Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
VANOS wszedł jeszcze przed liftem. Tylko pierwsze dwa roczniki bodajże (poprawcie mnie jak się mylę) nie mialy vanosa.

 

Gubie się już w tym wszystkim, ale z tego co wyczaiłem to przedliftowy vanos jest pojedynczy, i on nie sprawia tyle problemów co podwójny, montowany w wersjach poliftowych (po 9/98).

 

Zacząłem więc kminić nad 750, ponieważ po 98 jest duże navi i pomimo wszystko ciekawsze wersje wyposażenia.. Ale czytam, że koszty eksploatacji tego silnika, pomimo jego 'prostoty', są dużo wyższe nież V8 4.4.

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kupuj ten który uda Ci sie dorwac w jak najlepszym stanie, bedzie miec najnizszy udokumentowany przebieg, nie patrz czy to bedzie 740 czy 750. Wybór tych aut w bdb stanie w Niemczech w kwocie 5 tys euro wcale nie jest taki wielki...

 

Dodatkowo koszty rejestracji i pierwszy serwis też parę złotych zjedzą....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
VANOS wszedł jeszcze przed liftem. Tylko pierwsze dwa roczniki bodajże (poprawcie mnie jak się mylę) nie mialy vanosa.

 

Gubie się już w tym wszystkim, ale z tego co wyczaiłem to przedliftowy vanos jest pojedynczy, i on nie sprawia tyle problemów co podwójny, montowany w wersjach poliftowych (po 9/98).

 

Zacząłem więc kminić nad 750, ponieważ po 98 jest duże navi i pomimo wszystko ciekawsze wersje wyposażenia.. Ale czytam, że koszty eksploatacji tego silnika, pomimo jego 'prostoty', są dużo wyższe nież V8 4.4.

Pojedynczy vanos przed liftem a podwójny po lifcie dotyczy tylko silnika 2.8. M60 jest bez vanosów, a M62 z vanosami - M60 jest tylko w dwóch pierwszych rocznikach bodajże.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Coś nie gra, nie ma M60 o pojemności 4.4..

 

Bez kitu, nie ma się co nastawiać, trzeba brać co będzie w najlepszym stanie.. Dzięki!

 

A koszty serwisów i eksploatacji V8 i V12 faktycznie tak drastycznie różne? Dostępność części?

Opublikowano
Coś nie gra, nie ma M60 o pojemności 4.4..

 

Bez kitu, nie ma się co nastawiać, trzeba brać co będzie w najlepszym stanie.. Dzięki!

 

A koszty serwisów i eksploatacji V8 i V12 faktycznie tak drastycznie różne? Dostępność części?

Bo M60 jest 4.0 :) Niezauważalna różnica w osiągach, ale za to spora w awaryjności...

Ciężej o fachowca od v12 niż od v8, no i części do v8 też o wiele więcej, bo m73 tylko w e38 był (e31 nie liczę), a m60 jeszcze w e32,e34 i m62 w e39,x5...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
W automacie minimalnie szybszy od 2.8 manual, za to o wiele bardziej kłopotliwy w serwisie, mniej części no i spalanie zupełnie inna półka... jak już v8, to 4.0/4.4 :-) no chyba że się wyjątkowo zadbany trafi, to wtedy zdecydowanie można przymknąć na to oko i brać.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

bo 3.0 V8 wydaje mi sie troche słabe aczkolwiek podobno nadrabia to fajnym spalaniem szczególnie na podtlenku LPG ;p. 4.4/4.0 fajna sprawa ale jakoś jeszcze nikt mnie nie przekonał do tego silnika.. ;p mam tu na mysli koszty serwisu. prosze o wypowiedz porównujemy 3.0 V8 i 4.4/4.0 V8 pod kątem serwisu.

I tak na marginesie planuje jechac zobaczyć tą ---> http://allegro.pl/bmw-730i-e38-benzyna-lpg-pilne-i4724511327.html . Ktoś coś na jej temat ?? do właściciela jeszcze nie dzwoniłem.

Opublikowano
Foty sprzed roku, kierownica wygląda jakby nie miała poduszki, rant prawy tylnej klapy nie schodzi się idealnie z kantem bagażnika, z prawej strony tylny zderzak lekko wisi, brak zdjęć fotela kierowcy (przebieg 220 kkm w 19-letnim aucie premium z dużym silnikiem?) - to tak na szybko. Jak nie masz daleko to można jeszcze obejrzeć z ciekawości.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
porownanie 3.0 z 4.4... co tu porownac v8 to jest napewno wieksze utrzymanie jak r6.. a roznica mocy miedzy 3.0 a 4.4 to przepasc duzaaaa. Spalanie.. 3.0 to silkniki starsze zdeczka wiec jak dla mnie - mialem dylemat piekna biala 3.0 lub grafit 4.4 wybralem grafit.. najlepiej przejedz sie jakim kolwiek gdzies 3.0 v8 i 4.4 sam zobaczysz o czym sie mowi..
Opublikowano
porownanie 3.0 z 4.4... co tu porownac v8 to jest napewno wieksze utrzymanie jak r6.. a roznica mocy miedzy 3.0 a 4.4 to przepasc duzaaaa. Spalanie.. 3.0 to silkniki starsze zdeczka wiec jak dla mnie - mialem dylemat piekna biala 3.0 lub grafit 4.4 wybralem grafit.. najlepiej przejedz sie jakim kolwiek gdzies 3.0 v8 i 4.4 sam zobaczysz o czym sie mowi..

Racja. 3.0 to najgorszy wybór silnikowy jeśli chodzi o e38, no może poza TDS-em. 2.8 manual jest o wiele żwawszy, sporo mniej pali i o wiele mniejsze koszty serwisu, więcej części. Mówiłem koledze - jak V8, to 4.0/4.4 !

 

Cholera jasna ludzie poczytać trochę temat zanim w nim o coś takiego zapytacie jak kolega kilka postów wyżej bo jest tu x-krotnie to napisane, w czym kilkukrotnie sam to napisałem

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Rzędówka to jednak rzędówka, jeżeli chodzi o koszty utrzymania chociaż ja teraz jestem zakochany w V8 :D miłość ta chwiliwo mija na stacji benzynowej :mrgreen:
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
ja tam na stacji jak jestem to dalej patrze i kocham :D heheh nie ma tragedii ;) fakt mi gazu w miscie lyknie 20l ale nie licz na to ze 2.8 wezmie 10... napewno przy tej masie musi bardziej wysilic silnik by to jechalo i rowniez spali ci z jakies 15 -16 ;) a na 4 l gazu = 10zl nie miec radosci z jazdy v8 4.4 ;D co do czesci.. jak kupisz dobre to nie bedziesz robil ;0 a jak juz trzeba to nie ma tragedii.. najwazniejsze miec znachora ktory powie co sie stalo i to wymienic a teraz uzywek zamiennikow od pierona ;)
Opublikowano
Ja w ogóle jak pooglądałem trochę różnych rodzynków na rodzimym rynku to mało filców nie pogubiłem ze śmiechu :) Następną Bunię jakakolwiek by ona nie była i tak kupię w Niemczech. A co do spalania to mi wszamie 15-16 l po mieście, w trasie schodzi do 8.5 l ale to przy jeździe na emeryta, a że tym się nie da wolno jechać na trasie to spalanie mam 10.5-11 :D :D :D
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano
Tylko weź i kup niezajeżdżone v8 bez wkładu :) Niemcy - 8.000 EUR. U nas nie do kupienia.

 

Szukałem długo, zgadzam sie. Niestety smutna prawda.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Panowie. Moj ojciec mieszkajacy w Szwecji chce dac mi swoje e38 728i. Nigdy nie mialem stycznosci z tym samochodem jezdze e46 320d i szczerze jezdzi mi sie tym samochodem dobrze. Ojciec ma 7-mke od 2002 roku i wiem ze ma ona oryginalny przebieg 210 tys. km. Wiem ze zawieszenie do tego samochodu drogie, a pozatym jak z awaryjnoscia tego modelu na co zwrocic uwage. Wiem ze samochod byl serwisowany co roku wymieniane filtry i olej, takze w skrzyni. Z tego co wiem w samochodzie w ostatnim czasie ojciec wymienial pompe wody i paski. I najwazniejsze pytanie czy gaz w tym silniku to dobry pomysl czy odradzacie. Pozdrawiam.

 

Tutaj pojawiła sie e38 ze Szwecji:

 

http://allegro.pl/bmw-728i-lift-skory-gps-18-cali-full-serwis-igla-i4751905875.html

 

to ta sztuka?

 

Deore pisales mi na PW że sporo oleju brała ta Wasza szwedzka e38....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Panowie. Moj ojciec mieszkajacy w Szwecji chce dac mi swoje e38 728i. Nigdy nie mialem stycznosci z tym samochodem jezdze e46 320d i szczerze jezdzi mi sie tym samochodem dobrze. Ojciec ma 7-mke od 2002 roku i wiem ze ma ona oryginalny przebieg 210 tys. km. Wiem ze zawieszenie do tego samochodu drogie, a pozatym jak z awaryjnoscia tego modelu na co zwrocic uwage. Wiem ze samochod byl serwisowany co roku wymieniane filtry i olej, takze w skrzyni. Z tego co wiem w samochodzie w ostatnim czasie ojciec wymienial pompe wody i paski. I najwazniejsze pytanie czy gaz w tym silniku to dobry pomysl czy odradzacie. Pozdrawiam.

 

Tutaj pojawiła sie e38 ze Szwecji:

 

http://allegro.pl/bmw-728i-lift-skory-gps-18-cali-full-serwis-igla-i4751905875.html

 

to ta sztuka?

 

Deore pisales mi na PW że sporo oleju brała ta Wasza szwedzka e38....

Spalanie miasto 10-12L :mad2:

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
W Warszawie przy spokojnej jezdzie e46 z tym silnikiem nigdy nie schodziło poniżej 13 litrów na 100 km...
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Moje E38 728i spala mi w zakorkowanym mieście i spokojnej jeździe ponad 14 litrów. Trasa to faktycznie ponad 8 litrów.

U mnie bardzo podobnie. Ale w trasie da się zejść poniżej 8, a w korach w godzinach szczytu na mniej niż 17 nie ma szans.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.