Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zacznę nową dyskusję, jestem posiadaczem 523 97r podtlenek biedy jest :D . Myślę nad przesiadką na trochę większy egzemplarz. Tj. właśnie e38 tutaj mam linki które mnie zainteresowały:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-e38-728-gaz-polift-swiezo-sprowadzona-ID6yVU6L.html#ad3c54631a

 

Mój faworyt, brak skór, od razu w gazie, jeszcze nie znam szczegółów, chcę do kolesia zadzwonić aby dosłał więcej info (np. cóż to za gaz). brak pamięci fotela :(

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=6875038663#a399344eaf

 

ten właściwie tylko za kolor, jest ładny.

 

Boję się trochę wersji 3.5 litra, jednak jeden rząd to nie dwa rzędy, no i cylindrów mniej. Osiągi dla mnie sprawa drugorzędna, autem wożę rodzinę tempem żółwim.

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cóż po zdjęciach można powiedzieć? każda wypicowana do sprzedaży jak panna młoda do ślubu :)

Ja Ci radzę odżałuj ze 3 stówki i podjedź na jakiś warsztat który robi tylko BMW i zrób konkretny przegląd przed zakupowy, lepiej stracić na ten przegląd niż wkopać się w potężne koszty bo na co liczyć celując w e38 w cenie 12 czy 13 tysi, cudów niestety nie ma a prawdziwa okazja zdarza się jedna na sto a nie odwrotnie.

Jak już pisałem wyżej, doprowadzenie tego auta do stanu bezpiecznej używalności kosztuje i niby z błahych rzeczy których nie dojrzysz sam przed będziesz musiał zapłacić po.

Zastanów się dlaczego jedni chcą za taki samochód 10, 12, czy 14 tysi a drudzy 28, 45, 60 tysięcy?

Zobacz na zachodnie strony skąd ściągane są te autka i zobacz za ile sprzedają je tam ich właściciele, wyjdzie Ci na to że nasi handlarze to sami samarytanie, dopłacają do tych igiełek żeby polski nabywca mógł kupić tanio limuzynę :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam jestem na tym forum nowy. Jestem zainteresowany kupnem BMW E38 z silnikiem m57d30, najbardziej bym ciał kupić sb w wersji ze skrzynia manualną ale ciężko jest trafić cos ciekawego. Dlatego rozmyślam nad kupnem automatu z zepsuta skrzynia i po prostu posiedzieć nad tym chwilę i zaadoptować tam skrzynie manualna. Moje pytania brzmia:

1. Czy jest w ogóle możliwość zaadoptowania jakieś skrzynie 6 biegowej jak tak to z jakiego modelu a jak nie to jaka skrzynia by się najlepiej sprawdziła w tym silniku.

2. Jaki jest miej więcej koszt tego wszystkiego .

3. Czy może lepiej poszperać po internetach , poczekać i znaleźć po prostu model ze skrzynia manualną.

Jestem tu nowy i proszę a wyrozumiałość, jeśli temat się powtórzył to bardzo przepraszam i proszę mnie odwołać do linku. Pozdrawiam i za wszelkie propozycje i poświęcony mojemu tematowi czas dziękuję.

Opublikowano
nie było e38 z manul i m57, takie zestawienie było w e39 tylko skrzynia 5, w e46 i e53 były 6 ale silnik m57n.
turek
Opublikowano
A da się spiąć skrzynie z e46 do tego silnika, i jeśli tak to jaki był by tego koszt? A jaki był by koszt spięcia skrzyni z e39 ? Chodzi mi o sumę miej więcej bo wiadomo że po drodze może duże życzy wyjść do naprawy
Opublikowano
Zagłębiając temat to pewne i bezpiecznie jest założysz od e39 ale jakiś koleś się chwalił że ma założona 6 biegowe skrzynie do tego silnika tylko że w e39. Podobno nie ma problemy że spasowanien skrzyni tylko jest problem że sprzeglem dwumasowym i wałem da się ten problem rozwiązać czy nie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wszystko się da, tylko czy się opłaca? można dorobić dystans do skrzyni, można skrócić-wydłużyć wał, poprzerabiać ukł.sprzęgła, jak już idziesz w stronę 6tki, to pytanie o przełożenie tylnego dyfra, czy będzie dobrze zestopniowany z nową skrzynią, to sporo pracy i pieniędzy..
Opublikowano
jak nie zmienisz dyfra to rozpędzisz się max do 160-180km/h, ale za to będzie miał lepsze przyspieszenie. Dyfer musisz już dobrać do skrzyni którą chcesz założyć.
Opublikowano
nie było e38 z manul i m57, takie zestawienie było w e39 tylko skrzynia 5, w e46 i e53 były 6 ale silnik m57n.

i wydaje mi się, że nie ma sensu psuć czegoś co jest dobre. Po co modyfikować dobre zestawienie silnika ze skrzynią i kombinować.

Opublikowano
Powiem wam tak jeździłem mercedesem 211 e klasa Ford galaxy i wszystkie auta były w automacie i jazda takim autem mi się nie podoba a chciał bym mieć to bmw. Więc narazić pewnie kupię sb w automacie i będę musiał zgłębić temat i podjąć decyzje. A wasze zdanie jakie jest na ten temat lepiej się jeździ tym autem a automacie czy lepiej na manualu ?
Opublikowano
Zmiana automata na manual to ok 6-10tys zł robota i części w zależności od tego za ile uda ci się kupić skrzynie i pozostałe rzeczy plus w cenie kpl sprzęgło i dwumas oczywiście nowe bo takie rzeczy nie kupuje się używane
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem Ci że jak jeździłem różnymi automatami, to też mi się nie podobało, pojechałem wiele lat temu po pierwsze BMW do Holandii, też chciałem w manualu, ale okazało się że jedyne co było do wzięcia, to automat i to jeszcze z silnikiem nie takim jak chciałem, kupiłem ją..po pierwszych 200km byłem b.pozytywnie zaskoczony tą skrzynią, bo to była zupełnie inna praca jak we wcześniejszych samochodach którymi jeździłem. Zanim podejmiesz się projektu o który pytasz, radziłbym wsiąść w taki samochód i po prostu się nim przejechać. Miałem wcześniej 540tkę w manualu z 6tką skrzynią właśnie, fajnie zestopniowana itd.., ale znudziło mi się kręcić tym lewarkiem, jak przejechałem się porządnym automatem, poza tym, będzie Ci ciężko odsprzedać taką kombinację w E38 jak Ci się już znudzi
Opublikowano

8 lat jeździłem rożnymi automatami i muszę powiedzieć że Steptronic jest naprawdę przyjemny. Zmienia biegi płynnie, po jakimś czasie się ogarnął do mojego stylu jazdy. Można powiedzieć że zmienia biegi lepiej niż niejedna "nowoczesna" skrzynia biegów. Naprawdę jak na 20 letnia skrzynie jestem w szoku.

 

No i w limuzynie chodzi przecież o wygodę a od tego jest automat. Trójeczkę mam w manualu i nie wyobrażam sobie automata.

Opublikowano
Jak bardzo chcesz mieć manual to patrz w stronę e39. Sądzę że jazda e38 w manualu nie byłaby przyjemną, to auto jest stworzone do wygody a nie machania biegami.
Opublikowano
No i pewnie tak będę musiał zrobić zakupie sb automata pojeżdżę i zobaczę bo mam też w planie założyć car audio felgi kupić zawieszenie pneumatyczne i jeszcze dużo więcej ale to nie jest jednorazowy wydatek i praca na jeden dzień więc oszczędzę wydatek 6-10tys bo za to to założę pneumatyczne zawieszenie. Więc pierw kupię sb pierwsza auto a później zobaczymy jak budżet się rozłoży
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Za ile tak realnie licząc można kupić E38 750il?

Wiem po ile są na alledrogo i jebaby i mobile.de.... pytam tak po prostu ile trzeba przeznaczyć na normale E38 lang V12....?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jest taka mała zależność: zapłacisz więcej mniej dołożysz i odwrotnie.

Te ceny nie biorą się znikąd że jeden chce za gruza 10 czy 12 tysi a drugi woła 25 czy 30 kilka tysięcy, nie wspomnę o tych za 60 czy 70.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Nie napiszę Ci co lepiej wybrać a napiszę Ci czego nie wybrać :)

Nie wybierz sobie "gruza" do którego będziesz musiał wsadzić 4 razy tyle ile kosztował.

Siódemka to piękne i wygodne auto ale utrzymanie go w przyzwoitym stanie niestety kosztuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba nie miałbym odwagi sprawdzać e38 za 7k, które wg sprzedającego nie wykazuje śladów nadmiernego zużycia :o

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam witam i podłączam się pod temat.

 

Otóż poważnie zastanawiam się nad kupnem zacnej E38, a konkretnie mam na myśli ten egzemplarz https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-7-728i-2-8-benzyna-193-km-lift-czarna-navi-skora-alu-18-xenon-z-niemiec-ID6zbLt9.html#f28cb0ebeb

 

Pytanie mam tylko czy silnik 2.8 będzie wystarczający jak na tak masywny samochód? Od razu mówię, że nie jestem narwanym kierowcą, jeżdżę ekonomicznie i głównie zależy mi na wygodzie (czego w E38 nie trzeba udowadniać :lol: ) ale jednak po takiej limuzynce oczekuję względnie dynamicznej jazdy :) Przy poszukiwaniu najczęściej spotykam wersję 3.5 jednakże nie spotkałem jeszcze żadnej w tak dobrym stanie jak ta z oferty powyżej (oczywiście tyle ile po ogłoszeniu mogę ocenić).

 

Oczywiście jeszcze kwestia utrzymania... Jestem świadomy, że ten silnik musi swoje wciągnąć (myślę, że i tak założę gaz) ale poza paliwem to trzeba by to autko serwisować. Czy mógłby mnie ktoś uświadomić jak wyglądają aktualne ceny napraw, które pewnie i tak mnie dopadną, tak żebym mógł się zorientować, czy przy zarobkach rzędu 4 tyś. będę mógł jeszcze coś do swojej gęby włożyć :D

 

Niestety nie znam nikogo, kto posiada E38 w jakiejkolwiek wersji, dlatego uprzejmie proszę Was o pomoc w budowaniu wiedzy w kwestii posiadania tego samochodu :)

Opublikowano

nie wiem czy jeszcze jest ale w Elblągu niedawno była na sprzedaż ładna 735i polift w kolorze biarritzblau, znajomy sprawdził ją na checku miała robiony rozrząd i sporo rzeczy, blacharsko też była bardzo ładna, nie mógł się dogadać z ceną więc jej nie kupił i teraz ma 740i.

 

Ja tydzień temu kupiłem typowo do jazdy na codzień 728i ale manual, jezeli chodzi o wybór wersji to zależy na czym Tobie najbardziej zależy,

725tds ze względu na 730d nie polecam to dobry silnik do E34,

728i jest najtańsze w serwisie silnik dosyć wytrzymały,

730d świetne auto w trasy, utrzymanie już troche droższe i ciężko znależć zadbaną, (w Bawari jest ładna)

730-735i - moim zdaniem trochę bez sensu bo koszty utrzymania jak 4.4 ale jest dużo łatwiej znaleźć ładny egzemplarz,

740i - dobre osiagi, kosztowny serwis (większość ma do naprawy kosztowne elementy jak rozrząd, vanosy, elementy silnika lub skrzyni)

750i - w mojej ocenie samochód typowo kolekcjonerski,

 

wersja silnikowa to jedna kwestia, druga jest taka, że trzeba brać to co jest w dobrym stanie blacharskim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.