Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wszystko jest w sieci opisane dokladnie.

Najlepszym wyborem bylby przedlift rocznik 1994- pancerny silnik.

Tak jak w tej niebieskiej z postu powyzej.

Generalnie Jak kupisz krecona to sie przygotuj na duze wydatki.Automaty

tez czesto padaja. Za zadbana sztuke trzeba dobrze zaplacic-w kraju nie szukac nawet :)

Akcyza 20%.

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam


Panowie, zastanawiam się nad przesiadką z e53 ,m62 na e38 z tym samym silnikiem .

Powiem szczeże że nigdy nawet nie siedziałem w e38 :)


Ktoś robił już taką przesiadkę ? Jak wrażenia? Jakie największe bolączki ma ten model, pomijając silnik i skrzynie( to znam z e53?


Zawsze mi się bardzo podobała 7mka, jak to mówią marzenia trzeba spełniać...


A może inny silnik benzynowy? Który...?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spełniaj Marzenia!

jak najbardziej.,

Miałem e38 i mam mega sentyment.

żeby nie zapotrzebowanie na miejsce w bagażniku i isofixy to od razu bym kupił spowrotem.

Miałem silnik od kosiarki 2,8 - i wogóle nie narzekałem.

e53 też nie jest stworzona do wyścigów.

jeździło się super. Komfort mega.

Skręt zaje_isty, więc w mieście pełen luz.

oczywiście dużo dłuższa jest od e53.

ale auto wspaniałe.

na stylingu 37 miazga dla mnie.

moja była... tak teraz wygląda..

f0c197e81e48.jpg


Polecam auto ponadczasowe i świetne na dłuższe wypady jak i codzienne wożenie



EDIT:::

O A tak jechało



zapomniałem powiedzieć o exploatacji, powinna być tańsza w utrzymaniu, z pewnością nie będzie droższa

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Ja bym brał 740i polift. Koniecznie w pakiecie m sport.

Wiem, wiem jest na vanosach...

750i nie daje lelpszych osiągów a jest droższy w użytkowaniu i naprawach.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, naszło mnie na E38 i chyba muszę kupić... po przejrzeniu dziesiątek stron forum mam kilka pytań:

- stan karoserii - mówicie, że silnik jest mniej istotny od stanu blacharki, więc blacharka najważniejsza - no i sam sobie odpowiedziałem :) - ale gdzie szukać rudej najbardziej?

- silniki: diesle odpadają, podobnie V12 i 2.8 też, więc zostaje V8... wiem, że najlepiej 4.4, ale jeśli jest coś fajnego z 3.0 V8 - to jest to przyzwoita opcja silnikowa? Czy jest on trwały?

- automaty mają jakieś objawy, które mogą zaniepokoić przy zakupie? Czytam, że są dość trwałe.

- wyposażenie - ja rozumuję tak, że chyba najlepiej "bieda line" - im mniej elektroniki (regulowanych amortyzatorów, szyberdachów etc.) to w aucie co ma np. 25 lat to chyba lepiej? Jakie jest Wasze zdanie?


Jakieś uwagi dla pasjonata - laika? Auto do okazjonalnego wykorzystania - trochę kaprys, trochę marzenie z dawnych lat, a i chęć posiadania solidnej limuzyny z lepszych czasów motoryzacji z V8, która już nie wróci..., przy odrobinie szczęścia kaprys w dłuższym okresie czasu nie straci na wartości...

Opublikowano

Jak już to brać z końca prdukcji a nie z początku.

3.0 to r6 nie v8, co do elektryki to idąc tym tokiem myślenia do trzeba brać bieda sztukę żeby było jak najmniej do zepsucia. A wiadomo że tylko najbogatsze wersje trzymają dobrze cenę , a niedługo będą rosnąć.

Opublikowano

Co do kupowania z końca produkcji - ma to sens.

yyyy.... nie masz racji co do silnika, 3.0 jest V8 - myślałem o 218KM...

2.8 ma silnik R6, to przecież abecadło w temacie


Co do wyposażenia - ja mam inne zdanie, ale po to jest forum, żeby dyskutować i wyciągać wnioski. Dla mnie full wypas w bądź co bądź wiekowym aucie to potencjalne problemy. Za chwilę E38 będą już miały 30 lat, a w takim samochodzie np. szyberdach to potencjalne źródło problemów z cieknącym dachem, rdzewiejącą blachą czy odpadającą podsufitką, jak ktoś zaniedbał... Elektryka w fotelach to też problemy, jak to z elektryką, silniczki itp. Regulowane amortyzatory z wnętrza samochodu też wieczne nie są. Często też lepiej wygląda welur niż skóra... Pamiętajmy, że E38 było mocno skomplikowanym samochodem jak na ówczesne lata...

Opublikowano
Czegos nie rozumiem. Kupujesz E38 jako zabawke/inwestycje, a nie do jezdzenia na codzien. Wymienisz uszczelke w szyber dachu i po problemie. Skory latwiej zregenerowac niz welur. Amory edc tez zregenerujesz. Tak jak kolega wczesniej pisal V12 na fulu bedzie bardziej pozadane niz 2.8 na welurze.
Opublikowano

Co do kupowania z końca produkcji - ma to sens.

yyyy.... nie masz racji co do silnika, 3.0 jest V8 - myślałem o 218KM...

2.8 ma silnik R6, to przecież abecadło w temacie


O to bardzo przepraszam. Tak daleko w przeszłość nigdy nie zaglondałem ...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć wszystkim, jestem nowym użytkownikiem forum.

Z racji iż poszukuję E38 z motorem V8, proszę Was o opinie/informację w jakich mniej więcej cenach można dostać zadbany samochód, zarówno od strony blacharsko-lakierniczej jak i mechanicznej. Oczywiście cena w ogłoszeniu nie jest wyznacznikiem jakości samochodu, natomiast czy da się dostać takie auto w cenie poniżej 20/30 tyś. zł?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Napewno ponizej 20k V8 nie znajdziesz dobrego.Tzn znajdziesz ,ale wlozysz...

Nawet w DE juz ciezko V8 kupic w tych pieniadzach:

https://www.mobile.de/pl/samochod/bmw-740/vhc:car,pgn:2,pgs:10,ms1:3500_38_,prx:4000

Wiem bo szukalem po calym DE i nie tylko swojej e38 ponad pol roku,a w koncu kupilem 728 :) Jak sie cos ciekawego pojawi w DE to znika w ciagu max 2 dni z ogloszenia.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
  • 2 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy,

zna może ktoś ten Samochód ?

https://allegro.pl/ogloszenie/i-5-4-ma-wszystko-zamiana-gwarancja-raty-9741601373


jak ogólnie ten silnik.

na 2.8 w swojej byłej nie narzekałem

ale tutaj już Vałka i to spora. ile na start trzeba mniej więcej liczyć


Jeśli macie jakieś dodatkowe info odnośnie tego egzemplarza to bede wdzięczny

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 2 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak szukasz ładnej e38 2.8.

Moja "była" jest obecnie na sprzedaż.

auto w forumowych rękach od ... co najmniej 10lat.


Wcześniej u gościa z 7er. Następnie u mnie i od chyba 5 lat w rękach mojego bardzo dobrego kumpla który zrobił ostatnio całą blacharkę na tip top. łącznie z zabezpieczeniem podwozia.

fura tip top. i pięknie dopasiona.

długa lista rzeczy które zostały zrobione.

ogłoszenie z forum zniknęło.

ale chyba tu jest jeszcze dostępne.

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=172462

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cześć

Napisałem PW.

ogólnie moja była cały czas na sprzedaż.

pod tym linkiem jest jeszcze kilka fotek

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=172462



auto naprawdę godne polecenia. od ponad 10 lat na forach i u pasjonatów.

U mnie była ok 3 lata i od jakichś 5 jest u kumpla, który przeprowadził pełną regenerację i zabezpieczenie nadwozia i podwozia - co bardzo ważne w tych autach.


W takiej konfiguracji chyba najpierw trzeba szukać zadbanej blacharki, bo to chyba jedna z większych bolączek. Silnik 2.8 mi bardzo pasował. cicho równo.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.