Skocz do zawartości

540 - Pytanie do posiadaczy lub znawców 540


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Prosze o pomoc w sprawie 540.

mam w planach kupic 540 ( E-34 )

Wczesniej jezdzilem 525 TDS ( E-34 ) i naprawy oraz czesci nie byly strasznie kosztowne, I tu moje pytanie o sprawy kosztow ewentualnych napraw , nie chodzi mi o paliwo oczywiscie, tylko ogolnie , jak wiadomo nie jest to mlode autko , wiec nie wiem czy odrazu zapomniec o 540 chociaz ciezko :-) Prosze o jakas informacje , czy posiadajac 540 ( E-34 ) nie trzeba brac pozyczek aby go naprawic :-)

Pozdrawiam

Jezeli juz taki post byl to przepraszam ale nie znalazlem, i jezeli ktos moze odpowiedziec to bede wdzieczny.

Opublikowano
e34 jakwiadomo tomalo awaryjne autko (jezeli ktos wykazalminimum zainteresowania jego potrzebami). Jednak doszly mnie sluchy ze w tych silnikach czesto dzieje sie cos z dolem silnika. Ale to poszukaj na forum, ktos cos kiedys o tym pisal.
Opublikowano
koszty utrzymania m60 sa rozne - w zaleznosci na to na jaki egzemplaz trafisz - mozesz nic nie wymieniac , a moze sie wszystko zaczoc sypac ( napinacze , paski , membrany , wtryski , cewki itp itd ) - wtedy koszty nowych czesci sa bardzo wysokie ( jak na tak stare auto )
Opublikowano
Dziekuje za odpowiedz,

A jak sprawy podstawowej exploatacji ?

Pozdrawiam

 

Mialem 540i na 6-cio begowym manualu. Zadbany egzemplarz. Nie wlozylem w niego ani grosza. Silnik chodzil jak zegarek. Jedyne co to oleje plyny, filtry. Do tego silnika wchopdzi jakies 7,5 l oleju i najelpiej lac pelen syntetyk. Wiec samam wymiana oleju juz jest droga. Jesli chodzi o czesci zawieszenia, hamulce itp. to luzik. Sa stosunkowo tanie. Zmajdz serwisowana e34 a bedziesz sie cieszyl.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
koszty utrzymania m60 sa rozne - w zaleznosci na to na jaki egzemplaz trafisz

.....moze sie wszystko zaczoc sypac ( napinacze , paski , membrany , wtryski , cewki itp itd )

 

 

Słucham ??!!!

Jakie paski? Jakie napinacze ???

:mad2:

 

Kolejna osoba która się "zna" chociaż nie miała takiego auta.

 

 

Do autora wątku:

 

Stare prawidło które powiada, że płacisz to za co dostajesz, sprawdza sie i tym temacie.

 

 

Nie zmęczona e34 bedzie bezawaryjna.

Paski ?

brak, jest wieczny łancuch rozrządu, pasek wieloklinowy wymienia sie jak w kazym aucie, i nie ma potrzeby tego demonizowac.

Cewki, wtryski ??

Bez jaj, jeśli sie zepsują to równie dobrze mogą sie zepsuć w nowym aucie.

 

Ja bardziej bym się skupił w tym aucie na skrzyni automatycznej - jest kiepska, czesto sie psuje.

Oleju wchodzi 7,5 Litra jak pisał Młodzik, pełny syntetyk.

Filtr ojelu 25 zeta, Filtron,

Filtr kabinowy jak w kazdej e34.

Zawieszenie to samo co w kazdej e34. Mtechnik, bądź zwykłe.

 

Najdoroższe rzeczy przy awarii ?

 

Automat.

 

Układ wydechowy - tylko oryginał i kosztuje wiecej niz pewnie chcesz dac za samochod. Pozostaje zrobic wydech w firmach ktore zajmuja sie tuningiem, lub za normalną kase kupic uzywki.

A wtedy tłumik nie kosztuej 800Euro, tylko 150 zeta. Cena za profi wydech to 1500 zeta, przy załozeniu ze sprzedamy katalizatory ze starego wydechu. Bo tak usługa kosztuje 2500 w El-tecu np.

 

Silnik opłaca się kupić drugi, niż remontować, zasadniczo. Ale to norma przy silnikach wiekszych niz R4.

 

Membrana zmieniena raz na 200 tys km. Koszt 150 zeta w serwisie.

 

Opony droga sprawa, jak masz felgi 17" i kupujesz nowe.

 

 

I tyle !

Koszty tego auta to paliwo - raz, i zwieszenie które sie sypie na polskich drogach w końcu -dwa

Jesli robisz 30 tys rocznie, to trzeba rocznie wydac 1000 pln na wymiane oleju. Chociaz niektorzy zmieniaja olej co 15 tys. Ja jednak robie to co 10 tys.

Opublikowano

to ciekawe - powiedz mi czym sie rozni Twoj silnik od mojego ( poza pojemnoscia ) ...

 

moze dla Ciebie takie wydatki jak cewki , membrany i inne gadzety to nie problem - ale zrozum ludzie ktorzy kupuja samochod za 10 tys nie zawsze sobie zdaja sprawe ile kosztuje jego utrzymanie - a jak z m60 cos sie zacznie dziac to :duh:

 

 

a skrzynia ( automatyczne ) to swoja droga - nastepnie nieporozumienie w 540i

Opublikowano

Dlatego tak jak wyzej napisal kolega, wszystko zalezy od tego ile wydasz na auto i czy bedzie zadbane. Na takim aucie nie mozesz szczedzic przy kupnie, bo to bedzie zludne. Pozniej wpakujesz jeszcze raz tyle ile dales za auto. Mnie sie nic nie walilo, zadne cewki, zadne paski itp. Olej trzeba zmieniac co 10 tys. Ja tak robilem przynajmniej. Znawcy moga mowic inaczej i sie wymadrzac. Te silniki potrzebuja zmiany co 10 tys. Automat jak padnie to rzeczywiscie problem. Ja nie mialem automatu wiec nie wiem jak jest z awaryjnoscia, ale przypuszczam ze jesli ktos dbal o niego to bedzie ok. Jeszcze jedno w 540i, jesli masz oryginalne sportowe zawieszenie z nivo z tylku to powinienes dbac o nie, koszt amortyzatora na przod to 700 zl. nie ma zamiennikow, na tyl jeszcze drozsze. Nie wiem ile bo nie wymienialem.

 

Ogolnie auto super, niezle wrazenia z jazdy. Najwieksze koszty to paliwo. Pali sporo, chociaz na trasie da sie zrobic 10 l. bez problemow.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

No racja XSilver.

 

Nie wiem ile kolega planuje wydać na auto.

Ja nie miałem problemów z cewkami, wtryskami. Nie mam gazu, może dlatego.

Ale wydaje mi się, że w miarę zdrowa 540-ka na automacie to koszt minimum 15-16 tys. Są i droższe, ale ktoś kto użytkuje to auto na codzień, dba, taniej nie bedzie chciał sprzedać.

 

Auto każde z silnikiem R6 czy V8, nie jest zwykłym w eksploatacji.

Czasem można sie porwać z motyką na słońce.

 

Sportowy zawias to koszt 800 zeta, ale za dwa amorki, Sachsa, na przod.

Tył troche tanszy Młodzik

Opublikowano

wielkie dzieki za odpowiedzi,

jak najbardziej mi rozjasnilo sprawe,

model ktory chce kupic to wlasnie automat, niestety nie wiem na co zwracac uwage bo automatu nie uzywalem za czesto jednak 540 ciezko mi znalezc w manualu, wszystkie to automaty ktore sa w ogloszeniach i ktore ogladalem, Cena faktycznie wacha sie, jednak znalazlem fajny zadbany model, paliwo mnie nie przeraza, jak naleje to pojade :-) bardziej mnie martwi sprawa wlasnie napraw mechanicznych, ale juz mniej wiecej wszystko wiem,

Dzieki za pomoc,

// pozdrawiam

Opublikowano
kolego ja jestem tez z lublina i posiadam takowe autko nawet do sprzedania mozesz sie przejechac pogadac o nim i itp. daj jakis kontakt na priv :cool2:
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
No racja XSilver.

 

Nie wiem ile kolega planuje wydać na auto.

Ja nie miałem problemów z cewkami, wtryskami. Nie mam gazu, może dlatego.

Ale wydaje mi się, że w miarę zdrowa 540-ka na automacie to koszt minimum 15-16 tys. Są i droższe, ale ktoś kto użytkuje to auto na codzień, dba, taniej nie bedzie chciał sprzedać.

 

Auto każde z silnikiem R6 czy V8, nie jest zwykłym w eksploatacji.

Czasem można sie porwać z motyką na słońce.

 

Sportowy zawias to koszt 800 zeta, ale za dwa amorki, Sachsa, na przod.

Tył troche tanszy Młodzik

 

Ja mialem w tyle NIVO i byly drogie. Jesli chodzi o przod to do mojego modelu nie moglem znalezc amorkow zamiennych. Kupowalem w serwisie BMW sztuka 700 zl. Mialem w wyposazeniu zawieszenie sportowe. Nie moglem znalezc zamiennikow.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
w ogole bzdury ludzie tu pisza czesci zawieszenia takie same jak do innych tyle ze przednie dolne wahacze sa aluminiowe i sa drozsze hamulce sa drozsze niz do innych bo przod idzie do modeli z wiekszymi silnikami sa wzmacniane itp. tyl jest drozszy od przodu i malo firm go robi a idzie tylko do 540 i m5 amorki ma wzmacniane olej normlana sprawa 7,5l poza tym nic innego nie da sie zauwazyc spalanie w normie trasa 12 miasto 16 przy normalnej jezdzie nie jak pedant ani nie jak rajdowiec jak chcesz zobaczyc i zaczerpnac troche wiedzy to daj znac to ci pomoge bo juz cos tam wiem :cool2:
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
w ogole bzdury ludzie tu pisza czesci zawieszenia takie same jak do innych tyle ze przednie dolne wahacze sa aluminiowe i sa drozsze hamulce sa drozsze niz do innych bo przod idzie do modeli z wiekszymi silnikami sa wzmacniane itp. tyl jest drozszy od przodu i malo firm go robi a idzie tylko do 540 i m5 amorki ma wzmacniane olej normlana sprawa 7,5l poza tym nic innego nie da sie zauwazyc spalanie w normie trasa 12 miasto 16 przy normalnej jezdzie nie jak pedant ani nie jak rajdowiec jak chcesz zobaczyc i zaczerpnac troche wiedzy to daj znac to ci pomoge bo juz cos tam wiem :cool2:

 

sam bzdury piszesz... sam sobie zaprzeczasz swoimi wypowiedziami - kazda pliszka swój ogon chwali ...

Opublikowano
ze niby co ci sie nei podoba i z czym sie nie zgadzasz??
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano

Hamulce może są i inne troche, ale są TE SAME klocki hamulcowe do 540i i do 520 i do M5. Tarcze są różne.

200 pln kosztują Ferrodo, najlepsze klocki do takiego auta.

 

Amorki to M-technika kupowałem,

był dostępny Sachs w IC bez znizek za 850PLN za pare, a ja kupiłem Bilsteiny B8 za 850 PLN !!! za parę.

Jak ktoś chce może te same Sachsy kupić w serwisie.....

 

Zawieszenia są zwykłe, i Mtechnik.

Amorki do zwykłej zawiechy kosztują tyle samo co do 518-ki.

 

 

Co do wahaczy...

Nie wiem, które wersje silnikowe mają aluminiowe wahacze.

Wiem, że są one dostepne w sklepach.

Lomforder, oryginał, za 300, jakiś włoski chyba za 220. Oba Aluminium.

 

Ale jak ktoś chce, to może założyć stalowe, są dostępne od 80 PLN.

A Febi jest za 180 pln.

 

Mechaniczne części elsploatacyjne wcale nie robią kosmosu jak widać.

Opublikowano
amorki w standardzie maja dlugi gwint i sa na klucz 22 a 518 ma na 19 w wiekszosci krotki a ferodo nie robi tarcz tylko klocki tym bardziej na rynek polski
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
podepne sie pod temat poniewaz przejawil sie tu watek zawieszenia sportowego. bo ja wlasnie nie moge znalesc do swojej takowego. dzwonilem chyba wszedzie gdzie moglem i jak uslyszeli o E34 to mi mowili ze nie nie ma. znalazlem jedynie firme GT Cupline ktora ma zawieszenie sportowe do mojej bety ktore obniza o 45/30 . a tu czytam i okazuje sie ze cos tam jest jednak. czy moglby ktos mi wytlumaczyc jakie do mojej bety podejdzie i za ile. pozdrawiam.
Opublikowano

Sprawa ma sie tak:

 

Normalne fabrycznie e34 wyjeżdżało na zawieszeniu fabrycznym normalnym - powiedzmy poziom 0 i 0.

Nie utwardzone, nie obniżone.

Widać odstępy między kołem a rantem błotnika. Za ładnie to nie wygląda.

 

Ale również wyjeżdżały e34 z fabryki z zawieszeniem M-technik, nazwijmy je takim samym jak M5.

I te auta fabrycznie były zawieszone -35mm z przodu, z tyłu ok. 15 mm.

Tak więc M5 i stojące obok niego zwykłe e34 ale z zawieszeniem Mtechnik, stoją na takiej samej wysokości.

 

Jak chcesz kupić do siebie sportowe zawieszenie, to po prostu proś w każdym sklepie o rzeczy do zwieszenia Mtechnik.

Dostaniesz krótsze sprężyny, amorki krótsze i pare gratków nieco innych, ale najwazniejsze są amorki i sprezyny.

 

A jak chcesz kupić zawieszenie sportowe dedykowane, robione przez firmy inne - HR, Eibach, KW, KONI etc.

To musisz wybrać poziom obniżenia.

 

Ale ! poziom obniżenia jest liczony od zawieszenia zwyczajnego.

Tak wiec jesli kupisz sprężyny -40mm/-20mm to będą one niżej od zwieszenia M-technik fabrycznego o 5mm.

Opublikowano
no wlasnie. dzieki Boogie za wyjasnienie tematu. wiec chyba zostane przy GT Cupline. mnie chodzilo o jak najwieksza glebe i narazie oferta tej firmy jest najlepsza pod tym wzgledem. dzwonilem do dilerów H&R, Koni, KW i niestety kiszka. nie mieli w zasadzie nic do E34.
Opublikowano
te wasze sprzeczki na temat nie maja sensu :duh: sam skrot "BMW"mowi za siebie Bedziesz Mial Wydatki ale kto ma ten samochod i zakocha sie w nim to koszty utrzymania tego samochodu odchodza na dalszy plan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.