Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
koledzy, zdobyłem taki kondensator ceramiczny: 1n0 Mb (tak jest na nim napisane). Trochę się na tym nie znam więc pytam was: czy mogę go użyć?

Możesz

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 366
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mam kondensator o oznaczeniu 103, kolor pomarańczowy.

Czy mogę takiego użyć, wylutowałem go ze starej karty sieciowej.

Z tego co pamiętam ze szkoły to:

103

10000 p = 10 n

 

więc chyba może być?

Opublikowano
właśnie wlutowałem taką diodę z kondensatorem poduchy gasną tylko jest mały problem system upomina się o zapięcie pasów co zrobić?
Opublikowano

Ja też wczoraj wlutowałem diodę i kondensator zgodnie ze schematem z tego tematu i WSZYSTKO OK.

 

Oto opis moich działań:

1. Przed montażem oczywiście odłączyłem akumulator i dzięki temu zaoszczędziłem 30 zł. (będzie na flaszkę na weekend) za kasowanie błędu na kompie. Jeżeli już się komuś świeci kontrolka AIRBAG przed montażem, to niestety będzie musiał jechać na kompa po wszystkim. Ale zanim to zrobi to spróbujcie odłączyć akumulator na co najmniej godzinę ( u mnie wcześniej pomagało, poducha gasła, można też dać poskakać po fotelu pasażera tęższej osobie, sam ważę 140 KG i jak poskakałem to gasła, można też spróbować podładować akumulator, to też działało u mnie szczególnie zimą, jak miałem słaby to mi się świeciło a jak podładowałem to z biegiem czasu gasła).

 

2. To nie prawda że lepiej odkręcić fotel, wystarczy go unieść na maksa do góry i na maksa do przodu w kierunku deski rozdzielczej. Wyciągnąłem dywanik pasażera, głowa na podłogę i wszystko widać, teraz wystarczy wsadzić rękę i odłączyć wtyczkę. A jeżeli do tego ktoś jest mały, chudy i filigranowy to zrobi to z palcem w d....

 

3. Lutujemy diodę i kondensator zgodnie ze schematem z tego tematu (bodaj 8 strona) i wtykamy wtyczkę w swoje miejsce.

 

4. Podpinamy z powrotem akumulator i gotowe.

 

czas operacyjny 25 min, z tego 20 min na samo lutowanie, pomimo że jestem elektronikiem z wykształcenia to od 5 lat nie miałem lutownicy w rękach.

 

DZIĘKI ZA POMOC NA FORUM I POZDRAWIAM.

Opublikowano
Wszystko pięknie ale co z pasami bo jeżeli wlutujemy diodę i kondensator to komputer widzi pasażera OK ale on ma nie zapięte pasy i co z tym zrobić?
Opublikowano
zewrzyj styki w zapieciu pasow, system bedzie myslal ze pasy sa zapiete, jedyny minus to przy kolizji wystrzela 2 posuszki, nawet jesli nie bedzie pasazera.
Opublikowano
zapinając pas cały czas pokazuje błąd próbowałem z opornikiem i nic moze ma ktoś schemat i może podać jakieś konkretne rozwiązaie
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tak sie zastanawiam -> Czy blad od razu zniknie? Czy trzeba udać się do warsztaty gdzie skasują go przez interfejs??

 

Powiedzmy oszukuje system z dioda/rezystorem i ? No wlasnie kontrolka mi zgasnie przy rozruchu, czy trzeba bedzie podpiac sie komputerem i blad skasowac?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, potwierdzam że zastosowanie diody 1n4007 i kondensatora 10nF emuluje matę i daję sygnał do sterownika że pasażer SIEDZI.

Po wlutowaniu samej diody i podpięciu mojej E46 pod skaner i uruchomieniu INPY można było skasować błąd, ale było że miejsce pasażera jest wolne.

Oczywiście podczas wypadku ZAWSZE poduchy pasażera wypalą jak tylko pójdzie energia z kolizji na odpowiedzi czujnik.

Testowane na BMW E46 316i, sedan, wyprodukowana na rynek niemiecki.

Opublikowano

Zrobilem wszystko wg instrukcji, pojechalem na komputer i blad poduszki skasowany :D

 

Jedna rzecz jaka zrobilem zle to to, ze wnosilem na 3 pietro odkrecony fotel, a wystarczylo odciac kabelek i wniesc na gore sama wtyczke z kabelkiem :mad2:

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobilem wszystko wg instrukcji, pojechalem na komputer i blad poduszki skasowany :D

 

Jedna rzecz jaka zrobilem zle to to, ze wnosilem na 3 pietro odkrecony fotel, a wystarczylo odciac kabelek i wniesc na gore sama wtyczke z kabelkiem :mad2:

 

Pozdrawiam

 

Dobre, dobre trochę się nadzwigałeś :mrgreen:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

u mnie dzisiaj wyskoczył błąd airbagu :x no ale dzięki temu forum jutro problem, mam nadzieje, będzie rozwiązany :cool2: Tylko nie wiem czy od razu brać się za lutowanie czy najpierw jechać na komputer i sprawdzić czy to na pewno wina maty...

Po co jeździć jak można latać...BMW
Opublikowano
a czy na czujnik napinacza pasow znalazl sie jakis sposob. Bo mam blad tensioner belt driver site a poduszki nie byly wywalone nigdy wiec to raczej nie jest od dzwona a z powodu zuzycja albo braku połączenia.
Opublikowano
Witam,

u mnie dzisiaj wyskoczył błąd airbagu :x no ale dzięki temu forum jutro problem, mam nadzieje, będzie rozwiązany :cool2: Tylko nie wiem czy od razu brać się za lutowanie czy najpierw jechać na komputer i sprawdzić czy to na pewno wina maty...

 

Jedź najpierw na kompa i zobacz. Może po prostu kabel został ruszony. To dziadostwo jest bardzo czułe i można złapać błąd odkurzając pod fotelem. :mad2:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam

czy ktos orientuje sie jak zrobic to w bmw e87?

mam taki sam problem mata uszkodzona raz sie swieci raz nie:/

zakupiłem diode dzis wymontowałem fotel i okazało sie ze układ pod nim jest inny:/ przewodów jest wiecej i nie wiem który rozciąć i dolutowac diode:/

wysle kilka miniaturek jak to wygląda...moze ktos mi cos doradzi?

odciąć przewód chowający sie w gąbce fotela? idą takie 2 kostki tam:/

do jednej z nich ktora wygląda mi na taką co by szła do maty ma 3 przewody:/

jest ona na zdjeciu...moze ktos cos doradzi?

znalazłem cos takiego

http://www.e-tronic.ehost.pl/

dzwonilem do goscia 200 zł za sztuke i własnie na 3 przewody, z wysyłka wyjdzie z 250

ale moze ktos ma jakis pomysł na to albo mozna dostac gdzies taniej? na allegro akurat nie ma do tego modelu a jest ich masa po kilkadziesiat złotych

http://img4.imageshack.us/img4/2346/image180i.th.jpg

http://img405.imageshack.us/img405/5236/image181.th.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/7031/image182.th.jpg

http://img527.imageshack.us/img527/5121/image183k.th.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/6024/image184.th.jpg

http://img509.imageshack.us/img509/176/image185f.th.jpg

Opublikowano

kafi333, czy jestes tym druciarzem z pniew? co robi bezwypadki?

ciagle wypytujesz sie jak zrobic najtanszym kosztem strzaly w roznych modelach, zeby kontrolki zgasly.

dam ci rade: jedz do serwisu i kup orginalne czesci i nie oszukuj innych.

Opublikowano
kafi333, czy jestes tym druciarzem z pniew? co robi bezwypadki?

ciagle wypytujesz sie jak zrobic najtanszym kosztem strzaly w roznych modelach, zeby kontrolki zgasly.

dam ci rade: jedz do serwisu i kup orginalne czesci i nie oszukuj innych.

 

 

ok ja cie rozumiem... ale jesli chodzi o naprawe najtanszym kosztem to źle to zinterpretowałeś...nie jestem druciarzem w stylu montowania zaślepek airbag łatania desek itp... jeśli mam uszkodzoną w swoim aucie mate fotela zrozumiałe jest ze szkoda mi wydac tysiąc złotych na nową która dla mnie i tak nie ma znaczenia bo poduszki i tak będą działac normalnie...stąd moja odpowiedz... to samo tyczy sie pirotechnicznych klem do akumulatora...jezeli da sie je naprawic to wole to zrobic niz wydac 2 tys za komplet bo to nie są niezbędne rzeczy potrzebne dla bezpieczenstwa i w innych autach jeszcze wogole nie są stosowane... stąd to wszystko...sam widzisz ze w tym poscie chłopaki kombinują jak pozbyc sie tej maty która ciągle sie psuje więc czyms to jest umotywowane i nie koniecznie druciarstwem z pniew...chociaz nawet nie wiem kto to taki

cóż poradze ze w rodzinie jest kilka bmw i jak cos sie dzieje to kazdy przyłazi z tym do mnie:/

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Jestem nowym posiadaczem BMW z tą sama przypadłoscią.

 

 

Zajrzałem pod siedzenie pasażera niestety nie ma tam sterownika wystaje tylko obcięty kabel idący z wiązki do sterownika.

 

W związku z tym mam pytanie czy w tej sytuacji jest wymagany ten sterownik czy wystarczy zewrzeć przewody w tej wiązce-jeśli tak to które.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

 

Jestem nowym posiadaczem BMW z tą sama przypadłoscią.

 

 

Zajrzałem pod siedzenie pasażera niestety nie ma tam sterownika wystaje tylko obcięty kabel idący z wiązki do sterownika.

 

W związku z tym mam pytanie czy w tej sytuacji jest wymagany ten sterownik czy wystarczy zewrzeć przewody w tej wiązce-jeśli tak to które.

 

Pozdrawiam

 

Ten sterownik jest wymagany , musisz go mieć a później możesz się zająć samą matą używając emulatora albo kupując nową matę .

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.