matę." bo chodzi tu o szeregowe połączenie.

Opublikowano
Dzięki za zwrócenie uwagi!! :) Gdzieś w potoku myśli nie zwróciłem uwagi, że to zdanie w ogóle nie miało sensu, a nawet zawierało same błędy :D Widocznie w pierwszej wersji chciałem coś innego napisać, tylko edycja zbytnio mi nie wyszła :D Jeszcze raz dzięki [email protected] za dokładne czytanie tekstu :cool2:
Opublikowano
Jeśli masz sygnalizację niezapiętych pasów, a decydujesz się na emulator to musisz albo znaleźć sposób co wpiąć, aby wykryło zapięte pasy, albo wyciąć NCS-em(zakodować auto od nowa). Widziałem kiedyś opcje podczas zabawy NCS-em dotyczącą właśnie sygnalizacji pasów. Ja u siebie zastosowałem emulator, a nie wycinałem NCS-em bo mam wrażenie, że to tylko wyłączenie sygnalizacji uszkodzonej maty, a nie chciałbym się później przekonać, że poduszka nie wystrzeliła. A sprawdzanie zapięcia pasów można wyciąć, tylko pytanie brzmi czy to nie ma znaczenia na moc z jaką wybucha poduszka? Może ktoś coś podpowie ja nigdy tym się nie bawiłem, ale jakby udało ci się emulować miejsce zajęte i zapięty pas to najlepsze rozwiązanie, tylko nie usuwaj samej sygnalizacji bo cała reszta zadziała normalnie pozbędziesz się tylko sygnału i kontrolki na zegarach.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
. Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Zdecydowałem się na wlutowanie diody w układ maty. Mój egzemplarz jest prawdopodobnie z maja 99 i posiada układ AIRBAG TEMIC.

Zastosowałem diodę 4047. Po podłączeniu INP'Y i odczycie wartości wychodzi na to, że sterownik widzi cały czas zajętość fotela i to satysfakcjonuje mnie w zupełności:)

Pozdrawiam!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Sorki za odgrzewanie kotleta ale i ja mam mały problem z palącą się kontrolką air bag. Tzn u mnie jak się okazało poprzedni właściciel już coś kombinował mianowicie tak to wygląda:

http://imageshack.us/photo/my-images/834/modu3.jpg/

 

Przy zakupie auta kontrolka paliła się ale w mojej obecności mechanik komputerowo wykasował błąd. Z uwagi na fakt że nie byłem zbyt zorientowany w temacie BMW pomyślałem że wszystko jest ok. Po ok 2 miesiącach jazdy kontrolka ponownie wyskoczyła tzn zapaliła się i niestety ale nie gaśnie. Co powonieniem według was teraz zrobić - wszystko prze lutować tzn wlutować nową diodę wraz z kondensatorem czy może co innego pasuje zrobic?

Adriano007
Opublikowano
Masz już wlutowaną diodę i tak moim zdaniem to wystarczy dolutować do tej diody równolegle rezystor 10k i wykasować błąd. Po takim zabiegu powinno być ok.
Opublikowano
Witam. Sorki za odgrzewanie kotleta ale i ja mam mały problem z palącą się kontrolką air bag. Tzn u mnie jak się okazało poprzedni właściciel już coś kombinował mianowicie tak to wygląda:

http://imageshack.us/photo/my-images/834/modu3.jpg/

 

Przy zakupie auta kontrolka paliła się ale w mojej obecności mechanik komputerowo wykasował błąd. Z uwagi na fakt że nie byłem zbyt zorientowany w temacie BMW pomyślałem że wszystko jest ok. Po ok 2 miesiącach jazdy kontrolka ponownie wyskoczyła tzn zapaliła się i niestety ale nie gaśnie. Co powonieniem według was teraz zrobić - wszystko prze lutować tzn wlutować nową diodę wraz z kondensatorem czy może co innego pasuje zrobic?

powinieneś dać zdiagnozować układ

założę się że obecnie to napinacze są przyczyną świecenia się kontrolki a nie ta dioda

wystarczy wtyczki napinaczy pod fotelami poobcinać i kabelki polutować na stałe

z tym że kontrolka sama nie zgaśnie bo musi być wykasowany kompem błąd

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
posiadam bmw e46 320d z 1999 roku , mam rowniez takowy problem z ta poduszka , robil juz ktos w tym modelu te lutowanie z dioda tak jak jest na 1 stronie pokazane na tych zdjeciach , no i czy pomoglo w 100%? ;>
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
? ;>

 

Zajrzyj pod fotel i będziesz widział, jeżeli jest podobnie jak w E39 to czemu miało by nie działać

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam mam pytanie ja mam diode o oznaczeniu 1n4007 a kolega zakladal 1n4001 moge zalozyc tą co mam czyli 1n4007???

prosze o szybka odp.

Opublikowano
przeczytałem cały temat, moze cos mi umkneło. wiadomo ze trzeba diode prostownicza (1N4007)i rezystor nie mniejszy niz 8,2 kO diode, mam zachodze do sklepu i pytam o rezystor 8,2kO a gośc sie mnie pyta jakiej mocy ma być i tu moje pytanie bo z tego co znalazlem to sa rózne rezystory 8.2kOhm np 2.5w ,5w itp wiec jaki to ma byc konkretnie ? czy niema to róznicy . dzieki za odpowiedz .
Opublikowano
Powiedz mu, że jak najmniejszy jeśli chodzi o rozmiar, jego moc nie ma tutaj żadnego znaczenia, bo prądy jakie przez niego będą przepływać są znikome.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.