Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W aucie, które ma 300kkm to zawsze jest trochę loteria. Np. zawias może się wydawać dobry i tylko jedna rzecz na pierwszy rzut oka będzie wymagać wymiany - po czym jak zaczniesz rozkręcać, żeby się do tego dobrać, okaże się, że właściwie całość trzeba zmienić (w BMW rzadko coś stuka, co nie znaczy, że jest w dobrym stanie, a jak stuka to znaczy, że jest kosmicznie zużyte).

Jak trafisz fajne 735 to bierz, ale ja bym polecał 740 - w kosztach utrzymania praktycznie żadna różnica, a osiągi jednak nieco inne. Gazować możesz - te silniki nie mają z tym problemu, ale musisz mieć kogoś, kto się na tym zna. Polecam lpg-forum. Ja po instalację jeździłem 300km - i to jedyna osoba, która może grzebać w moim aucie.

Moim zdaniem najlepiej zawsze przygotować 15k-20k pln na tzw. pakiet startowy po zakupie używki - nie wykorzystasz, to dobrze, ale jak będzie trzeba, to nie będzie zmartwienia, że auto stoi tylko nie ma za co go naprawić. Oczywiście mówię tu o kwotach, które doprowadzą auto do stanu jaki powinien być w BMW, a nie zaszpachlowanie rdzy, błyszczące felgi a w środku klekot vanosów, stuk zawiasu i awaria połowy elektryki.

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zwróciłem na to uwagę głównie ze względu na cenę i roczniki.

Ogólnie szukałem i w sumie nadal szukam S-klasy mod. W-140 ale...

za dobrze utrzymaną trzeba położyć min. 5 tyś euro i dostajemy za to rocznik `95-96... na dodatek żeby takiego znaleźć - trzeba się naszukać... reszta to tańsze ale splochane pociapackie kurniki

podczas kiedy za 2,7-3,5 tyś euro bez problemu można znaleźć dobrze utrzymaną E38 z roczników `00-`01.

Ostatnio taką widziałem właśnie, z kpl papierów dokumentujących przebieg i historię, jeden właściciel i w sumie po 20 min oględzin jedyna wada jaką znalazłem to częściowo powypalane pixele na wyświetlaczu w licznikach i tak się zacząłem zastanawiać że może jednak E38.

Wielkie to, wygodne, wystarczający power pod maską no to trafiłem tutaj i tak sobie czytam i studiuję posty i opinie.

W kwestii gazowania to właśnie dzięki lpg-forum trafiłem na Auto-Fleszy z Lubicza gdzie gazowałem obecnie posiadane W210 i wiem jedno ze nikt nigdy więcej poza nimi nie tknie moich silników w kwestiach gazowania. Zatem nie obawiam się skuchy w przyp. gazowania tego czy innego silnika BMW

 

A jak tam ze skrzyniami ASB jest ?

Bo Merc - wiadomo, nieśmiertelny niemal 722.x wytrzymuje nawet i pół bańki przelotu bez wymiany oleju (z reszta ile takich jeździ w kraju :wink: ) tylko liczniki uparcie pokazują co innego ale jak skrzynie w E38 w tych rocznikach ?

Wiadomo, że sukcesywnie i powoli będę go uczył i serwisował co tam trzeba (poza ASO niestety chyba że ceny usług będą porównywalne jak np serwis olejowo-filtrowy skrzyni w przyp. Mercedesa) ale chciałbym co-nie-co się dowiedzieć jak z trwałością tych skrzyń, objawami zdychania itp...

 

Zawieszenie ?

O tam za rozwiązania BMW wymyśliło i czego się obawiać - jak pisałem auto sprowadzę z zachodu także odpada wymordowanie go na naszych polskich duktach i torowiskach

 

Blachówa ?

Ocynk ? Gnije ? Jakieś typowe ogniska korozji ? Gdzie szukać ?

 

Elektronika/Elektromechanika ?

Jakieś typowe objawy, stałe punkty programu lub inne objawy czegoś poważniejszego w przyszłości ?

 

Vanos

czy ew. gdyby nawet padł po kilkunastu tyś km jego naprawa wymiana jest faktycznie tak kosztowna ?

Mechaników mam dobrych ale cen części nie przeskoczy

Chciałbym gdzieś móc zobaczyć, usłyszeć jak powinien pracować prawidłowo taki silnik ze sprawnym vanosem bo w okolicy mam jedną E38 niestety przedlifta i 5.0 pod maską także żadne porównanie...

 

Układ wydechowy ?

Są zamienniki ? Fabryczny jest trwały ? Katy ile wytrzymują ? Sondy Lambda zapewne już po 2 na każdą rurę a pod 300 tyś km to można się spodziewać ze CHECK wywali na blacie informujący o tym ze zdechła. Jaki to koszt jakiegoś markowego zamiennika UNI z Bosch`a np

 

A jak to jest z piecami 3.5i vs. 4.0i w tym modelu

czym one się różnią

 

Uf... starczy na razie :)

Opublikowano
Zwróciłem na to uwagę głównie ze względu na cenę i roczniki.

Ogólnie szukałem i w sumie nadal szukam S-klasy mod. W-140 ale...

za dobrze utrzymaną trzeba położyć min. 5 tyś euro i dostajemy za to rocznik `95-96... na dodatek żeby takiego znaleźć - trzeba się naszukać... reszta to tańsze ale splochane pociapackie kurniki

podczas kiedy za 2,7-3,5 tyś euro bez problemu można znaleźć dobrze utrzymaną E38 z roczników `00-`01.

Ostatnio taką widziałem właśnie, z kpl papierów dokumentujących przebieg i historię, jeden właściciel i w sumie po 20 min oględzin jedyna wada jaką znalazłem to częściowo powypalane pixele na wyświetlaczu w licznikach i tak się zacząłem zastanawiać że może jednak E38.

Życzę powodzenia za taką kwotę kupić coś sensownego z rocznika 00/01

 

A jak tam ze skrzyniami ASB jest ?

Bo Merc - wiadomo, nieśmiertelny niemal 722.x wytrzymuje nawet i pół bańki przelotu bez wymiany oleju (z reszta ile takich jeździ w kraju :wink: ) tylko liczniki uparcie pokazują co innego ale jak skrzynie w E38 w tych rocznikach ?

Wiadomo, że sukcesywnie i powoli będę go uczył i serwisował co tam trzeba (poza ASO niestety chyba że ceny usług będą porównywalne jak np serwis olejowo-filtrowy skrzyni w przyp. Mercedesa) ale chciałbym co-nie-co się dowiedzieć jak z trwałością tych skrzyń, objawami zdychania itp...

W140 pod względem awaryjności jest o niebo lepszy niż E38. Niestety BMW to nie są samochody bezawaryjne. Ilość drobniejszych i grubszych rzeczy, które trzeba naprawiać jest naprawdę duża i to takich, o których byś nie pomyślał w przypadku innych marek. No więc BMW są bardziej dla pasjonatów - ja innej marki nie chcę (chyba, że w kryzysie wieku średniego zamiast viagry będę kupował cabrio - wtedy Merc) - ale z wkurzającymi usterkami trzeba się liczyć.

Jednak w zakresie skrzyń biegów to czy w Mercach nie montowali też skrzyń ZF? Te co są w BMW, były montowane również w Jagu, Range'u oraz Audi (i VW Pheatonie), więc pewnie z awaryjnością podobnie.

Zawieszenie ?

O tam za rozwiązania BMW wymyśliło i czego się obawiać - jak pisałem auto sprowadzę z zachodu także odpada wymordowanie go na naszych polskich duktach i torowiskach

Jeśli zawieszenie nie było robione, to i tak będziesz musiał zrobić. Nie tylko dziury zużywają zawias, ale czas swoje też robi. Szykuj od razu 5k na komplet P+T, zrobisz i spokój. Dotyczy każdego auta (mówię cały czas o dbaniu o pojazd z dużą starannością, a nie na zasadzie kupiłem se E38 lub W140 co z zewnątrz ładnie wygląda, ale pod blachą lipa - czyli większość przypadków w PL).

Blachówa ?

Ocynk ? Gnije ? Jakieś typowe ogniska korozji ? Gdzie szukać ?

Czasem nadkola, klapa bagażnika, ranty drzwi (na dole)

Elektronika/Elektromechanika ?

Jakieś typowe objawy, stałe punkty programu lub inne objawy czegoś poważniejszego w przyszłości ?

Masz wszystko na forum opisane. Poczytaj też o E39 - wiele elementów (i problemów) wspólnych.

Vanos

czy ew. gdyby nawet padł po kilkunastu tyś km jego naprawa wymiana jest faktycznie tak kosztowna ?

Mechaników mam dobrych ale cen części nie przeskoczy

Chciałbym gdzieś móc zobaczyć, usłyszeć jak powinien pracować prawidłowo taki silnik ze sprawnym vanosem bo w okolicy mam jedną E38 niestety przedlifta i 5.0 pod maską także żadne porównanie...

Jesli Twój mechanik nigdy nie robił vanosów, to niech się lepiej nie uczy na Twoim aucie. To nie Golf ani Astra. Jest parę osób w PL, którzy to ogarniają i poza nimi lepiej nie szukać.

Układ wydechowy ?

Są zamienniki ? Fabryczny jest trwały ? Katy ile wytrzymują ? Sondy Lambda zapewne już po 2 na każdą rurę a pod 300 tyś km to można się spodziewać ze CHECK wywali na blacie informujący o tym ze zdechła. Jaki to koszt jakiegoś markowego zamiennika UNI z Bosch`a np

 

A jak to jest z piecami 3.5i vs. 4.0i w tym modelu

czym one się różnią

 

Uf... starczy na razie :)

 

Teraz się zastanawiam czy przeglądałeś forum, bo większość rzeczy jest tu opisana bardzo precyzyjnie.

Aha, nie ma silnika 4,0, jest 4,4.

Opublikowano

Cena takich samochodów to kwestia umowna...

Znam zasady jakie tam panują i może to być nawet jakaś mega wersja, indywidual itp z kopiami faktur na 13-15 tyś euro tylko i wyłącznie z ASO

I może być wystawiona za 7 tyś euro...

Pójdzie za dużo, dużo mniejsze pieniądze bo on to co opuści dostanie zwrotu podatku za export.

CO z tego ze super-stan kiedy taczka mu stoi na hali od października, "tuv" kończy się w lipcu i wie doskonale że to tylko na wschód może iść bo u nich E38 740i nie pójdzie wcale z wielu względów:

- ubezpieczenie takiego auta to ok 400 eur na kwartał

- podatek emisyjny jakieś 350 na rok

- przegląd (wiek itp, wiele rzeczy musi zostać wymienionych ze starości)

- i pomimo tego hamują go umweltzony - może jeździć tylko po autostradach w zasadzie.

 

Zobaczę jeszcze... Jak się coś ciekawego trafi to może zostanę przy E38, jeżeli nie no to jeszcze 3cia opcja czyli Lexus LS ale te cenowo ta sama półka co W140

Opublikowano

- i pomimo tego hamują go umweltzony - może jeździć tylko po autostradach w zasadzie.

 

E 38 nic nie hamuje - dostaje zieloną plakietkę (benzyniak):)

Z tymi cenami w DE i ogólnie na zachodzie nie jest tak wcale kolorowo.Nikt tam wozów nie rozdaje za pół darmo :mad2:

W Polsce naprawdę można kupić dobry-zadbany egzemplarz za niezłe pieniądze. Co do silnika to model 735 jest dobry w E65 ale E38 lepsiejsze jest 740. Koszty podobne ,spalanie podobne ,osiągi lepsze. Radziłbym przetestować te 2 silniki osobiście .Jest tylko jeden problem 740 w dobrym stanie to rzadkość.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Warto szukac 728i.

 

Za bardzo dobre e38 dac 3 tys euro... lub mniej? Jakoś średnio mi sie to widzi, choc rynku niemieckiego nie znam.

W Polsce 99% e38 wystawionych ponizej 15-17 tys zł to straszne dziadostwo... dobre sztuki nieraz grubo poand 20 tys zł kosztują, a to już 5 tys euro..

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam do was koledzy pytanie. Mam okazje kupić bmw e38 730i silnik V8 jest to wersja individual. Bmw jest bardzo ładne blacharsko środek wręcz idealny skóra zadbana pod względem mechanicznym jest wszystko okej nowe hamulce itp. Problem jest tylko z elektryką a mianowicie nie działa centralka w tylnich dzwiach nie otwierają sie szyby nie działa tylnia elektryczna roleta (aczkolwiek ostatnio dała znaki życia) i problem jest z szyberdachem czasami nie chce się domknąć. Czy warto kupić takie bmw i naprawiać to co jest uszkodzone?? czy lepiej nie brać kota w worku ?? i czy macie jakieś pomysły co mogło sie zepsuć ??. Pozdrawiam
Opublikowano
Jak cena dobra i reszta OK to jak dla mnie problemy ,które opisujesz są dość łatwe do usunięcia :)
Opublikowano
cena jest okej. a co mogło się zepsuć ?? właściciel mówił ze w sumie te usterki pojawiły się w jednej chwili. Czy może to być moduł komfortu??
Opublikowano
Moduł komfortu, zaśniedziałe styki (wilgoć) ,przerwany obwód - bez odpowiedniej diagnostyki ciężko stwierdzić ale nie są to usterki trudne do usunięcia.W tym aucie świetnie się to sprawdza komputerem i wtedy można coś powiedzieć .
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam panowie ma ktos moze na sprzedaz albo wie kto ma do sprzedania fajna wersje? Tylko benzyna gaz i najlepiej v8 bez vanosow..

 

Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Ja zrobiłem 2 lata temu za 8k pln - vanosy+kompletny rozrząd+kilka drobiazgów, ale teraz najwyraźniej trochę podrożało, bo vanosy podobno poszły w górę.

Przeszukaj forum kilka postów niżej - był ostatnio temat o vanosach i ich ewentualnej regeneracji

Opublikowano
Panowie. Moj ojciec mieszkajacy w Szwecji chce dac mi swoje e38 728i. Nigdy nie mialem stycznosci z tym samochodem jezdze e46 320d i szczerze jezdzi mi sie tym samochodem dobrze. Ojciec ma 7-mke od 2002 roku i wiem ze ma ona oryginalny przebieg 210 tys. km. Wiem ze zawieszenie do tego samochodu drogie, a pozatym jak z awaryjnoscia tego modelu na co zwrocic uwage. Wiem ze samochod byl serwisowany co roku wymieniane filtry i olej, takze w skrzyni. Z tego co wiem w samochodzie w ostatnim czasie ojciec wymienial pompe wody i paski. I najwazniejsze pytanie czy gaz w tym silniku to dobry pomysl czy odradzacie. Pozdrawiam.
Opublikowano

Panowie doradźcie mi czy lepiej kupic e38 z silnikiem zawieszeniem super tylko blacha do roboty czy z blacha zdrowa a zawieszenie i przy silniku robic? Bo znaleźć to i to dobre graniczy z cudem.

 

Co sadzicie o tej?

http://otomoto.pl/C34335799.html

http://m.allegro.pl/bmw-e-38-740i-full-opcja-czarna-bawara--i4536275860.html

http://m.allegro.pl/bmw-740i-skora-xenon-tv-1wl-lift-ze-szwajcarii--i4568895795.html

Opublikowano

Kupisz z zajechanym silnikiem to myślisz ze reszta jest ok? Albo zawieszenie trup? jedno i drugie to oznaka olewania spraw mechanicznych i to nie będzie tylko i wyłącznie zawieszenie lub silnik tylko całe auto zapuszczone.

 

Poszukasz to coś znajdziesz.

Opublikowano

Wszystkie polifty E39 i E38 łapie rdza bardziej niż starsze wersje.

Drzwi dobry blacharz z lakiernikiem zrobią - ja miałem ten problem, choć naprawdę niewielki i zrobione bez problmeu. Tylko to nie może być blacharz, który mówi że "stare auto, to się panie nie opłaca - rzucę trochę szpachli i będzie dobrze" - takich omijać.

Dodatkowo może rdzewieć klapa lub wokół klapy bagażnika (to bardziej E39 przy odpływach - też łatwe do zrobienia).

 

Ciężko znaleźć coś dobrego - na pewno trzeba polować i być przygotowanym na ceny znacznie wyższe niż Allegro - mogę moją zaproponować, ale cena będzie kosmiczna i jeszcze razy 2 ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.