Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wychodzi, że jest problem z samym napinaczem z nowych foteli, spróbuj zastosować również stare napinacze żeby wszystko było jak przedtem, może nowe mają inne parametry lub są po prostu padnięte..
  • Odpowiedzi 366
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wlutowalem diode prostownicza wg opisu...

Kontrolka poduszki i pasow dalej swieci...

 

 

E60, 530i, 2004, automat

w twoim przypadku sama dioda pewnie nie jest rozwiązaniem...

Opublikowano
fotel kierowcy - z oczywistych przyczyn :duh: - nie ma czujnika zajęcia czyli maty, bo niby po co??? czyżbyś znał sekretne techniki powadzenia auta NIE za kierownicą?? :mrgreen: a screen który pokazujesz to na moje oko opcje kodowania systemu MRS czyli jak jest poustawiane, nie ma tam danych na temat zajętości fotela, to nie w tym miejscu :) a błąd z drugiego screenu to mata w fotelu PASAŻERA z przodu :)
Opublikowano
pewnie zadziała, trudno się wypowiedzieć, w środku jest dioda za 10gr, zresztą wszystko masz w aucie jak już pisałem - tak po takim myku auto widzi zawsze zajęty fotel i wystrzeli nawet więcej niż potrzeba - albo i nie :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich

 

Na wstępie dziękuję Panom piotrek1 i trandolf - bez nich nie poradziłbym sobie z całą tą matą.

 

Napiszę o swoich przejściach, bo może się to przydać podobnym do mnie elektronicznym noob-om :P

Na przykładzie e46 320td 2001r.

- wyskakuje kontrolka airbag

- podłączam kompa i okazuje się, że mata

- w międzyczasie na stronie autokult.pl ukazuje się artykuł o kontrolce, gdzie czytam, że wlutowanie diody prostowniczej pomaga.

- po szaleństwie z lutownicą, (łatwo można ją zmieścić w kontrolerze - odłączanym pudełeczku pod fotelem, nie bawiłem się już z wtyczkami)

- błąd kasuje się tylko na kilka minut i zaraz wraca

- wreszcie trafiam na ten temat na forum i okazuje się, że wlutowałem diodę odwrotnie :duh:

- więc lutuję poprawnie i okazuje się, że kontrolka gaśnie - na forum dowiaduje się, że owszem gaśnie ale samochód traktuje to jak puste miejsce.

- więc przewalam złom komputerowy w poszukiwaniu rezystora - lutuję równolegle z diodą i podłączam kompa

- błąd się kasuje, inpa twierdzi, że siedzenie jest zajęte, błąd nie wraca kolejny dzień, samochód przechodzi badania techniczne :)

 

Jeżeli ktoś z Warszawy będzie miał problem - służę pomocą.

 

Teraz za to zastanawia mnie inny problem , gdyż sytuacja powinna być na zdrowy rozum taka, że gdy siedzenie jest zawsze zajęte, to czujnik od pasów zawsze powinien informować, że nie zapięte pasy... ale nie informuje...

Poprzedni właściciel wmontował rezystor w miejsce całej elektroniki pod fotelem kierowcy by nie zapinać pasów :shock: , ale tylko w miejsce kierowcy i w bagażniku (właściwie to nie doszedłem dlaczego w bagażniku). Nie ma kabla podłączonego do napinacza pasów u kierowcy. Za to jest podłączony do napinacza u pasażera, tam nie ma żadnego rezystora, więc na zdrowy rozum powinien informować że pasy nie zapięte.

WTF :?: Czy te napinacze zadziałają? Czy wtyczka jest tylko do informacji czy do odpalenia tychże też? Dodam, że jak odłączę wtyczkę od napinacza pasażera to pojawia się błąd. Przypominam, że u kierowcy nie mam tej wtyczki :?

Opublikowano

chyba nie ma auta w którym poduszki odpalają tylko jak pasy zapięte

co do wlutowania diody i oczekiwania że błąd sam zniknie -- niestety trzeba błąd wykasować lub odłączyć akumulator ale na miesiąc ...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wlutowalem diode prostownicza wg opisu...

Kontrolka poduszki i pasow dalej swieci...

 

 

E60, 530i, 2004, automat

w twoim przypadku sama dioda pewnie nie jest rozwiązaniem...

 

Co masz na mysli? Co poza sama dioda bedzie pomocne w moim przypadku?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
masz diagnozę z kompa, że to właśnie sensor zajętości fotela jest problemem? wykasowałeś błąd chociażby inpą po całej operacji? czasem trzeba dodać opornik czy kondensator co też jest gdzieś tu opisane - ostatnio robiłem to z wykorzystaniem diody z maty w e60 2005 i wszystko dało radę wykasować...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam nie wiem czy na dobrze trafiłem z tematem posiadam e92 z dużą navi problemem nie jest tylko kontrolka na zegarach błąd pojawia się też na głównym ekranie i jest to bardzo uciążliwe pytanko jest takie czy może ktoś już naprawiał takie coś w tym modelu dzięki z góry za info:)
Opublikowano
wiadomo że te auta też się naprawia :D najpierw jednak zdiagnozować trzeba...komunikat może dotyczyć defektu kilku różnych komponentów

 

"Że auta te sie naprawia"to sie domyslam:)dzwonilem to "fachowców" to nie za bardzo ktoś sie chce tego podjąć w tym modelu może ktoś ma namiar na warsztat z wawy lub okolic Legionowa

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam.mialem ten sam problem ,swiecila mi sie poducha i pasy.bylem u mechanika pod Wloclawkiem ktory doszedl ze to nie wina maty tylko ,,nazwal to ladunkiem wybuchowym od poduszki"ktory znajduje sie na kablu zasilajacym przy akumulatorze.powiedzial ze byl luzny,okleil go tasma zeby sie nie ruszal i 2m-ce nic nie wyskakuje.Wiec moze przyda sie wskazowka
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a wątek czytałeś? lub chociaż poprzednią stronę? również widzisz sens w montowaniu w aucie więcej niż jednej maty? czy może zauważyłeś sens w wyciąganiu dywanika na pięć metrów... :duh:
Opublikowano

Przekopałem z grubsza wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie związane z błędem który mi wyskoczył:

 

System ochrony pasażera fotela przedniego niesprawny!!

po rozwinięciu błędu w i'drive ukazała się następująca treść:

"Napinacz pasa lub ogranicznik napięcia niesprawny"

Błąd widnieje też między zegarami żółtą kontrolką poduszki powietrznej. Czasem jest też tak, że pomimo fizycznej zajętości fotela pasażera + zapięte pasy widnieje kontrolka o niezapiętych pasach - ale to rzadkość - głównie kontrolka od pasów nie widnieje.

Podpinałem się inpą - skasowałem błąd, ale on po kilku dniach powrócił....

W moim przypadku też winowajcą jest mata? wystarczy wlutować diodę bądź ten emulator z allegro?

Czy to może coś z napinaczem jak wskazuje objaśnienie błędu ?

Opublikowano
Nie wiem jak to wygląda w e60 ale w e39 kiedyś często wyskakiwał mi błąd napinacza pasa kierowcy. Powodowało to częste przesuwanie fotela przód-tył, oraz przyśniedzała wtyczka napinacza. Po przeczyszczeniu niema już problemów.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Przekopałem z grubsza wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie związane z błędem który mi wyskoczył:

 

System ochrony pasażera fotela przedniego niesprawny!!

po rozwinięciu błędu w i'drive ukazała się następująca treść:

"Napinacz pasa lub ogranicznik napięcia niesprawny"

Błąd widnieje też między zegarami żółtą kontrolką poduszki powietrznej. Czasem jest też tak, że pomimo fizycznej zajętości fotela pasażera + zapięte pasy widnieje kontrolka o niezapiętych pasach - ale to rzadkość - głównie kontrolka od pasów nie widnieje.

Podpinałem się inpą - skasowałem błąd, ale on po kilku dniach powrócił....

W moim przypadku też winowajcą jest mata? wystarczy wlutować diodę bądź ten emulator z allegro?

Czy to może coś z napinaczem jak wskazuje objaśnienie błędu ?

w Twoim menu Idrive powinno być dograne rozszerzenie w stylu "bla bla bla - (myślnik) wymień" , mam na myśli akcję w stylu wymień napinacz z kabelkiem, wykasuj błąd, zapomnij, to proste..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.