Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ogólnie temat był już poruszany wiele razy (zaznajomiłem się z nim na forum), ale im więcej wiedzy tym lepiej.

Mam E30 Touring z silniczkiem 1.6 M40, wszystko w tym samochodzie jest "szyte" jak na mnie oprócz...SILNICZKA.

Jest za słaby, za dużo pali i powolutku się cyki rozrządu zaczynają.

I teraz pare opcji:

1) Robić go na igłe (mało fajna opcja bo jak pisałem jest za...)

2) Wymienić silnik (nie chodzi mi o "wyścigówke" tylko o to żeby przyjemnie jeździł)

3) Zrobić 1.6 i trochę go "podkręcić" (najmniej pożądana opcja)

 

Chodzi mi o to jaka opcja jest dla Was najlepszym wyjściem, pod kątem trudu pracy, koszyów i efektów końcowych.

 

P.S. Ja osobiście skłaniałbym się ku ad. 2, ale nie wiem na co by zamienić i ile by to wyniosło?

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Ja mam taki silnik, ale u mnie poza jakimiś bzdurami, typu uszczelki, czy okresowymi wymianami (olej/filtry/świece) jest igła. Z osiągów nie jestem jakoś specjalnie zadowolony. A moje zdanie na jego temat jest takie, że jeśli miałbym jakiekolwiek powżniejsze problemy z nim, nie pchałbym się w remonty,naprawy itp. tylko brutalnie... wymienił na jakiś odrobine większy, od e36 oczywiscie:)
Opublikowano
a nie ma żadnego problemu z dostosowaniem silników z e36stek do e30stek?
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Wiem że ludzie takie rzeczy robią i wszystko jest ok. Ale szczegółów nie znam, bo nigdy nie potrzebowałem więc nic Ci nie powiem dokładnie, ale myśle ze na forum coś wygrzebiesz:)
Opublikowano
Na forum widziałem do e30 włożone 2.8l, to był chyba M52 więc się da:)
Opublikowano
heh poprwaka:) M52 to jest silnik od '7, ale od e36 wydaje mi się ze też kiedyś widziałem, tylko juz na żywo, poza forum:)
Opublikowano

Nie no ponad 2.0l to bym musiał wszystko oprócz budy wymienić :hand:

Myśle może 2.0l r6? Tylko nie wiem jak ten silnik sie sprawuje?

Bo wsadzać 1.8 za 1.6 to tak ni w kij ni w oko.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Alternatywą byłby is będzie to lepiej jeździło na pewno niż 1.6 czy 1.8 ale to nadal 4 cylindry tak że najpierw musisz przemyśleć co chcesz i za jaką kwotę. Znowu jak miałbym sie porywać na wrzucenie silnika 2.0 z e36 z całym osprzętem to wolałbym na pewno 2.5 ale dalej musisz wszystko zmieniać więc jest to nieopłacalne !! Czyli jedynym w miare opłacalnym wyjściem z sytuacji byłby chyba tylko is. Pozdroo
Opublikowano
heh poprwaka:) M52 to jest silnik od '7, ale od e36 wydaje mi się ze też kiedyś widziałem, tylko juz na żywo, poza forum:)

 

Silniki M52 montowane byly fabrycznie w e36 e38 i e39

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.