Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak się pchać w V8, które jest droższe w utrzymaniu niż R6, to moim zdaniem tylko 4,4. 3,5 jest niewiele szybsze niż 3,0 R6, a pali więcej (2 gary do wyżywienia). No chyba, że to co pokazałeś w realu będzie igłą...

Na pewno nie jest to najbogatsza wersja wyposażenia - kilku rzeczy brakuje, ale można z tym żyć. Jest mowa o wymienionym rozrządzie - nie wiem czy w 3,5 też był vanos, bo jeśli tak, to procedura standardowa.

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dużej nawi i co najważniejsze. Są najzwyklejsze fotele skórzane a nie kontury które są rewelacyjne. Siedziałem na takich i to jest bajka.

Deska nie jest obszyta skórą. Jak na 7er to średniak w wyposażeniu.

Opublikowano
Dobrze założony gaz śmiga bez problemu. Auto bardzo ekonomiczne i mega wygodne, z częściami nie ma problemu, szczególnie z tym silnikiem kupujesz za grosze, pełno używek. Ja mam zagazowaną 728 i jestem bardzo zadowolony, choć jak każde 20 letnie BMW dość często się psuje ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Będzie podobnie, może ciut lepiej przy wyższych prędkościach. 730 to kiepski pomysł - niedużo szybsze od 2.8 a sporo więcej pali i przepaść w kosztach utrzymania. Jak już się bawić w v8, to 4,4 ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Do pierwszej :)

2.8 dużo lepszy wybór niż 3.0 ... No i ta pierwsza wygląda ładniej.

 

728 iA 0-100 9.6 s spalanie trasa 8-9 , miasto 14-15

730 iA 0-100 9.7 s spalanie trasa 9-10 , miasto 17-18 + o wiele wyższe koszty utrzymania V8

 

Liczby mówią same za siebie. (swoją drogą nie wiedziałem że 728 jest szybsze 0-100 niż 730 i mój manual jest o 1s szybszy do 100 niż automat :twisted: )

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
wszystko na tip top nic do roboty hm

To stwierdzenie możesz sobie włożyć między bajki w przypadku jakiejkolwiek E38 :) No chyba, że Ci zrobią na zamówienie w BMW :P Tak swoją drogą, to ciekawe, czy to możliwe? Części niby większość mają :P

Auto może być po prostu mniej lub bardziej pewne. Nikt Ci nigdy nie powie przy sprzedaży auta "Tak, to jest zwykły szrot z mnóstwem zatuszowanych wad, drugie tyle co mi za niego zapłacisz włożysz w to auto niedługo po kupnie, panie, nie bierz pan go" :mrgreen: Każdy będzie Cię próbował przekonać na wszystkie możliwe sposoby, że jego auto jest doskonałe, a jak już w celu podniesienia swojej wiarygodności napomknie o jakiejś wadzie to powie Ci o jakiejś najmniej istotnej pierdółce do naprawy za parę groszy...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
a co sadzicie o 5.4 v12 ;>? jak z zywotnoscia ich i ogolnie jakie problemy moge byc z nimi:>? jak z czesciami? slyszlaem ze ponoc duzo czesci pasuje z jakiegos starego bmw z motorem 1.6 tylko trzeba x2 rzeczy brac to prawda;>?
Opublikowano
cześci z 1.6 do silnika V12 ;>?? mało prawdopodobne ;p coprawda pierwsze słysze ale jakoś nie chce mi sie w to wierzyć. A jeśli chodzi o sam silnik V12 to bardzo dobra jednostka napedowa. Ale kosztowna w naprawach i paliwożerna ja osobiscie szukałbym 4 litrowego V8 bez podwójnego Vanosa podobno bardzo dobry silnik i odpowiednio serwisowany długo posłuży. Zas jednostka 4.4 V8 tez podobno dobra ale rózne opinie czytałem na ten temat i koniec końców sam nie wiem jak jest ;p. Miałem doczynienia z silnikiem 3.0 V8 218km. fajne sie tym jezdzi .. w sumie bardziej toczy niż jeździ ale zależy kto co lubi i jaką ma kieszeń ;p. Ja za to z checią wysłycham opini na temat silnika 4.4 V8 co gdzie jak i po co ;p .
Opublikowano
Z tych wszystkich pokazanych E38 nie chciałbym żadnej z uwagi na LPG...ale jeżeli właśnie zagazowane auto chcesz to ta czarna 750i jest całkiem fajna.Przróbki jakie tam są to nic strasznego...wymagały napewno mniej ingerencji niż ringi na liczniku,do których trzeba wyjmować tablicę i ją rozkładać...nie wspomnę,że ringi w E38 to trochę cepelia...jak dla mnie.No i 750 to 750 :evil: Pojechać i obejrzeć co to jest warte.Pozdrawiam.
Opublikowano
Z tych wszystkich pokazanych E38 nie chciałbym żadnej z uwagi na LPG...ale jeżeli właśnie zagazowane auto chcesz to ta czarna 750i jest całkiem fajna.Przróbki jakie tam są to nic strasznego...wymagały napewno mniej ingerencji niż ringi na liczniku,do których trzeba wyjmować tablicę i ją rozkładać...nie wspomnę,że ringi w E38 to trochę cepelia...jak dla mnie.No i 750 to 750 :evil: Pojechać i obejrzeć co to jest warte.Pozdrawiam.

O ile jak rozumiem pijesz do mojego auta, to ringi o ile nie zauważyłeś mam odłączone, co zrobiłem zaraz po zakupie auta :twisted: A na obwódkę zegarów dopiero teraz zwróciłem uwagę, jakoś wcześniej nawet tego nie zauważałem. Na szczęście błyszczy a nie świeci.

Nie wspomniałeś koledze, że jest cholernie duży problem znaleźć w rozsądnej odległości od miejsca zamieszkania mechanika, który ogarnia V12, no chyba że ma się mega farta. M73 to nie 1.9 TDI :mrgreen:

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
O ringach w lampach nawet nie wspomniałem...nieuważnie przeczytałeś...V12 to nie jakaś kosmiczna konstrukcja...jeśli ktoś ogarnia R6 to ogarnie też V12...w mojej małej miejscowości znam przynajmniej dwóch mechaników,którzy bez problemu ogarniają te silniki...tak że bez przesady.
Opublikowano
pierwsza i druga wyglądają najsensowniej, ostatnia też tyle że to 730 :/ 3cią, 4tą i 5tą zdecydowanie bym sobie darował. Nie chodzi o silniki tylko o modzenie i opisy.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Nie chodzi o to że mało mocy, bo ma jej wystarczająco. Swoją 728 spokojnie oblatuję większość autek na drodze, lata podobnie jak 523i i szybciej od 320i . Chodzi o to, że nie ma żadnej odczuwalnej różnicy w mocy pomiędzy 728 a 730 za to jest spora różnica w spalaniu i przepaść w dostępności i cenach części :]

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Nie przesadzałbym, że nikt nie dba o auto i każdy wciska kit przy sprzedaży. Owszem - większość tak robi, ale znajdują się osoby uczciwe. Jednak to od razu widać po cenach (wiem wiem... niektórzy podbijają ostro cenę, żeby sprawiać wrażenie, że perełka). Z danego rocznika E38 mogą chodzić od 6k do 40k.

Forumowicze zwykle o auta dbają lepiej niż osoby z forum niezwiązane (przynajmniej statystycznie), ale też cudów zbyt wielu nie ma.

Na pewno trzeba auto dobrze obejrzeć (z mechanikiem i blacharzem) i przygotować 20k pln na pakiet startowy (lub 30k jak z vanosami w V8). Wtedy nic nie zaskoczy, szczególnie jak wymienia się pewne rzeczy ZANIM się popsują. Problem jest taki, że większość osób chciałaby kupić kilkunastoletnie auto, wymienić olej i jeździć. Sorry, ale tak się nie da. Chyba, że ktoś akceptuje mniejsze lub większe awarie i uszkodzenia, a potem dziwi się, że TDIki objeżdżają 750.

 

W 750 nie pchałbym się - bardzo drogi w eksploatacji, mało zamienników (oczywiście o silnik chodzi). Fakt, że jest to stosunkowo prosta konstrukcja, ale chociażby wymiana durnych świec zajmuje nawet kilka godzin, a wszelkie uszczelki (np. pod kolektor) to ceny kosmiczne.

 

Myślałem, że 730 to R6 (jak w E39) - ale jak V8 to do kitu - dość drogie w eksploatacji a osiągi jak 728.

 

LPG bym się nie bał, jeśli jest dobra instalacja i wiadomo kto ją montował - warsztat można sprawdzić na LPG-forum. Oczywiście na pierwszy rzut oka jak jest burdel gazowy pod maską i wlew w zderzaku, to znaczy, że się mechaniorowi nie chciało. Estetyka to oczywiście nie wszystko, ale podejście zdradza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.