Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mata pasażera - 99%. Trochę dziwne że lampka czasem sama gaśnie. Wydaje mi się, że jak raz się zapali to tylko kasownie błądu, sama z siebie gaśnie? U mnie jak tłuścioszek usiadł to odrazu wywaliło błąd i pomimo że ja kolesia wywaliłem z auta samo nie zgasło. diagnostyka pokazała uszkodzoną matę :cry: Więc kup sobie fejsa no i będziesz sobie kasował, bo szkoda wywalać od czasu te kilka dyszek :naughty:
  • Odpowiedzi 366
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mata pasażera - 99%. Trochę dziwne że lampka czasem sama gaśnie. Wydaje mi się, że jak raz się zapali to tylko kasownie błądu, sama z siebie gaśnie? U mnie jak tłuścioszek usiadł to odrazu wywaliło błąd i pomimo że ja kolesia wywaliłem z auta samo nie zgasło. diagnostyka pokazała uszkodzoną matę :cry: Więc kup sobie fejsa no i będziesz sobie kasował, bo szkoda wywalać od czasu te kilka dyszek :naughty:

 

Dokładnie tak jest, od czasu do czasu. Sama gaśnie i jest git.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kwiatus19 czy może powiedzieć coś na temat tego błędu?:

 

14 Batterie - Kupplung defekt oder unterbrochen

 

24 Linker Sattellit (Sidebag Sensor) / Druck-Fuhler (przez umlau), Beifahrer Airbag

 

19 Battery Verbindung

 

Z jakiego programu te błędy ?? Carsoft ??

14 i 19 to ewidentnie jakieś problemy z zasilaniem a konkretnie z jego ciągłością (jakieś luźne styki lub dłubanie przy poduchach na podłączonym akumulatorze)

24 to najprawdopodobniej mata w fotelu pasażera. Z niemieckim u mnie licho, a do diagnozy używam INPY.

Opublikowano
dokładnie z carsoftu. odłączałem aku i faktycznie przerwa w zasilaniu. na głowę nie upadłem żeby grzebać przy poduchach na podlączonym aku :mad2: no i ta mata - też to podejrzewałem ale niemiec u mnie zero. przymierzam się do wypróbowania inpy ale nie mogę nigdzie znależć jakiejś instrukcji po naszemu a z tego co widziałem jest bardziej skomplikowana niż carsoft. może masz coś?
Opublikowano

Witam, W moim BMW e39 pojawia się błąd:

112 (czujnik zajęcia fotela) (CDIF/2)

 

Tylko nie wiem którego domyślam się że chodzi o fotel pasażera, ale posiadam też poduszki boczne w drzwiach z tyłu.

 

Wynika z tego że mata pod fotelem, ale jak mogę to sprawdzić?

Wystarczy miernik i sprawdzenie oporności z osobą siedzącą i bez niej.

Jaka powinna być oporność działającej maty.

 

 

Aha I czy ta sztuczka z diodą i kondensatorem działa tak że widzi osobę siedzącą na fotelu (czy to jest pewne)?

Tuning is not a crime it's a way of life!!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

jestem tu nowy, pozdrawiam, wszystkich posiadaczy cudownych BMW.

 

Pojawił mi się ostatnio w mojej e46 problem ze świecącą kontrolką poduszek.

Czy podczas przeróbki tzn. przecinania kabelków i lutowania, akumulator musi być odłączony, czy można to robić na podłączonym akumulatorze.

 

Prośba o odpowiedź i z góry wielkie dzięki.

Opublikowano
Witam,

 

jestem tu nowy, pozdrawiam, wszystkich posiadaczy cudownych BMW.

 

Pojawił mi się ostatnio w mojej e46 problem ze świecącą kontrolką poduszek.

Czy podczas przeróbki tzn. przecinania kabelków i lutowania, akumulator musi być odłączony, czy można to robić na podłączonym akumulatorze.

 

Prośba o odpowiedź i z góry wielkie dzięki.

 

Kolego, wszelkie operacje z "prądami" należy wykonywać na odłączonym akumulatorze. To takie logiczne w końcu.. :duh:

 

Pzddr.

Opublikowano
Witam. Ja odłączyłem wtyczkę pod siedzeniem, potem odciąłem tak, żeby dolutować diodę z kondensatorem ( równolegle i z odpowiednim kierunkiem) następnie włożyłem wtyczkę i jest OK. Wyłączyć światełko air bag należy komputerem.
Szulman
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dokładnie takie jakie koledzy sugerowali czyli dioda 1N400X (ja dałem 1N4007 ale może być każda inna) katodą do niebieskiego przewodu oraz kondensator ceramiczny 10nF (tutaj nie ma kierunku włączenia).

 

a o jakim napieciu ma byc ten kondensator 10nF??? i czy koniecznie ceramiczy czy moze byc np poliestrowy... bo mam akurat 10nF 275V. bedzie dobry?

Opublikowano
Witam, nie może być mniej jak 12V, bo taką mamy instalację. Na wysokie napięcia będzie stosunkowo duży a chodzi o to, żeby układzik nie był wielki i ciężki bo będzie drgał i się oberwie.
Szulman
Opublikowano

Zrobiłem tak jak pisze:

 

Dioda 1N4007 + kondensator 10nF wlutowałem między niebieski, a biały (dioda w dobrą stronę), skasowałem błąd i dalej świeci z taką różnicą, że wcześniej miałem 2 błędy, a teraz mam tylko jeden, więc możliwe, że pomogło.

 

Może mi ktoś powiedzieć gdzie szukać dalej? Niestety, ale dysponowałem komputerem, który tylko wyświetlił informację, że zlokalizował błąd, ale nie podał gdzie i jaki...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no cóż moja propozycja jest taka: podjedz do jakiegoś elektryka niech Ci sprawdzi na szybko jakie masz błędy i tyle... bez kombinacji.

 

mogę sie podzielić uwagą ze też miałem problem z matą pasażera ale "recepta" kondensator dioda załatwiły problem. całe 70groszy kosztowała "naprawa' maty :roll2:

Opublikowano
no i ja jestem po recepcie-dioda 0,10 pln 15 min roboty i o kszyku. laptopik szybkie kasowanie bledu i jest lux. juz nie mowie zeby z tylu siadali bo mi poducha zaswieci :D :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Chciałem też potwierdzić, metoda Dioda+Kondensator działa w 100%, wczoraj zrobiłem tak jak to opisane na forum (użyłem co prawda innej diody i innego kondensatora) a dziś byłem na kasowaniu błędu, jedyny minus jest tylko taki że nie ważne czy ktoś siedzi obok czy nie poducha pasażera zawsze wystrzeli :D
Opublikowano

Czy oby rzeczywiście działa wam ten układ jak należy?

Ja zrobiłem to, podłączyłem i kontrolka airbag znika po wykasowaniu błędu i się nie pojawia, ale nie mam komunikatu o zajęciu fotela. Cały czas jest not occupied. Może trzeba większy kondensator?

 

Ktoś coś wie na ten temat?

http://www.bankfotek.pl/thumb/210895.jpeg

 

 

http://www.bankfotek.pl/thumb/210893.jpeg

Andrzej
Opublikowano

Mnie działa jak należy, po podpięciu do kompa pokazuje zajęte miejsce pasażera. Tylko że ja mam 3 anie 5 jak Ty :wink:

Może odwrotnie wlutowałeś Diodę :?: Bo ja jak byłem za pierwszym razem na kasowaniu błędu to też mi zgasła a jeszcze nie miałem przerobionej maty z dioda i kondensatorem i tak sobie jeździłem przez ok. miesiąc ludzie siadali itd. aż się znowu nie zaświeciła, wtedy postanowiłem zrobić tak jak to opisane na forum i po problemie :D

Opublikowano
koledzy, zdobyłem taki kondensator ceramiczny: 1n0 Mb (tak jest na nim napisane). Trochę się na tym nie znam więc pytam was: czy mogę go użyć?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy oby rzeczywiście działa wam ten układ jak należy?

Ja zrobiłem to, podłączyłem i kontrolka airbag znika po wykasowaniu błędu i się nie pojawia, ale nie mam komunikatu o zajęciu fotela. Cały czas jest not occupied. Może trzeba większy kondensator?

 

Ktoś coś wie na ten temat?

http://www.bankfotek.pl/thumb/210895.jpeg

 

 

http://www.bankfotek.pl/thumb/210893.jpeg

 

Witam,

 

Układ zadziałał. Może dlatego, że zrobiłem to w innej kolejności. Tzn. sprawdziłem na kompie, że fotel jest zajęty, nie kasowałem błędu tylko najpierw podłączyłem układ, a następnie skasowałem błąd i sprawdziłem, że fotel jest nadal zajęty. czyli Ok.

 

Mimo wszystko nadal mnie nurtuje temat, dlaczego podłączamy kondensator a nie rezystor ok 20kOhm skoro pasażer na fotelu wytwarza taką rezystancję. Co ciekawe na forum elektroda.pl ktoś mi podpowiedział, ze do BMW podłącza się diodę i rezystor. Skąd wziął się kondensator? Bo w tym poscie tego nie ma powiedziane.

Andrzej
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Od niedawna mam BMW 118d 2005r. Mam taki problem: gdy jade sam nie pojawiają się żadne kontrolki, gdy wsiada pasażer pojawia się kontrolka poduszki powietrznej i kontrolka niezapietych pasów. Po jakimś czasie gaśnie kontrolka poduszki powietrznej i pali sie tylko od pasów. Za chwilę znów palą sie obie. Czy jest to wina maty i wlutowanie układu z diodą pomoże , czy to może coś innego siadło? Pomóżcie.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o palenie kontrolki airbagu, to możliwe że już kończy żywota, bo objawy masz jak sporo ludzi (raz się pali raz nie). Natomiast w przypadku kontrolki z pasami, jest to (przynajmniej u mnie w E39) kontrolka od napinaczy pasów, a nie od "zapięcia pasów". W tym układzie często lubią się psuć złączki/wtyczki pod fotelem, które z latami nie łączą. Może przeczyść je, ew. utnij i zlutuj omijając wtyczkę.
Opublikowano
Dzieki, zacznę od sprawdzenia wszystkich wtyczek i przewodów pod fotelem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.