Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zeby nie zaśmiecać forum mam pytanie do was w tym temacie.

Czy ktos z was (uzytkownikow 730 e38) tuningował silnik??

Zastanawialm sie nad tym poniewaz 7 ktora ewentualnie kupie jest w idealnym stanie ale po jakims czasie moze mi brakowac mocy i zastanawiam sie czy chip tuning silnika by troche rozwiazał ten problem, z tego co wiem przy tuningu "uzytkowym" silnika, powinno sie bardziej zwracac uwage na moment jaki nam przybedzie niz bezposrednio moc.

Jak sie na to zapatrujecie?

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Według mnie to 3.0 to wystarczająca moc, a jak już z góry zakładasz że bedziesz miał mało mocy to może lepiej kup 735 albo 740

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
Według mnie to 3.0 to wystarczająca moc, a jak już z góry zakładasz że bedziesz miał mało mocy to może lepiej kup 735 albo 740

 

Jestem młodym czlowiekiem, śmigam obecnie bumka z 2 litrowym silnikiem i na palcach jednej reki moge policzyc ile razy wykozystałem jego moc, takze na ogol jezdze spokojnie. Nigdy nie jezdzilm tak mocnym silnikiem jak 3.0 a co za tym idzie ta moc robi na mnie wrazenie :wink: . A mocy potrzebuje przy wyprzedzaniu, lub autobahnie :8) . A pytam o taki tuning bo z tego co wiem za 2.000zł jest to mozliwe a po za tym apetyt rosnie w miare jedzenia, i trzecia sprawa ta Bumka jest od 2 własciciela (pierwszym był niemiec)- sprowadzona do polski jeszcze przed wejsciem do UE, serwisowana cały czas z małym oryginalnym przebiegiem. Ogólnie mi odpowiada. Nie oczekiwałbym od 7 zeby byla wyscigowka, chcialbym po prostu miec 3.0 troche mocniejsze od seryjnych, ale nie kosztem zywotnosci silnika. Z tego co czytalem taki bezpieczny tuning chipowy to podniesienie mocy silnika do 20% co daje 44 KM, mysle ze zadowolibym sie nawet 30-35KM i nacisk polozylbym na Nm.

Wiec.. koledzy wiecie cos o praktykach chipowania 3.0?? jak to sie sprawuje i w ogole??

Opublikowano

Zaraz ktoś napisze że 716 ma wystarczającą moc.

 

Sorry.

 

728 stoi w miejscu

 

735 stoi w miejscu

 

740 jest OK.

 

o 750 nie mówię, bo jak gdyby nie ma za bardzo innej opcji, więc nie mówmy o rzeczach oczywistych. Zresztą i tak nie ma się czym podniecać, elastyczne auto, to wszystko. W140 z 1991 ma 408 koni więc mówmy tylko o tym jako punkcie odniesienia, wszystko inne w serii 7 jest nieporozumieniem. Tak samo jak diesel i jakakolwiek forma LPG.

 

K.

 

www.specops.pl
Opublikowano
Chip-tuning odpada, chyba że w celu przeniesienia momentu w dół i poprawienia charakterystyki bo już w serii ma moment ograniczony do 560NM - tyle wytrzymuje skrzynia

 

A ja mam takie pytanie.

 

750i ma skrzynię 5HP30 ok, 490Nm ma czyli spoko

740d też ma skrzynię 5HP30, ale silnik ma 560Nm co jak mówicie tyle wytrzymuje skrzynia.

 

Więc jakim cudem skrzynia 5HP30 wytrzymuje w Alpinie B12 6.0 ( tam też jest taka skrzynia, a silnik ma 600Nm!!! ) ??

 

 

 

Wiem że Alpina przy tuningu wzmacnia swoje skrzynie które wytrzymują nawet do 2000 Nm....... wystarczy wejść na stronę Alpiny tam jest opisane!!!!

 

 

Możesz podać dokładnego linka, na ile wzmacniają skrzynię Alpiny B12 6.0 ?

Opublikowano

Z tego co czytalem taki bezpieczny tuning chipowy to podniesienie mocy silnika do 20% co daje 44 KM, mysle ze zadowolibym sie nawet 30-35KM i nacisk polozylbym na Nm.

Wiec.. koledzy wiecie cos o praktykach chipowania 3.0?? jak to sie sprawuje i w ogole??

 

Za Chiny Ludowe nie uzyskasz nawet tych 30 koni z samego chipa, to nie turbo diesel, tym bardziej, że nacisk chcesz położyć na Nm, to wtedy i koni wcale może nie przybyć, ja bym nic nie ruszał, jeżeli silnik jest w dobrym stanie to i tak osiągi będą zadowalające, a jak nie będą to brać 740.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Chip-tuning odpada, chyba że w celu przeniesienia momentu w dół i poprawienia charakterystyki bo już w serii ma moment ograniczony do 560NM - tyle wytrzymuje skrzynia

 

A ja mam takie pytanie.

 

750i ma skrzynię 5HP30 ok, 490Nm ma czyli spoko

740d też ma skrzynię 5HP30, ale silnik ma 560Nm co jak mówicie tyle wytrzymuje skrzynia.

 

Więc jakim cudem skrzynia 5HP30 wytrzymuje w Alpinie B12 6.0 ( tam też jest taka skrzynia, a silnik ma 600Nm!!! ) ??

 

 

 

Wiem że Alpina przy tuningu wzmacnia swoje skrzynie które wytrzymują nawet do 2000 Nm....... wystarczy wejść na stronę Alpiny tam jest opisane!!!!

 

 

Możesz podać dokładnego linka, na ile wzmacniają skrzynię Alpiny B12 6.0 ?

 

Taki pewny siebie byłeś, a teraz nie potrafisz odpowiedzieć?

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Sprawny - to najwłaściwsza odpowiedź jak napisal poprzednik

 

resztę nadrobisz umiejętnościami :twisted2: :twisted2:

 

zapraszam po nauki na forum sport - do Felixa :roll2:

 

Gwarantuję Ci , że większość klubowiczów którzy regularnie ćwiczą w naszym klubie są w stanie na lekko skomplikowanych trasach 100 konną e 30 objechać 4,4 V8 :worried: :worried: :worried:

 

Pozdro :wink: i udanych wyborów

Mario

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Bardzo długo się zastanawiałem, jaki silnik wybrać kupując E38. Jeździłem 5,4 4,4 3,0d Pierwsze co powinno się zrobić kupując auto, to nie gdybać i zastanawiać się jak to będzie jeździć, tylko pochodzić po komisach i przejechać się każdym z nich. Ja Np. postanowiłem kupić diesla, ale nie wiedziałem którego. Bałem się że 3,0 nie da sobie rady z budą E38 ale po przejechaniu się dwoma jeden 186 drugi 193 KM doszedłem do wniosku, że w zupełności wystarczy. Auto przyśpiesza bardzo ładnie i płynnie, nie jest powolne i mułowate, ma spory moment i samochód jest po prostu szybki. Przy wyprzedzaniu radzi sobie bardzo dobrze, oczywiście ktoś powie, że jest za wolny, bo chce jeździć szybciej i mieć więcej frajdy z jazdy itp... ale po co w limuzynie? Limuzyna ma być reprezentacyjna, szybka, komfortowa i wygodna, spalająca przy tym ilości paliwa mieszczące się w zdrowym rozsądku. Jeśli ktoś szuka super przyśpieszenia, to lepiej kupić sobie 911 turbo, i wtedy lanie paliwa wiadrami ma jakiś sens, a limuzyna która ma ogromny silnik i tylko mocniej wciska w fotel to moim zdaniem trochę marnowanie pieniędzy. Najlepiej mieć limuzynę w dieslu i zaoszczędzić pieniądze na paliwo do auta sportowego. Ja planuje u siebie zamontować chip i wtedy będę miał 220 KM jeszcze z bezpieczną rezerwą dla podzespołów. To jest moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, silnik 3,0d jest ogólnodostępny, nie jest tak drogi w serwisie co 4,0d i jeśli wstawisz chip to będziesz miał naprawdę zadowalające efekty. Jeśli bardzo interesuje Cię duża moc, to polecam 4,0d, pali o 4 litry mniej od 4,4 i ma bardzo podobne osiągi, jak nie lepsze, bo moment jest znacznie większy i odczucia są Ciekawsze, jeśli bardzo chcesz kupić benzynę, to polecam 4,4 i żaden inny, V 12 owszem, ale wyobraź sobie ile to spali w zimie na ssaniu, gdy będziesz jechał 1 km po chleb do sklepu. BMW e38 nie służy do jazdy sportowej, tylko szybkiej, dlatego zdecydowałem że kupię 730d a zaoszczędzone pieniądze odkładam na inne auto. Jeszcze jedno, mój znajomy kupił e32 4,0 w benzynie i założył nowy gaz z pełną sekwencją i ciągle ma problemy z obrotami. Podobno silniki BMW nie lubią gazu, moim zdaniem to trochę sprzeczne jeździć Np 750 na gazie. Skoro kogoś nie stać to po co taki duży silnik? Ja np jeżdżę z takimi prędkościami po mieście co 750 czy 740 a auto pali o połowie mniej czyli 9,5- 10 l. i nie musze się martwić o paliwo, a Ci co mają 750 jeżdżą tak samo jak ja albo wolniej, bo szkoda im naciskać na gaz i oszczędzają. Ktoś może się ze mną nie zgodzić, ale wiem to z doświadczenia. Mój tata miał Mercedesa S 500 326 KM i owszem super osiągi itd., ale nawet jeśli jeździł powoli i spokojnie, to zimą na ssaniu z domu do pracy 5 km palił mu 19- 20 a latem 18l :) to wychodzi średnio 2000 zł za samo paliwo miesięcznie :) Za to można spłacać kredyt za mieszkanie, czy używane Porsche:) to już chyba lepiej kupić sobie tego diesla, i można wciskać do oporu i cieszyć się dynamiczną jazdą a jeśli ma się pieniądze to kupić inne drugie auto- typowe do szybkiej jazdy:) pozdrawiam serdecznie.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

" Ja np jeżdżę z takimi prędkościami po mieście co 750 czy 740 a auto pali o połowie mniej czyli 9,5- 10 l. i nie musze się martwić o paliwo, a Ci co mają 750 jeżdżą tak samo jak ja albo wolniej, bo szkoda im naciskać na gaz i oszczędzają".

 

hah straszne jest to co tu napisałeś :mrgreen: tylko wytłumacz po co chcesz wrzucac czip do swojego szybkiego 3.0d jak pieszesz ze Ci wystarcza taka moc itd ?

Opublikowano
Mój tata miał Mercedesa S 500 326 KM i owszem super osiągi itd.,

 

326 to ma silnik M73 a Merce W220 ma 302 KM

 

Wogole Twoje teorie to są dziwne . . ktoś kto jeździ 750 jeździ wolniej bo mu szkoda na paliwo . . a co ma pokazywać przed Tobą ile ma mocy czy co ?

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
Mój tata miał Mercedesa S 500 326 KM i owszem super osiągi itd.,

 

326 to ma silnik M73 a Merce W220 ma 302 KM

 

Wogole Twoje teorie to są dziwne . . ktoś kto jeździ 750 jeździ wolniej bo mu szkoda na paliwo . . a co ma pokazywać przed Tobą ile ma mocy czy co ?

 

M73 tj silnik mocniejszy,tak? ten po lifcie?

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

No powiedzmy że po lifcie . .. to lepsza wersja M70

 

M70 - 300 KM ( BMW 750 E32 , BMW 850 )

M73 - 326 KM ( BMW 750 E38 , BMW 850 )

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
No powiedzmy że po lifcie . .. to lepsza wersja M70

 

M70 - 300 KM ( BMW 750 E32 , BMW 850 )

M73 - 326 KM ( BMW 750 E38 , BMW 850 )

 

ale ktoś mi tu powiedział,że w E38 są dwa silniki

 

jeden z rocznika 94-97

drugi z rocznika 98-02

 

czym one się rużnią?

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
są dwa rożne silniki ale M60 i M62 (jest już podwójny vanos )

 

To jeszcze raz M60 w jakim roczniku był i M62 w jakim?

 

A te M70 i M73 w jakich rocznikach?

 

Bo z tego co zrozumiałem to te wszystkie były pakowane do E38,tak?

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
są dwa rożne silniki ale M60 i M62 (jest już podwójny vanos )

 

To jeszcze raz M60 w jakim roczniku był i M62 w jakim?

 

A te M70 i M73 w jakich rocznikach?

 

Bo z tego co zrozumiałem to te wszystkie były pakowane do E38,tak?

 

Troszkę inwencji i byś znalazł

 

M70 nie był pakowany do E38 , za to M60 , M62 i M73 były :)

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
są dwa rożne silniki ale M60 i M62 (jest już podwójny vanos )

 

Przecież pierwsze M62 nie miały Vanosa w ogóle wprowadzony został On do M62 w 09.98 i nie podwójny a pojedynczy.

Opublikowano
są dwa rożne silniki ale M60 i M62 (jest już podwójny vanos )

 

To jeszcze raz M60 w jakim roczniku był i M62 w jakim?

 

A te M70 i M73 w jakich rocznikach?

 

Bo z tego co zrozumiałem to te wszystkie były pakowane do E38,tak?

 

Troszkę inwencji i byś znalazł

 

M70 nie był pakowany do E38 , za to M60 , M62 i M73 były :)

 

Dobra napisze to inaczej... :)

 

Czym się różnią silniki w E38 750(5.4) chodzi mi o ten z pierwszych

wypustów np 95r,a ten z E38 po lifcie 2000r?

Jakie mają oznaczenia?

Czy jest między nimi duża róznica?

Ile ps ma ten z 95r,a ile ten z 2000r?

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.