Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cała seria to tak nie ma, 523 którą niedawno modyfikowałem, i zmieniałem właśnie zbiorniczek (pękł przelew) miała na dole czujnik poziomu płynu 2000r
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Was,

poczytałem sobie od początku cały temat i mam kilka pytań do Was. Moja historia BMW to BMW E60 530i 2006 rok, natomiast obecnie jeżdżę BMW 116i F20, który należy do mojej żony :) jako, że silnik jest lekko za mały po przyzwyczajeniu się do 530i, planuję kupić samochód do jazdy raczej weekendowej, który również by nie stracił wartości. I tak zastanawiam się nad 3 samochodami - BMW e38 740i, BMW e39 M5 lub BMW ALPINA B3 3.0.

Poniżej linki, wszystkie ok. 50.000 zł.

BMW e38 740i

http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-740i-e38-2000-49800-pln-zawiercie/

 

BMW e39 m5

http://otomoto.pl/oferta/bmw-m5-m5-400km-zamiana-ID6yb8RR.html

http://otomoto.pl/oferta/bmw-m5-bmw-m5-e39-piekna-ID6y9xux.html

http://otomoto.pl/oferta/bmw-m5-e39-sportowa-limuzyna-z-charakterem-ID6y86DN.html

 

ALPINA B3 3.0

http://www.gieldaklasykow.pl/alpina-b3-3-0-1996-44900-pln-radlin/

 

Oczywiście wszystkie mają swoje wady i zalety, natomiast każdy z tych samochodów by mnie cieszył. To co potrzebuję od Was jako doświadczonych w tym temacie (wiem, że również powinienem pisać w sekcji youngtimerów, ale tutaj jest dużo znawców e38, która jest moim małym faworytem) to odp na pytania:

1. Czy silnik w e38 740i jest kłopotliwy (mam na myśli czy tu jest vanos, bo on się przewijał w tych postach dość mocno i jest kosztowny)?

2. Jak uważacie - czy zakup któregoś z tych samochodów za taką kwotę pozwoli mi uniknąć nieprzyjemnych sytuacji na początku tuż po kupieniu czy lepiej kupić tańszy model i samemu zainwestować w naprawę?

3. Zależy mi też, aby samochód nie stracił na wartości (chcę dbać o samochód i nie używać go do codziennej jazdy) - który z tych myślicie, że będzie najlepszym wyborem? Jest to dla mnie jedna z ważniejszych kwestii.

4. Macie jakieś doświadczenia z samochodami z Japonii- czy rzeczywiście przebiegi są tam realnie potwierdzone a samochody zadbane?

5. Który z tych samochodów może generować potencjalnie największe koszty?

 

Z góry dziękuje za cenne i ciekawe opinie, pomóżcie realizować marzenia :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NIe poruszałem się kazdym z tych aut.

ale moim faworytem byłaby chyba M5

Fajne autko na weekendową przejażdżkę.

Da wg mnie dużo więcej frajdy niż SIódema, chociaż 740 to baaardzo fajny sprzęt.

 

Przy wieku tych aut nie ma raczej reguły... więc można przepłacić i trafić egzemplarz który będzie mocno zmęczony... w przypadku M5 z pewnością nie miała lekko/... chociaż to nie reguła.

 

Wybór dość trudny i zależy od Ciebie przede wszystkim....

MOja opinia - M5 - frajda i niezły komfort.

chociaż w porównaniu z e38 dużo ciaśniejsza i mniej luksusowa...ale to auto na weekend, nie musi być lux....

Pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Weź też pod uwagę koszty ewentualnego serwisu, a w przypadku M5 czy Alpiny nie będą to małe kwoty. Co do 740 to posiadam, ale ja na szczęście nie mam Vanosa :-D koszty serwisu nie przyprawiają o zawrót głowy, da się żyć :-D
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
no tak, ale jeszcze dla mnie jest ważne to, żeby samochód nie stracił na wartości i próbował nawet w przyszłości i odpowiednim dbaniu o samochód sprzedać drożej - pytanie czy te, można powiedzieć tak popularne mimo wszystko samochody, mogą już zyskiwać na wartości, a nie tracić...:)
Opublikowano
Dla E38 może jeszcze za wcześnie żeby traktować ją jako lokate kapitału, ale pewnie za parę lat to nastąpi jak zostaną tylko najzdrowsze sztuki, a reszta będzie gniła po przydrożnych krzaczorach :-D na tą chwilę lepiej M5 albo wspomnianą Alpine :-)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
tylko tak jak w sumie piszesz E38 jest dostępna w wielu ogłoszeniach, natomiast M5 e39 lub Alpiny to już ze świecą szukać w dobrym stanie...
Opublikowano
To fakt, ostatnio widziałem Alpine B12 z 2000 roku za ok 120 tys zł :-) inna sprawa, że E38 jest sporo i najczęściej przy wstępnych oględzinach auta okazuje się, że idealny to on nie jest ;-)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
Po co szukać zwykłej e38? Jak szaleć to szaleć i szukać e38IL. Moim zdaniem piękne auto. Ono będzie miało wielka wartości bo chyba było ich mniej niż innych aut o których pisałeś
Opublikowano
E38 w Langu faktycznia ładnie wygląda i zdecydowanie było ich dużo mniej :-D niestety nie weszła by mi do garażu :-D co do Alpiny B12 to tutaj wartość będzie zdecydowanie rosła, bo z tego co pamiętam wyprodukowano ich tylko 90 sztuk :-)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano

3. Zależy mi też, aby samochód nie stracił na wartości (chcę dbać o samochód i nie używać go do codziennej jazdy) - który z tych myślicie, że będzie najlepszym wyborem? Jest to dla mnie jedna z ważniejszych kwestii.

 

Pod tym względem tylko i wyłacznie M5 wygrywa, bije reszte konkurentow na głowę. 740i to niezle auto, ale bardzo "zwykłe", zrobili tego olbrzymią ilosc. eMki maja to do siebie ze spadaja do pewnego poziomu cenowego, a potem juz tylko rosną. Tak bylo np z m5 e34, M3 e36. M3 e36 byly do kupienia kilka lat temu w super stanie za ok 25 tys zl. Dzis bez 40 tys zl nie da sie kupic takiej. Mysle ze M5 e39 maja juz zjazd cenowy za sobą. Dobre sztuki nie beda juz tracic na wartosci. Oczywiscie nie dotyczy to ulepow i aut mocno zuzytych, ktorych jest troche na rynku.

 

Jesli chcesz sie cos dopytac o M5, to pytaj smialo.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

5. Który z tych samochodów może generować potencjalnie największe koszty?

 

Z góry dziękuje za cenne i ciekawe opinie, pomóżcie realizować marzenia :)

 

Wg mnie najwieksze potencjalne koszty moze generowac ta Alpina. Jest to auto rzeczywiscie niezwykle unikalne, silnik, skrzynia, osprzet silnika, moga to byc elementy bardzo trudne do dostania i bardzo drogie.

M5 czy 740i to jednak wielkoseryjne auto, do ktorych wszystkie czesci kupisz bez problemu. Jest nawet duzo zamiennikow i bardzo duzo uzywanych czesci do tych aut. Do Alpiny nie ma nic. Nie daj Boze polamiesz zderzak, czy zepsuje sie skrzynia - jestes mocno uziemniony.

 

 

Co do tych aut ktore powyzej przywolales i wstawile linki. Ja osobiscie totalnie odpuscilbym te Alpine. To auto ma Ci dawac przyjemnosc z jazdy? To uwierz mi ze stara 3-litrowka 250 KM w polaczeniu z automatem, to zadna przyjemnosc i na dzisiaj - slabe osiagi. Jesli chodzi o trakcje, moc, to byle podlubane za kilka tysiecy e36 z M54 pod maska Cie wyprzedza i robi co chce.

 

Dodatkowo komfort, no i wyglad takiego e36 (przynajmniej jak dla mnie) nie ma porownania do M5 e39 czy nawet seryjnego ladnie utrzymanego e38 740i.

Ja takiej Alpiny bym nie bral, mimo ze to na pewno w sumie fajne autko i kawal historii motoryzacji. Ale to by bylo dobre auto dla fana BMW, kolekcjonera ktory ma juz 7 roznych klasycznych BMW w garazu. Jako ósmą, taką Alpine z przyjemnoscia bym postawil w garazu. Jako jedyne auto weekendowe - to na pewno nie.

 

Jesli lubisz typoszereg e36, to rozwaz zakup M3 e36. To swietne auto, ze bardzo dobrymi osiagami. Choc nie dorownuje kroku M5 e39.

 

 

Ps. kilka lat temu stalem przed podobnym dylematem jak Ty, obejzałem kilkanascie roznych aut, pojezdzilem idealnie zadbanymi M3 e36, roznymi e38 itp i wybrałem M5, nie załuję. Dla mnie to idealne auto weekendowe.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Weź też pod uwagę koszty ewentualnego serwisu, a w przypadku M5 czy Alpiny nie będą to małe kwoty. Co do 740 to posiadam, ale ja na szczęście nie mam Vanosa :-D koszty serwisu nie przyprawiają o zawrót głowy, da się żyć :-D

 

Zadbana sztuka M5 nie generuje wysokich kosztow. Wiadomo ze opony czy klocki są drozsze niz w slabych BMW, ale w e38 tez pewnie nie należa do najnizszych. M5 generuje koszty jesli kupi sie zaniedbany egzemplarz, albo jesli sie go mocno uzytkuje sportowo, to wtedy hamulce czy opony znikaja momentalnie. Nie uzywajac auto w sporcie, tylko weekendowo jak np. ja nie trzeba sie obawiac wielkich kosztow. U mnie np w ostatnim roku jedna tylko awaria wystapila - odmowil wspolpracy wentylator klimatyzacji. Nowy zamiennik ok 500zl, plus wymiana no i uzuepłnienie i serwis klimatyzacji przy okazji.

 

Wiadomo ze w eMce wymiana oleju bedzie troche drozsza, bo to duzy silnik i wymaga dobrego 10w60, ale sadze ze jak kogos stac na takie auto to nie powinen przerazac sie ceną oleju. Ja w swojej wymieniam co rok olej, mimo ze rocznie robie nią jakies 3 tys km maksimum.

 

740i nigdy nie mialem, ale mysle ze chcac utrzymac je w idealnym stanie, tez nie kosztuje to grosze.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
@WojtekX: możesz zdradzić z jakiego Mercedesa wsadzałeś zbiorniczek do M62? Pasuje plug and play czy trzeba sporo rzeźbić?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Gdzie się znajduję pneumatyka w e38?

Ja to psze Pana jedną klasę podstawówki skończyłem i to większość na korytarzu siedziałem za złe zachowanie. A i to do szkoły pod górkę było i się spóźniałem. Są inni co Panu powiedzą co gdzie się znajduje ewentualnie forum można poczytać jak ktoś umie czytać.

Żeby pisać to połapać się trzeba umić!

bez pozdrowień

 

P.S.

 

chociaż na korytarzu siedziałem to pamiętam jak nauczycielka od polskiego mówiła: imiona i tytuły piszemy zawsze z dużej litery. Ale Stare Kotlety wysoko szkolone a ja to tylko przez drzwi słyszałem. panie krzywy lub inny gięty.

panie robercie, gdzie w E38 long jest pneumatyka????

 

bo tak czytam i czytam tego starego kotleta i nie moge sie połapać?

Opublikowano

Gdzie się znajduję pneumatyka w e38?

Ja to psze Pana jedną klasę podstawówki skończyłem i to większość na korytarzu siedziałem za złe zachowanie. A i to do szkoły pod górkę było i się spóźniałem. Są inni co Panu powiedzą co gdzie się znajduje ewentualnie forum można poczytać jak ktoś umie czytać.

Żeby pisać to połapać się trzeba umić!

bez pozdrowień

 

P.S.

 

chociaż na korytarzu siedziałem to pamiętam jak nauczycielka od polskiego mówiła: imiona i tytuły piszemy zawsze z dużej litery. Ale Stare Kotlety wysoko szkolone a ja to tylko przez drzwi słyszałem. panie krzywy lub inny gięty.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Przepływki czasami da się sprawdzić, jak je odepniesz i samochód idzie lepiej to znaczy że walnięte.

 

Dziękuje.

 

 

Akurat 740D to chyba najgorszy wybór. Pali jak smok, więc jedyna zaleta diesla go nie dotyczy. Poza tym patrzenie w BMW na spalanie jest po prostu śmieszne, bo te auta są tak kapryśne i wymagające, że paliwo to naprawdę najmniejszy problem.

 

:]

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam przymierzam sie do zakupu e38 3.0 lub 3.5 automat 1995-1998 .

Prosze powiedzcie mi jakie beda mnie czekały koszta utrzymania takiego autka???????

Miesiecznie robie smieszne 1000 km tak+/- i jakis wypad na wakacje nad polskie morze 400 km w jedna strone wzasadzie to zona wiecej jezdzi ode mne bo ja tylko na weekendy .

Aktualnie posiadam e39 525 tds 97r

Poradzcie mi cos prosze i zgóry dziekuje

Opublikowano

witam, na tym forum i na wielu innych podobnych tematów jest b. dużo, na pewno coś znajdziesz.

Osobiście chyba wolałbym 4.0 M60, lub 4.4 M62, ale 3.5 nigdy nie jeździłem, więc nie wiem. Koszty eksploatacji przypuszczam podobne

Opublikowano
Jak chcesz najniższe koszty utrzymania to 2.8 masz 6 garków w rzędzie. 3.0 moim zdaniem minimalnie oszczędniejszy w utrzymaniu od 3.5 (spalanie) koszty części w podobnej cenie a zawsze 3.5 ma trochę więcej koni pod maską. Ja z tych dwóch brałbym 3.5.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.