Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

Jak bym brał V8 to chyba tylko 4.0 lub 4.4. Bo 8 cylindrow to 8 i koszty serwisu podobne. Takie moje zdanie. Z tego co się orientuję to silnik 3.0 został później zastąpiony 2.8 i 3.5. W młodszych rocznikach juz nie występowały 3.0.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Martwi mnie jeszcze, czy skrzynia automatyczna oferowana z tym silnikiem wytrzymuje duże przebiegi przy takim obciążeniu, no i czy sam silnik jest trwały w tej budzie ? Jakie przebiegi mają wasze 728? :)

 

Od dwóch lat jeżdżę 728iA i jestem bardzo zadowolony. Siedzi tam skrzynia ZF 5HP18, które są bardzo trwałe jeśli tylko jest prawidłowo użytkowana. Moja ma nalatane 270 tyś i wszystko jest ok. Najprawdopodobniej olej w skrzyni jeszcze nie był ruszany, a chodzi idealnie. Teraz mam zamiar profilaktycznie zmienić oliwę na świeżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ma na zegarach niecałe 250tys. Pomijam oryginalność przebiegu. Szukając 7er, jednym z warunków była manualna skrzynia biegów, która jest wyśmienita z tym silnikiem ale nic to. W każdym razie gdybym chciał wygodne auto z automatem to chyba celowałbym w V8 jednak. Natomiast nigdy w życiu nie zdecydowałbym się na automat :mrgreen: Mogę śmiało polecić 728i manual. Fajnie jeździ, nie dużo pali, serio.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to auto nie jest potrzebne do zapierdzielania, przeszło mi już to, mam żonę i córkę :) Ale również nie może być ostatnim mułem którym strach wyprzedzić. Jak będzie jeździć tak jak moje poprzednie auto - 525 tdsA e34 to mi w zupełności wystarczy :)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie obczytałem sie tego wątku i mam jedno konkretne pytanie:

Czy to prawda ze lepiej jest kupic E38 740i przed 98r. poniewaz tamte silniki sa trwalsze, a te po 98 posiadają silnik na podwójnym wanosie który sie sypie po 200tyś przebiegu a jego naprawa idzie w koszta rzedu 5 tysiecy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale z drugiej strony trzeba wziąć pod uwagę że A) realny przebieg 13 letniej e38 to nie 250tys jak na blacie a 450tys albo i więcej i wtedy no sorry ale nic nie jest wieczne B) poprzedni właściciel/właściciele jeździli na kiepskich olejach i wymieniali w trybie long life :duh:

To są istotne kwestie które wpływają na dalsze użytkowanie. A podwójne vanosy miały już wszystkie późniejsze silniki, nawet B28 więc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podwójne vanosy miały już wszystkie późniejsze silniki, nawet B28 więc...

 

Tylko ze wymiana Vanosów w 6-cylindrówce ksoztuje 600 max 700zł. A nie 5000-7000zł jak w V8. :)

 

Poza tym , nie wiem czemu, ale Vanosy w R6 są bardzo trwałe. Nieraz przy 400 tys km pracują pięknie. Po prostu w V8 padają dużo szybciej.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wlasnie dlatego utwierdzam sie w przekonaniu ze jesli poliftowy e38

to tylko 740d przy zalozeniu ze ma to jezdzic szybko byc malo awaryjne, tanie w exploatacji

 

na co potwierdznieem jest tez fakt ze mam takowy juz 7 rok

i dobrze ze nie chcialem benzyny, acz rozgladalem sie za 750i, to byl swietny wybor bo 7 lat temu nikt nie pisal na forach o problemach z podwojnymi vanosami w benzynach

 

fakt ze wymiana wanosow kosztuje 8 tys to i tak nie wszystko, ile to przypadkow bylo ze nawet po remoncie ludzie maja straszne problemy bo cos stuka, cos dymi, auto nie jedzie i konczy sie jeszcze dodatkowo na wymienie silnika bo okazuje sie mechanik to jakas porazka

 

wczesniej mialem 3 lata 735 przedliftowe

i jesli mialbym wybierac znow beznyne to tez wybralbym przedliftowe 735

 

poliftowe benzyny v8 v12 to mega miny kosztami serwisu przewyzszajacymi 740d

nie liczac paliwa

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie mam 292 tys, jak kupilem to mialem 205

 

i dodam ze nadal mam wszystkie fabryczne elementy zawieszenia

poza tarczami i klockami

 

740d gdy sie pojawil to byl flagowy model bmw na rowni z 750i

nikt wtedy nie robil tak mocnych diesli w osobowkach

sposrod audi diesel v8 i mercedesa 400cdi 740d ma najmniej awaryjny silnik i zarazem najmocniejszy

 

szkoda tylko ze nie dali mu aluminiowej maski jak w 750i bo przod przez duzy silnik siedzi zauwazalnie nizej, ale milosnicy bmw lubia ten efekt

 

trzeba uwazac, aby nie kupic modelu z przebiegiem 600tys, jako 250

bo nie wiem czy nadal bedzie malo awaryjny :)

najlepiej bezposrednio z niemiec

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy żyd swój towar chwali.

 

Na pytanie "Jaki silnik polecacie przy zakupie E38" jest tylko jedna odpowiedz - SPRAWNY!

 

Po to producent oferował taką gamę silników, żeby każdy znalazł coś dostosowanego do swoich potrzeb i swojego portfela. Wiadomo że każdy chce trafić na diesla od lekarza z Niemiec który jeździł tylko do kościoła. Ale biorąc to z lekkim przymrużeniem oka, zejdźmy na ziemię i spójrzmy prawdzie w oczy. Tanio nie było, nie jest i nie będzie w serwisowaniu E38. Mną kieruje jedna podstawowa zasada: "Jak dbasz tak masz". Nie ma co czekać do ostatniej minuty z naprawami bo będzie to często słono kosztować. Stąd biorą się mity i dziwne przekonania jak to niektóre silniki są be i nie dobre.

I tu się odwołam do wypowiedzi Marcina978 i przywołam pierwsze zdanie w moim poście. 740d jest mniej popularnym modelem niż np 740i. Jeżeli 2-3 użytkowników akurat trafi na zadbaną 740d i sobie chwali, a 20 ma 740i z czego 5 będzie kompletnymi złomami i co chwile będą się afiszować z problemami, to jak to przekłamuje obraz całości i statystykę?

i dobrze ze nie chcialem benzyny, acz rozgladalem sie za 750i, to byl swietny wybor bo 7 lat temu nikt nie pisal na forach o problemach z podwojnymi vanosami w benzynach
z tej wypowiedzi da się zrozumieć iż twierdzisz że 750 ma vanos? Oczywiście V12 nie ma vanosa, ale z wypowiedzi nie da się odgadnąć czy autor to wie.
poliftowe benzyny v8 v12 to mega miny kosztami serwisu przewyższającymi 740d

nie liczac paliwa

A czy Ty wiesz czym się różni V12 przed i po licie? Bo nie wydaje mi się żeby były znaczne różnice w kosztach utrzymania. Tym bardziej nie rozumiem czemu v12 ma być mega miną? Bo ktoś myślał że to będzie mało palić a świece kosztują 10zł? Zaręczam że V12 jest tańsza w serwisie niż 740d. Nie życzę wymiany turbin ani wtrysków. A kiedyś może przyjść na nie pora w M67.
szkoda tylko ze nie dali mu aluminiowej maski jak w 750i bo przód przez duży silnik siedzi zauważalnie niżej, ale miłośnicy bmw lobią ten efekt

Podaj proszę numer części bo pierwsze słyszę żeby w Dingolfing montowali do jakiegokolwiek modelu aluminiową maskę. Maska była taka sama jak w każdej innej E38. Przód siedzi zauważalnie prosto przynajmniej u mnie.

 

Reasumując nie ma jednej rady na to jaki silnik polecić. Dla każdego coś innego. Byle było sprawne i bez wad ukrytych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos ty taki drazliwy? sprzedajesz swoja 750i? :)

 

poliftowe v8 maja podwojne vanosy, silniki sa duzo bardziej awaryjne niz przedlifowe

bmw e38 750 w niektorych wersjach ma aluminiowa maske

poliftowe e38 nie sa ocynkowane, szybciej rdzewieja

 

i to sa fakty

 

nie znalem dokladnych danych, wiedzialem tylko ze niektore modele maja aluminiowe maski, myslalem ze wszystkie 750i, ale sie okazuje ze nie wszystkie

zaleznie od roku i wersji

ale na 100% taka czesc jak aluminiowa maska i to w 750 wystepowala

Aluminium engine hood - http://bmwfans.info/parts/catalog/41618183137/

obecnie nie do kupienia w serwisie bmw

 

czasem widywalem na allegro takie maski, ale to lata temu

a ty sprawdzales swoja? moze tez masz aluminowa

 

 

z mojej wypowiedzi apropo 750 nie wynika nic, poza tym ze takiej szukalem i ze innych benzyn (v8) nie bralem pod uwage

i dobrze ze nie bralem pod uwage bo wtedy malo kto wiedzial o problemach z podwojnym vanosem W TYCH BENZYNACH V8

 

nie wspominalem o vanosach w 750, tzn nie mialem tego na mysli

problemy z vanosami w v8 sa oczywiste

a w 750 oczywiste nie sa...

bo w 750 jest vanos, tak tak, wlasnie w modelu poliftowym

ale nie ma tak duzej iloscu wlasciiceli 750i po lifcie aby raportowac problemy z vanosami

 

tego nie musisz sprawdzac, bo na 100% masz tego vanosa bo masz auto po lifcie :)

 

vanos jest pojedynczy, czy sa z nimi problemy? nie wiem, ty bedziesz wiedzial lepiej jesli zrobiles autem ze 100tys kilometrow

 

"nie zycze wymiany turbin ani wtryskow "

regeneracja turbiny 1000zl, rok gwarancji, sterownik 400zl

wtryski regeneracja okolo 400-500zl sztuka

tu sie wtryskow nie wymienia kompletem

 

dla przykladu w 750, uszczelki pod kolektor, 2 tysiace zlotych, a jest to bolaczka tego silnika

plus oczywiscie wymiana

 

diesle generalnie maja taka ceche ze silniki sa trwalsze od bezynowych, robia duzo wiecej kilometrow, a jak cos sie naprawia to osprzet

przynajmniej te silniki do roku 2000 sa trwale :)

 

koszty benzyny w 750i przewyzszaja WIELOKROTNIE serwis w dieslu jesli sie autem chce zrobic paredziesiat tysiecy km a co dopiero jak trzeba serwisowac silnik

no i nie wiadomo jak ten vanos sie sprawuje, mozliwe ze tez sa z nim problemy tego nie wiem, ale ryzyko jest

w 750 samo rozlozenie i zlozenie silnika to pewnie minimum piatke na same uszczelki

 

 

oczywiscie przedliftowe bezyny tez maja swoje slabe punkty, ale jednak sa mniej problemowe od poliftowych

 

silnik w 750 nie jest taki sam jak przed liftem, po lifcie dolozony zostal vanos!

bo widac ze malo kto o tym wie, to warto pogrubic

 

w danych nie ma zadnych informacji o wiekszym momencie w zwiazku z tym (w v8 po lifcie jest wiekszy moment)

zdaje sie jest mniejsze spalanie, pewnie charakterystyka momentu jest lepsza (lepiej sie zbiera na niskoch obrotach)

 

jak kiedys zapragne w koncu 750tki (to bedzie moje 3 e38) to zapoluje na 98 rok przed liftem z zagranicy

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ze piszesz o tych faktach, bo nie każdy to wie. Trudno dzis o fachową i dokładną wiedzę o e38.

 

Ja własnie sprzedałem e46 (po 5 latach jazdy i zadowolenia z auta) i myślę nad e38 lub e39.

 

Biorę pod uwagę takie modele: polift e38 730d, polift e38 750i lub przedlift e39 M5.

 

Budżet na e38 bym miał ze 30 tys zł, a na e39 M5 - 45 tys zł.

 

W każdej z tych grup, mimo tego budżetu (który chyba nie jest mały, patrzac na ceny z allegro) cieżko o dobrą sztukę.

 

Kilka 730d i 2 sztuki M5 juz testowałem. Teraz jeszcze chciałbym znaleźć jakąś godną uwagi 750i. Myślicie ze 30 tys zł to dobry budżet na zdrowe 750i?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, ze bardzo ciezko znalezc ładne e38. Przynajmniej na Mazowszu. Jak sie jakas ładna sztuka trafia, to zazwyczaj 400 km ode mnie albo dalej :)

 

Ogólnie tych aut w bdb stanie jest coraz mniej.

To chyba jest tym spowodowane, ze te samochody są dosyc tanie, a eksploatacja dosc droga. I różni rzeźnicy je dożynają.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mowisz ze trudno jest ustrzelic ladne e38 to poszukaj e32 :P Jak szukałem swojej e38 to na alledrogo było kolo 200 sztuk e32, a teraz ile jest? z 40 może i bedzie coraz mniej, bo po 1 sa rozbierane na czesci, a po 2 sa kupowane do katowania i po 3 sa wykupywane i trzymane bo zaraz beda youngtimerami.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Oj znaleźć ładne E32 to też nie lada wyczyn :) Niedawno brałem je pod uwagę przy szukaniu auta i ciężko, ciężko :) A E39 touring, którym byłem przede wszystkim zainteresowany, to cud znaleźć. Ani jeden na allegro w nie-kolekcjonerskiej cenie nie był sprawny i wyraźnie zadbany. A jak już widziałem "tuningowe" lampy, zderzaki, czy znaczek M to w ogóle nie warto sobie autem dupy zawracać.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich po długiej przerwie ! :)

Zwracam się z prośbą do użytkowników i osób które miały do czynienia z modelem E38 o udzielenie mi odpowiedzi na kilka technicznych pytań oraz przekazanie cennych wskazówek odnośnie eksploatacji.

 

Otóż mianowicie pierwsze pytanie, chyba przewlekające się non stop - jaki silnik. Powiem, że zdaje sobie sprawę ile stare silniki bmw muszą wypić i jestem tego świadomy, ale muszę osiągnąć jakiś kompromis i sensowne rozwiązanie, bo spalanie to jedno ale na osiągach też mi zależy. Zastanawiam się nad dwoma motorkami - 4.0V8 diesel i 4.0V8 benzyna. Oba podobna moc ale może ktoś mi powie coś na temat spalania. Większość mojej jazdy to jest trasa ale potrzebuje znać wszystkie pomiary. Myślałem jeszcze o 3.0 benzyna ale jednak V8 to V8 :twisted:

W ogóle dzwięk starego diesela V8 jest przyjemny i rasowy czy klekocze jak traktor? Benzyna no to wiadomo.

 

No to jedna sprawa odnośnie silnika z głowy. No to drugie pytanie.

Nigdzie nie mogę się doszukać czy był w tym modelu przeprowadzony lifting. Jeśli ktoś wie interesuje mnie w którym roku i jakie elementy w aucie uległy zmianie ?

 

Kolejna rzecz to Wasza szczera porada jakie miejsca podczas oględzin przed kupnem są najczęściej wadliwe i powinno się na nie zwrócić szczególną uwagę. W ogóle co jest taką najczęstszą usterką w siódemce (czy to blacha czy to mechanika), które miejsca itp. Wiecie żeby na minę się nie wcisnąć w razie w.

 

Jak jest z częściami do BMW? Są zamienniki czy tylko serwis? Jak z dostępnością? Możecie mi podać ceny takich podzespołów, może ktoś robił i ma pojęcie - turbina (w dieslu), skrzynia biegów (automat, nawet nie wiem czy był manual :P), rozrząd, jakieś przykładowe elementy zawieszenia.

 

Jak jest z seryjnym graniem w E38? Ile głośników, jaka firma, jaka jakość, jaka ocena użytkowników i pasażerów?

 

Kolejna sprawa już troszkę poważniejsza, bo kwestia gazowania benzyniaków. Opłaca się? Zwraca się to, przy tych dużych silnikach czy gra nie warta świeczki? W ogóle te V8 znoszą dobrze gaz? No i ile Was kosztowała instalacja i może ktoś mi poda na jakich podzespołach robił?

 

 

Póki co tyle. Prosze o odpowiedź. Jak mi się coś przypomni jeszcze to będę pisał ale narazie proszę o odpisanie na powyższe pytania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.