Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka elementów tylko powiem, bo mało przy aucie robiłem i na v8 się nie znam

 

Był jeden duży FL w 1998, ale zmian było od groma z roku na rok (karoseria, silniki, reszta podmieniana w locie)

 

-ze 3 lub 4 systemy trakcji (ASR+T, DSC, DSCII, DSC III)

-ze 4 rodzaje nawigacji (1995, mk ii, mk iii, oraz mk iv 16:9)

-silniki były podmieniane

 

Jak większość (zdecydowana) jazdy to trasa, to silnik ma mały wpływ na spalanie (może ze 2.5..3.5 litry różnicy będzie między 2.8 a 5.4) za to w korku prawie 2 krotność.

 

Części są i są bardzo dobrze dostępne, a w ASO jest absolutnie wszystko (za sensowne pieniądze)

 

Miny: nie znam, sprzedający ma powiedzieć ;)

 

Granie: wersja Philips z nawigacją mk1, 6xCD i DSP gra tak średniawo... z przodu po 2 głośniki w drzwiach z tyłu chyba też i półka 2 = 10 głośników serynie,

problemy jakie są to nie jakość wzmacniacza czy głośników, ale chyba ich miejsca mocowania i brak suba seryjnego oraz to że auto bezszelestnie nie jeździ

(słychać silnik - przynajmniej v12, za to nawiewy ok) - prawie ten sam philips w renault (cichsze auto) czy volvo s80 (tu był obłęd) grał lepiej.

 

lpg: podobno v8 się da, v12 też ale w cenie auta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co do silnika to powiem tak, ze na diesla chyba bym się nie zdecydował. Kosztowne awarie osprzętu itd, itp. W przypadku zakupu benzyny jest szansa na znalezienie auta z niższym przebiegiem i założenie mu LPG (niższy to znaczy około 200 - 300 tys, bo te auta zwykle dużo jeżdżą). V8 4.0 diesla nigdy nie miałem, więc nie jestem w stanie zweryfikować obiegowych opinii o nim. Sam silnik nie jest awaryjny, za to gdy się zepsuje osprzęt to się robi drogo, bo mało tych aut w wersji 4.0 D wyszło, więc podaż części i zamienników do nich jest dość niska. Ale tutaj najlepiej gdyby się wypowiedział jakiś posiadacz takiego 4.0 D. Jedno sprostowanie 3.0 W E38 to były tylko i wyłącznie V8 M60B30, jedyna rzędowa benzynowa 'szóstka' w E38 to 2.8. Co do silników to wersje przedliftowe V8 są mniej kłopotliwe ze względu na brak Vanosów. Takiej wersji sam szukałem. Trafiła się M62B35 i jestem zadowolony.

 

Co do liftu to masz już odpowiedź kiedy był ten większy ;) jedno sprostowanie z mojej strony. Navi MK4 nigdy nie była fabrycznie montowana w E38, jeśli ktoś ma to znaczy, że sam dołożył. Nie jestem pewien czy wyświetlacz 16:9 był fabrycznie montowany, ale chyba tak, za to w bagażniku max Navi MK3 siedziało. Co do silników jakie były montowane to polecam lekturę:

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_7/e38/

 

Audio ma się nijak do konkurencji... szczególnie nie wytrzymuje porównania z Lexusem LS400 i jego Nakamichi. Niebo a ziemia. Ja mam dołożone kilka klocków u siebie i teraz mogę powiedzieć, że gra fajnie.

 

Ogólnie auto fajnie zaprojektowane i dobrze wykonane, zadbane egzemplarze naprawdę nie mają jakiś szczególnych słabych punktów. Musisz zwrócić na to czy w automacie był wymieniany olej i jak często, wersje przedliftowe rdzewieją na klapie bagażnika nad plastikowym pasem, trzeba też zwrócić uwagę na doły drzwi, bo jeśli nikt od nowości nie wymieniał tych listw co są montowane na dole, to najpewniej już są twarde i jeśli jeszcze drzwi nie zaczęły przez nie rdzewieć, to niebawem zaczną. Gdy te listwy stwardnieją to przestają być szczelne, a w konsekwencji piasek i woda się dostają między listwę a drzwi, niszczą lakier i ruda wychodzi.

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do navi to w e38 nigdy oryginalnie nie był montowany duży ekran, to wszystko przekładki z e39/e46.

 

Silnik polecam M60B40, bo zapewnia rewelacyjne osiągi, przy akcpetowalnym zużyciu paliwa (oczywiscie akceptowalny jak na V8 :D). Jeżeli nie zależy ci na osiągach to szukaj wersji 2.8, będzie biednie wyposażona i mało dynamiczna, ale za to trwały silnik. Jest to lepszy wybór niż 3.0, który jest silnikiem powiedzmy sobie szczerze chujowym :P.

 

Ruda niestety atakuje, to leciwe auta do tego z tego co wiem nie są cynkowane. Mi wyskoczyło na dole drzwi kierowcy i oczywiście klapa (maski nie licze bo rdzewieje tylko tam gdzie dostała kamykiem).

 

Poza tym to świetny samochod na który trzeba uważać z tego względu że jak juz raz poczujesz bluesa to nie będziesz chciał się jej pozbyc ;)

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do navi to w e38 nigdy oryginalnie nie był montowany duży ekran, to wszystko przekładki z e39/e46.

 

Skąd masz takie informacje? Większość e38 z końca produkcji ma dużą navi (professional)

Wystarczy sprawdzić nr. vin i będziesz wiedział jaka jest. Zapewniam Cię ze były montowane oryginalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika to powiem tak, ze na diesla chyba bym się nie zdecydował. Kosztowne awarie osprzętu itd, itp. W przypadku zakupu benzyny jest szansa na znalezienie auta z niższym przebiegiem i założenie mu LPG (niższy to znaczy około 200 - 300 tys, bo te auta zwykle dużo jeżdżą). V8 4.0 diesla nigdy nie miałem, więc nie jestem w stanie zweryfikować obiegowych opinii o nim. Sam silnik nie jest awaryjny, za to gdy się zepsuje osprzęt to się robi drogo, bo mało tych aut w wersji 4.0 D wyszło, więc podaż części i zamienników do nich jest dość niska. Ale tutaj najlepiej gdyby się wypowiedział jakiś posiadacz takiego 4.0 D. Jedno sprostowanie 3.0 W E38 to były tylko i wyłącznie V8 M60B30, jedyna rzędowa benzynowa 'szóstka' w E38 to 2.8. Co do silników to wersje przedliftowe V8 są mniej kłopotliwe ze względu na brak Vanosów. Takiej wersji sam szukałem. Trafiła się M62B35 i jestem zadowolony.

 

Faktycznie awaryjność tych starych bmw jest dość niska, przynajmniej vs. francuskie ;) jeszcze z dziwnych rzeczy v12 BMW palni mniej niż francuskie v6 PRV przy 220km/h+ (22 vs 24 l/100)

co odkryłem całkiem niedawno, bo trasy ze względu na prowadzenie i wyciszenie przy dużych prędkościach zawsze wybierałem francuza a bmw na co dzień po mieście (cichsza klima, mniej zakrętów hi speed, szybciej z pod świateł).

 

Audio ma się nijak do konkurencji... szczególnie nie wytrzymuje porównania z Lexusem LS400 i jego Nakamichi. Niebo a ziemia. Ja mam dołożone kilka klocków u siebie i teraz mogę powiedzieć, że gra fajnie.

 

heh ;) a 4h przed zakupem BMW miałem kupić Lexusa LS430 ;) (400 trochę za słaba w crash testach i już zabytek jak jakiś XM czy W140 i w ogóle co to za auto bez kolorowej navi ;) )

 

a tak bardziej serio: to jakie klocki wymieniałeś które mają wpływ na brzmienie ? bo też bym coś ruszył - bo jednak gra nie tak a lubię muzykę w aucie :) kupiłem e38 i na dzień dobry łup po uszach jakością,

jak bym za przeproszeniem toyotę camry 2006 kupił, chryslera 300 (do 2102) czy coś takiego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

poliftowe v8 maja podwojne vanosy

silnik w 750 nie jest taki sam jak przed liftem, po lifcie dolozony zostal vanos!

 

Trochę starego kotleta odgrzeję...

Proszę podaj kolego numery części dla vanosa w silniku m73. Proszę podać także numer części vanosa na wałku ssącym dla silnika m62TU

Bo....

Jak na moje m73 Vanosa nie ma, a m62TU ma vanos pojedynczy na wałkach wydechowych. Podwujny Vanos to vanosy na wałkach wydechowych i ssących, a to dopiero od silnika N62 nie występującego w e38 a dopiero e65 i e60 go miały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poliftowe v8 maja podwojne vanosy

silnik w 750 nie jest taki sam jak przed liftem, po lifcie dolozony zostal vanos!

 

Trochę starego kotleta odgrzeję...

Proszę podaj kolego numery części dla vanosa w silniku m73. Proszę podać także numer części vanosa na wałku ssącym dla silnika m62TU

Bo....

Jak na moje m73 Vanosa nie ma, a m62TU ma vanos pojedynczy na wałkach wydechowych. Podwujny Vanos to vanosy na wałkach wydechowych i ssących, a to dopiero od silnika N62 nie występującego w e38 a dopiero e65 i e60 go miały

delikatnie poprawię... m52TUB28 już miał podwójnego vanosa. Bankowo w e46, nie wiem jak w e39 i poliftowym e38.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e38 tez mial, bo kumpel ma ten silnik w e30 wyciagniety wlasnie z e38 i jest podwójny vanos, sprawa pewna z tego wzgledu ze ostatnio robil i plakal :P

Ja w przedliftowym mam pojedynczy ;) Na cholerę ludzie te polifty kupują hehe i brzydsze i się bardziej sypią i to samo się e46 tyczy. Wizualnie lift jedynie w e39 wyszedł na korzyść.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przebrnąłem przez prawie cały wątek. Być może na wiosnę będę szukał jakiejś e38 i wniosek jest jeden...będę szukał auta w jak najlepszym stanie z większą uwagą na 740 benzyna lub 730d. Trochę się uśmiałem przy tekstach typu "pakowanie gazu do beemki to profanacja" itd :D Jeździłem ponad rok czasu Dodgem Ramem 5,7Hemi. Na pace i pod paką łącznie 300litrów LPG i nigdy żadnych problemów nie było. Teraz mam Grand Voyagera 3,3 benzynę jeżdżę nim już też ponad rok i to właśnie jego mam zamiar zamienić na E38. Sprawdził się jako rodzinna fura na 5+. Rocznie robię około 15 000 km także nawet jak się 750 trafi to chętnie przytulę :) Myślałem jeszcze o E32 ale to już pod klasykę podchodzi i ciężko będzie o dobry stan :) Mam tylko jedno pytanko: Czy ktoś może powiedzieć jak się sprawuje LPG w 740 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno auta z podtlenkiem to loteria. Kusi bo lpg nie podnosi zbytnio wartości auta więc trochę kasy w kieszeni ale można trafić na spartoloną instalację i mieć kupę problemów. Ja tam kupiłem z lpg i wszystko jest ok :-)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja kupilem juz z zamontowana instalacja i zostala mi z niej butla, reszta szmelc. Takze zdecydowanie jak kupujesz auto to bez Birkenau, a potem mozesz sie w naziste bawic :P . Chociaz ja mowiac szczerze to bym aktualnie olal calkowicie LPG, szczegolnie ze 7er aktualnie przechodzi na uzytek "weekendowy" i jest mi jej szkoda.

 

Z drugiej strony znam ludzi ktorzy sa bardzo zadowoleni z instalacji. Wiec wybor nalezy do ciebie. Sa tylko 2 kryteria: 1 musi byc swietnej jakosci. 2 musisz miec dobrego, zaufanego gazownika.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę kupował to tylko bez LPG bo wolę żeby mój gazownik założył instalację. Zobaczę co wiosna przyniesie bo być może skuszę się na E65 chociaż przeraża mnie ilość elektrycznych bajerów w tym aucie.
nawet jakby mnie stać było na e65 i jej utrzymanie to i tak bym się na to auto nie skusił. Wolałbym super zadbane wymuskane e38 na pełnym wypasie :-)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="Darth_Kaker"

 

Z drugiej strony znam ludzi ktorzy sa bardzo zadowoleni z instalacji. Wiec wybor nalezy do ciebie. Sa tylko 2 kryteria: 1 musi byc swietnej jakosci. 2 musisz miec dobrego' date=' zaufanego gazownika.[/quote]

 

Ja znam ludzi co mają te silniki i R6 i są to tylko same zadowolone osoby. Te silniki nie są wybitnie skomplikowane by założyć gaz i bardzo ładnie się gazują.

Jeśli ktoś robił to za super niską kase, albo u barana jakiegoś to nie ma co się dziwić, że są same problemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e38 tez mial, bo kumpel ma ten silnik w e30 wyciagniety wlasnie z e38 i jest podwójny vanos, sprawa pewna z tego wzgledu ze ostatnio robil i plakal :P

 

Podójny Vanos w M62TU po lifcie w e38 to pewnik... a zarazem powód wydatków.

Najmniej awaryjny silnik który siedzi w e38 to M52TU i ja gdybym teraz szukał e38 dla siebie, to szukalbym wlasnie z M52TU.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e38 tez mial, bo kumpel ma ten silnik w e30 wyciagniety wlasnie z e38 i jest podwójny vanos, sprawa pewna z tego wzgledu ze ostatnio robil i plakal :P

 

Podójny Vanos w M62TU po lifcie w e38 to pewnik... a zarazem powód wydatków.

Najmniej awaryjny silnik który siedzi w e38 to M52TU i ja gdybym teraz szukał e38 dla siebie, to szukalbym wlasnie z M52TU.

Uważasz że m52tu jest mniej awaryjny niż m52? No nie wydaje mi się...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e38 tez mial, bo kumpel ma ten silnik w e30 wyciagniety wlasnie z e38 i jest podwójny vanos, sprawa pewna z tego wzgledu ze ostatnio robil i plakal :P

 

Podójny Vanos w M62TU po lifcie w e38 to pewnik... a zarazem powód wydatków.

Najmniej awaryjny silnik który siedzi w e38 to M52TU i ja gdybym teraz szukał e38 dla siebie, to szukalbym wlasnie z M52TU.

Uważasz że m52tu jest mniej awaryjny niż m52? No nie wydaje mi się...

 

Masz racje, mnie chodziło tylko o polifty.

Przed liftem było wiecej trwalych silników.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaproponował 725 tds hehe :duh:

 

Na zdrowy rozum - jeśli komuś zależy tylko i wyłącznie na wygodzie, komforcie, a nie mocy to 2,5tds obleci.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.