Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie. zaczne od poczatkuz opisem mojego problemu. sprawa tyczy sie e34 525iA touring.

 

2dni temu jadac rano nagle podczas przyspieszania zauwazylem ze calym autem trzesie. pogrzebalem na forum, i zaczelismy sprawdzac podpore walu, lozysko, dyfer, poloski i przeguby. wszystko jest sprawdzone, przesmarowane, zlozone do kupy i sprawne. skrzynia automat tez jest ok, biegi zmienia ladnie i plynnie, nie szarpie, nie ma wyciekow.

a usterka jak byla tak i jest nadal.

po jezdzie probnej podjechalem pod warsztat, i przegazowalem sobie autko pod brama. i tu sie zdziwilem, bo na postoju przy gazowaniu auto wpada w drgania identycznie jak podczas jazdy. wniosek jest wiec taki, ze to nie uklad napedowy jest nie tak, ale cos z silnikiem.

 

reasumując:

1. rzecz stala sie nagle, wiec wszelkie kola i zle opony odpadaja, autem trzesie zarowno podczas jazdy jak i postoju, wiec wal, dyfer, skrzynia, podpora, poduszki itp odpadaja

 

2. jesli jedziemy delikatnie przyspieszajac, lub gwaltownie (z kick down-em), drgania sa wyczuwane delikatnie

 

3.podczas przyspieszania takiego jak podczas normalnej jazdy (czyli sredniego), zaczyna trzasc calym silnikiem, co widac pod maska, i co przenosi sie na cala bude

 

4. na postoju auto chodzi ladnie i rowno, nie trzesie, nie prycha i nie kicha.. jak mocno dodam gazu, wkreca sie na obroty ladnie, jak srednio - wkreca sie trzesac silnikiem, tak jak podczas jazdy

 

co odpowiada za taki stan rzeczy? gdzie szukac przyczyny?

 

ACHA:LPG brak

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

Sprawdź w pierwszej kolejności, czy wentylator chłodnicy nie bije zbyt mocno na boki i tak wogóle czy ma wszystkie pióra :wink:

Dla spokoju zatrzymają go ręką a druga osoba niech uruchomi silnik sprawdzając czy drgania występują nadal w opisanych przez Ciebie okolicznościach - z wyjątkiem testów podczas jazdy :P

Tylko nie bawcie się w ten sposób zbyt długo :D

Opublikowano
witam nie wiem czy tak może sie stać ale podobny efekt występuje gdy przestawi się rozrząd o jeden ząb
Opublikowano

cze

 

wiec tak - wiatrak nie ma nic do tego, chodzi sobie ladnie.

 

jak uruchamiam silnik, odpala szybko i bez problemu. na postoju chodzi rowno, i pracuje extra.

powolne dodawanie gazu wkreci go na 5tys obrotow bez problemu i wiekszych szarpniec, tylko jak gwaltowniej (szybciej) dodam gazu to silnik zaczyna sie dlawic, co powoduje wibracje i trzesienie.

 

fajki, cewki, swiece -wygladaja OK, lancuch rozrzadu napiety, wiec nie powininen w miedzyczasie przeskoczyc. zreszta na postoju pracuje super, odpala tez bez zajakniecia.

ogolnie przy mocnym depnieciu (podczas jazdy) mocy tez nie ubylo

 

usterka powooduje nierowna prace silnika podczas przyspieszania/ dodawanie gazu. co za to odpowiada???

 

moze ten VANOS cos ma do tego ze podczas dodawania gazu cos mu sie zmienia nie tak i kuleje caly motor przez to?

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
pomimo tego ze nie ma błędów sprawdź sonde lambda, takie drgania moga byc spowodowane nieprawidłową mieszanką, a wolno działająca sonda nie jest wykazywana jako błąd, a przy wciśnięciu na maxa sonda się wyłącza tak wiec skoro przy wcisnieciu na maxa nie ma problemów i przy bardzo wolnym wciskaniu tez nie ma moze to świadczyć i wolno dziłąjacej sondzie. To tylko domysły, ale warto to sprwadzić

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

hello wszystkim

 

a wiec...... jedna z cewek..... dzieki koedze DJCRX podmienilismy cewki z jego 520stki do mnie, i zaczelo smigac. pozniej zostalo juz tylko wyczaic ktora to taka niedobra byla......

 

koszt nowej, dokladnie takiej samej jak wsadzona oryginalnie - 180pln

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

U mnie jakiś czas temu było to samo, te same objawy. okazało sie że łączenie przewodu wysokiego napięcia z fajką na świecy (M20B25) było zielone :shock: . Wystarczyło rozebrać i wyczyścić i śmiga :) A mówili że się Tego nie rozbiera a nowe przewody drogie :evil:

 

Pozdro Michał525i.

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.