Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czołem....

dawno nie pisałem w tym wątku....

otóż w kwietniu kupiłem 728iA...

jestem bardzo zadowolony... auto zadbadne, ale już zdążyłem sporo włożyć... i tak bywa.... nie jest nowe 1999.

Jeśli ktoś jest w podobnej sytuacji, głównie miasto, czasami trasa to 2.8 jest wg mnie bardzo dobrym kompromisem.

nie brzmi oczywiście jak V-ka... ale w końcu mam benzynę i często jak jadę sam radyjko wyłączone... hehe.

Dzięki za opinie i sugestie. z pewnością pomogły.

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bardzo dobry wybór 728 :) taki sam kupiłem i jestem mega zadowolony. Ten silnik to kompromis między przyzwoitym spalaniem a komfortem i innymi plusami. Niedawno zagazowałem więc spalanie w ogóle praktycznie nie odczuwalne jak podjeżdżam pod dystrybutor. Udanej eksploatacji życzę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ooo... a powiedz kolego jak z tą gazownią....

jaki mniej więcej koszt w Twojej okolicy...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Nie pytaj o cenę, tylko o to, co zostało wsadzone. Za dobrą instalację musisz liczyć 3,5-4k pln do R6. Oszczędzanie pod dystrybutorem a nie u gazownika. LPG-forum powinno Ci wszystko wyjaśnić.

Aha! Z ciekawostek: w 7er dasz radę wsadzić butlę ok. 100l - wtedy i 700km na tym zrobisz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spoko,

pytam z ciekawości...

ale ceny porównywalne...

narazie nie myślę o tym na poważnie... ale jak miałbym już robić to pewnie nie oszczędzł bym na komponentach...

Narazie ogarniam mechanikę do końca...

pozdro

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Moim zdaniem w BMW z naszych roczników LPG to idealne rozwiązanie. Wszystkie BMW są mega awaryjne i wymagają naprawdę specjalnej troski (tzw. typowe przypadłości, których w tych autach jest od cholery), więc dobrze zaoszczędzić na paliwie, żeby swobodniej kupować kolejne nowe części ;)
Opublikowano

Witam wszystkich :)

przyierzam sie do kupna E38 725i 2.8 benzyna 1997r automat i potrzebuje informacji na co szczegolnie powinienem zwrocic uwage przy kupnie i czy ogolnie oplaca sie inwestowac w ten typ?, jak te silniki sie sprawuja?, czy sa awaryjne? i ile bedzie kosztowac instalacja lpg ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zależy jaką chcesz instalację, na jakich podzespołach, jest ich sporo, generalnie ok. 2500/3000

przy samochodach z tych roczników stan jest ważny, jeżeli chodzi o model 97 do model przed lift, więc nieco lepsza blacha od po-liftowych

2.8 to silnik który w zestawieniu z tym nadwoziem, pozwala normalnie się poruszać, ale jeżeli lubisz prostować nogę i czasami się sprawdzić,

szału nie będzie

nie patrz raczej na przebieg, tylko na sam samochód, wnętrze, czy miał jakieś przygody blacharskie, jak sprowadzony niedawno z Niemiec, można sprawdzić jego ostatni ślad w Niemczech (przy jakim przebiegu ostatnio odwiedzał serwis) porównać to z tym co się wyświetla na zegarach

popatrz też kto to sprzedaje

Opublikowano

Kolego Marzec1992:

- przeglądnij dział E39 i tam jest cały temat dotyczący problemów tego pojazdu - w E38 będzie podobnie,

- przeglądnij ten dział - E38 - też się sporo dowiesz - zadałeś pytanie jakbyś chciał wszystko na tacy dostać, tymczasem naprawdę wystarczy poświecić godzinę i będziesz wiele wiedział, bo już o tym pisaliśmy,

- przygotuj 10% wartości nowej 728 na "pakiet startowy" do Twojej używki (czyli jakieś 30k pln ;) ) - wtedy nie będziesz niemile zaskoczony dużymi wydatkami na naprawy.

 

Miałeś wcześniej BMW? Pamiętaj, że te auta nie są wzorem niezawodności i miłość do nich jest nieraz bardzo trudna.

Opublikowano
Witam. Szukam już 3 miesiąc 740D której nie umię znalezć żeby sprostała moim wymaganiom. Jak ma bogate wyposażenie to znów ma coś uszkodzone, teraz mam na oku jeden egzemplarz w którym jak twierdzi sprzedający zbliża się koniec pompy progowej i czasami brak jej całkowitej mocy, po jakimś czasie znów odzyskuje. Ktoś coś ??
Opublikowano

A nie możesz po prostu kupić auto i naprawić to co trzeba?! Oczekujesz, że w 15-letnich autach wszystko będzie na tip-top? Przygotuj 20k pln jako pakiet startowy.

Wiem, że idealne 740D w salonach stoją i czekają na chętnych.

Opublikowano
A nie możesz po prostu kupić auto i naprawić to co trzeba?! Oczekujesz, że w 15-letnich autach wszystko będzie na tip-top? Przygotuj 20k pln jako pakiet startowy.

Wiem, że idealne 740D w salonach stoją i czekają na chętnych.

 

Tak chyba zrobię, a co sądzisz o podwójnych szybach ? jednak nie każda je posiada, spotkałem się w e39 u kumpla z podwójnymi szybami, myślałem że w e38 to jest standard - okazuje się że nie.

Opublikowano

Ja nie mam podwójnych w E39 i żałuję, bo podobno jest nieco ciszej z nimi i praktycznie nie parują od środka. Jest to jedna z rzeczy, w które chciałbym doposażyć auto, ale chwilowo dalej na liście.

 

Na pewno warto szukać gadżetów, które trudno dokupić osobno. Np navi czy xenony domontować to banał, ale właśnie podwójne szyby ciężko znaleźć, hydrauliczną klapę bagażnika (jeśli oczywiście chcesz mieć) albo (moje marzenie) fotele Kontoursitze lub stoliki z tyłu. Reszta do ogarnięcia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja bym radził przeznaczyć 10% wartości dla kogoś kto jest w stanie wiarygodnie zweryfikować samochód, zakup samochodu to klucz do dalszej historii..

generalnie E38/E39 to bardzo dobre konstrukcje, oczywiście każda wersja silnikowa ma swoje przypadłości ale skorygowanie ich nie jest problemem,

auto jest dość leciwe i rozwiązań jest dostępnych w necie dużo

czasami warto dopłacić parę groszy, zapiąć lawetę i przywieźć coś uczciwego niż reanimować egz.PL po korektach licznikowych

miłość do tych aut nie jest trudna, ale wtedy kiedy faktycznie samochód śmiga 5/8 lat i poza tankowaniem i zmianą oleju, niewiele od Ciebie chce

Opublikowano
tak jak pisałem, m67 nie ma pompy progowej

 

Ktoś mnie chciał wprowadzić w wielki błąd, a Ty widzę masz już trochę doświadczenia w tym co napisałeś za co Ci bardzo dziękuję. Dobrze że jeszcze wszystko przede mną a super że są tacy ludzie jak "TY" ... jak to się mówi wolę dmuchać na zimne. No to co jeżeli nie ma pompy progowej a temat jest idealny jak ten : http://7er.pl/showthread.php/9538-Brak-mocy-b%C5%82%C4%85d-czy-co%C5%9B-powa%C5%BCniejszego-740d

 

tyle że nie rozwiązany ??

Opublikowano

Nie słodź, ogólnie nie mam wielkiego pojęcia.

 

Co do M67 jedni chwalą inni narzekają, ci co chwalą w ogólnie nie mają problemów z nim, a ci drudzy wolą się pozbyć samochodu z problemem, nawet gadałem z jednym userem który sprzedał 740d bo nie znalazł przyczyny że auto mu gaśnie.

Pompy progowej nie ma, paliwo zasysane z paku przez pompę paliwa w baku (o dziwo taka sama jak w m57) idzie prosto do filtra i pompy CR.

 

Jak coś nie gra z mocą w m67 to najlepiej zacząć od sprawdzania pompy w baku (ale przeważnie pada i samochód nie odpali) potem filtr paliwa i wszelkie czujniki ciśnienia na pompie CR i listwach cr. poprzez pompę CR. Zostaje jeszcze turbo, sterowniki turbo i przepławki, no i wtryski, czyli praktycznie wszystko.

W m67 masz dwa baki jak w V12, każda strona jest ma swój DDE komputer i działają niezależnie.

 

Jak coś nie wyjdzie w INPIE to może być to loteria i sprawdzania co nie miara.

 

Ogólnie z diesli polecałbym m57, 3.0d który przy odpowiednim serwisie przejedzie milion km bez remontu.

Opublikowano

Wazny jest stan auta a nie jego rocznik.

Lpg to trzeba przemyśleć - mam taki model i średnie spalanie to 11 l więc tragedii nie ma.

Zadbana 7 będzie jeździć długo ale to zależy w jakim jest stanie.

2.8 to fajny silniczek, fajny dźwięk i mimo gabarytów auta spokojnie daje radę.

Opublikowano
Nie słodź, ogólnie nie mam wielkiego pojęcia.

 

Co do M67 jedni chwalą inni narzekają, ci co chwalą w ogólnie nie mają problemów z nim, a ci drudzy wolą się pozbyć samochodu z problemem, nawet gadałem z jednym userem który sprzedał 740d bo nie znalazł przyczyny że auto mu gaśnie.

Pompy progowej nie ma, paliwo zasysane z paku przez pompę paliwa w baku (o dziwo taka sama jak w m57) idzie prosto do filtra i pompy CR.

 

Jak coś nie gra z mocą w m67 to najlepiej zacząć od sprawdzania pompy w baku (ale przeważnie pada i samochód nie odpali) potem filtr paliwa i wszelkie czujniki ciśnienia na pompie CR i listwach cr. poprzez pompę CR. Zostaje jeszcze turbo, sterowniki turbo i przepławki, no i wtryski, czyli praktycznie wszystko.

W m67 masz dwa baki jak w V12, każda strona jest ma swój DDE komputer i działają niezależnie.

 

Jak coś nie wyjdzie w INPIE to może być to loteria i sprawdzania co nie miara.

 

Ogólnie z diesli polecałbym m57, 3.0d który przy odpowiednim serwisie przejedzie milion km bez remontu.

 

Hmmmmmmm to niedobrze. W spore koszta się idzie wpakować z tego co napisałeś, a jak by się okazały tylko przepływki to znów pluł bym sobie w brodę że nie kupiłem samochodu, nastawiłem się tylko i wyłącznie na 740. Nie wiem co robić.

Opublikowano
Akurat 740D to chyba najgorszy wybór. Pali jak smok, więc jedyna zaleta diesla go nie dotyczy. Poza tym patrzenie w BMW na spalanie jest po prostu śmieszne, bo te auta są tak kapryśne i wymagające, że paliwo to naprawdę najmniejszy problem.
Opublikowano

generalnie E38/E39 to bardzo dobre konstrukcje,

 

Powiedziałbym, że generalnie to fatalne konstrukcje z tyloma dziwactwami, że aż głowa boli. Np.:

- fatalny układ chłodzenia w każdym BMW wrażliwy na najmniejsze niedomagania; nawet idiotyczny korek trzeba wymieniać profilaktycznie co 2-3 lata'

- w V8 trzeba uważać na poduszki pod silnikiem, bo jak lekko zużyte, to się silnik chwieje i potrafi wyrwać wąż z chłodnicy (znam wiele przypadków, w tym swój)!

- vanosy!

- zamarzające drzwi i parciejące uszczelki,

- awarie jeża, czujników temperatury, wiatraki i cała elektronika (moduły to temat rzeka),

- masakryczne zawieszenie - niepotrzebnie tak skomplikowane i drogie w serwisie,

- odmy, uszczelki pod deklem, kretyńskie alternatory chłodzone wodą,

- korozja w "typowych" miejscach,

i miliard innych rzeczy drobniejszych i grubszych.

Żeby nie było - ja bardzo lubię swoje E39 i wszystkie powyższe problemy (i wiele więcej) albo miałem, albo profilaktycznie się zabezpieczyłem, więc juz mnie nie dotyczą. Ale na pewno nie powiem, że to dobre konstrukcje. Dobra konstrukcja to taka, która RÓWNIEŻ się nie psuje i nie każe skakać wokół siebie co kilka miesięcy. Oczywiście mówię tu o utrzymaniu samochodu w stanie jak nowy pojazd (dosłownie) i naprawie absolutnie każdej najdrobniejszej rzeczy. Jak komuś nie przeszkadzają lżejsze usterki (czyli 99,9% użytkowników), to można być w miarę zadowolonym na co dzień... ;)

 

Aha! Faktycznie jak pisze WojtekX obsługa tych aut jest fantastycznie opisana w sieci - po pierwsze dostęp do katalogów i numerów części bardzo łatwy, pełna diagnostyka np. INPĄ, ogromny wybór części i akcesoriów nowych i używanych we wszelkich jakościach, świetne filmiki i tutoriale dot. napraw, wymian i serwisowania - frajda dla samodzielnie majsterkujących przy aucie.

Opublikowano
Weź pod uwagę, że najmłodsze z tych modeli mają 12 i więcej lat. Te auta nadal są nieporównywalnie komfortowe i jakościowe, ale wszystko w nich przez te lata pracuje i nie jest wieczne :cool2:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie strasz chłopaka tą listą usterek, bo poleci i kupi zaraz Fiata :)

 

o to właśnie chodzi, samochody te mają już swoją metrykę i jeżeli ktoś traktuje je jak świątynię, i więcej w niego patrzy niż korzysta, no to lepiej kupić nówkę Dacię

ale jeżeli policzysz koszt samochodu, przejedziesz się nim kawałek, to trudno będzie znaleźć samochód za podobne pieniądze który, da Ci podobne właściwości jezdne

wyposażenie, czy nawet jakościowo środek

 

usterki które wymieniasz, nie do końca się zgadzam, dlaczego?

 

- układ chłodzenia nie jest fatalny tylko, trzeba go poprawić, a spowodowane jest to przepisami które są narzucane i konstruktorzy są zmuszeni je spełniać

większość BM-ek pracuje z temperaturą na granicy 100 stopni, powoduje to podwyższone ciśnienie w układzie, jeżeli przy okazji ktoś nie wie jak działa Visko,

nie wie że można je regulować, czasami ta temperatura jest sporo wyższa, np. lato-korek i klimka. Przeróbka termostatu nie jest droga i to warto poprawić

korka nie trzeba zmieniać, trzeba poprawić ukł. odpowietrzenia na górze..

węże wyrywają się wraz z krućcem od podwyższonego ciśnienia, a jeżeli już komuś się wyrwał, to warto wrzucić np. do V8 chłodnicę całą aluminiową od nowszej 654/545

wchodzi między podłużnice na styk, schodzi nieco niżej na dół i temat zamknięty, nie ma się już co wyrwać

 

- jak jest zima, no to musi być zimno :) drzwi czasami złapią jak w każdym samochodzie

 

- Vanosy się odzywają w silnikach 300 +, jeżeli kupujemy auto które na szafie ma 300, a w realu 570, no to jakie ten Vanos ma wyjście?

poza tym, jeżeli piszesz o V8, to radziłbym nie kupować wersji poliftowej z Vanos, tylko model przed, czyli M62 ale bez Vanosa, różnicy dużej nie ma, a to model silnika

w którym tego problemu nie ma, (nie kupować M60, inny blok, inna charakterystyka wałków rozrządu, więcej pali)

 

- awarie jeża się zdarzają, sam kiedyś wymieniałem w swoim samochodzie, po przebiegu prawie 400, więc ma prawo, w jakiejś tam Megance, te jeżyki lecą jeden za drugim

 

- zawieszenie bardzo proste, trwałe, jak się nie cuduje, tzn. nie zakłada kół 20 cali i nie kupuje najtańszych zamienników z allegro, wszystko działa bardzo dobrze,

oczywiście jeżeli ktoś się stołuje w ASO, no to tam jest inny cennik i dla posiadacza kilkunastoletniego BMW, może być drogo

kup Audi, zobaczysz ile tam się kupuje tych wahaczy i jak kosztują

 

- alternator to faktycznie zbyteczna wydumka, ale są wersje z klasycznym, a odma normalna sprawa, łatwo wymienna i nie jest droga, usterki jej też nie są częste

 

- korozja to przykład do naśladowania dla innych marek, jeżeli po 17 latach pojawia się odrobina korozji na klapie czy wlewie paliwa, to zobacz jak się zachowują 7/8 letnie Mercedesy

 

- modułów i elektroniki w tych samochodach jest zdecydowanie więcej niż w samochodach innych marek z tych lat, ale to właśnie między innymi za to użytkownicy lubią te auta, bo można je pod siebie konfigurować, oczywiście jak ktoś tam dłubie na potęgę, albo dokłada wyposażenie którego nie ma, czasami coś się odezwie, ale to raczej problem z tym związany niż usterkowością podzespołu

 

dobre samochody..

 

 

 

 

 

 

-

Opublikowano

- układ chłodzenia nie jest fatalny tylko, trzeba go poprawić, a spowodowane jest to przepisami które są narzucane i konstruktorzy są zmuszeni je spełniać

większość BM-ek pracuje z temperaturą na granicy 100 stopni, powoduje to podwyższone ciśnienie w układzie, jeżeli przy okazji ktoś nie wie jak działa Visko,

nie wie że można je regulować, czasami ta temperatura jest sporo wyższa, np. lato-korek i klimka. Przeróbka termostatu nie jest droga i to warto poprawić

korka nie trzeba zmieniać, trzeba poprawić ukł. odpowietrzenia na górze..

 

jak się reguluje wisko i w jakim celu?

 

Przeróbka termostatu> Wiercić go? Bo niektórzy tak robią.

 

Poprawić ukł odpowietrzenia na górze. Czyli?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.