Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cze, kupilem wlasnie w Niemczech 535i i zastanawiam sie, jaka wybrac instalacje gazowa. Zalezy mi na utrzymaniu mocy. Czy musi byc to wtrysk? Pisalem do jednej z firm zajmujacej sie tym i odpisali mi: 4900 PLN !!! To troche wiecej niz dalem za ta fure. Czy mozliwe jest zalozenie zwyklej "instalki" bez odczuwalnej zmiany w charakterystyce silnika? Ma ktos doswiadczenia z czyms takim? Z gory wielkie dzieki za odp. Bardzo by mi to pomoglo...NR. gg 3445720
Opublikowano

Przed zakupem E32 robiłem przymiarkę do E34 3.5 i powiem Ci żeby nie miała na sobie takiej skorupy ze szpachlu to gotów byłem ją wziąć .

 

Co do gazu to na prawde dużo się o tym pisało -wystarczy poszukać :wink:

Opublikowano
Siemka, tez przymierzalem sie do kupienia 735i, ale zobaczylem to wlasnie ogloszenie, zadzwonilem, bylem pierwszym, ktory zadzwonil,gosc opuscil sporo, bo w nastepnym tyg. odbiera nowa 530d :lol: z salonu. Mysle, ze nie robie bledu z tym autem, wiele czytalem o tym aucie i hmm... niczego sobie :D . Co do znalezienia tego, co szukam, to nie widze nigdzie zbyt wiele rzeczy na temat wlasnie 535 np. jak marka instalki, cena, doswiadczenia eksploatacyjne itp. itd. Jesli mozesz mi w tym pomoc- PLEASE !! Masz w swojej zamontowany gaz??
Opublikowano

Jeżeli chodzi o silnik m30 to jest to bardzo wdzięczna konstrukcja do montażu LPG :lol:

 

polecam instalacje do 2000zł ,bez komputera,bez silnika krokowego ,po prostu zwykła taka jaka jest u mnie tzn. BRC na pewno będziesz zadowolony :lol:

Spalanie w mieście do 25 l

na trasie od 15 l

Opublikowano

Utrata mocy występuje od 5.0 tyś obrotów po prostu klapa bezpieczeństwa i mikser mają miejszą średnicę otwotu co jest główną przyczyną spadku mocy na wysokich obrotach zarówno na bęzynie jak i na gazie .

 

Moim zdaniem jakieś 5-10%

Opublikowano

dzieki i jeszcze raz dzieki...

Podzwonie, popytam...Mam nadzieje, ze znajde jakas firme np. we "Wrocku", ktora sie tym zajmie. Ciekawe, czy sa jeszcze inne alternatywy jesli chodzi o "gaz" do 535i M30 ?

Opublikowano
tak - nie zakladaj gazu - ja zdjelem z oby dwoch aut i teraz wiem co to radosc z jazdy :) --- oczywiscie nie tyczy sie to instalacji wtrysku gazu...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

No to spoko...calkiem "zmadrzalem" po tej odp. Co do tego "konia" i "bata" dodam tylko: ciezko kupic "konia" serii 5 z mniejszym silnikiem w tym stanie, wieku, z tym wyposazeniem za te pieniadze, no moze pomijajac te, ktore nawet dzieki "owsowi" na bazie etyliny turlaja sie ciezko z predkoscia niewiele wyzsza od dwusladu dzieciecego z napedem rodzicielskim (czyt. zmeczonej mamy ze spacerowka pelna zakupow+dziecko). Co do "bata": po co szukac mozliwosci, by jezdzic taniej = wiecej i przyjemniej...

 

Pozdro

Opublikowano
I czy to przekonanie, iz BMW to tylko benzyna a nie gaz to nie lekka przesada?? Przykladem przeczacym temu jest chociazby 518g Touring produkowany od 1995 z mysla o eksploatacji gaz/benzyna. Nie mowiac juz o 7 z silnikiem Hydrogenpower, ale to juz inna historia :)
Opublikowano

Witam. Mam podobną instalację jak zielony (tj. śruba) i specjalnie nie narzekam. Początkowo miałem problemy z ogromnym zużyciem gazu (średnio 27l) ale obecnie po regulacjach w trasie przy raczej szybkiej jeździe i włączonej klimie bierze lekko poniżej 15l a w mieście pochłania lekko ponad 20l.

 

Wtrysk gazu to napewno fajna rzecz ale ile trzeba przejechać kilometrow zanim się to zwróci ?

 

Co do prostych instalacji to spadek mocy napewno będzie odczuwalny w zależności od tego jak to będzie wyregulowane albo jeździsz szybko (27l :D ) albo oszczędnie - ale masz wybór.

W przypadku instalacji I czy II generacji dodatkowo auto straci dynamikę na benzynie za sprawą montażu miksera gazowego który ogranicza dolot powietrza (wiele się tu o tym pisało).

No i ZAWSZE montaż gazu powinien być poprzedzony wymianą świec na nowe (zaleca się NGK) i kontrolą stanu przewodów wysokiego napięcia, niesprawność w/w elementów = strzały + awaria przepływomierza.

I na koniec jeśli zakładasz instalkę II generacji z komputerem sonda lambda musi byc sprawna.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Ja mam założną instalacje z komputerem marki Landi Renzo i to jest najlepsze instalcje do samochodów o dużej pojemności. Nie mam z nią żadnych problemów a założona była rok temu. Polecam
525 TDS
Opublikowano
No to spoko...calkiem "zmadrzalem" po tej odp. Co do tego "konia" i "bata" dodam tylko: ciezko kupic "konia" serii 5 z mniejszym silnikiem w tym stanie, wieku, z tym wyposazeniem za te pieniadze, no moze pomijajac te, ktore nawet dzieki "owsowi" na bazie etyliny turlaja sie ciezko z predkoscia niewiele wyzsza od dwusladu dzieciecego z napedem rodzicielskim (czyt. zmeczonej mamy ze spacerowka pelna zakupow+dziecko). Co do "bata": po co szukac mozliwosci, by jezdzic taniej = wiecej i przyjemniej...

 

Pozdro

 

zrob z 1000 km na Pb - potem zaloz srube i zobaczysz co zrobilo sie z twoim stadem koni pod maska :) -- oczywiscie jak jezdzisz spokojnie i nie wkrecasz motoru powyzej 4-4,5 tys to ta roznica nie bedzie az tak miazdzaca...ale w sumie chyba po cos kupiles betke z silnikiem 3.5 litra - zapewne nie po to zeby tylko wiedziec ze go masz pod maska :D

 

A co do 518 gazowanej seryjnie to to auto nawet na benzynie to jedno wielkie nieporozumienie --- widocznie inzynierowie widzac ze nie ma na nie popytu zaczeli sie bawic w ekologie :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Swoje wrazenie o LPG w 535 i to wlasnie z 1990 roku opisywalem w przyklejonym watku o instalacjach gazowych.

Mialem kiedys troche jezdzic E28 rowniez 535 M30 z instalacja na srubke. Moje wrazenia? Nigdy wiecej takich instalacji w BMW !!!

Dlatego zdecydowalem sie na wtrysk gazu. Wrazenia? Opisalem w tamtym watku :)

Krtotko mowiac to nadal jest BMW, nadal jezdzi jak BMW, a spalanie 17,3 l/100km w wiekszosci po miescie uznaje za wynik dobry.

było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd
Opublikowano

doklaldnie tylko wtrysk - jesli juz - inna instalacja to nieporozumienie - z szybkiego bmw robi sie podrasowany Polonez :)

 

A wracajac do mojego podpisu - nowi wlasciciele BMW musza sobie zdac sprawe z tego ze te auta nie sa dla kazdego - za czasow swojej mlodosci tylko ci bardziej majetni mogli sobie na nie pozwolic - ceny teraz wyraznie spadly ale grupa docelowa tych samochodow pozostala taka sama....... 8) - to sie nie zmienia :lol: chcesz jezdzic BMW musisz miec kase na jej utrzymanie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
doklaldnie tylko wtrysk - jesli juz - inna instalacja to nieporozumienie - z szybkiego bmw robi sie podrasowany Polonez :)

 

 

A wracajac do mojego podpisu - nowi wlasciciele BMW musza sobie zdac sprawe z tego ze te auta nie sa dla kazdego - za czasow swojej mlodosci tylko ci bardziej majetni mogli sobie na nie pozwolic - ceny teraz wyraznie spadly ale grupa docelowa tych samochodow pozostala taka sama....... 8) - to sie nie zmienia :lol: chcesz jezdzic BMW musisz miec kase na jej utrzymanie.

 

Dobrze że nie ty o tym decydujesz kto i jaką instalacje LPG ma w swoimBMW założyć .

 

A w ogóle co masz na myśli pisząc

nowi wlasciciele BMW musza

sobie zdac sprawe z tego ze te auta nie sa dla kazdego

 

Skoro jesteś taki majętny to dlaczego jeżdzisz kilkunastoletnim BMW :?: a może nie stać cie na nowszy i większy model bo wtedy musiałbyś założyć LPG :)

Jeżeli chodzi o części zamienne to są tańsze niż w Oplu

 

 

Tomasa M5 jest (bylo) piekne - mialem okazje je zobaczyc na zywo - pieknie chodzi - z tego co wiem jest do sprzedania.

To może sobie kupisz :?:

Opublikowano
No i wiadac ze mnie nie zrozumiales - spoko z mojej strony EOT

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Hej, to znowu ja. Poczytale troszke o inst. gaz. do beemek i kilka rzeczy mnie dziwi. Np. o ile dobrze zrozumialem zwykla inst. ogranicza moc zarowno na gazie jak i na benzynie z powodu mniejszej srednicy dolotu. Pytanie: czy ten dolot musi byc mniejszy? Cz wiekszy nie bylby bardziej logicznym rozwiazaniem w tym przypadku? Druga sprawa- wszedzie pisza, ze gaz to paliwo o wiekszej liczbie oktanow niz benzyna...Posiadam jeszcze "suszare" Yamaha FJ1200A i o ile wiem tankujac lepsze paliwo spala mniej niz jezdzac na gorszym np. na Pb 95 i to jest regula dla kazdego silnika. Dlaczego wiec kazdy samochod z wtryskiem gazu czy bez spala ciagle wiecej gazu niz benzyny?
Opublikowano

bo w tym caly pic ze chodzi o kalorycznosc a nie o oktany :) a gaz ma ich mniej....a dolotu nie powiekszysz (bo i po co) a zwezki sa potrzebne bo po I mikser jest sam w sobie zwezka (np ze srednicy dolotu 80mm robi ci 32mm) no i jeszcze masz antywybuch - w ochronie przed zniszczeniem przeplywomierza....wniosek z tego taki ze jak chcesz jezdzic oszczednie a nie stracic na osiagach to pozostaje jedynie wtrysk gazu.

 

Powodzenia.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Witam,

 

przy ostatnich cenach paliwa dostaje zajawki na temat LPG.....

 

Mam taki projekt i ciekawi mnie zdanie kogos kto ma doswiadczenie z LPG.

 

Otóz:

 

Mam silnik 3,5l z E32 na motronicu i chcialbym:

 

1. splanowac glowice tak zeby ze stopnia 1:9 otrzymac 1:11,5

 

2. zmienic Motronic na najprostrzy Jetronic z ruchomym aparatem zapl bez sondy L.

 

3. zalozyc osobna przepustnice na kazdy cyl (jak w M3)

 

A teraz LPG:

 

1. chcialbym zalozyc najprostrza instalacje srubowa

 

2. 1 parownik na 3 cyl (2 parowniki w sumie)

 

3. Malutki miser na kazdy cylinder

 

Pytania:

 

1. czy tak zaprojektowany system i przy tak splanowanej glowicy spowoduje wzrost mocy auta na LPG w porownaniu do etyliny?

 

2. czy to sie da wyregulowac?

 

3. czy bedzie odpalac na LPG (np zima) - chce calkiem zrezygnowac z etyliny (zbyt wielki stopien sprezania)...

 

 

To cytat Alexjeja. Brzmi calkiem niezle, no moze to podniesienie sprezania itd. to lekka przesada, ale w koncu my-Polacy slyniemy z pomyslowosci (studiuje w "Reichu" i wiem cos o tym :D ) Co myslisz? Sorry za marudzenie, wiem 535i to 535i i nic juz nie moge zmienic-KUPIONA!!! i za tydzien jade nia do Polski, ale wtrysk to troche drogo, drugie tyle co na woz musialbym wylozyc na inst. A to troche boli :cry: i stad te moje wywody :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Alexjej nic sie nie chwalil ostatnio postepami - pewnie odeszla mu ochota na gaz - na moje oko to taka instalacja jak ta opisana przez niego pozeralaby okropne ilosci gazu - takie ze jazda na LPG bylaby zupelnie nie oplacalna - a co do wtrysku - masz przeciez wypowiedz uzytkownika takiego auta jak twoje - posluchaj jego rady a nie bedziesz zalowal :) - a jak bedziesz latal z RFN do Polski to raz dwa ci sie zwroci :)

 

 

Pozdrawiam

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Pomysle o tym, przelicze "budget" :). Ten wozek ma 200 stowy na szafie, nie wiem ile bede nim jezdzil-raczej tyle na ile jego kondycja pozwoli.Mam nadzieje, ze nie nastapi to tak szybko i jeszcze troche mi potowarzyszy :? . Zobaczymy. Szkoda, ze jeszcze nie rozwinal sie w Polsce rynek uzywanych instalacji, wtedy moznaby bylo dostac wtrysk z mniejsza kase. Ale dzieki.

 

Pozdro

 

 

 

p.s.

Jesten tu jeszcze "newbie" , ale naprawde bardzo fajna sprawa z ta stronka i forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.