Skocz do zawartości

520i 24V dziwne zachowanie-czasem silnik traci moc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,byc moze temat ten zostal juz poruszony?

od pewnego czasu silnik (520i 24V z 160tys km,regularnie serwisowany,przebiegi od servisu do servisu bez grama dolewki oleju) zaczol sie dziwnie zachowywac-opisze to w skrocie;

autko jest w codziennej eksploatacji,nic w przeciagu paru lat sie nie dzialo,rano pali bez problemu.problemy zaczynaja sie pozniej,wystepuja nieregolarnie w odstepach nawet kiilku dniowych-zawyczaj na cieplym silniku.auto traci moc,slabiej przyspiesza,zdarza mu sie zakrzsztusic(to sporadycznie,jakby odcieto doplyw paliwa) a nawet zgasnac w najmniej dopowiednim momencie(na niskich obrotach).przy odpalaniu silka czasmi pochodzi chwile(chodzi rowniutko) i gwaltownie zgasnie,ot tak...???nastepnie chwile trwa odpalenie jego 3,4 s.zdarza sie ze w przeciagu dnia czasami jest ok a czasmi fiksuje w ten dziwny sposob po czym znowu wszystko jest ok!

dodam ze silnik pracuje cicho,rowniutko,suchy dookola.doradzcie co to moze byc.autkiem lata moja zonka,nie mam czasu zawiesc go podpiac pod kompa bo musi sie jakos dostac do pracy.poki co zdarza sie to rzako i jakos jeszce nie jest uciazliwe ale co bedzie jak wogole nie odpali..

czy jest to problem z el?moze przeplywomierz,pompa paliwa,ktoras z cewek ma przebicie i odlacza kompa?prosze o jakies wskazowki

dzieki

Opublikowano
no i o to właśnie mi chodzi ci biedniejsi co tankują dziennie za kilka złotych też automatycznie dziennie odpowietrzają bak a jeśli tankujesz większe ilości paliwa raz na kilka dni to może być tak że podciśnienie po kilku dniach tak wzrasta że pompka nie daje rady . kiedyś nie było z tym problemów bo opary szły do atmosfery a teraz to zbiornik jest odpowietrzany przez jakieś automatyczne zawory i filtry z węglem aktywnym . nie pytaj o szczegóły bo nie wiem jak to u nas jest rozwiązane ale jak otwierasz zbiornik to posłuchaj czy syczy
Opublikowano
Witam ja mniałem cos podobnego aucie ale mi sie to działo prawie codziennie i podjechałem do kolesia na kompa bo samemu wymieniłem filtr paliwa, swiece ,wyszysciłem silniczek krokowy i dalej była kicha i powiedział ze sonda daje dupy bo wysłała złe dane i błendy wyskakuja ,umnie raz było dobrze a raz sie jechac nie dało i gasła na swiatłach. Dzis wymieniłem sonde i jest wszytko super
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam ten sam problem i dzieje się to coraz częściej na zimnym chodzi idealnie na rozgrzanym mulii gaśnie u mnie do wymiany jestczyjnik wałka rozrządu tylko pytanie kupic oryginal czy zamiennik???

 

pozdrawiam :)

Opublikowano
Witam ja juz ci pisałem pojedz do mechanika niech podłonczy ci go pod kompa bo jak mniał identycznie tak samo i padłą mi sonda lamda,i odrazu mu wszytko pokazało .Sonda wymieniona i prblem zginoł odrazu i sonda wyszła 220zł z allegro i 30zł wymina.Pozdawiam :8) :8)
Opublikowano
stawiam na sonde - miałem podobie - bez gaśniecia ale mulenie czasem miał - czasem szarpnięcie przy wyprzedzaniu - na kompie wyszła właśnie sonda na cylindrach 4-6
http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
autko po diagnostyce; niby przeplywomierz oraz czujnik polozenia walu, wartosci lambdy i szczelnosc ukladu ok
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Dla innych juz to zrobilem zapomnialem odpisac czujnik polożenia wałka rozrządu sa dwa i oba musialem wymienic jeden przychodzi z gory od czola a drugi od dolu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.