Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ze spalaniem kolego to po mojemu 10L na setkę pochłania moja 728i (sprawdzone pod dystrybutorem). Na kompie jest teraz 8,9L ale to się zmienia dynamicznie, podkreślę że po mieście jeźdźę niewiele, jakieś 20-30% reszta to trasa i jak mówię 10 litrów Pb95 na setkę. Jak ktoś nie wierzy to nie musi, piszę co wiem :mrgreen: Jak ktoś myśli że to bujda, żaden problem, niech sobie tak myśli, wolny kraj :norty: Kiedyś miałem Omegę Bfl 3.0V6 też manual, sedan, spalania były identyk jak w mojej E38. Mało tego, kolo który kupił tą Omegę ode mnie wcześniej miał 2.0 16v i stwierdził że jego spalała tyle co ta V6 więc... :cool2:
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wiem, że duże silniki BMW należą do oszczędnych, ale jak słyszę jak niektórym palą co kompakty to śmieć mi się chce bo mam do czynienia z tymi silnikami w tej budzie.

Ale to nie temat o spalaniu bo jak wszyscy wiemy jak to się kończy. Zawsze się hybryda trafi :)

Opublikowano
Wiem, że duże silniki BMW należą do oszczędnych, ale jak słyszę jak niektórym palą co kompakty to śmieć mi się chce bo mam do czynienia z tymi silnikami w tej budzie.

Ale to nie temat o spalaniu bo jak wszyscy wiemy jak to się kończy. Zawsze się hybryda trafi :)

 

no sorry ale moim zdaniem to nie wazne ile kto mial aut u siebie z "takimi silnikami" .. i takie 3.5 czy 4.0 tego "kompakta" nie raz osmieszy w spalaniu.

czemu przykladowo e36 m50b20 spala tyle samo albo nieraz wiecej od m50b25? (opinie uzytkownikow tego forum) - odpowiedz jest prosta.. liczy sie moment, i KM.

takie 740 w manualu przy 90km/h potrafi zejsc do 7l .. - nie mozliwe??? a jednak.

co do spalania, dodam rowniez, ze:

1. kazdy ma swoja technike jazdy od ktorej bardzo zalezy spalanie.. (jedni do pewnej V przyspieszaja powoli, a inni od razu rozpedzaja auto a potem silnik sam "pcha" i spalanie jest najmniejsze) - to jest proste jak budowaa cepa.

2. automat vs manual - 1 do2l roznicy, wiec cos w tym jest

3. no i stan silnika... uwierzcie, ze tu sie zaczyna dopiero rzeczywistosc w Polsce.. :wink:

Opublikowano

nie będę komentować jazdy 1000obr/min V8 BMW7 i do tego tych wygłupów ze spalaniem.

 

Niektórzy bardzo przesadzają a kolega który się skusi na v8 potem może się niemiło zaskoczyć i to bardzo. Kilka osób poczyta forum i zobaczy jak to największe auta ze stajni BMW z dużymi v8 palą po 7l i po kupnie się okazuje ze nie stać ich na paliwo a na forum ktoś mówił.

 

Jeździsz 740, że takie coś opowiadasz? Nie wiem czy handlarz by się odważył powiedzieć o takim spalaniu

Opublikowano

nie nie jezdze akurat tym modelem ale sie przymiezam do jego kupna, osobiscie e30 m50b25. kolega co swapowal 4.0 i 4.4 do np e30 w m garage tez mi wytlumaczyl na czym rzecz polega w takich silnikach.

ja wiem ze te auta jezdza 10-12l lekko trasa, a 16-20 miasto.

a te 7l to bylo pewne porownanie(udokumentowane) z tymi "Kompaktami".

Opublikowano

Kupisz to zobaczysz. A jeśli uda Ci się zejść do 7l to możesz napisać na otwartym forum. Sam pofatyguję się by do Ciebie pojechać a jeśli się to sprawdzi to Ci auto zatankuję do pełna i postawie porządny %. Możemy się tak umówić? Jedziemy w trasę robimy 100km Ja tankuję. Kto przegra stawia procencik i tankuję auto do pełna.

 

Ja do pracy jeździłem i czasami jeżdżę 728, 740 piątkami z v8 i R6 i akurat się z kompanami z roboty nie oszukujemy co do spalania bo po co? Zawsze tankujemy do pełna i widzimy ile auto pali. W e39 jest ciężko z 10l zejść w trasie, ale jest już to możliwe przy silnikach R6. Masa auta i ogumienie jest mniejsze i jeszcze wiele innych czynników.

Opublikowano
w tym roku na pewno sie nie przejedziemy :) zostala druga rata za passka b7 wiec ograniczony jestem teraz z kasa. ale wszystko w swoim czasie :)
Opublikowano

Handlarz...jak najbardziej. Takie kwiatki nie raz czytałem :D Ale kolega tam nie napisał że te 7l w 740 to średnie spalanie z 1000k. Spalanie B20 i B25 to prawda, kolesia E36 B20 żłopała tyle co B25 i taki przypadek potwierdza regułę. Wiadomo teraz sobie pocisnąłem jakieś 40km no i już mam 11,1L na kompie (ale raz to blisko było rolowanka, jeszcze mi ciepło :mrgreen: ). Z V8 nie miałem do czynienia za wiele ale V6, R6 miałem kilka i spalanie nie zabija, mój kolega na ten przykład ma Passata B5fl 1,9TDI 130ps tiptronic i co? I 11L ON w mieście, słownie: jedenaście litrów ON. (Passat wystawiony na Tablicy). Ok gdybym jeździł tylko w mieście to moje 728 spaliło by myślę z 13l do 15l zimą no i taka tragedia?

PS: Pb95 w Warmińsko-Mazurskim jest z Obwodu Kaliningradzkiego w cenie 4,50zł za litr a przy takiej cenie LPG się nigdy nie zwróci...

Opublikowano

PB95? W którym miejscu na Mazurach mogę 95 po takiej cenie zatankować? Chętnie się przejade i zaleje cały kocioł bo bedę niedługo w tamtych rejonach :).

Jeżeli chodzi o zakup E38 to powracając do tematu, gdy wczoraj oglądałem i jak się okazało kupowałem swoja pierwsza E38 zwracałem uwagę przede wszystkim na zawieszenie. Musisz się przejechać po nierównej drodze (nie szybko), najlepiej na takiej zawrócić w jedną i drugą stronę na w pełni skręconych kołach i uważnie słuchać jak pracuje zawieszenie ponieważ ono do najtańszych nie należy. Zwróć uwagę (może to oczywiste) na to czy się wszystkie drzwi otwierają z zewnątrz i od środka, na elektronikę, czy wszystkie el. szyby działają sterowanie lusterkami, czy podgrzewanie foteli jest sprawne itd zawsze można coś urwać z ceny. W E38 na dole drzwi są listewki a pod nimi lubi się tworzyć rdza, zwróć na to uwagę. Przede wszystkim nie oglądaj auta sam weź kogoś kto się zna na samochodach zawsze dwie pary oczu zobaczą więcej niż jedna. Najlepiej oglądaj auto na zimnym silniku. Powiedz sprzedającemu przez tel zanim przyjedziesz żeby nie rozgrzewał samochodu, gdy tego nie powiesz najczęściej auto po twoim przyjeździe stoi gorące. Sprawdź mu olej jaki ma kolor konsystencję, czy się nie lepi - jeżeli się mocno lepi znaczy, że był lany doktor. Butelka po oleju w bagażniku może świadczyć o tym ze auto go lubi czasem popić. Oglądaj na chłodno nie ekscytuj się bo to do niczego dobrego nie prowadzi. Nie oglądaj samochodu po zmroku latarki nic w takim przypadku nie dadzą jednak możesz ją wziąć żeby sprawdzić podłogę. Przy odpalaniu i gazowaniu samochodu niech kolega stoi z tyłu samochodu i obserwuje wydech. Na postoju dodaj gazu do ok 4 000 obrotów puść gaz, wyczekaj aż obroty zejdą do ok 1000 lub 900 i od razu szybko dodaj gazu znowu do ok 4000 i tak kilka razy. Podczas tego albo ty albo kolega niech słucha czy nic nie hałasuje i nie stuka w silniku. Kładź się pod auto oglądaj - ma to być przecież twój dobry samochód nie wrak. Bierz poprawkę na to co mówi sprzedający - oczywiście zdarzają się uczciwi ludzie jednak sporo sprzedawców podkoloryzowuje swoje auta. Trochę się rozpisałem, jeżeli będziesz chciał więcej wiedzieć służę pomocą.

Opublikowano

:mad2: :mad2: 7er 9l/100km miasto xD uwielbiam takich ludzi. Szkoda ze V12 nie masz i takie spalanie magiczne ci nie wyszlo :P

 

M60B40 jest prosto miasto 17-22l/100km lato 20 - 25l/100km zima u mnie to tak wyglada. W trasie zszedlem do 11,5l/100km ale to byl emeryt straszny. Dla mnie norma to 15 - 16l, tylko ze ja mam tempomat ustawiony na 180km/h.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Kolego Darth_Kaker ja nigdzie nie wyczytałem aby ktoś napisał ze 7er pali w mieście 7L...powiedz mi koleżko, skąd to wziąłeś? 7L w mieście to spali Golf TDI, nic innego tyle nie spali. A V8 no to wiadomo to jest furmanka dla gościa a nie dla pozera :norty: Nawet ci pseudo nowobogaccy co kupują nowe furmanki i płacą za nie po 100tys. zł to pozerzy...dlaczego ano dlatego że kupują diesle, które klekoczą i spalają możliwie jak najmniej, śmiać mi się chce, jak bym miał wykartkować 100 tysia na furmankę gdzie serwisy coroczne kosztują po 3 tysie i bym się martwił ile pali...hahahahahaha. Kiedyś był "Zakup Kontrolowany" z Kingą Rusin, wybierała dla siebie limuzynę no i jedna z nich to był Jaguar w fajnej benzynce, jak jej redaktor Kornacki powiedział że w mieście 20L to wyraz jej twarzy bezcenny :mad2: :norty: Hahahahah to było dobre, zatkało centralnie babkę nie...wybrała audi w TeDeIku bo że to tam że 12L na mieście. Co za ludzie... :mad2:

 

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_7/e38/spalanie/

 

Proszę to da Wam jakiś pogląd na spalanie a jak komuś złopie 25 benzy to znaczy że coś nie halo ma z samochodem albo fest kapcia po szczeniacku upala.

Opublikowano (edytowane)

Kolego fredek ten post kolegi wyżej raczej tyczył się EvilM4n a nie Ciebie.

Tu się wypowiedział w końcu ktoś co posiada 7er z tym silnikiem i dobrze wie że osiągnąć tym nawet 12l jest ciężko. Normą w trasie jest spalanie ponad 12-13l przy normalnej jeździe. I nie ma co tu dyskutować. A zakorkowane miasto z częstymi światłami niedogrzanym silnikiem spokojnie można przemnożyć x1,5 i troszeczkę litrów ująć.

 

Ravs- ja zawsze wożę ze sobą 1l butelkę oleju wypełnioną na maxa. Nigdy nic nie wiadomo w trasie. Lepiej mieć niż nie mieć. W ciągu roku raz dolewam kilka setek i to wystarcza na te 15tys km. Ale olej mam zawsze w bagażniku.

Edytowane przez danielxc717
Opublikowano

W zime sie zdaza ze mi tak zlopie, ale to przez to ze robie krotkie dojazdy i sie nie zdazy dobrze nagrzac. Aktualnie bardziej wykorzystuje x-a , ale wczesniej robilem ta e38 35k km rocznie, znam jej spalanie bardzo dobrze :P

 

To ze u mnie jest cos nie halo to wiem, mam caly czas problem z przeplywka. Juz teraz zdiagnozowany, tylko problem jest wymienic.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Bo w V8 się baaardzo odczuwa krótkie dystanse w mieście szczególnie gdy jest chłodno. W lato dochodzi klima. Dlatego nie można komuś kto nie ma do czynienia z takimi silnikami w tej budzie pisać takich rzeczy bo pisząc ten temat nie jest obeznany na marce bądź modelu. Potem kupi i przy dystrybutorze może się rozczarować bo to co pisali na forum wystarcza ale na 40km a nie 100km.
Opublikowano
Wiesz co z ta klima. Ja jezdze caly rok z wlaczona. Kiedys doszedlem do wniosku ze na 1 tankowanie wylacze sprezarke i zobacze jaka jest roznica. Generalnie jezdze bardzo powtarzalnie, czyli caly czas dziadkowo :P i po 1 trasie. Z klima mialem spalanie 18,5l/100km a bez 18,1l/100km wiec jak dla mnie rachunek jest prosty :P a co sie napocilem i ugrzalem to nie musze chyba wspominac. Wiec wniosek dla mnie jest 1. Przy spalaniu prawie 20l, 0.5l nie ma znaczenia i nie warto :P. jak by to byla corsa 1.2 ktora pali 5 - 6l/100km to bym sie moze nawet zastanowil. Ale pewnie i tak bym jezdzil z wlaczona, bo to jest mile i poprawia komfort podrozowania.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Dzięki za wszystkie odpowiedzi :) Temat jezeli chodzi o mnie można zamknąć....niestety po kalkulacji i ekonomi oraz tego jak dużo jeżdżę zmuszony jestem kupić coś ekonomiczniejszego tym samym niestety zmienić markę na Rover`a75 ,moze w przyszłości kupie moje wymarzone e38 jako drugie autko na weekendy :) Pozdrawiam maniaków BMW
Opublikowano

Spoko chłopaki ja opisałem spalanie mojej, powtórzę kolejny raz M52B28 w manualu. Takie mam spalania jak opisałem wcześniej, czyli 10L na setkę jak latam większość trasą, natomiast samo miasto to jak pisałem 13-15L/100km. Nie mam LPG, tankuję Pb95 i te litry to litry benzyny :cool2: Natomiast wiem że V8 spala swoje to jest oczywiste, ba mało tego mój szwagier miał Omegę B kombi 3.0V6 automat, LPG sekwencję (zamontowaną przez papraka) to jemu ta omega potrafiła spalić zimą 25L gazu...i raptem V6 ale benzy paliła mu 15L więc ogromna rozbieżność...gaz to gaz, "piard w mąkę" jak mawia mój jeden koleś :norty: ja nie jestem przeciwnikiem LPG i miałem kilka furmanek z instalacją ale do 728i nie wstawiam bo mi się nie opłaca zwyczajnie przy takim spalaniu benzy, tak jak koledze jazda bez klimy.

10L Pb95 w trasie to daje po cenie 4,50zł (import z obwodu kaliningradzkiego) daje nam 45zł na sto km...LPG przy cenie 3,85zł x 12L (myślę że +2L trzeba dodać) to daje 46,20zł więc rachunek jest prosty.

W każdym razie nie ma co ludzi straszyć że to nie wiadomo co. A z tą przepływką to jak jest, trudno dostępna czy o co tam chodzi, ciekaw jestem? Czy masz ale brak czasu :norty: ??

 

EKONOMIA I ROVER 75? A TO DOBRE! TO W EKSPLOATACJI BĘDZIE TO SAMO CO 7ER! ALBO DROŻSZE :cry2:

Opublikowano

Darth_Kaker ty masz taki wielki silnik że na tym aucie sprężareczka nie robi wielkiego wrażenia dlatego załączenie klimy nie powoduje jakieś zwyżki spalania. Co innego jak się ma mniejsze silniki tam nawet czuć jak auto słabnie do tego stopnia że to staje się uciążliwe.

 

 

Dragon- Rover 75 to piękne auto. Środek miodzio. Te zegary.. Wygląd zewnętrzny to podróba jaguara ale bez tandety. Jedyne co mnie w tym aucie denerwuje to padające jak muchy wysprzęgliki i zostaje nam laweta :o Ciężko w takiej sytuacji zaufać temu samochodowi. Ale auto piękne.

 

Fredek w silniku 2,8 gaz się szybciutko zwraca. Może nie w twoim regionie gdzie gaz jest po 3,85 :mrgreen: u mnie jest po 2,64 przed chwilą tankowałem więc więm co do grosza. Nie każdy ma dostęp do taniego paliwa. Ile z obwodu to paliwo ma oktanów?

Opublikowano
Sorry błąd, oczywiście masz rację 2,85zł, rypnałem się :mad2: 95 ma oktanów ale mają tam jeszcze 92 oktanowe nasi bracia ze wschodu :norty: pewnie dla łady nie robi różnicy :cool2: Rover też mi się podobał swego czasu, fakt ale kurcze ceny części centralnie są jak do E38 no i ma jeden feler...przedni napęd a facet powinien mieć wał :mrgreen:
Opublikowano
niby tak ale wyposażenie robi wrażenie no i ten design nowoczesny ,sama stylistyka auta robi wrażenie ,spalanie około7/9l ropy wiem ze 7er jest większy no i w końcu Bi Em Dabelju :D ale koszty spalania są ogromne lub umniejszając 2X mniejsze niż w R75 :) luksus tańszym kosztem ale ten sam standard :)
Opublikowano
Nie wspominając o kosztach samego kupna względem rocznika samochodu ,nowoczesna sylwetka,świeżutkie wnętrze,świetny design małe spalanie ,aczkolwiek gdyby e38 miało takie spalanie ci Rover to tylko e38 za to że masywne elegancie i doskonałe w wykonaniu :) autem trzeba jeździć a nie tylko podziwiać :) Whatever I <3 BMW :)
Opublikowano

W każdym razie nie ma co ludzi straszyć że to nie wiadomo co. A z tą przepływką to jak jest, trudno dostępna czy o co tam chodzi, ciekaw jestem? Czy masz ale brak czasu :norty: ??

 

Czas mam, wymiana przeplywki trwa gora 5 minut. Tylko problem jest z czescia. Nowej ori nie kupie bo mnie Bog nie opuscil do konca (chociaz chyba niestety trzeba bedzie tak zrobic) zeby wydawac na kawalek plastikowej rury z blaszka 1800zl, a na otoszroto itd w 99% sa padniete, albo wyciagniete z chust wie czego i nikt nie wie do czego pasuje :P same problemy. Znalazlem dzisiaj jedna, ale gosc nie chce sie wymienic na moja niewiadomo czemu. Mowie mu ze dostanie odemnie roczna sprawna przeplywke do M62B(tu chyba)44 a mi da ta. To nie bo on tamtej nie sprzeda :mad2: :mad2: . Takze szukam jak by ktos mial na zamiane to biore, jedyny warunek to taki ze musi byc sprawna.

 

Rover 75 fajny kiedys chcialem kupic i juz prawie byl moj. Tylko naped na zla os ma :(

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
To faktycznie z ceną pojechali :duh: Nie myślałem że aż tak...próbowałeś szukać na giełdzie z częściami w Poznaniu? Tam jest sporo szmelcu, kiedyś, jakieś trudno dostępne części zawsze tam można było dostać.
Opublikowano
Tak, lsuchaj na allegro tez jest tego troszke. To nie tak ze nie ma. Tylko problem jest znalezc dzialajaca. A nie np bez blaszki bo taka kiedys kupilem :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.