Skocz do zawartości

Najlepsze rozwiązanie (M40)?


pibulas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ogólnie temat był już poruszany wiele razy (zaznajomiłem się z nim na forum), ale im więcej wiedzy tym lepiej.

Mam E30 Touring z silniczkiem 1.6 M40, wszystko w tym samochodzie jest "szyte" jak na mnie oprócz...SILNICZKA.

Jest za słaby, za dużo pali i powolutku się cyki rozrządu zaczynają.

I teraz pare opcji:

1) Robić go na igłe (mało fajna opcja bo jak pisałem jest za...)

2) Wymienić silnik (nie chodzi mi o "wyścigówke" tylko o to żeby przyjemnie jeździł)

3) Zrobić 1.6 i trochę go "podkręcić" (najmniej pożądana opcja)

 

Chodzi mi o to jaka opcja jest dla Was najlepszym wyjściem, pod kątem trudu pracy, koszyów i efektów końcowych.

 

P.S. Ja osobiście skłaniałbym się ku ad. 2, ale nie wiem na co by zamienić i ile by to wyniosło?

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki silnik, ale u mnie poza jakimiś bzdurami, typu uszczelki, czy okresowymi wymianami (olej/filtry/świece) jest igła. Z osiągów nie jestem jakoś specjalnie zadowolony. A moje zdanie na jego temat jest takie, że jeśli miałbym jakiekolwiek powżniejsze problemy z nim, nie pchałbym się w remonty,naprawy itp. tylko brutalnie... wymienił na jakiś odrobine większy, od e36 oczywiscie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że ludzie takie rzeczy robią i wszystko jest ok. Ale szczegółów nie znam, bo nigdy nie potrzebowałem więc nic Ci nie powiem dokładnie, ale myśle ze na forum coś wygrzebiesz:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ponad 2.0l to bym musiał wszystko oprócz budy wymienić :hand:

Myśle może 2.0l r6? Tylko nie wiem jak ten silnik sie sprawuje?

Bo wsadzać 1.8 za 1.6 to tak ni w kij ni w oko.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatywą byłby is będzie to lepiej jeździło na pewno niż 1.6 czy 1.8 ale to nadal 4 cylindry tak że najpierw musisz przemyśleć co chcesz i za jaką kwotę. Znowu jak miałbym sie porywać na wrzucenie silnika 2.0 z e36 z całym osprzętem to wolałbym na pewno 2.5 ale dalej musisz wszystko zmieniać więc jest to nieopłacalne !! Czyli jedynym w miare opłacalnym wyjściem z sytuacji byłby chyba tylko is. Pozdroo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.