Skocz do zawartości

szybki start i nawet nie zapiszczy laczkami?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj byłem na pewnym spocie, ludzie mierzyli sobie auta g-techem,

ja do konkurencji nie podchodzilem bo mam poki co za dlugie czasy przy zmianie biegow... ale nie wazne.

 

Jedna rzecz mnie zastanowiła. Na suchym asfalcie chciałem ruszyć szybko... ASR odłączony na krótko (wyłączony, ale nie przytrzymywałem na 15 sek), jedynka, 4000 obr/min, sprzeglo i... nic, przod polecial w gore, auto ruszylo do przodu, ale laczki nawet nie zapiszczały.

 

Szpery nie mam. Zapewniam że zrywać laczki potrafię, a auto śmiga jak należy :8)

 

Wiec co jest?

1. sprzeglo juz powoli ma dosc? auto ruszylo prawidlowo, zadnego slizgania

2. ASR powinennem wylaczyc wsiskajac na 15 sek?

3. 205/60R15 ma za duza przyczepnosc na suchym przy tylnym napedzie?

4. 140 kucy to za mało???? :mrgreen:

 

macie jakies pomysły?

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jakby sprzęgło ślizgało to wzrosłyby ci obroty silnika. Natomiast co do przyczepności to mój 1,8is na 205/60R15 zrywał przyczepność w razie potrzeby na każdym podłożu bez problemu a nieraz to nawet stanowiło problem jak trzeba było szybko ruszyć (włączenie się do ruchu). Na temat kontroli trakcji nie wypowiadam się.
Opublikowano
Na temat kontroli trakcji nie wypowiadam się.

 

Cos mi sie wydaje ze w niej jest pies pogrzebany :lol:

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano
moja iska tez ciezko zerwac gumy ze startu na kolach ostawinych prosto... cyba ze hamulec tzrymam wtedy sie kreca. na skreconych kolach zrywa odrazu nie rozumiem tego w ogole... 140 koni to malo zeby robic glupoty... gumy ma 205 na 15 wiec to samo...
Opublikowano

i pewnie na skreconych kolach mam 200 nitonometrow wiecej:D:D:D:D

poprostu bmw ciagnie z tylo ipotrzebne jest duzy silnik zeby spalic kapcia czy ruszyc z piskiem. jakies golfy seaty to i 1.4 w mule pali gume bo sa lekkie i maja przedni naped...

Opublikowano
i pewnie na skreconych kolach mam 200 nitonometrow wiecej:D:D:D:D

poprostu bmw ciagnie z tylo ipotrzebne jest duzy silnik zeby spalic kapcia czy ruszyc z piskiem. jakies golfy seaty to i 1.4 w mule pali gume bo sa lekkie i maja przedni naped...

 

To fakt, w skręcie BMW szura wewnętrzym laczkiem az miło (ehhh brak szpery) bo jest koło odciazone, ale na wprost nie daje rady. :roll:

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano
jak pojedzisz troche ostrzej po placu to dyfer zlapie temperature i bedzie zwijac z obu kapci bo bedzie mial juz opur jakis... tylko to nie jest dobre... ale sprawdzone ze po kliku minutach startujesz juz z dwuch gum... na filmach z torunia dobrze to widac jak gosc wiezdza i kreci z jednego kola ale po kliku minutach juz pali gume z obu kapci pozdrawiam
Opublikowano
Dzięki, az takich wrazen nie potrzebuje :lol: :lol: :wink: :wink:

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano
Ja jakos gumy nie pale, na poczatku nie umialem dynamicznie wystartowac ale umiejetnie operujac sprzeglem da rade isem ... raz na swiatlach chcialem zobaczyc i przez chwile w miejscu stalem, co do skreconych kol to chyba logiczne.... skrecone stawiaja opor jak bys mial hamulce wlaczone i latego predzej tyl traci przyczepnosc.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
sory ale nie wierze ze stanoles w miejscu iska bez hamulca... bo tak to rozumiem ze raz chciales zobaczyc i strzeliles ze sprzegla i stanol w miejscu... albo bylo slisko. albo dyfer zerwales albo masz gumy 165 innej opcji nie ma
Opublikowano

Witam !!!

 

Nie wiem jak u Ciebie ale w mojej 320i ASR wyłączam wciskając po prostu przycisk i wtedy na zegarach zapala mi się szczałeczka w kształcie koła i bez problemu zrywa na asfalcie ,a z włączonym ASR nie ma szans. Wina więc raczej leży po stronie kontroli trakcji. Może wyłącznik u ciebie jest walnięty..

 

Pozdrowienia

Opublikowano
może to też nie do końca wina kontroli tracji, ja mam 170 kucy i lacie 215/50/17 i też czasem mam problem spalić laczka, jakiś forumowicz tu pisał iż to może być wina takiego dupsa (reduktora) który jest przy wejściu do siłownika wysprzęglającego, który to ponoć ma własnie ograniczyć strzelanie z sprzęgła, nie wiem tylko czy we wszystkich modelach to jest bo u siebie nie sprawdzałem. Był podany nawet link do jakiejś stronki (hamerykańskiej) że właśnie wymontowywują ten reduktorek.
Opublikowano
sory ale nie wierze ze stanoles w miejscu iska bez hamulca... bo tak to rozumiem ze raz chciales zobaczyc i strzeliles ze sprzegla i stanol w miejscu... albo bylo slisko. albo dyfer zerwales albo masz gumy 165 innej opcji nie ma

Chlopie ze ma jakis problem ze swoim autem to juz nie moj ani nikogo tutaj problem, slisko nie bylo ale prawdopodobnie kostka ale nie pamietam moze i asfalta nie stalem w miejscu i nie bylo wszedzie bialego dymu ale przez chwile stal w miejscu ale no leciutko sie posowal ale napewno trakcji nie bylo...a ze nie wiezysz ''it's not my problem''

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Witam !!!

 

Nie wiem jak u Ciebie ale w mojej 320i ASR wyłączam wciskając po prostu przycisk i wtedy na zegarach zapala mi się szczałeczka w kształcie koła i bez problemu zrywa na asfalcie ,a z włączonym ASR nie ma szans. Wina więc raczej leży po stronie kontroli trakcji. Może wyłącznik u ciebie jest walnięty..

 

Pozdrowienia

W e36 jest taki bajer ze nacisniecie przycisku kontroli trakcji ponoc ja tylko ''wycisza'' ale dalej w jakims stopniu dziala a przytrzymanie na 15 deaktywuje po calosci i powinno dac sie wtedy wlaczyc tylko po ponownym odpaleniu auta.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

w duzej mieze zalezy to równiez od tego jakie sa oponki i jaki jest bierznik im twardsze tym prędzej kolo zacznie sie obracac w miejscu.

ja z silnikiem 2.5 td + szpera nie mam zadnych szans ze kola zaczna sie obracac w miejscu a jezdzilem kiedys astra gsi 115km która na 2 biegu jeszcze stala w miejscu na suchej nawierzchni :)

Opublikowano
jedynka, 4000 obr/min, sprzeglo i... nic, przod polecial w gore, auto ruszylo do przodu, ale laczki nawet nie zapiszczały.

 

Trzeba bylo wkrecic silnik do 5-6 tysi :wink:. Poza tym byc moze rzeczywiscie ta kontrola trakcji nie do konca sie zdezaktywowala.

E30 318IS Rally
Opublikowano
Prawda to ze asr dezaktywuje sie po 15 sekundowym przytrzymaniu??do tej pory myslalem ze wystarczy chwilowe nacisniecie i jest wylaczone.nie wiem jak u was ale u mnie w compakcie po wylaczeniu asr nie mam problemu z rzuceniem bokiem itd.
Opublikowano
Prawda to ze asr dezaktywuje sie po 15 sekundowym przytrzymaniu??do tej pory myslalem ze wystarczy chwilowe nacisniecie i jest wylaczone.nie wiem jak u was ale u mnie w compakcie po wylaczeniu asr nie mam problemu z rzuceniem bokiem itd.

 

Nie mowimy o rzucaniu na bok tylko o szybkim starcie na wprost na suchym asfalcie.

 

Kiedys byla teoria na forum ze jednokrotne wcisniecie ASRu go wylacza ale nie calkowicie. Dopiero przytrzymanie na 15 sek go dezaktywuje kompletnie (da sie go wlaczyc tylko przez ponowne zapalenie silnika).

Ale czy to prawda to nie wiem.

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano

ja mam 318tds touring które tez ma opory zeby zerwac laczka. jak strzele ze sprzęgła przy 4tys to zerwie ale jaki to ma sens?

Compact ma lzejszy tył no i benzyna chyba lepiej zrywa.

 

Osobiscie nie widze juz sensu w paleniu gumy bo kiedys w e30 325i co sezon musialem zmieniac tylne laczki. ona miała 170 kucy wiec jakies dwa razy wiecej niz moja obezna. wtedy az sie prosilo o bączki :roll2:

Opublikowano
jedynka, 4000 obr/min, sprzeglo i... nic, przod polecial w gore, auto ruszylo do przodu, ale laczki nawet nie zapiszczały.

 

Trzeba bylo wkrecic silnik do 5-6 tysi :wink:. Poza tym byc moze rzeczywiscie ta kontrola trakcji nie do konca sie zdezaktywowala.

Jak to z 4tys nie chce zerwac przyczepnosci to dziwne .. bo z 5-6 to w zyciu tak nie strzelalem spokojnie wystarczy z 4...

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

 

Myślę że rzeczywiście problem jest w kontroli trakcji. Moje 325 TD bez problemu rusza z piskiem, chociaż nie katuję auta to raz musiałem szybko ruszyć ze skrzyżowania i przez chwile stal w miejscu, dodam że asfalt był suchy (opony 205)

Opublikowano
Umnie jak chce poszalec to wylanczam ASR ale tylko klikam nie przytrzymuje i potem to juz chulaj dusza autko kreci baczki ze az milo z zmieleniem kapcia tez niema specjalnie problemow ale 2.8 zdaje sie maja wieksza szpere to i szybciej przyczepnosc straci.Nie wiem co by dalo przytrzymanie tego guzika dluzej bo juz po tym krotkim wcisnieciu nieczuje kontroli ze strony ASRu
Opublikowano
Umnie jak chce poszalec to wylanczam ASR ale tylko klikam nie przytrzymuje i potem to juz chulaj dusza autko kreci baczki ze az milo z zmieleniem kapcia tez niema specjalnie problemow ale 2.8 zdaje sie maja wieksza szpere to i szybciej przyczepnosc straci.Nie wiem co by dalo przytrzymanie tego guzika dluzej bo juz po tym krotkim wcisnieciu nieczuje kontroli ze strony ASRu

 

Wszystkie fabryczne szpery w E36 sa takie same - 25%.

I nawet 328 nie miala jej w standardzie, to zawsze byla opcja.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.