Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no właśnie komp podał uszkodzenie maty. wtyki raczej w porzo - przestawiałem fotel na różne sposoby - przód-tył, góra-dół i kontrolka nie zapaliła się. Z uwagi na wagę kolesia twierdzę, że może to być faktycznie uszkodzenie fizyczne maty, albo tak jak pisałem wcześniej otwarcie drzwi w czasie jazdy spowodowało, że komp nie wiedział jak zidentyfikować błąd i podał, że to mata, bo akurat miał sygnał że jest zajęta. Za jakiś czas pewnie się okaże czy zapali się znowu błąd, tylko czy tak sam z siebie, czy dopiero jak usiądzie tam ktoś cięższy? Machonol mówił, że jak się raz pojawi błąd poduchy, to już kicha, bo za jakiś czas powróci. narazie po nocce jest dobrze.
  • Odpowiedzi 366
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
to nie tak, mata wolna daje inny sygnal, mata zajeta inny sygnal, a mata uszkodzona nie daje zadnego i na tej podstawie komp identyfikuje jej brak.
Opublikowano
no to mnie pocieszyłeś :cry2: Trudno się nie zgodzić z tym co piszesz. czyli na 99% uszkodzona mata. zastanawiam się kiedy znowu kontrolka się zapali. czy tak sama z siebie czy dopiera gdy wsadzę tam kogoś cięższego. A tak przy okazji to jakie masz zdanie na temat zadziłanie poduszek gdy pali się kontrolka błędu airbag (właśnie uszkodzona mata) - wystrzelą czy nie?
Opublikowano
nie wiem, nie sprawdzalem, jestem przeciwny tego typu wynalazkom, to tak jakbys zszywal przetargany podczas wypadku pas, lub kleil poduszke. sa to rzeczy od ktorych zalezy zycie. zaoszczedz na piwie, piccy i innych a mate zamontuj jak ma byc.
Opublikowano
nie,nie nie. o diodzie nawet nie myślę. jak trzeba będzie to będę kasował błąd poduchy - trzeba będzie się zaopatrzyć w jakiś sprzęt. pytałem czy gdy pali się kontrolka to poduchy i tak wystrzelą czy są wtedy zablokowane.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego Flash powiem ci tylko ze jestes w bledzie ze jezeli pali sie kontrolka poduszki to poduszki juz nie dzialaja, chyba ze twoje juz sa wystrzelone, zaslepione i takie tam. Moj kolega wstawial sobie chromowane ringi na zegary do e39 ale przed wyjeciem zegarow nie odlaczyl aku. Po zlozeniu zegarow w swoje miejsce zaczela sie palic poduszka. Nie zdazyl wykasowac bledu i pojechal do domu pod Warszawe. Ok 30km od domu uczestniczyl w kolizji drogowej, z jego BMW wiele nie zostalo ale on sam wyszedl tylko z peknietym zebrem. Odpalila poduszka kierowcy, boczna w drzwiach i kurtyna. Wiec teoria mowiaca ze jesli swieci sie czerwona lampka od airbagu airbag nie dziala jest wyssana z palca. Pozdrawiam

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

blad zegarow - brak kontrolki jest bledem sporadycznym i nie krytycznym, komputer poduszki moze ale nie musi wystrzelic.

 

blad maty jest bledem krytycznym i na pewno nie wystrzela, tego jestem na 100% pewny.

 

fakt, moja wypowiedz mogla byc ogolnikowa, ale dotyczyla tego postu i problemow przedstawianych w tym poscie.

 

 

P.S. elektronika w autach zajmuje sie od dobrych kilku lat. a elektronike bmw znam dosc doglebnie. palca przestalem ssac dobre dziescia lat temu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
blad zegarow - brak kontrolki jest bledem sporadycznym i nie krytycznym, komputer poduszki moze ale nie musi wystrzelic.

 

blad maty jest bledem krytycznym i na pewno nie wystrzela, tego jestem na 100% pewny.

"Komputer może wystrzelić ale nie musi" - poproszę o wyjaśnienie tej wypowiedzi z perspektywy zaprogramowanego sterownika SRS, gdzie wszystko działa na zasadzie 0/1.

Na jakiej podstawie masz 100% pewność ?? Uszkodzona mata wyłącza poduchy bo co może się stać ?? Mogą wystrzelić niespodziewanie??

 

Widziałem auto (peugeot 206 znajomego), w którym mimo palącej się kontrolki AIRBAG poduchy wystrzeliły przy kolizji.

Opublikowano

komputer to nie 0 i 1. impuls nie leci przez mate, czujnik zapiecia pasow lampke na zegarach i do poduszki jak ma to miejsce w kontrolce od klockow hamulcowych

 

kazdy czujnik jest osobno podpiety i mikroprocesor stwierdza czy ma wystrzelic czy nie. badane jest kilka czynnikow, jak predkosc samochodu, wszystkie czujniki bezwladnosciowe, maty, czujniki zapiecia pasow itd. na tej podstawie komp ma wystrzelic 1 , 2 lub wiecej poduszek. musi stwierdzic czy odpalic 1 czy 2 naboje.

 

sa bledy krytyczne, ktore nie pozwalaja na zadzialanie poduszki nawet podczas wypadku, np usterka 1 czujnika bezwladnosciowego, uszkodzenie / brak poduszki, uszkodzenie napinacza itd.

 

sa bledy mniej wazne, jak np brak zarowki w zegarach i one pomimo zaswiecenia kontrolki powoduja zadzialanie airbaga.

 

p.s. komp ma wejscia parametryczne i mierzy dokladnie parametry czujnikow i poduszek, doskonale wie ze sprawna poduszka ma np 200 Ohmow, zwarcie lub przerwa powoduje blad. i nie jest to proste 0 i 1. to nie ttl.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisząc 0/1 miałem na myśli podstawy działania układów logicznych. Nie porównywałem tu działania układu SRS do kontrolki hamulca ręcznego czy jakichkolwiek innych tak "zaawansowanych " układów elektronicznych.

Uszkodzenie/błąd czujnika bezwładnościowego jak najbardziej powinny wpłynąć na dezaktywację systemu SRS. Bo czujniki te są odpowiedzialne za odpalenie poduszek i one mogą spowodować nieuzasadniona detonację poduch. Mata jest elementem informacyjnym dla systemu i żadnego zagrożenia nie może stworzyć.

Podobnie dzieje się np: w przypadku awarii jakiegoś czujnika przy silniku.

Gdy padnie czujnik temperatury czy sonda lambda silnik nie zgaśnie, aczkolwiek zasygnalizuje błąd i dalej będzie pracował (lepiej lub gorzej ale będzie).

Opublikowano

i tu sie mylisz, to jak zachowa sie poducha jest rozne u roznych producentow, znam przypadki gdzie poducha nie wystrzelila bo nie bylo zapietych pasow, niby pierdola a jednak.

 

kolejna sprawa jest to ze akurat w bmw elektronika liczy ile razy blad wystapil. jesli jest sporadyczny i wystapi kilka razy nie spowoduje to wiekszych zaklucen, jesli blad jest staly lub wystepuje to czesto dezaktywuje poduszke. moga byc niewielkie roznice w zaleznosci od modelu i roku bo i przepisy i technologia sie zmieniala.

 

twoj przyklad z silnikiem jest mylny, od jakosci pracy silnika nie zalezy nasze zdrowie i zycie, ja bym sie sklonil ku porownaniu z absem, gdzie kazdy minimalny blad sygnalizowany jest zapaleniem sie kontrolki na desce i natychmiastowa dezaktywacja systemu. jesli blad jest sporadyczny to po nastepnym odpaleniu kontrolka gasnie i abs znow dziala do wystapienia 1 zaklocenia. to sa systemy bezpieczenstwa i stawia sie przed nimi wieksze wymagania 100% sprawnosci niz przed klimatyzacja, czujnikami cofania czy praca silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę się rozbiegamy z tematyką. :)) Temat dotyczy maty i to w konkretnym aucie a dotyczy to BMW (e46-e39). Mata daje sygnał zajęcia fotela. Moim zdaniem jej uszkodzenie nie powinno dezaktywować systemy SRS dla "bezpieczeństwa". Logika podpowiada że dla większego bezpieczeństwa system powinien przyjąć wartość domyślną czyli "fotel zajęty".

Zdaje sobie sprawę,ze nawet mechanik/elektronik z serwisu danej marki nie jest w stanie na 100% rozstrzygnąć tej niejasności. Bo kiedyś poprzez znajomego z ASO HONDA chciałem dowiedzieć się kilku niuansów co do sterownika silnika i odpowiedzi fachowców które mi przytoczył były typu "raczej nie powinno.....", " najprawdopodobniej .... "

Ja nie chce brnąć w niezdrowe wywody i polemiki. Na dzień dzisiejszy daję luz ze swoimi teoriami. Nie twierdzę , ze jestem najmądrzejszy bo daleko mi do tego i jeśli ktoś będzie miał jakieś NEWSY w temacie SRS i maty chętnie się z nimi zapoznam i czegoś nowego nauczę.

Opublikowano
problem jest z tym ze w ciagu produkowania 1 modelu wielokrotnie zmienialy sie przepisy i nie da sie jednoznacznie powiedziec ze np w e46 jest tak a nie inaczej. w jednym srs zachowa sie inaczej niz w innym. bmw za zadko zmienia modele, natomiast instalacja elektryczna ewoluuje caly czas, sa bardzo duze roznice miedzy tymi samymi modelami w zaleznosci od roku produkcji.
Opublikowano

 

To jest przyklad jak NIE NALEZY LUTOWAC!!! Az wlos jezy sie na glowie.. Do czego sluzy pasta lutownicza? Ktos wczesniej tez wrzucil zdjecie jak wlutowal sama diode, gdzie luty nie przypominaly nawet w polowie lutow. Tylko jakies gory lodowe.

Ludzie, zastanowcie sie co robicie! Jesli nie potraficie lutowac, nie zabierajcie sie za to!

Wszedzie MUSI byc jednakowa temperatura, na calej dlugosci lutu. Czyli nie mozna "dolutowywac" itp. Cyna MUSI byc rownomiernie rnozprowadzona po obu stronach za jednym razem. Po wlutowaniu elementow, nalezy ocenic, ogladajac po obu stronach, czy cyna nie ma "kraterow", badz tez czy nie widac na niej, ze byly rozne temperatury w jednym lucie. Jesli widzimy, ze sie nie udalo, odsysamy cyne i lutujemy ponownie przy odpowiedniej temp grotu. Pozniej podwojne koszulki, albo koszulki z klejem na luty. Jak sie zalozy koszulki na luty, mozna calosc zalac goracym klejem, nalozyc wieksza koszulke i podgrzac, robiac kokon. Tak bedzie na amen juz.

Jesli ktos nie potrafi, naprawde polecam udac sie do elektronika.

 

Przypominam tym, ktorzy pochopnie sie za to zabieraja (nie majac nawet odpowiedniej lutownicy i cyny wysokiej jakosci)...

 

Tu chodzi o zycie, nie o zabawe z lutownica i cyna w reku!!

 

Pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano
Wlasnie jestem po rozmowie z kumplem z BMW, gosc zna sie na rzeczy.

Wiele razy juz mi pomogl. Wlutowanie diody na 100% spowoduje, ze poducha zawsze wystrzeli, niezaleznie od tego czy ktos siedzi czy nie.

sama mata jest tylko takim zabezpieczeniem, zeby jasiek niepotrzebnie nie strzelal, zeby nie robic kosztow, gdyby nie bylo maty, czy tez mata jest zepsuta to poducha i tak wystrzeli, czy pasazer siedzi czy go nie ma. mata jest zabezpieczeniem przed niepotrzebnym wystrzeleniem poduchy.

tak wiec wniosek prosty, grunt to zlikwidowac kontrolke.

PODUCHA STRZELI ZAWSZE, czy mata jest zepsuta, czy kontrolka sie swieci, czy nie swieci, czy jest blad w kompie czy go nie ma.

Niemcy pomysleli o tym jak ma sie zachowac auto w razie awarii jakiegos systemu.

 

Ciekawe info. W VW poduchy strzelaja zawsze, nawet jak nie ma napinacza pasow, albo jest tam dioda. Sprawdzone mam oba przypadki na sobie. W BMW nie wiem jak jest na 100%, dlatego sie nie wypowiadam w tej kwestii. Ale wydaje mi sie, ze poducha i tak i tak MUSI wystrzelic, nawet gdy mata popsuta jest...

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Załóżmy hipotezę ze podczas wypadku auto bokiem uderza w jakiś inny samochód a następnie centralnie w drzewo.

 

Hipoteza a praktyka...

 

Jesli auto uderzy bokiem w drzewo, z bardzo duza predkoscia, moga odpalic obie poduszki czolowe. Nawet jak pasy nie sa zapiete!

Ja sie pod tym podpisuje, bo sprawdzone mam to na sobie.

 

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
kazdy czujnik jest osobno podpiety i mikroprocesor stwierdza czy ma wystrzelic czy nie. badane jest kilka czynnikow, jak predkosc samochodu, wszystkie czujniki bezwladnosciowe, maty, czujniki zapiecia pasow itd. na tej podstawie komp ma wystrzelic 1 , 2 lub wiecej poduszek. musi stwierdzic czy odpalic 1 czy 2 naboje.

 

Mam tylko jedno pytanie do Ciebie...

Czy jestes pewien tego co napisales? (Komputer odpala naboje?)

 

sa bledy krytyczne, ktore nie pozwalaja na zadzialanie poduszki nawet podczas wypadku, np usterka 1 czujnika bezwladnosciowego, uszkodzenie / brak poduszki, uszkodzenie napinacza itd.

 

Uszkodzony czujnik bezwladnosciowy nie moze przeswiadczyc o tym, czy ktos zginie w kolizji, czy poduszka go uratuje. To samo sie tyczy TYLKO glupiego napinacza pasow. Napinacz pasow pelni okreslona funkcje, ktora nie ma nic wspolnego z podjęciem decyzji odpalenia poduszki. Jesli by tak bylo, to byloby to nielogiczne i nierozsadne rozwiazanie technologiczne. Kazdy czujnik (obojetnie jaki) ma ulatwic/przyspieszyc podjecia decyzji odpalenia poduszki, nie utrudnic, badz tez wyelimonowac zadzialanie poduszki. To nie jest Renault!

 

 

sa bledy mniej wazne, jak np brak zarowki w zegarach i one pomimo zaswiecenia kontrolki powoduja zadzialanie airbaga.

 

Bledy w komputerze NIE MOGA powodowac zadzialania airbaga i w zadnym samochodzie nie powoduja wystrzalu!

 

p.s. komp ma wejscia parametryczne i mierzy dokladnie parametry czujnikow i poduszek, doskonale wie ze sprawna poduszka ma np 200 Ohmow, zwarcie lub przerwa powoduje blad. i nie jest to proste 0 i 1. to nie ttl.

 

Zgadza sie i tylko wtedy, gdy poduszka bedzie miala zwarcie, albo przerwe, to nie odpali - tylko wtedy. Czujniki oporowe nie moga decydowac o tak waznym elemencie bezpieczenstwa.

 

Tak sobie mysle...

Przerazajace jest to, ze ECU mozna oszukac zwyklym rezystorem. Kupujac samochod, nie rozkrecisz kazdego airbaga i nie bedziesz sprawdzal czy czasem na wtyczce nie ma opornika. A podpinajac VAG, nie sprawdzimy czy poduszka jest, czy jej nie ma... To jest przerazajace, jak mozna sprzedawac samochody powypadkowe, za bezcen naprawiane... I ile ludzi jezdzi w "niewiedzy" ... Nie chce nawet o tym myslec.

 

Dlatego nie wyobrazam sobie po kupnie auta, nie rozebrac go w kazdym miejscu i wszystkiego nie sprawdzic...

 

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

zle mnie zrozumiales, bledy nie powoduja odpalenia airbaga, bledy moga ale nie musza spowodowac to ze airbag nie wystrzeli jesli swieci sie kontrolka na desce.

 

napisalem w malym uproszczeniu ., komputer airbaga decyduje o tym czy poduszka ma wystrzelic czy nie. a jest to dosc skomplikowana analiza wielu czynnikow.

 

 

p.s. na samym poczatku pisalem ze jestem przeciwny takim wynalazkom. ciekwa jestem czy zwolennicy takich metod prezerwatywy tez lecza, naprawiaja. sa rzeczy 1 razowe i po uzyciu , uszkodzeniu trzeba je zmienic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Załóżmy hipotezę ze podczas wypadku auto bokiem uderza w jakiś inny samochód a następnie centralnie w drzewo.

 

Hipoteza a praktyka...

 

Jesli auto uderzy bokiem w drzewo, z bardzo duza predkoscia, moga odpalic obie poduszki czolowe. Nawet jak pasy nie sa zapiete!

Ja sie pod tym podpisuje, bo sprawdzone mam to na sobie.

 

 

Pozdrawiam!

 

Po co wyrywasz słowa z kontekstu ??

Hipotezą było zdarzenie a nie to co dzieje się z samochodem podczas wypadku.

Dyskutujemy tu o macie w fotelu pasażera i działaniu systemu SRS. Praktykę w tematach tego typu zdobywa się poprzez "dłubanie się" w nich, wymianę wiedzy na forum, "mądre" książki a nie poprzez bycie uczestnikiem wypadków.

Opublikowano

Witam,

sorry za odkopanie tematu, ale temat dotyczy także mojego autka.

 

Świeci się kontrolka poduchy pasażera, tzn. raz świeci raz nie. Przypuszczam, że po mału fixuje mata..

 

Teraz pytanie.. ;) jak to wygląda? Hehe bo nie mogę znaleźć na realoem albo jakiś !@#$%^& jestem ;).

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

 

To jest przyklad jak NIE NALEZY LUTOWAC!!! Az wlos jezy sie na glowie.. Do czego sluzy pasta lutownicza? Ktos wczesniej tez wrzucil zdjecie jak wlutowal sama diode, gdzie luty nie przypominaly nawet w polowie lutow. Tylko jakies gory lodowe.

Ludzie, zastanowcie sie co robicie! Jesli nie potraficie lutowac, nie zabierajcie sie za to!

Wszedzie MUSI byc jednakowa temperatura, na calej dlugosci lutu. Czyli nie mozna "dolutowywac" itp. Cyna MUSI byc rownomiernie rnozprowadzona po obu stronach za jednym razem. Po wlutowaniu elementow, nalezy ocenic, ogladajac po obu stronach, czy cyna nie ma "kraterow", badz tez czy nie widac na niej, ze byly rozne temperatury w jednym lucie. Jesli widzimy, ze sie nie udalo, odsysamy cyne i lutujemy ponownie przy odpowiedniej temp grotu. Pozniej podwojne koszulki, albo koszulki z klejem na luty. Jak sie zalozy koszulki na luty, mozna calosc zalac goracym klejem, nalozyc wieksza koszulke i podgrzac, robiac kokon. Tak bedzie na amen juz.

Jesli ktos nie potrafi, naprawde polecam udac sie do elektronika.

 

Przypominam tym, ktorzy pochopnie sie za to zabieraja (nie majac nawet odpowiedniej lutownicy i cyny wysokiej jakosci)...

 

Tu chodzi o zycie, nie o zabawe z lutownica i cyna w reku!!

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

mistrzu lutownicy u mnie wszystko dziala ;) trzyma sie bardzo dobrze, jest zabezpieczone, zaden element nie ulegl zniszczeniu czy przegrzaniu, a komp czyta fotel jako zajety. więc o co szum ???

 

pozatym jak luty puszcza to kazdy bedzie o tym wiedzial. taka czerwona kontrolka bedzie o tym informowac ;)

 

pzdr!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

sorry za odkopanie tematu, ale temat dotyczy także mojego autka.

 

Świeci się kontrolka poduchy pasażera, tzn. raz świeci raz nie. Przypuszczam, że po mału fixuje mata..

 

Teraz pytanie.. ;) jak to wygląda? Hehe bo nie mogę znaleźć na realoem albo jakiś !@#$%^& jestem ;).

 

Pozdrawiam.

 

Świeci się raczej kontrolka AIRBAG, a nie poduszki pasażera. A co do przyczyny to takie wróżenie z fusów niewiele da. Zdiagnozuj auto i upewnij się co jest przyczyną błędu. Będziesz wiedział na 100% o co kaman .

Jeśli to mata to przepisy są dwa FULL ORYGINAL lub na skróty z lutownicą.

Co lepsze oceń sam czytając temat.

Jeśli przyczyna będzie inna napisz, na pewno coś ktoś doradzi.

Opublikowano

Kwiatus19 czy może powiedzieć coś na temat tego błędu?:

 

14 Batterie - Kupplung defekt oder unterbrochen

 

24 Linker Sattellit (Sidebag Sensor) / Druck-Fuhler (przez umlau), Beifahrer Airbag

 

19 Battery Verbindung

Opublikowano
Witam,

sorry za odkopanie tematu, ale temat dotyczy także mojego autka.

 

Świeci się kontrolka poduchy pasażera, tzn. raz świeci raz nie. Przypuszczam, że po mału fixuje mata..

 

Teraz pytanie.. ;) jak to wygląda? Hehe bo nie mogę znaleźć na realoem albo jakiś !@#$%^& jestem ;).

 

Pozdrawiam.

 

Świeci się raczej kontrolka AIRBAG, a nie poduszki pasażera. A co do przyczyny to takie wróżenie z fusów niewiele da. Zdiagnozuj auto i upewnij się co jest przyczyną błędu. Będziesz wiedział na 100% o co kaman .

Jeśli to mata to przepisy są dwa FULL ORYGINAL lub na skróty z lutownicą.

Co lepsze oceń sam czytając temat.

Jeśli przyczyna będzie inna napisz, na pewno coś ktoś doradzi.

 

Dokładnie masz rację podjadę do serwisu i się okaże. Nie ma co wyprzedać faktów.

 

Dokładnie świeci się kontrola airbagu. Ale właśnie przypuszczam, że od pasażera. Bo czasami jak ktoś siądzie jest ok, wstanie i się zapala i tak od czasu do czasu. OK. Podjadę pod kompa, zobaczę co jest grane i dam znać. Dzięki, pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.