Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po pierwsze :search: temat przewalkowany juz tyle razy ze chyba bardziej sie nie da.

 

Po drugie z takim budzetem to ty lepiej szukaj e36. No chyba ze masz w zanadrzu dodatkowe jakies 5 - 8 tys zl na naprawy. Wiem z własnego doświadczenia, a zapewniam cię że i tak nieźle trafiłem. Zrobiłem ten sam błąd bo szukałem wmiare tanio i kupiłem za 12k zł swoją. To był największy bład motoryzacyjny. Teraz już wszystko ogarnąłem, ale kosztowało mnie to górę pieniędzy, które jestem przekonany że jak bym zainwestował odrazu przy zakupie to bym lepiej wyszedł, oraz kupe nerwów, biletów mpk jak auto stało w serwisie itd.

 

Według mnie za tą kwote nie kupisz dobrego, zadbanego egzemplarza który będzie ci służył bezawaryjnie dłuższy czas. Za tą kase kupisz mniejszego, lub większego ale strupa do remontu.

 

Ja wiem że auto jest magiczne i użekające, ale niestety nie jest tanie. Ani w zakupie, ani w serwisie. Chyba że odrazu startujesz z pomysłem tak jak ja (co szczerze odradzam, bo to nie był dobry pomysł) że szukasz szrotu w kwocie do 13 tys zł i odrazu startujesz z budżetem 10 tys zł na odnowienie, ale odstawiasz auto do warsztatu na miesiac i robisz wszystko. Wtedy może miało by to jakiś sens.

 

Zasadniczo to chyba wszystko co chciałem przekazac :) jeżeli dalej uważasz że ten pomysł jest dobry i upierasz się przy zakupie to nic innego jak życzyć ci powodzenia przy zakupie. Żebyś tylko później nie wspominał moich słów przy pierwszej lepszej okazji :)

 

Pozdrawiam

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Generalnie to sorki -tak jak pisałem jestem tu nowy :) następne posty już we właściwym miejscu .

Do rzeczy ,dzięki za zimny prysznic :( ,nie jestem zachwycony ale tu sporo prawdy jest ,raz kupiłem e36 z dolej półki $ potem żałowałem 2x tyle trzeba było włożyć w nią :duh: .Jeszcze nie zdecydowałem ale może wróci miłość do serii 3 :) aczkolwiek 7 dalej w temacie ,jadę za granice zarobić więc mozliwe będzie doinwestowanie ale wszystko okaże się w praniu :twisted:

Opublikowano

:cool2: Moje zdanie jest takie że bez 20k zl na zakup i 3k zl na naprawy po zakupowe nie ma co podchodzic do e38.

 

Przepraszam może troszke za ostro napisałem, ale już taki jestem że staram się żeby inni nie powielali moich błędów :)

Zresztą sam powinieneś to wiedzieć z własnego doświadczenia :)

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Z tym budżetem to szukaj jednak tej E39. Zadbane egzemplarze E38 chodzą po +30K. Jeżdżące do ogarnięcia ~20K. Strucla kupisz nawet od 5K tylko czy to ma sens? Wydasz wszystko na doprowadzenie auta do jazdy i nawet na paliwo Ci nie zostanie, a E38 swoje wciąga. :P
http://to-be.pl/images/bmw.jpg
Opublikowano

a gdybym się głupio zaparł na kupno e38 :norty: jakich "mankamentów" się mogę spodziewać ? sądzę ze chodzi tu o mechanikę :)

a druga sprawa czy z tą kasą zabieranie się za e39 to też nie porywanie się z motyką na słońce ? czy mozę za ta cenę kupie rozsądnie w miarę egzemplarz ?

Opublikowano

Sam prawie kupiłem zadbaną, ładną E39 Touring (525) z gazem za 10.000. Rocznik '97. Więc da się. Reszta na pakiet startowy i spokój.

E38 za tę cenę? Zrobisz co zechcesz, ale moim zdaniem szkoda robić w E38 potem rzeźbę na chińskich częściach bo na lepsze już nie starczyło.

http://to-be.pl/images/bmw.jpg
Opublikowano
przeglądałem portale zajmujące się sprzedażą ,ceny są przystępne autka względnie zadbane fakt że Kombi są dużo tańsze i lepiej wyposażone ,ale mi zależy na sedanie,i tu zaczynają się finansowe schody ale do 15k na które mogę sobie pozwolić coś się znajdzie :)
Opublikowano

A według mnie e39 w dobrym stanie jest droższe niż e38.

1. Jest nowsza rocznikowo.

2.Jest mniejsza

3.W serwisie jest dużo tańsza.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Mój znajomy niedawno sprzedawał e38 za 14tys. Rocznik 96 zawsze na dobrych częściach składana silnik 2.8 z gazem. Autko było naprawdę zadbane i dla mnie ten silnik 2.8 fajnie radził sobie z budą. Dużo ludzi napisze, że nie bo jeżdżą v8 i ich rozumie. Ale często ludzie przesiadają się z o wiele gorszych aut z o wiele gorszymi osiągami. A przyśpieszenie poniżej 10s na taką kobyłę to niezły wynik i 2.8 ma miłe spalanie i w mieście co w V8 jest nie do osiągnięcia i na trasie pali mało.

 

Da się kupić e38 za ok 15 tys ale trzeba poszukać. I to dobrze poszukać.

Teraz w dzisiejszych czasach ciężko sprzedać e38 bo to wielkie auto z wielkimi silnikami a sytuacja paliwowa jest jaka jest. Kolega dopiero swoją naprawdę zadbaną e38 sprzedał znajomemu co chciał takie auto. Inaczej jest ciężko. Ludzie zobaczą 6cylindrów i prawie 3l pojemności to uciekają do słynnych 1,9 i innych małolitrażowych pojazdów

Opublikowano

Ja zdania nie zmienie. Według mnie bez 20k zl nie ma co do e38 podchodzic. Oczywiscie ze zdarza sie okazja, ale to sie ZDARZA, a niejest na porzadku dziennym :)

 

Zreszta co tu duzo mówić wystarczy spojrzec np na mobile.de i zobaczyc ile kosztuje zadbane e38 w niemczech.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Teraz zza zachodu nie opłaca się sprowadzać auta powyżej 2l.

Kupiłeś auto nie wiem kiedy i wydałeś 12tys. Teraz poszło x czasu i kupując za te ok 15tys wcale szrota nie kupimy oczywiście uprzednio auto dobrze trzeba sprawdzić. To są już stare auta i nie mogą kosztować tyle kasy. Oczywiście kupując fajną sztukę z bardzo dobrym wyposażeniem trzeba zapłacić już więcej i wtedy trzeba dać taką kase o której mówisz. Zresztą jeśli byś chciał sprzedać swoją e38 to zrozumiesz o czym mówię. Albo byś jej nie sprzedał za taką kasę jaką byś chciał albo poszła by do znajomych.

Opublikowano

Swoja kupilem 2 lata temu z jakims haczykiem. Miesiac wczesniej kumpel kupił podobna, ten sam silnik, 95 rok kapke lepsze wyposazenie. Zapłacił 26,5k zl. Stan niebo i ziemia, albo inaczej niebo i piekło. Za to auto za dobry zadbany egzemplarz trzeba zapłacić i tyle. Ceny wcale nie poleciały w dół tylko pokazało się więcej szrotów. Takie jest moje zdanie. Bo nagle ci cyganie wszyscy itd zrozumieli ze nie maja kasy zeby utrzymac auto w dobie aktualnych cen paliwa ipozbywaja sie za bezcen. Przez co tacy jak np ja uwazaja ze auta z racji wieku itd tanieja, ale to go.no prawda. Tanie sa mniejsze, lub wieksze ale strupy.

Pozdrawiam

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Jeśli kupiłeś 740 za 12 i do tego dwa lata temu to się nie dziwię że był to totalny trup. Wcześniej wspominałem o najmniejszym benzyniaku który nie kosztuje aż 20tys. A za tą cene w kilka lat temu to trzeba było kupić starszą generację 7er. Pisząc to mówie o własnych doświadczeniach bo szukałem dla siebie 7 i miałem kilka na oku ale jednak zrezygnowałem. I wcale 20tys nie trzeba było dać a były to autka mi znane którymi jeżdżę ze znajomymi do pracy.

 

Fakt, że ciężko jest kupić każdą BMW sprzed 2000r w dobrym stanie. Czy to e39 czy e39, ale się da wystarczy trochę cierpliwości. Bo jak się wtopi w trupa to nawet jeśli dużo kasy włożymy to już do ideału nie da się doprowadzić normalnymi nakładami.

Opublikowano
Chłopak pyta jakich mankamentów szukać a wszyscy wpierają mu,ze nie znajdzie w dobrej kondycji za taką kasę...może i znajdzie a jeśli tak to ja teraz pierwszą rzeczą jakiej bym sie przyjżał byłby zbiornik paliwa...zmieniałem w swojej 2 razy w ciągu 3ech mcy więc wiem co to za ból,zardzewiały i cieknący zbiornik to standard w E38,poza tym sprawdzic w jakim stanie jest zawiecha,czy nie telepie kierownicą w przedziale 80-100...jeśli tak to naprawdopodobniej wahacze przednie do wymiany,częste przypadki,rdza na dolnych naroznikach drzwi i klapie bagażnika,sprawdzić chłodnicę czy nie cieknie...szczególnie w dolnej cześci i na łączeniach aluminium z plastikiem,czy nie paruje przednia szyba co może wskazywać na cieknącą nagrzewnicę...ogromny nakład pracy przy wymianie,czy nawiew działa prawidłowo,stan plastikowego podszybia,czesto jest totalnie sparciałe bo sprzedającemu nie chciało sie wydać 250 zł.To takie mankamenty na sam początek.Jeśli chodzi o blacharkę to chyba wiesz jak sie temu przypatrzyć jak również i silnikowi oraz skrzyni...silnik ma chodzic równiutko a skrzynia zmieniać biegi prawie niewyczuwalnie tak na zimnym jak i gorącym oleju.Pozdrawiam.
Opublikowano

Ja ostatnio miałem ciekawą niespodziankę. Zmieniłem koło i wrzuciłem je luzem do bagaznika żeby tlyko dojechać do domu i się umyć. Nie dokręciłem pręta mocująćego zapas. Otwieram rano z tam dziura. Auto mam zdrowiuśkie po dtym względem a tu taka niespodzianka. rdza obgryzła idelnie do okoła mocowanie tego pręta. Od tego momentu mam auto z dziurą:P

Trzeba sprawdzać bardzo szczegółowo. Nie ma co oszczędzać na czasi i ponosić się emmocjami. Warto pojechać nawet 300 km na marne niż kupić auto na zasadzie - a juz przyjechałem to kupie

I to wybrać się zkimś kto już coś ogarnia w 7mkach wie na co patrzeć i jak wsiądzie to poczuje od razu babola.

To się tycze wypiosażenia. Ja kupiłem wersje z EDC i dla mnie chodziła bajkowo dopiero potem kumpel powiedział że za sztywna jest i faktycznei sprężyny jakieś czerwone mega krótkie twarde do tego edc wcale nie przełączało się na tryb komfort tlyko było zablokowane na sport cały czas... można pisać w nieskończoność.

Najepiej pojechaćn a kanał, wybadać zawias bo to droga zabawa, potargować się o gumy bo nowa 18stka 235/ 255 to przecież też wydatek 800-1200 zł więć jeśli gumy sa w opłakanym stanie to targować w gół.

Walczyć o zimówki dobrze na orgyinalnej feli.

Kiedy olej był lany też bo do v8 4.0 wchodzi 7.5 litra np a to też wydatek.

Mierniki lakieru - tutaj różnie bywa jak ktos lubi ale po kilkunastu latach wiadomo że może być coś robione, dorabiane odświeżane i nei do końca to wszystko się sprawdza.

 

Powodzenia życze i bystrych smysłów :)

Opublikowano

Da się kupić E38 za normalne pieniądze. Spoko za 14 tysia kupisz ładną tylko trzeba czekać aż się coś pojawi ciekawego a jak już się pojawi to znika, chyba że śmieci to stoją miesiącami. Generalnie E39 są nieco droższe od E38 (mam na myśli M52B28 z manualem), dlaczego? Nie wiem ale podejrzewam że ludziki właśnie tak myślą że "ojojoj siódemka ojojoj toż to szok, jakie to drogie części i ile to pali, ło matko" :mrgreen: Prawda jest taka że ceny części są takie same czy to E38 czy E39, natomiast spalanie ja wiem może E39 spali z pół litra mniej na setkę z racji mniejszej masy, tak że na dobrą sprawę jak ktoś nosi się z zamiarem zakupu E39 to powinien się zastanowić, pójść po rozum do głowy i kupić E38. Lepszy wóz i taniej :norty:

Cierpliwości a wyrwiesz E38 fajną za te pieniadze, mało tego, poczekaj do wiosny, benza będzie po 6,80 a lpg po 3,60 wtedy wyrwiesz piękną sztukę za 8 tysi :cool2: serio.

 

Uwagę zwróć na blachy głównie, elektrykę/elektronikę/klimatroniki, zawias jak zawias w każdym się wyje..je a koszt na przód tyle co do Passata C5 czy Audi A6C5, wiadomo lepiej gdyby był super ale to nie salon samochodowy. Hamulce zerknij jak wyglądają no i opony, ktoś słusznie zauważył ze są drogie a takie auto musi mieć opony fest a nie jakieś używane 8 letnie kartofle. Natomiast sam silnik i przeniesienie napędu to już usłyszysz/poczujesz jak będzie coś nie tak po jeździe próbnej.

 

I pamiętaj Nie taka V-ka straszna jak ją mechanik maluje (czy tam rzędówka szóstka). Ja akurat mam R6 2,8 super silnik, bezkitu, myślałem ze będzie słabo ale jest naprawdę dobrze, wkręca się na obroty jak japońska wiertarka, nie czuć tej ociężałości V8 a spala niewiele, naprawdę niewiele. Mogę tylko pogratulować wyboru E38 :cool2:

Opublikowano

arturo193

 

Dzięki za konkretną odpowiedź :),tak się składa ,że mam na oku za 11,500 3,0V8 w dobrej kondycji z manualem na zaciskach i tarczach Brembo czy jak to się pisze :duh: ,po poprawkach lakierniczych,wyposażenie jest ok bez skóry ,telefonu i zbędnych gadżetów.także da się :) a z chęcią doinwestuje kasę i posiedzę przy nim ;)

Opublikowano

http://www.mojalbum.com.pl/Foto-M6EQ3KWG.jpg

http://www.mojalbum.com.pl/Foto-CASFH3JG.jpg

http://www.mojalbum.com.pl/Foto-AD7EBD6X.jpg

http://www.mojalbum.com.pl/Foto-UHRX8EML.jpg

http://www.mojalbum.com.pl/Foto-8U7WUBJH.jpg

http://www.mojalbum.com.pl/Foto-OFTJYJZY.jpg

 

Mam nadzieje ,że jeszcze nie sprzedana bo właściciel a zarazem kolega nasz z forum się nie odzywa :(

Opublikowano
I tu również prośba ,jeżeli ktoś z kolegów forumowych wie o jakiejś 7 do sprzedania najlepiej z okolic śląska oraz woj Lubuskiego to prosiłbym o info na PW bądź tutaj :) kwota do max 13000 potem się będę bawił w inwestowanie :) :mrgreen:
Opublikowano

:duh: :duh: Wybij to sobie z glowy. Widzisz ta przeplywke?! Tam jest gaz na mieszalniku, masakra. W trakcie jazdy ci moze wybuchnąc w dolocie, tu już widać że przepływka nie istnieje, co tworzy powazne problemy z silnikiem ( wiem bo sam walcze z przeplywomierzem u siebie), a poza tym mojemu kumplowi wybuchlo w trakcie jazdy i silnik zassal. Dobrze ze szybko nie jechal bo by sie pewnie zabil jak silnik nagle stanął.

 

a tak poza tym to takie rzeczy wklejamy tutaj: viewforum.php?f=44

 

Pozdrawiam :cool2:

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
No z tym gazem to renta :duh: Myślałem że tylko w E32 takie kwiatki można spotkać z racji wieku ale że w E38.....o jaaaa. Kolego jeżeli lpg to tylko wtrysk sekwencyjny i to na dodatek nie w promocji a w dobrym warsztacie i na dobrych podzespołach. Jak już to kup za dychę i wstaw ten gaz sam. Ale tak naprawdę to polecam 2,8 bez gazu, mało pali, fajnie jedzie. Tutaj na podciśnieniowej instalce to 20l LPG spali nie ma bata a w zimę po mieście 25l LPG...bezkitu. To by Ci wyszło 100km drożej na LPG niż M52B28 na benzynie. Nie mówiąc o osiągach :cry2:
Opublikowano
Koszt dobrej instalacji, hm na 6 cylindrów to jakieś 4 tysie. Mam na myśli dobrą instalację bo najtańszą to za 3 tysie wstawi do 6 garów a do V8 ja wiem + 600zł myślę czyli z 4600zł podejrzewam a może nawet 5 tysi, więc tanio nie jest...ale gazownikiem nie jestem, moze ktoś bardziej się orientuje w obecnych cenach...w każdym razie ja swoją chciałem gazować, jednak odpuściłem przy moich przelotach to instalacja zwróciła by się po co najmniej 2 latach. A swoją drogą spalanie średnie na kompie widnieje u mnie w tej chwili 8,9L/100KM więc :cool2: tylko niech ktoś nie dopisuje że jazda emerycka :nienie:
Opublikowano

Na kompie tak ale w rzeczywistości nie. Nie opowiadaj innym, że 7er pali 9l bo dobrze wiesz, że przy dystrybutorze to się nie sprawdza.

 

Kolego podstawowy silnik czyli 2,8l można na tanich gratach zagazować za 2700zł ale to nie ma sensu bo po 25tys zacznie się wymiana podzespołów. Najszybciej to wtryski pójdą a potem reszta.

 

Za 3,5tys można zagazować na sensownych gratach i będzie śmigać bezproblemowo. Do V8 już trzeba więcej wtryskiwaczy i dwa reduktory. Koszta się powiększą o niecały tysiąc zł.

 

A tamtą BMW sobie odpuść. Jak widzisz opaski jakieś termokurczliwe opaski i inne rzeźby to odpuść sobie taki egzemplarz. Bo to nie stało się bez powodu a od wybuchu gazu w dolot. Taką instalację można montować do poloneza na gaźniku a nie do wielopunktowego wtrysku i to w 8 garach :duh: :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.