Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I kolejne pytanie odnośnie sinika. :)

W jakich silnikach jest VANOS? Pytam, bo chciałbym chyba uniknać ew problemów z nim związanych.

Mam na myśli 4.0. Czy jest w tych silnikach od któregoś roku produkcji? Czy może nie ma wogóle?

Odnośnie 4.4 wiem to co napisał krzys51w. dzięki.

 

Wikipedia nie rozwiązała tego zagadnienia. Dowiedziałem się tylko że M60 były b30 i b 40, adekwatnie do pojemności. O vanosie nic.

Może jakiś link, gdzie znajdę odpowiedzi na tego typu pytania?

Pozdr

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

NIe ma Vanosów w tych silnikach M60.

Słuchaj co ci powiem. Uważam że nie masz co się obawiać Vanosa. Przy normalnej eksploatacji, tj bez boków, palenia gumy itd. są to naprawde wytrzymałe systemy. Powiem ci że mój ziomeczek na osiedlu ma E30 z M52B28 z vanosem, samochód tylko i wyłącznie do tyrania. Jeździ nim 2 lata, a vanos jak nie cykał tak nie cyka. Inna sprawa że trzeba dbać o niego. Zalewać silnik dobrym olejem itd.

Według mnie powinienes przemyśleć czy naprawde jest sens az tak bardzo bać się tej częsci, albo nie części tylko kosztów napraw. Pamiętaj że silnik z Vanosem będzie młodszy, pewnie o mniejszym przebiegu, prawdopodobnie zdrowszy. Poza tym zawsze jak coś możesz poszukać sobie samej głowicy, zamiast naprawić. Będzie to napewno taniej.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

No, masz rację. Jeśli nie wymęczone to będzie działać. Wszystko jest kwestią stanu w jakim jest kupowane auto.

Tyle że rzadko kiedy można liczyć na szczerość typu " lubię ostro pocisnąć i się to pudło ledwo kupy trzyma, panie" :mrgreen:

Zawsze diabły wyskakuja z pudełka po niewczasie. :)

Dlatego uzupełniam wiedzę swoją żeby nie być tumanem zupełnym i przynajmniej wiedzieć któremu się przysłuchiwać uważniej i że tak powiem bardziej kontekstowo. Nie skreślam vanosa, jeśli auto bęzie spełniać ogólne wymogi poprawnego działania i jeszce jakaś dokumentacja napraw...to czemu nie...

Już coś oglądałem i wygląda obiecująco, nawet z daty rejestracji wynika że to ta prostrza wersja. Tyle że w "longu" jest. To jedyny minus dla mnie. Lubię te któtsze. Zgrabniejsze mi się zdają. :8)

Muszę Vin rozvinąć :) . tzn poprosić gdzies tu na forum zapewne, pewnie jest taki wontek. Wtedy będę wiedział co jest pod maską. Bo póki co nie potrafię rozpoznać ani na słuch, ani na oko.

Da się wogóle wizualnie odróżnic czy vanos siedzi w środku, czy nie?

Opublikowano

Chyba tak. Po kształcie górnej osłony silnika. Wydaje mi się że się różnią w zależności czy to M60 czy M62.

 

Powiem ci tak. Ja żałuje że nie kupiłem Langa :) Teraz z resztą szukam sobie Langa tylko Alpine i będę przerabiał na limuzyne biznesową. Tj. chcę ją zrobić jeszcze dłuższą, z przegrodą itd.

 

Od razu ci powiem że ten samochód który dałeś VIN do rozkodowania ma silnik M62B44 bez vanosa :)

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

:D Rzecz gustu.

Ja wolę jak się auto nie ciągnie za mną aż "tak"

MB też wybrałem krótszego, choć krótki to on nie jest, jakby nie patrzeć. Te longi mnie u Mercedesa jeszcze mniej przekonują niż w BMW.

Ale kto wie... :wink:

Z drugiej strony - zagazowany bagażnik nie pozwala na zapakowanie zbyt wielu klamotów i miejsce w kabinie się może przydać... :mrgreen:

Wiem, wiem, profanem pojechałem. Ale cóż nawet tak eleganckie auta wożą czasem różne rzeczy, czasem mniej eleganckie niż one same.

Właśnie mi rozkodowano VIN i się ślinię.

Przepraszam , bo chyba lekki off się dokonuje z wolna.

Opublikowano

Butla w koło i tyle. O bagażnik wielkościowo się nie martw. Zapaowałem się na 3 tygodnie nad jezioro w 4 osoby (w tym 2 kobiety) z namiotem do samego bagażnika, jeszcze jakas zgrzewka wody i browarka weszła itd. To jest bardzo pakowny samochód.

 

Słuchaj jeżeli będzie w ładnym stanie to co rozszyfrowałeś z VIN-u to ja bym brał. Jadąc popatrzeć zabierz z sobą rozkodowany VIN i popatrz czy się wyposażenie zgadza. Mój kolega tak kupił jakiś czas temu e38. Miał mieć ksenony, sliczną zieloną butelkę(a auto przed nami jak nic czarne) i najważniejsze szyberdach, a takowego nie było. A wyszlo to dopiero jak rozkodowaliśmy VIN i zaczęliśmy szukać wyposażenia.

 

Tylko pamiętaj że ta przednia szyba to jest naprawde duży wydatek. Wiem bo mam taką samą i bardzo się cieszę że naprawiłem zanim mi się zrobiło duże kuku.

 

Polecam ci tez teraz przenieść się do działu "czy warto kupić to BMW z ogłoszenia" tam wkleić link z aukcji i czekac, bo za ten off admin zaraz będzie warny dawał.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Zawsze podobało mi się e38 a teraz mam okazję do kupienia. Moje pytanie brzmi : Czy warto wydać 12-13k za 725 TDS z oryginalnym przebiegiem ok 140tys.km ?

 

Z góry dzięki za opinie :)

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano
Ja bym się TDS-a wystrzegał jak ognia. Awaryjny i do tego nie jeździ. Z ekonomią też nie ma dużo wspólnego. Egzemplarz dobry żeby kupić i wsadzić inny silnik, albo postawić w stodole pod kocem i trzymać dla potomnych. Oczywiście jeżeli przebieg jest w 100% autentyczny.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Przy tym przebiegu myślisz że może być awaryjny ? Na dynamice niekoniecznie mi zależy bo mam od tego 330 a w najgorszym wypadku można dołożyć ok. 30KM tak słyszałem.. To manual i z tego co słyszałem może się zmieścić 10l/100km a to już mnie zadowala :)
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

Miałem taki motor w 525tds Automat Touring na dzień dobry w Polsce wjechał bym czołowo na TIRa. Zmiana mapy w kompie wzmocniła silnik o ok. 30km. I moment się zwiększył odczuwalnie.

Spalanie w mieście przy mojej mało lekkiej nóżce 12-15L Trasa 9-11

Przyśpieszenie średnie nie specjalne 8,5s

400kg lżejsza ale Twoja w manualu powinno być lepiej. ALE BMW W MANUALU :duh:

Opublikowano

Powiem ci coś szczerze. Jak chcesz ekonomicznie jeździć i w klasie premium !!UWAGA TO BEDZIE NIE DYPLOMATYCZNE!! to kup sobie Audi A4 B5 1.9 TDi. Ja się takim poruszam na codzienn, a 7er mam na weekend i doprowadzam do stanu lepszego niz fabryka. Spalanie w mieście ok 6l, ale cięzki but, ojciec dochodził do spalania poniżej 5l. W trasie na zbiorniku robisz 1400km. I to jest ekonomia. A nie szukasz 7er ktore będzie ekonomiczne. Proszę cię. BMW nigdy nie szukało ekonomii w seri 7 i zaden kupujacy tak na to auto nie patrzył.

 

Powiem ci na przykładzie mojego kolegi. Miał 5er e39 w touringu i manualu wlasnie w tym silniku 2.5 TDS. Kupił ją za jakieś chore pieniądze w stanie mint. Auto miało około 50k km przebiegu, oryginalnego auto kupił w salonie w niemczech z programu premium selection (chyba wszyscy wiedza o co chodzi).

Po roku, zrobił taka impreze jak ja sprzedał że chyab wydał na to caly cash za jaki poszła. Powiedział że bardziej awaryjnego samochodu to on w życiu nie miał. Sam silnik ok, ale osprzęt masakra. Turbinę wymieniał 3 razy w ciagu roku. Do tego komp silnika. Cały czas coś i tylko z silnikiem. Zreszta coś w tej materii musi być, bo konstruktor (Opel) wypiera się że to jego.

 

Ja bym TDS-a kijem przez szmate nie tknął. Jak zreszta wszyscy których znam i mieli ten silnik. A znam kilku posiadaczy ten jeden e39 i 2 z omegi. Każdy mówi że to kibel i nigdy w życiu więcej. Więc coś chyba jednak na rzeczy jest. Ale to moje zdanie i każdy ma prawo mieć swoje :cool2: więc jeżeli chcesz to bierz, ale ja odradzam bardzo. Pozdrawiam

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Nie wiem po co kolego to porównanie do audi jak jestesmy na forum BMW i chyba miłośników A4 TDI tu na próżno szukać. Ja nie szukam ekonomicznej 7er ale jak by taka była to nie miał bym nic przeciwko - po prostu mam taką do kupienia i tyle. Wiem że 725tds ''nie jedzie'' ale napaliłem się na jej stan i org. przebieg - takiej na allegro nie ma :) Bardziej bym się cieszył jak była by to 740 lub 730d ale wtedy bym nie pytał o rady tylko brał bez zastanowienia :twisted: Dzięki w każdym razie za pomoc :)
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam - jestem posiadaczem E36 320i od 6 lat i tak czaję się na E38 v12 5litrową long . proszę o wypowiedzi posiadaczy tego auta , na co mam zwrócić uwagę podczas zakupu ? chodzi mi o skrzynię i silnik - kwestia budy dam radę ;)
Opublikowano

Ja ci mogę przedstawić opinie kogośkto takie autko posiadał. Ale najpierw e32 miala 5.0 v12, e38 ma 5.4l v12.

 

Oto słowa posiadacza. "bez rodzinnej rafinerii nie ma co kupować" spalanie lpg w miescie jeżdząc normalnie tak jak inni w łodzi około 30l na 100km, trasa 15l, ale za to zawija asfalt pod kołami aż miło. Wiem że oprócz swoich widzimiesię nic nie robił, tylko ze przez 6 lat zrobił nią 7000 km. Także raczej nie zadużo.

 

Fura fajna, ale jednak wydaje mi się że do normalnego użytku na codzień jednak 740i :) sam taka mam i polecam bardzo :) jak przerobisz na lpg to daje rade ją utrzymać paliwowo za stypendium studenckie :P, a rocznie robie nią około 35k km.

pozdr

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

A ja taką latam codziennie, gazu nie mam i tez daje radę chociaż jakoś wyjątkowo nie zarabiam. Skrzynia z tego co wiem to troszkę za słaba jest, wymieniłem kiedyś tam jakiś kosz bo wstecznego nie było. Ze swoim autem miałem dużo problemów bo chciałem zaoszczędzić przy kupnie, ale po ogarnięciu wszystkiego jestem bardzo zadowolony.

Jeżeli ktoś chce zaoszczędzić na paliwie to po co kupować e38 przecież to się mija z celem, to moje zdanie.

Auto pali dużo ale genialnie się odwdzięcza podczas prowadzenia czy to będzie 750 czy 740.

Z gazem mam nie miłe przeżycia bo mimo dbania o instalacje i ogólnie o auto to zawsze miałem jakieś problemy.

Pozdrawiam

Opublikowano
ja nie martwię się o spalanie , tylko interesuje mnie to na co zwracać szczególną uwagę podczas oględzin ( silnika , skrzyni , zawieszenia ) wypowiedzi dotyczące spalania także mile widziane :mrgreen: (tak z ciekawości )
Opublikowano

To tak jak ja :P też się podnieciłem że autko można kupić tanio. I wreszcie wyszło szydło z worka. Auto kupiłem za 12k zł, 5k zł już dołożyłem i w sumie wyszło na to samo jak bym odrazu kupił w dobrym stanie, tylko że bym zaoszczędził jeszcze czas z serwisu.

 

Skrzynia jest pancerna tylko trzeba się umieć z nią obchodzić. Nie przełączać i nie ruszać szybko z R na D, poczekać aż zapnie bieg i tyle. To samo z P na R. Według mnie i mojego serwisu (Bracia Jagiełło, albo inaczej Pączki z Łodzi) wymieniać olej co 100k km i szybciej ci ruda zezre karoserie niż skrzynia padnie.

 

Jeżeli nie patrzysz na spalanie to bierz 750i :) roluje asfalt za sobą w strasznym tempie :). Szkoda tylko że silnik ma opinie awaryjnego. Ale jeżeli nie masz zamiaru używać autka na codzien to myślę że nie ma co się przejmować za bardzo. Ja bym kupił, gdybym nie użytkował codziennie. Dlatego wybrałem 740i :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

na co dzień śmigam E36 320i a 7 chcę tak po prostu ''mieć'' tylko kolega który ma 740 nawija mi że 750tki są kurde awaryjne :| więc wolę poczytać wypowiedzi użytkowników tego auta :mrgreen:

 

thx za fajną wypowiedź :cool2:

Opublikowano

Silnik generalnie jest mocny i żywotny więc jak oleje i płyny na czas wymieniane nie powinno się nic dziać. Przewody, świece, cewki też ważna rzecz, warto zwrócić uwagę kiedy wymieniane. Na co ewentualnie przy kupnie zwrócić uwagę, no na pewno na zawiechę bo ta lubi często robić wysiadkę, buda lubi rdzę więc też ewentualnie jakieś zabezpieczenie spodu itp. by siadło. Na temat skrzyni słyszałem różne opinie jedni mówią że dobra jak kolega kilka postów wyżej inni że słaba, no ja robiłem ten wsteczny ale więcej nic mi tam się nie działo.

Na temat gazu w v12 mam złe zdanie u mnie same problemy były chociaż miałem nie byle jaki zamontowany V generację czy cuś takiego, w miarę mało paliła ale niestety po wielu problemach zdemontowałem, wolę zostać przy pb. Wiadomo wiele osób by się nie zgodziło że gaz to zły pomysł, ja zostanę przy swoim zdaniu.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w ewentualnym kupnie. :D

Opublikowano

tutaj nie ma na co uwagi zwracać, ma pracować równo na wszystkie cylindry. Natomiast, żebyś miał świadomość to podstawowe rzeczy, które się wymienia w tym silniku wymienię poniżej:

 

świece plus przewody plus uszczelki pod kolektorami dolotowymi plus uszczelki pokryw to około 3700 PLN w tej chwili. Do tego około 1000 PLN za robociznę. Na dzień dobry masz 5000 do wydania, do tego 8 litrów oleju itd itd.

 

teraz musisz sobie zdać sprawę, że jeżeli te koszta Cię nie przerażają to śmiało kupuj. Wszystkie te rzeczy które napisałem są do wymiany w 10 letnim aucie, a możesz kupić starszy jeszcze.

 

Nie wiem Co ci kolega powiedział ale silniki M70/M73 są najmniej awaryjne ze wszystkich w BMW w ostatnich 20 latach. Ja mam od nowości e32 z M70 i mogę coś o temacie powiedzieć.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Ja słyszałem że własnie jest awaryjny, ale prawda jest taka że o awaryjność to należało by zapytać pierwszego właściciela auta. Mówią też ze M60 jest pancerne a znam taki egzemplarz (na szczescie nie moj :P) ktory z warsztatu nie wyjezdza, ale to jest uzaleznione cala eksploatacja i wiekiem pojazdu.

 

Właśnie ten wstaczny bieg to jest bolączka tych skrzyń. Ale tylko przy złej obsłudze. Tata mojego kolegi ma 730i z 95roku, jest pierwszym i jedynym właścicielem, skrzynia to zf 5hp30, natłuczone 700k km i nic zero problemow ze skrzynia, tylko olej, filterki itd wymienaine regularnie i dbane.

 

Jezeli masz tanie w eksplotacaji autko na codzien a 750i na weekend to ja bym bral, nie paprał gazem, i cieszyl sie jazda :)

 

Powodzenia z zakupem i milej jazdy po :)

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Spalanie mojej 728i to w trasie jakieś max 10l bo jak jadę w miarę normalnie to spali mniej. W mieście w 15l się zmieszczę bez problemu, więc pali tyle co ten TDS z tego wychodzi a silniczek bezawaryjny :mrgreen:
Opublikowano
Spalanie mojej 728i to w trasie jakieś max 10l bo jak jadę w miarę normalnie to spali mniej. W mieście w 15l się zmieszczę bez problemu, więc pali tyle co ten TDS z tego wychodzi a silniczek bezawaryjny :mrgreen:
mam identyczne spalanie i plusem tego silnika jest to ze za 3tys wkładasz gaz i nabijasz km za grosze
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam ,Dotychczas posiadałem BMW e 30 i 36 ,do niedawna zasadzałem się na e 39 ,ale po przekalkulowaniu zdecydowałem się na e38 autko mnie zaczarowało:) pod koniec tego miesiąca będę miał fundusze mianowicie 13k na zakup owej 38 ,i tu moje pytanie -na co zwrócić szczególną uwagę?,co uwzględnić przy zakupie,oraz jaki silnik lepiej i ekonomiczniej 2,5TDS lub 2,8 B+LPG lub ew 3,0 b+LPG?? jakie macie spalanie ,wiem że nie powinno się pytać o to ale jednak :roll:

Może ktoś z was ma do sprzedania do tej ceny takie auto? oczywiście w kol czarnym :)

 

P.S -jestem tu nowy wiec jeżeli było już takie zapytanie to wybaczcie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.