Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja jezdze E38 728i z automatem.

Auto nie jest rewelacyjnie dynamiczne, ale mi wystarcza, chociaz czasami przydaloby sie troche wiecej mocy.

automat ma tryb sportowy, w ktorym reakcja na wcisniecie pedalu gazu jest spontaniczniejsza. No i funkcja manualnej zmiany biegow, z ktorej nie korzystam, bo po co, chyba ze komus pokazac ze sie cos takiego ma ;).

Jak mierzylem przyspieszenie w trybie sportowym, to bylo to od 9s do 11s. Skrzynia czasami mysli krocej, czasami dluzej. No i czasami jadac 100-120 jak delikatnie przyspieszam to brak akcji, trzeba wcisnac mocniej, prawie do kick-down, aby przyspieszal. Nie wiem, chyba automat dostosowuje sie do stylu jazdy kierowcy, i jak sie jedzie spokojnie, to potem reakcja jest powolna. Nie wiem dlaczego, wiecie moze cos o Tym?

W miescie pali mi ok. 16-18, na trasie ok. 10-12.

Polecam benzyne, bo silnik pracuje bardzo ladnie i cicho. Diesel jest glosniejszy, klekotliwy. W dieslu jak sie otworzy okno to bardzo wyraznie go slychac.

Nastepny, ktory bede kupowal, to bedzie E65 745 lub 750 po facelifcie, ale najpierw musza ceny nieco spasc ;). Wprawdzie 730 by wystarczylo, ale chce sie wejsc poprzeczke wyzej ;).

  • 6 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zeby zakończyc ten temat prosze o takie podsumowanie, prosze napisać spalanie w mieście

spalanie na trasie

ile wychodzi srenio

osiagi silnika(km przy ilu rpm i nm przy ile rpm) jeszcze mozna napisać 0-100

Prosze włascicieli e38 o opisanie w ten sposów swojego silnika

z góry dziekuje

Juwani

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
panowie, temat jest genialny, długo szukałem iformacji o e38, silnikach, wadach , zaletach, typowych awariaiach...... Po zapoznaniu się z tematem i linkami w nim zawartymi znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania jakie zadawałem na innych forach ( bez wiekszych rezultatów ) wielki dzięki. przy okozji , co myślicie o tym egzemplarzu ( do niego się aktualnie przymierzam ) ? pozdrawiam wszystkich
Opublikowano

co to duzo gadac. ze zdjec bryka wyglada super.

przebieg, pod warunkiem, ze rzeczywisty to zaden problem dla silnika,

choc moze byc koniecznosc (jesli nie bylo to juz robione) wymiany kilku elementow np. w ukl. chlodzenia.

ciekawe w jakim stanie skrzynia. jesli nigdy nie byla robiona,

to w niedlugim czasie moze cos w niej wyskoczyc.

ale auto piekne. nawet gdyby bylo pare rzeczy do roboty, to po wsadzeniu jakichs 10 tys. zl bedzie jezdzenia ze hoho :-)

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

jeśli jest taka jak wygląda na fotach to w pszyszlym tygodniu może będe już nią śmigał

dugi weekend się zaczął , jade oglądać, tylko , żeby emocje nie zaćmiły mi rozumu hehe

dam znać o rezultatach mojej wyprawy o ile się powiedzie :lol:

Opublikowano

 

tak sobie zacytowalem i powiem tyle ze 95 PB kosztuje srednio 1,40 euro , a ON srednio 1,15 euro

wiec liczac nawet takie same spalanie na 100km przy PB i ON to zawsze sie bedzie kalkulowac.

 

 

ale ja liczylem w odniesieniu do ceny zakupu nowego auta!

 

wiadomo ze jak juz mamy 2 auta o podobnych osiagach i nie patrzymy na koszt zakupu to diesel bedzie tanszy, bo zawsze troche mniej spali :)

 

choc chyba teraz to nawet on jest drozszy od pb95, dzis tankowalem po 4.6zl zwykla rope

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Postanowiłem przykleić ten temat, ze względu na często pojawiające się podobne tematy. Wg mnie warto zajrzeć do tego tematu przed kupnem auta i poczytać co mają do powiedzenia użytkownicy. Pozdrawiam.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

Koledzy ale kto kupuje "Siedem" do sprintu i wyścigów?? Od tego są "trójeczki", tam można sobie porównywać czasy i osiągi bo to ma jakiś sens. "Siedem" to limuzyna, ma się toczyć i wyglądać, ma być wygodna. W łaśnie na tym powinno nam zależeć, a czy ma sekunde do setki szybciej czy wolniej to myślę, że schodzi tutaj na drugi plan.

Osobiście polecam 2.8, jest ekonomiczne, mało awaryjne i jak to się mówi "daje rade".

Pzdr.

Opublikowano

k woli ścisłości

odnośnie wyższości silnika Turbo diesla nad benzyniakiem

 

nikt nie zauważył że przed "diesel" jest jeszcze jeden bardzo istotny dla osiągów wyraz "TURBO"

 

jest to silnik doładowany, co zwiększa jego moc ale obniża żywotność,

gdyby tak hipotetycznie założyć bi Turbo do 735 to diesel tylko by wąchał

zapach spalonych opon i przecierał kurz z przedniej szyby, i nigdy by nie

zobaczył przodu 735, taki jest niestety fakt

 

 

wiem ze BMW niechętnie podchodzi do TURBO ale to bedzie następny krok

z powodu zmniejszających się norm spalin i nacisku na mniej paliwożerne

silniki, a co za tym idzie zmniejsza się pojemność doładowując silniki

TURBO/ kompresor lub mieszanka tych obu silników jak w nowym silniku

VW gdzie z 1,3l wyciągnęli 170 KM, wiem że moment słaby ale 170 KM jak

dla mnie robi wrażenie bo jest uzyskane z 1,3l

Opublikowano
silniku

VW gdzie z 1,3l wyciągnęli 170 KM, wiem że moment słaby ale 170 KM jak

dla mnie robi wrażenie bo jest uzyskane z 1,3l

 

Co powiesz ma Mazde MX-8? --> 1,3 l pojemnosc 240 KM .. :shock:

 

 

 

 

 

tak sobie zacytowalem i powiem tyle ze 95 PB kosztuje srednio 1,40 euro , a ON srednio 1,15 euro

wiec liczac nawet takie same spalanie na 100km przy PB i ON to zawsze sie bedzie kalkulowac.

Sytuacja się diametralnie zmieniła

 

Pb 4,46

ON 4,81 :duh:

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Opublikowano
Chip-tuning odpada, chyba że w celu przeniesienia momentu w dół i poprawienia charakterystyki bo już w serii ma moment ograniczony do 560NM - tyle wytrzymuje skrzynia

 

A ja mam takie pytanie.

 

750i ma skrzynię 5HP30 ok, 490Nm ma czyli spoko

740d też ma skrzynię 5HP30, ale silnik ma 560Nm co jak mówicie tyle wytrzymuje skrzynia.

 

Więc jakim cudem skrzynia 5HP30 wytrzymuje w Alpinie B12 6.0 ( tam też jest taka skrzynia, a silnik ma 600Nm!!! ) ??

Opublikowano

..z tego co pamiętam to skrzynia ma 'rating' do 600Nm .. a nie wiem czy przypadkiem na trochę więcej - na pewno jest zrobiona bardzo 'nadmiarowo'.

 

K.

www.specops.pl
Opublikowano
No tak, ale skoro już w 740d jest duże ryzyko że skrzynia może paść, to chyba Alpina nie ryzykowałaby aż tak? A może w Alpinie ta 5HP30 to jakaś ulepszona wersja???
Opublikowano
Zdecydowanie polecam 730D !!! Osobiście jezdze od ponad dwóch lat i jeszcze nic przy nim nie robiłam....naprawde chodzi jak zegarek a o ekonomice to nawet nie będe wspominac bo jak na tak wielkie auto to spalanie jest śmieszne. Trasa 7l,miasto 9l....i uwierz że to nie bajki. Nie zamula-prawie 200KM swoje robi. 740D to nieudany silnik i dość awaryjny. Decyzja należy do Ciebie ale 730d to naprawde luxus. Pozdrawiam.
Opublikowano
Zdecydowanie polecam 730D !!! Osobiście jezdze od ponad dwóch lat i jeszcze nic przy nim nie robiłam....naprawde chodzi jak zegarek a o ekonomice to nawet nie będe wspominac bo jak na tak wielkie auto to spalanie jest śmieszne. Trasa 7l,miasto 9l....i uwierz że to nie bajki. Nie zamula-prawie 200KM swoje robi. 740D to nieudany silnik i dość awaryjny. Decyzja należy do Ciebie ale 730d to naprawde luxus. Pozdrawiam.
Jesli chodzi o silnik jaki poleca aniabmw7 miałem okazje przetestowac go w E39 w automacie i musze powiedziec,ze jesli miałbym sie decydowac na diesla to wybralbym własnie ten silnik.W 5tce lata wspaniale i przyspieszenie jest na naprawde swietnym poziomie.Mysle,ze w E38 nie sprawuje sie wiele gorzej.Chociaz jestem zwolennikiem duzych benzynek to polecam ten silnik...Pozdrawiam.
Opublikowano

hohoho... przeczytałem cały wątek, istna kopalnia wiedzy! ale powiem wam tak od siebie ze BMW 7 ktore mam na oku z 95roku z 3.0 + lpg bogato wyposazone w automacie, jest niemalze w idealnym stanie i na mnie przyspieszenie jak i komfort robi wrazenie. Być moze dlatego ze na codzien nie mam do czynienia z autem z tej polki.

 

aha zapomniałęm dodac ze wg. właściciela w miescie bez problemu pali 15 litrow lpg max 17 (sekwencja ) a na trasie ok 9-10 przy normalnej jezdzie

Opublikowano
Chip-tuning odpada, chyba że w celu przeniesienia momentu w dół i poprawienia charakterystyki bo już w serii ma moment ograniczony do 560NM - tyle wytrzymuje skrzynia

 

A ja mam takie pytanie.

 

750i ma skrzynię 5HP30 ok, 490Nm ma czyli spoko

740d też ma skrzynię 5HP30, ale silnik ma 560Nm co jak mówicie tyle wytrzymuje skrzynia.

 

Więc jakim cudem skrzynia 5HP30 wytrzymuje w Alpinie B12 6.0 ( tam też jest taka skrzynia, a silnik ma 600Nm!!! ) ??

 

 

Wiem że Alpina przy tuningu wzmacnia swoje skrzynie które wytrzymują nawet do 2000 Nm....... wystarczy wejść na stronę Alpiny tam jest opisane!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.