Skocz do zawartości

Wywazanie kol kulkami lub proszkiem


pan.boczek

Rekomendowane odpowiedzi

wszyscy wiemy jak delikatny jest uklad jezdny E38 i jak wazne jest dobre wywazenie kol.

praktycznie trzeba to zrobic z aptekarska dokladnoscia, bo inaczej trudno pozbyc sie wibracji.

niedawno zalozylem letnie kola i znow pojawily mi sie wibracje w okolicy 70-80 km/h.

zawieszenie i ukl. kierowniczy mialem kontrolowany - nie ma tam zadnych luzow.

 

czy ktorys z szanownych kolegow przerabial temat wywazania kol kulkami lub proszkiem?

tu jest watek z forum jeep.org.pl, gdzie ten temat byl dyskutowany:

http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=2754&postdays=0&postorder=asc&start=15

ciekaw jestem czy ktos ma doswiadczenia z podobna technika wywazania w BMW.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam też ten problem na maszynie do wyważania jest ok 0 zjednej i drugiej strony, jak założe to trzęsie samochodem od 80km/h ale alumy nieorginalne oczywisćie a opony widać ze dobre

PS.a ile maszyna do wywarzania posiada prędkość alumy

dzięki :worried: :worried:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zła maszyna do wyważania na serwisach pracuja chłopcy zatrudnieni na sezon i dlatego tak jest dobra maszyna do wywazania wyważa nawet osobno przed założeniem opony felgei kominek potem dopiero zakłada się opone i wyważa całość.Poz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba wywazac w dobrym zakladzie wylkanizacyjnym - to podstawa ...

 

ale razem z kolem obracaja sie tez inne lementy - piasty . tarcze , polosie , wal napedowy - i to one moge byc niewywazone ( np nierowny osad na tarczach , albo felga moze zle dolegac do powierzchni tarczy )

 

dlatego - podstawa - wyczyscic powierzchnie styku felgi z tarcza i tarczy z piasta ...

 

jest tez cos takiego jak dowazanie felg na samochodzi - co wywaza wszystkie obracajace sie elementy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ja myślę, że dobra ona może być do likwidacji dużych niewyważeń (błoto na oponach po wyjechaniu na czarne, ale do niewielkich prędkości - ktoś chyba już o tym pisał ze swojego doświadczenia).

W przypadku 7 raczej nic nie zastąpi dokładnego wyważenia i idealnego stanu samych opon.

Walczę z tym w obydwóch siódemkach i dopiero jak przed zimą kupiłem nowe opony przednie to poczułem spokój na kierownicy.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazda maszyna ma wywazanie ze skokiem co 5g wiec jesli niewywazenie jest 4g to wskaze 0, po to aby klient nie trul dupy. kumpel pracuje w autoryzowanej stacji jednej z wiekszych firm i pokazywal mi ze to ze maszyna pokazuje 0 nie oznacza ze jest wpozadku, dla mnie wywazal jeszcze przez 15 minut (dla klienta nigdy, nie za te pieniadze) a i tak nie udalo sie zejsc ponizej 2g.roznica przy tak duzej masie i kolach 17" jest zauwazalna po wywazeniu z ukryta funkcja :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba odpuszcze sobie eksperymentowanie z kulkami,

bo wiem o kilku osobach, ktore probowaly, ze dzialanie

tej metody jest bardzo problematyczne...

 

wobec tego prosilbym szanownych Kolegow o podanie namiaru na warsztat,

ktory dobrze wywaza kola w Warszawie.

szczegolnie interesuje mnie polnocna czesc Warszawy (Wola-Bemowo-Zoliborz-Lomianki).

 

natrafilem tez na taki watek dyskusyjny:

http://www.arch2.triger.com.pl/2_1_941038.html

okazuje sie, ze na stacjach Shella wywazaja kola bez zdejmowania.

przerabial ktorys z Was juz cos takiego?

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

natrafilem tez na taki watek dyskusyjny:

http://www.arch2.triger.com.pl/2_1_941038.html

okazuje sie, ze na stacjach Shella wywazaja kola bez zdejmowania.

przerabial ktorys z Was juz cos takiego?

 

to wlasnie dowazanie kola na samochodzie - to jest to o czym pisalem - wywaza nie tylko kolo , ale takze wszystko cos sie z nim obraca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie zabije! no naprawde koledzy nie moglisice watku otworzyc wczesniej?! :norty: 2 tygodnie temu zmienilem opony na letnie i w tych letnich latalo pelno kulek. zdziwilem sie i pomyslame co mi tu bedzie jakis "sjuwax" latal po oponie i ... wybralem i do smieci. :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.centramatic.com/Demo/demo.php

 

w sumie najlepiej dla wszystkich byloby, gdyby producenci aut

montowali taki patent fabrycznie - mogloby to byc zintegrowane z piasta.

 

wsypanie takich kulek bezposrednio do opony to troche zagadkowa sprawa.

nie wiem, czy wirowalyby one na tyle swobodnie, by rownowazyc tak jak to jest pokazane w tym filmiku pogladowym. opona przeciez jest splaszczona w miejscu nacisku na jezdnie.

 

korci mnie, zeby sprobowac, ale wolalem zapytac - moze ktos juz probowal.

 

moze lepiej byloby przeniesc ten watek do dzialu: Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski???

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest ktos z 3miasta to moze dowazyc kola na samochodzie (o czym pisal Silver) w CNF.

Pytalem sie o takie dowazenie, bo zalozylem nowki opony i mi trzesie kiera i koszty sa nastepujace:

1. dowazenie 1 kola na samochodzie 20zl

2. wywazenie wszystkich 4 i dowazenie ich na samochodzie 179zl.

 

Troche drogo ale jak ma mi po tym przestac telepac kierownica podczas jazdy to mysle ze warto jest to zrobic.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest ktos z 3miasta to moze dowazyc kola na samochodzie (o czym pisal Silver) w CNF.

Pytalem sie o takie dowazenie, bo zalozylem nowki opony i mi trzesie kiera i koszty sa nastepujace:

1. dowazenie 1 kola na samochodzie 20zl

2. wywazenie wszystkich 4 i dowazenie ich na samochodzie 179zl.

 

Troche drogo ale jak ma mi po tym przestac telepac kierownica podczas jazdy to mysle ze warto jest to zrobic.

 

Mam ten sam problem ale jedną felgę mam delikatnie podbitą - zawiozłem do prostowania mam nadzieję że pomoże!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze felgi macie nie od tego modelu i nie siedza idealnie na piascie? tez sie nad tym zastanawialemm bo mam drgania miedzy 80-100. wymienilem cale zawieszenie i mozna powiedziec ze jest ok, ale takie minimalne wibracje sa wyczuwalne na kierownicy, znajomy wulkanizator podsunal mi taki pomysl, ze moze nie lezec dokladnie i potrzebny pierscien centrujacy.ja musze u siebie sprawdzic bo mam e34 a felgi z e39 (17")
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze felgi macie nie od tego modelu i nie siedza idealnie na piascie? tez sie nad tym zastanawialemm bo mam drgania miedzy 80-100. wymienilem cale zawieszenie i mozna powiedziec ze jest ok, ale takie minimalne wibracje sa wyczuwalne na kierownicy, znajomy wulkanizator podsunal mi taki pomysl, ze moze nie lezec dokladnie i potrzebny pierscien centrujacy.ja musze u siebie sprawdzic bo mam e34 a felgi z e39 (17")[/q[/url]

 

Witam na 1000% musisz miec pierścienie e39 ma większy otwór niż e34 :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to zasrane bicie kierownicy w okolicy 80 km/h jest i z pierscieniami centrujacymi i bez. to wywazanie kol na samochodzie to moja ostatnia deska ratunku. jak to ni epomoze to chyba sie poddam i bede z tymi wibracjami jakos zyl...
http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witaj sir Boczek

 

Za biurowcem Kolmetu na Woli na ul Olbrachta 96 masz punkt oponiarsko-klimatyzacyjny - sprzęt standardowy ale jakieś pojęcie o wyważaniu mają.

 

Kulek nie próbowałem ale może ...?

 

Pytanie - czy drgania 70-80 miałeś na zimówach

 

Ja mimo że niezależni mechanicy mówili , że wszystko w zawieszeniu gra - przy podobnych objawach po walkach z kołami , zawieszeniem , felgami uparłem się na regenerację drążka środkowego ( bo gdzieś wyczytałem na forum ) i wtedy objawy o których piszesz ustąpiły.

 

Pozdrawiam

Mario BigRed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie byly drgania, ale takie ze kierownicy nie mozna bylo utrzymac, ustapily wlasnie po wymianie drazka srodkowego. teraz drgan nie mam, ale takie lekkie wibracje sa wyczuwalne pomiedzy 80-100km/h i to podczas jazdy na wprost, okazalo sie ze e34 i e39 maja rozne piasty i potrzebny jest pierscien centrujacy (pierscien ma ponizej milimetra grubosci wiec roznica na piascie nie do zauwazenia golym okiem), zobaczymy czy sie zmieni. Boczek ty nie masz mozliwosci zalozenia chocby na 2 dni innych kol?? co ciekawe przy zimowkach tego nie bylo (opona wezsza i pasowala na piaste)smiem stwierdzic ze na waskich opponach nawet nie czulem ze mam wyrabany drazek srodkowy, dopiero montaz letnich szerszych sklonil mnie do wizyty na stacji diagnostycznej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze tak - zreszta jak zakladales kola to nie widziales ze cos jest nie tak ? ze kolo lata na piascie ?

 

ludziska - poniszczycie sobie samochody takimi glupkowatymi zabawami - jak nie macie pojecia o czyms to tego nie robcie ... wiem ze sie cieszysz ze masz ladne felgi z e38 , ale sprawe trzeba najpierw przemyslec i poszukac na forum jak nic o tym nie wiesz

Edytowane przez xsilver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.