Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kurde, z innej beczki .Przed 5 laty mialem 524 wszcy mowili nie kupuj,pekaja głowice,słabo pali na zimno,wogóle do d....py. Ja zrobilem tym autkiem 40 tys km i co.......i nic kurde nic ,fakt dbalem o nia(olej,plyny itd),ale auto super.Teraz smiga nia moja kolezanka do niemiec do swojego chlopaka i jestem pelen podziwu kiedy w piatek po pracy wsiada i robi te 2000 km co weekend tym swoim 27 letnim BMW i to z palcem w dupie :)))
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Turbina powinna sie zalaczyc przy 1500obr/min. Jednak ustawienie zalezy jak ustawiony jest przyspieszacz turbiny - mozna regulowac.

 

mi sie wydawalo, ze turbina pracuje juz na biegu jalowym, tylko, ze dopiero od jakiegos poziomu obrotow wyczuwalana jest roznica w mocy, z uwagi na zwiekszone cisnienie doladowania...

 

czy w e39 np. 530d rowniez jest tak, ze turbo wlacza sie dopiero od jakiegos poziomu obrotow?

 

czy jesli zjezdzamy przykladowo z autostrady na stacje paliw i nie gasimy silnika, turbina pracuje jedynie sila bezwladnosci i nie dzialaja na nia zadne sily zwiazane z wydobywajacymi sie na biegu jalowym spalinami?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
kurde, z innej beczki .Przed 5 laty mialem 524 wszcy mowili nie kupuj,pekaja głowice,słabo pali na zimno,wogóle do d....py. Ja zrobilem tym autkiem 40 tys km i co.......i nic kurde nic ,fakt dbalem o nia(olej,plyny itd),ale auto super.Teraz smiga nia moja kolezanka do niemiec do swojego chlopaka i jestem pelen podziwu kiedy w piatek po pracy wsiada i robi te 2000 km co weekend tym swoim 27 letnim BMW i to z palcem w dupie :)))

 

Ja dbam i tez nic sie nie dzieje, zrobilem juz prawie 30 tys, ale kupujac ja za pare groszy wiedzialem ze silnik jest na wykonczeniu, dolozylem 2500 zl i teraz pozostaje tylko radosc z jazdy. Faktycznie nie jest to auto o niewyobrazalnej mocy ale jak dla mnie jest wystarczajace.

 

mi sie wydawalo, ze turbina pracuje juz na biegu jalowym, tylko, ze dopiero od jakiegos poziomu obrotow wyczuwalana jest roznica w mocy, z uwagi na zwiekszone cisnienie doladowania...

 

czy w e39 np. 530d rowniez jest tak, ze turbo wlacza sie dopiero od jakiegos poziomu obrotow?

 

czy jesli zjezdzamy przykladowo z autostrady na stacje paliw i nie gasimy silnika, turbina pracuje jedynie sila bezwladnosci i nie dzialaja na nia zadne sily zwiazane z wydobywajacymi sie na biegu jalowym spalinami?

 

Wg mnie masz tu racje, turbo kreci sie praktycznie caly czas gdy auto jest w ruchu czy na postoju z wlaczonym silnikiem ale na postoju spaliny nie wydobywaja sie tak szybko jak podczas jazdy. Pelna moc osiaga od pewnej granicy obrotow, np od 1500.

Opublikowano

Dokladnie tak jak piszecie, turbinka chodzi sobie powoli od biegu jalowego ale jest zasprzeglana dopiero od 1500 obr.

 

Dodam jeszcze, ze 30, 40 tys km to nie jest duzy przebieg i nie bardzo mozna mowic o niezawodnosci tego motoru. Ja zrobilem swoja 80 i glowice robilem, mam jeszcze trzech kumpli, ktorzy jezdza 524 i dwoch z nich tez glowice robilo (pozostal jeszcze tylko jeden).

 

Kolejna sprawa to taka ze motor 2.4 litra z BMW 27 lat temu to chyba jeszcze nie istnial. Podejrzewam, ze chodzi o lat 17 a ten wiek jak na BMW nie jest jeszcze taki wielki :)

Opublikowano
Ja tez robilem glowice :) Moze i masz racje, 30 tys to nie jest jakis wielki przebieg ale jesli silnik po remoncie nie zawiodl mnie ani razu (dobra dwa razy 1. Wina rozladowanego aku, 2. Zamarzlo paliwko w filtrze przy -32^C, po dwoch godz w garazu odpalil bez problemu), nie garazowany, chodzi jak zloto :)
Opublikowano
dla ciekawostki powiem ze kilka razy w takich durzych mercedesach dostawczych (vario chyba) turbina jest słyszalna juz na biego jałowym:) wiem ze nie na temat,ale jest to świadectwo ze turbi sobie cały czas cyka tylko na biegu jałowym nie wszedzie ją słychac!
Opublikowano

w e34 silnik m21 czyli 2,4td, turbo powinno załączać się przy ok 1600obr/min a przy 2100obr/min silnik osiąga pełny moment obrotowy, czyli jak wiadomo auto właśnie wtedy zaczyna najlepiej przyspieszać. U mnie nie słychać turbo siedząc w aucie, no może bardzo delikatnie, dopiero jak jadę z otwartym oknem przy np barierze to wtedy słychać mocniej...

Regulacja jest, lecz powinno to być wyregulowane w warsztacie gdzie pomierzą wartości doładowania, bo jeśli przekroczy 1,9bara to lubią sobie turbinki explodować... No i temp w komorze spalania rośnie... pada głowica... itd...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
witam przy ilu zalacza sie turbina w 524td bo mi ok 2000-2500tys czy to troche nie za pozno?

Sprzęgło w turbinie załącza się przy 1500 O/min, lecz jej efekty czuć dobiero przy ponad 2000 O/min.

Pozdro :!:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Oj, z tym sie nie zgodze, jak sie zasprzegli to czuc od razu roznice, nawet ja troche slychac jak sie wkreca na obroty.

Nie wiemy jak autor postu to oczuwa, poza tym może turbina Mu się kończy :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
U mnie przy około 2000tyś czuć że turbina zaczyna mocniej tłoczyć,do tego czasu to bez rewelki no ale to charakterystyka diesla uturbionego,a mam pytanko do tych co robili głowicę w swoich TD-bo mnie najprawdopodobniej też to czeka i przy tym także wymiania pierścieni bo kopci w odmę,ile was to wyszło :?: :?: No i zakładaliście nową głowicę czy spawaliście tą :?: U mnie nie ma problemów z paleniem,płynu też nie wciąga,ale idzie kompresja w układ bo po zagrzaniu się ogrzewanie na wolnych obrotach traci na mocy,no i po postoju nocnym jak otworzę korek to mocno wywala powietrze :roll: Dlatego chciałbym się zorientować w kosztach,bo jak zrzucę góre to dam głowicę do sprawdzenia na szczelności i wtedy będe dalej działał.Pozdrawiam
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
po regulacji podcisnienia autko lepiej sie zbiera turbina zalaczala sie troche za puzno bo powyzej 2tys a jak by siadla to jest jeszcze druga w zapasie :8)
Opublikowano

Zastanawiałem się też nad tym kiedy się wlącza u Mnie, bo niestety nie słyszę turbiny wogóle, nawet przy otwartym oknie :nienie:

 

Pozdrawiam,

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
U mnie przy około 2000tyś czuć że turbina zaczyna mocniej tłoczyć,do tego czasu to bez rewelki no ale to charakterystyka diesla uturbionego

 

Tak jest, przy 2100 obr osiagany jest najwiekszy moment obrotowy.

 

a mam pytanko do tych co robili głowicę w swoich TD-bo mnie najprawdopodobniej też to czeka i przy tym także wymiania pierścieni bo kopci w odmę,ile was to wyszło :?: :?:

 

1300 zl z planowaniem, wymiana prowadnic zaworow, przeswietleniem wszystkiego.

 

No i zakładaliście nową głowicę czy spawaliście tą :?:

 

Oczywiscie po remoncie z dwu letnia gwarancja.

 

U mnie nie ma problemów z paleniem,płynu też nie wciąga,ale idzie kompresja w układ bo po zagrzaniu się ogrzewanie na wolnych obrotach traci na mocy

 

Stawiam na termostat, tez tak mialem

 

no i po postoju nocnym jak otworzę korek to mocno wywala powietrze :roll:

 

U mnie wywalalo plyn i na zimnym silniku cisnienie bylo masakryczne, ale to byla wina cieniutkiego wezyka ktory odchodzi od chlodnicy idac do zbiorniczka wyrownawczego, byl poprostu zatkany. To jest chyba odpowietrzenie chlodnicy czy jakos tak.

 

Zastanawiałem się też nad tym kiedy się wlącza u Mnie, bo niestety nie słyszę turbiny wogóle, nawet przy otwartym oknie :nienie:

 

Pozdrawiam,

titto

 

Bardzo ja slabo slychac, stan przed autem, niech ktos naciska energicznie gaz to uslyszysz, coz chodzi cicho a i wytlumienie auta jest dosc dobre.

Opublikowano

Zmieniajac trochę temat, to muszę napisać że jestem miło zaskoczony może nie zrywnością ale elastycznością, i chyba nie potrafie sobie wyobrazić tego silnika w manualu :wink:

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano

Czy jest normalne w e39 525 tds automat przy gwałtownym ruszaniu jak wcisne gaz do dechy rusza powoli po kilku metrach dopiero ostro przyśpiesza

może coś nie tak z turbo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.