Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

10..11 w trasie ok, ale przy 220km/h to chyba 27l/100 a nie 11 ;)

 

750 poniżej 9.5l/100 nie schodzi na prostej, krajówkami 12 da się zrobić (moja pierwsza

jazda w BMW 750 się skończyła na wyniku chyba coś około 12.4...12.8, na odcinku 84km

w większości autostrada A4).

 

w mieście to wygląda tak, właśnie zrobiłem fotki tylko śniegu naprało i DSC II dziobało to

ekodrivingu się zrobić nie dało, ani rozpędzić ostro (wtedy mało pali).

 

http://oi45.tinypic.com/ejwgm9.jpg

 

więc Kraków przepisowo zimą o 18:05 8km wynik: 16.3l/100 bez eko (raz się wydurniałem z

eko da się 11.5 zrobić), skrzynia w trybie automat, DSC włączone, grzanie i rzeczy włączone

 

Średnie od czasu zakupu 20.6l/100 (koło 5kkm), tylko tras nim nie nie robię na razie,

jest to auto na miasto, trasy robię "rakietą" :) (z trasami średnia była by koło 19).

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
to najlepsze auto jakie miałem :8) i mam

Potwierdzam... :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Spalanie uzależnione jest przede wszystkim od masy auta i jego oporów aerodynamicznych względem mocy i pojemności silnika. Nie ma się co spierać o to. Kwestia jeszcze jak kto jeździ no i w jakim stanie jest generlanie jednostka napędowa i wszystkie podzespoły. Nawet szerokość buta się liczy przecież więc nie rozumiem tych sporów. Ja mam prosty wyznacznik. 2 tony auto w trasie do 110 licze sobie 11-12 litrów z wyprzedzaniem. 200 na godzine z wawy do Łodzi i spaklanie mam jak w miescie. To jest bryła więć jesli ktoś pisze że jadąc 220 na godzine spale 10 litrów to się chce śmiac.

W zimie licze 20 miasto 12 trasa na zimówkach, lato na szerokim busie 18-20 miasto 11 trasa i mniej więcej się zgadza.

Raz zszedłem do 10 w trasie ale się meczyłem jadąc jak prawo nakazuje idealnie a innym razem też nie gnałem ale wachy zalałem pod korek gazu do pełna 4 schabów w aucie i bagaznik na maxa i spalił mi 15 litrów.

 

Trzeba te silniki wybierać świadomie i nie wciskać potem sobie i innym kitu co do spalania.

Chcesz tanio jeździć kup cienkiego w gazie.

Opublikowano
Spoko, bez nerwa, czyli te litry, które podajesz to litry spalonego LPG, tak? Bo ja nie mam LPG, latam na Pb. Spalanie w trasie przy normalnej jeździe (normalnej jak na BMW) to spoko dycha. W mieście jak mi spali 14l to max...mowa o Pb a nie LPG i manualna skrzynia (to też robi różnicę, producent podaje że w cyklu miejskim 3l Pb więcej spala automat).
Opublikowano

miasto miastem, tu różne cuda (12?) da się robić (przy sprzyjających światłach) i spalanie może spaść do małych wartości ale i tak normalnie to 19l/100+

 

ale tu chodziło o 220km/h i 12l/100 to się nie tyle że jakoś da - co wogóle nie da, e38 jeszcze tyle nie jechałem ale podobne masą/wielkością renówki

przy 220km/h to ~26l/100 przy 250km/h ponad 30l/100. e38 v12 przy 180km/h z tego co pamiętam to już koło 17l (a spalanie potem szybko rośnie)

Opublikowano
Gdybym leciał non stop 220km/h to było by więcej niż 12l to się zgodzę ale doskonale wszyscy wiemy ze nie da się w polandii tak jeździć to nie niemcy. Ile pojedziemy z taką prędkością? 20km? Ale mam na myśli non, stop, tempomat i eja...no nie da się. To raz a dwa, kwestia ukształtowania terenu, z górki, pod górkę, wszyscy wiemy jak się zachowuje ekonomizer w naszych samochodach i jakie wartości pokazuje w zalezności czy jedziemy pod górkę czy z goeki, czy przyspieszamy czy odpuszczamy a średnia to średnia. A jak kiedyś będę miał przyjemność przelecieć 400km z prędkością non stop 220km/h to wtedy się okaże ile spali na setkę.
Opublikowano

Ok mam Wynik Kraków->Zakopane (w uproszczeniu).

 

Niestety BMW V12 przegrało z PSA V6, ale baaaaaaardzo niewiele 13.4 vs 14.8 PB95/100:

 

http://oi47.tinypic.com/4voj6o.jpg

vs

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/428609_10150648378398119_425246645_n.jpg

 

z tym że BMW 4 osoby + narty w Renault 2+narty.

 

"z górki" (Zakopane->Kraków) oba koło 10 miały.

Opublikowano
No proszę, nareszcie rzetelne dane i co dalej się pewnie jacyś niedowiarkowie znajdą którzy stwierdzą ze normalnie jadąc 6 cylindrowcem w e38 nie można osiągnąć 10-11l na setkę czy nawet V12 (A tak na marginesie to szacun dla >mttj< , fura dla prawdziwego faceta a nie dla nowobogackiego ciemniaka, który kupił furę z salonu za 200-300 tysi ale w dieslu hehehehe bo mniej spali hehehehehe)
Opublikowano

 

Niestety BMW V12 przegrało z PSA V6, ale baaaaaaardzo niewiele 13.4 vs 14.8 PB95/100:

.

 

 

A wedlug mnie wygralo całkowicie. 2x wiecej garów, prawie 2x wieksza pojemnosc, a roznica w spalaniu 1,4l.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
No proszę, nareszcie rzetelne dane i co dalej się pewnie jacyś niedowiarkowie znajdą którzy stwierdzą ze normalnie jadąc 6 cylindrowcem w e38 nie można osiągnąć 10-11l na setkę czy nawet V12 (A tak na marginesie to szacun dla >mttj< , fura dla prawdziwego faceta a nie dla nowobogackiego ciemniaka, który kupił furę z salonu za 200-300 tysi ale w dieslu hehehehe bo mniej spali hehehehehe)

 

 

Wracałem kilka dni temu Łódz => Kraków, śnieżyca i lodowisko było że hej, to jechałem wolno... jako że wolno = tanio

to zresetowałem spalanie i po około 120km (pod Częstochową) wyszło.. :

http://oi45.tinypic.com/33zcu4k.jpg

 

Zmieściłem się we wspomnianych 10..11, aczkolwiek poniżej 9.5 co by nie robić nie da się ;) 10..11 to normalna (wyprzedając, hamując i zatrzymując

się na nielicznych światłach) jazda "po lodzie i śniegu" @ ~65...95km/h na S1/A1.

 

a średnią auta od zakupu i tak widać powyżej i jest 2x większa ;) 20.8l/100 :)

Opublikowano

A wedlug mnie wygralo całkowicie. 2x wiecej garów, prawie 2x wieksza pojemnosc, a roznica w spalaniu 1,4l.

 

Tak silniki BMW biją te z reno :), w praktyce jak auto jedzie - to pali identycznie różnice są tylko na czerwonym świetle w spalaniu /h :)

 

Tam to jest klasyka motoryzacji, w tej wersji to silnik właśnie schodzi z salonów w ostatnich modelach Citroen C6 z grudnia 2012.

Przecenili z 250k pln na 170k pln.... silnik z ~1997 ;) - V6 paląca jak v12 ;) a mocy to miało od 190koni, poprzez 211 do 280km.

i bazowało na poprzednim modelu 168koni do 268koni <- który chyba pamięta jak był montowany w DMC Delorian ;)

 

Jednostka (ponoć - bo u mnie się akurat nie zepsuła - a ponoć już powinna) sporo droższa w naprawie niż V12 BMW (choć "normalna eksploatacja"

tego silnika to było dołożenie ~4.5k pln - kilka pasków rolki i tyle ;) ) i dziwna (jakieś tytanowe kawałki w środku itp..) , zastąpiona

jeszcze większym dziwadłem 3.5 litra renault-nissan użytym w Nissan Z350, Infiniti FX 35, Renault Espace, oraz Vel Satis Initiale (tego lubię - kop

jak E65 745, stabilność potworna, hamulce nie z tej ziemi - tylko ciszej) :)

 

no... w każdym razie ten silnik z Nissan z350 następca PSA 3.0 (bardziej 2.9 - tak w volvo S80 bi-turbo go zwali) - okrutny złom, jakieś

ceramiczno tytanowe zawory, paski co trzeba wymieniać, jedyna dobra rzecz to wieczne świece - w renówce przetrwały 280kkm

i jeszcze działały ok :) (żeby świece wyciągnąć trzeba zawieszenie od spodu rozebrać i od spodu silnik wyjąć).

w kazdym razi epali minimalnie mniej niż BMW V12 a z nowym V12 z E65 to przegrywa... i jest głośny !! w Vel Satis w kabinie go słychać!!

(a auto wyciszone chyba sporo lepiej niż Bentley).

 

A pod względem wszystkiego i tak to przegrywa z tym silnikiem co mam obok wpisany 2.5 Volvo R5... - w najsłabszej konfiguracji V6 i tak

przegra do 100km/h (potem nabiera mocy i kop do 200 już większy i 250 przekroczy). (no chyba żeby do V6 dołożyć manualna z nie złoma

Automat ZF - to wtedy kop do 100km/h 7.2sek ;)- i tak wolniej niż V12 BMW ).

no w każdym razie Volvo R5 nie psuje się, nie ma żadnych tytanowych i ceramicznych kawałków koleżanka zapomniała do tego nalać oleju

(one jedzą olej - zawsze- więc trzeba dolewać, bmw v12 nie widziałem żeby jadły) i bez oleju zrobiła 500km - przetrwało

no i może mieć 177 do 305 koni fabrycznie - przy spalaniu 8l/100 i kosztach serwisowania 5x mniejszych niż renault czy v12 bmw :)

 

fakt że z PSA się ponoć 550koni wyciąga (domowymi metodami - czyli podpiąć kompa, zmienić mapę 360km), tylko trzeba mieć

model 4x4 bo w FWD to przesada ;)

 

btw. jeden silnik PSA tylko poprzedni (12v nie 24v) zarżnąłem (uszczelka poszła, taka droższa za ~3k pln) ;) bo się popsuł ogranicznik

obrotów i F1 zrobiłem wkręcanie do 9...10k RPM - szedł - dźwięk niewiarygodny, coś jak motocykl ;)

 

no była dygresja o silnikach :)

 

btw. ktoś w Krakowie uturbia lub ukompresowywuje v12 ?

Opublikowano
który kupił furę z salonu za 200-300 tysi ale w dieslu hehehehe bo mniej spali hehehehehe)

 

zapomniałem o tym fragmencie :)

Bardzo chciałbym kupić auto za 300k pln ;) - tylko że dobre nowe BMW v12 (czytaj seria 7) cennikowo kosztuje 640k pln

 

a jako że oszczędności na spalaniu przychodzą z wiekiem ;) (i kasą wydaną na paliwo) to ja wole tanie dużo palące E38

niż nowsze droższe i gorsze auto - które jednak mniej pali (ale i wygląda lepiej) - to że tam jest v12 wiem tylko ja

(i inni co są w stanie rozkodować że 750 to v12, mi się 750 kojarzy z v8, a dopiero 760/S600/W12 z 12 cylindrami ).

 

no w każdym razie, tak - przy cenie 200k paliwo nie robi znaczenia

ale... w ciągu ostatnich 8 lat spaliłem chyba koło 100k pln paliwa.. więc już powoli zbliżamy się do ceny używanego BMW 740 F01 ;)

czyli może i (teoretycznie ;) ) trzeba było jeździć vw lupo a nie renault safrane i e38 750 - "dziś bym jeździł E65 760", lol

 

ale tak - takie myślenie przychodzi z wiekiem, lub żona / przyszła żona rozkazuje sprzedać BMW v12 (poprzedni właściciel mojego ;) "albo ono albo ja" )

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam Panowie,

 

Zawsze podobało mi się e38 a teraz mam okazję do kupienia. Moje pytanie brzmi : Czy warto wydać 12-13k za 725 TDS z oryginalnym przebiegiem ok 140tys.km ?

 

Z góry dzięki za opinie :)

 

 

jak wrażenia z jazdy tym autem? czy odpuściles temat?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Jeżeli przebieg oryginalny to rzeczywiście 140tys to bym brał bez zastanowienia...natomiast jestem pewny że te 140tys. to bzdura :duh:
Opublikowano
1 auto na 100 , albo 1 na 500 może miec taki przebieg oryginalny. Inna sprawa, że nie wiadomo, czy to dobrze dla auta jak np. 3 lata stało wogóle nie ruszane. Wtedy mały przebieg nie jest zaletą....
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Prawda, może się trafić rodzynek ale prawdopodobieństwo bardzo małe. Znam facia, który swoją Pandą z 2004r do teraz zrobił 38 tys. km :mrgreen: regularnie przepalana itd. Fajnie, szkoda że to nie E38 :wink:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie, jako, że wkrótce odbieram prawko to wziąłem się za szukanie autka. Od 2 lat oglądam E46 i mam spory zapał do tego autka w Kombi lub Cabrio - takie też autko miałem kupować... Ale zacząłem oglądać inne samochody no i... :P Cholernie w gust wpadło mi BMW E38. Od kilkunastu dni oglądam specyfikacje i opinie na temat tego autka, tylko cholernie się boje, że nie dam rady utrzymać... No i moje pytanie do Was czy odczuję znaczące różnice w utrzymaniu E38 niż E46. Wiem, że takie porównanie to rzecz śmieszna ale spojrzałem na i się zakochałem 7, zawsze warto zapytać. Interesuje mnie silnik 3.0 z LPG.Proszę Was o radę i opinię czy warto... I moje podstawowe pytania...

 

Jaka jest różnica w opłatach między E46 2.0 a E38 3.0?

Czy duża jest różnica ceny części między E46 a E38?

Czy to auto nadaje się do codziennej jazdy czy tylko na niedziele do kościoła?

 

Będę doceniał jaką kolwiek pomoc, dzięki

 

Kwota jaką mam na auto to 15 tys zł :oops:

 

PROSZE ABY SIĘ WYPOWIADAŁY OSOBY MAJĄCE STYCZNOŚĆ Z BMW E38, KTO NIGDY NIE BYŁ W POSIADANIU BARDZO PROSZĘ ABY SIĘ NIE WYPOWIADAŁ, BARDZO MI NA TYM ZALEŻY DZIĘKI.

PS. Jeżeli temat w złym dziale bardzo proszę o przeniesienie, sorki jestem tu pierwszy raz - myślę, że nie ostatni ; )

Opublikowano

Roznica w oplatach jest taka że droższe będzie ubezpieczenie bo kazda e38 (oprocz tds-a) jest w najwyzszej grupie ubezpieczeniowej. Ja za swoja 4.0 (za 3.0 zaplacilbys tyle samo) ostatnio za ubezpieczenie zapłaciłem 830zł OC, NNW, assistance także bez przesady jakiejs :)

Koszt częsci podobny, kazda jedna w ASO 1000zl :D, tak się śmieje, bo za kazdym razem jak coś mi się stanie i dzwonie do ASO po częsci to słysze 1000zł, 1200zł, ale to były grubsze akcje, wachacz do e38 lemforder/sachs itd 250zł, generalnie nie ma tragedii.

 

Oczyiwscie ze auto nadaje się do codziennej jazdy :) ja jezdziłem na codzien i nie miałem ochoty zmieniac na nic innego mniejszego :), gdyby nie wyprowadzka na wies podejrzewam ze jezdzil bym nia caly czas do dzisiaj, tylko zima wyjezdzac po drodze ktora pluga nie widziala to nie jest latwy i dobry pomysl :)

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Dzięki :wink: A ile Ci paliła? Bo to też biorę pod uwagę, bo z bogatej rodzinki nie jestem :| Mówisz, że między 3.0 a 4.0 nie ma różnicy w opłatach?
Opublikowano

Jezeli chodzi o ubezpieczenie to nie ma roznicy :) wiadomo ze jak masz LPG to placisz wiecej za przeglad jak dobrze pamietam to przeglad auta z LPG kosztuje 150zl.

 

Pali różnie :D temat rzeka. OStatnio lekko zmodyfikowalismy mapy paliwa z kolegą i wychodzi mniej wiecej tak:

miasto spokojnie 15pb, 17-18 LPG

Miasto z butem 25pb 29lpg górna granica 39,7 lpg :D

 

trasa spokojnie 10,5pb 11,9lpg

trasa po mojemu 20pb 22lpg :D

trasa normalnie 12-13lpg

 

oczywiscie mowie o 740i, 730i powinna miec kapke mniej.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Za 15k to ciezko bedzie dobrze utrzymana sztuke kupic.Koszty utrzymania nie sa duze pod warunkiem ze kupisz dobrze utrzymana fure bo jak kupisz dojechanego szrota to

bedziesz mial wydatki.Moze lepiej zaczac od e39.Ja polecam silnik 2.8 malo pali i jest niezawodny.Chociaz juz sie rozgladam za 4.4 :lol:

To auto nadaje sie do jazdy na codzien jak kazde inne,az zal z niego wysiadac :lol:

Opublikowano
E39 nie wpadło mi w gust, ma strasznie smukły przód :P W gre wchodzi tylko i wyłącznie E38 lub E46 :roll: Tylko mam dylemat... Aż sam sie zastanawiam na pierwsze auto 3.0/4.0 kupować, mam nadzieje, że nie zwariowałem. A jak z awaryjnością LPG, znajomy ma E36 dosyć starą i lubi mu przerywać itp. Czekam na więcej opini :mad2:
Opublikowano

Z LPG jest jak to z instalacja dodatkowa w aucie.

Ja sie ostatnio mocno poirytowalem, bo bylem w 5 serwisach w łodzi i nikt nie potrafil mi dobrze wyregulowac gazu, wiec w przyplywie adrenaliny zakrecilem butle i mam w dupie gaz. Jezdze na benzynie jak wsiadam do e38 :) i mam problem z glowy. Generalnie wszyscy mowia ze jakosc instalacji jest coraz gorsza. Mój kumpel zamontowal do swojej e38 M60B40 lpg rok przede mna, instalacja KME, czyli tak jak ja. Ja mialem caly czas cos, a on jezdzi juz 3 rok bez awaryjnie. Instalacje identyczne.

 

Kupuj :D ja sie balem przez pierwsze 2 tygodnie gaz do oporu wcisnac :P ale teraz juz sie przyzwyczailem, tylko ze ja sie przesiadlem z focusa 1.6 i to e38 to przy nim pelna rakieta :P

 

Mi tez e39 nie pasuje, jest bardzo kobiece :P mamy podobny gust u mnie jest e38, a przymierzam sie do zakupu E46 330i cabrio w kolorze zlotym <3 dalbym sie pochlastac za to auto :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
No tak ale Ty masz 4.0 a ja raczej stawiam maks na 3.5l, sam już nie wiem. Frajda musi być wiadomo w koncu nowe e38 kosztowaly okolo 300tys :duh: Co naprawiałeś przy swojej odkąd kupiłeś? Ile dałeś za swoją? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.