Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
730d chipujesz i 740d wącha jej śmierdzące spaliny, 740d jak zachipujesz ostro to skrzynka klęknąc może, ale z drugiej strony dźwiek v8 w 740d jest naprawdę fajny , miałem kiedys okazję polatac taka z wydechami od Eisenmanna bodajże i bylo naprawde pięknie

 

Kolego, tak tylko dla przypomnienia... W 730d jest tylko automat - konstrukcja jest dużo bardziej wysilona niż w automacie 740d... ;) Więc nie wiem która skrzynka szybciej padnie - obawiam się właśnie, że w 730D :D

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
730d chipujesz i 740d wącha jej śmierdzące spaliny, 740d jak zachipujesz ostro to skrzynka klęknąc może, ale z drugiej strony dźwiek v8 w 740d jest naprawdę fajny , miałem kiedys okazję polatac taka z wydechami od Eisenmanna bodajże i bylo naprawde pięknie

 

Kolego, tak tylko dla przypomnienia... W 730d jest tylko automat - konstrukcja jest dużo bardziej wysilona niż w automacie 740d... ;) Więc nie wiem która skrzynka szybciej padnie - obawiam się właśnie, że w 730D :D

 

Hej, niestety kolega wyżej miał rację, automaty w 740D pracowały na skraju wytrzymałości momentu, powszechnym swego czasu było, że zachipowane silniki niszczyły te automaty w momencie. W serii silnik M67 ma moment większy od M73 o 70nm, a zachipowane sięgały spokojnie 650nm, gdzie M73 ma niecałe 500nm. Pod tym względem moment silnika 730 jest dużo bardziej przyjazny dla skrzyni.

pozdrawiam Bartek
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

odświeżam temat.

 

Również planuję kupno e38. Po rocznej przerwie w posiadaniu bmw (wcześniej 3 x e32 :)) powoli przymierzam sie.

 

Chciałbym poruszyć tutaj rownież kwestię skrzyni biegów .

 

Która mniej awaryjna steptronic - czyli PRND +-

czy ta druga ....................... - czyli PRND432 (suwak) - (wytłumaczy mi ktoś jaką ta skrzynia ma specyfikacje ?)

 

Co do silnika to jak rozpoznać czy 4,4 po lifcie jest bez Vanosa? Bo rozumiem że 3,5 litra nie wychodziły po lifcie a przed w żądnym nie było vanosa ?

 

 

Pozdrawiam

 

Mati

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Opublikowano
Po lifcie wychodziło 3.5 jak się nie mylę to było m62tuB35
Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Opublikowano

a z tymi skrzyniami się orientujesz ?

 

ktos potwierdzi czy vanosy były m62 3,5 ?

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Opublikowano
witam ja uważam ze 3litrowa v8 bardzo ładnie pracuje sam taką jeżdze co do skrzyni automat jest droższy w uczymaniu ale zato komfortem wyprzedza manuala
Opublikowano

Jako uzytkownik 740d sie wypowiem:

 

1. Do setki 730 sie utrzyma powyzej zegnaj Gienia :)

2. Nie jest prawda ze zachipowana rozwali skrzynie w momencie. Mam chipa 2 lata i nic.

3. Najwiekszy problem to mechanicy. Moja na przyklad stoi juz ponad 2 miesiace w bardzo polecanym warsztacie.

4. Koszt niektorych czesci ze wzgledu na mniejsza popularnosc i brak zamiennikow masakryczny - np turbo oryginal 8k zamiennik 4,5 k

 

Teraz tak - to 8,4 do setki - owszem ale wynikalo z turbodziury glownie a potem jak moment przychodzi DSC walczy o zycie :)

Moja ma kolo 7 -7,5 zaleznie od warunkow.

Dzwiek silnika - no coz - ja nie lubie dieasli ale akurat w tym aucie tego nie slychac. W 2000 roku to bylo najcichsze auto seryjnie produkowane po Lincolnach :) Nie slychac silnika, tylko lekki pomruk przy dodaniu. Poza tym predkosci 100 czy 200 sie nie roznia za bardzo. Auto chcialem juz sprzedaz kilkukrotnie bo stare bo rdzewieje bo rodzina marudzi... ale jakos nie moge :)

PS

Czesci uzywek nie sa tragiczne - caly silnik ostatnio widzialem za 5k. Koszt natomiast innych rzeczy - wtryskow jest osiem, wiec drozej. Turbiny sa dwie wiec drozej. Pojemnosc wieksza wiec spalanie tez. Ale tu nie ma tragedii - od 7l na trasie przy spokojnej 120 do 12,5 po miescie. Jak sie szaleje albo przeplywki niesprane kolo 14.

 

Jak chcesz miec oszczedniejsze 730d - jak fajniejsze - 740d albo 740i.

Opublikowano

a co do tych 2 rodzajów automatów dostępnych w e38 ,która lepsza ? chyba częściej spotyka się tą z możliwością ręcznej zmiany prawda ?

 

czyli to oznacza że lepsza ?

 

czy to po prostu rzecz gustu ?

 

Pozdrawiam

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Opublikowano
Hej, auto jest za tanie jak na rocznik oraz silnik diesla. Generalnie od handlarza w Niemczech kupić auto to ryzyko, za dużo turków niestety, a jechać trzeba. Godne uwagi e38 w Niemczech to od 30k PLN w górę. Aczkolwiek auto miłe i estetyczne.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

A to teraz może coś z PL-http://allegro.pl/bmw-730-diesel-e38-pelna-opcja-seria-7-stan-bdb-i1817995486.html rzuciła mi się w oczy z powodu tapicerki(po prostu padam na kolana) Godna uwagi?

Na co mam zwracać uwagę przy zakupie 7er? Czego szukać, gdzie zaglądać, co sprawdzić, o co pytać? Chce być jak najlepiej przygotowany żeby nie wtopić:)

Jeszcze jedno-jest jakaś granica ceny, od której należy szukać, żeby wyrwać samochód w dobrym stanie?

 

Ps. Z góry przepraszam że tak linkami rzucam, ale chciałbym mieć pogląd na tą sprawę, a poza tym mieszkam koło Leszna (woj. wlkp) więc np. do tej z linku mi daleko w razie czego.

Serdecznie pozdrawiam:)

Opublikowano

Skrzynia steptronic (czyli ta z możliwością manualnej zmiany ) jest nowsza. Tzn. wychodziła od 98 roku jak dobrze pamiętam.

Jak dla mnie stwierdzenie czy jest lepsza czy gorsza to kwestia gustu. Ta ręczna zmiana jest po prostu wolna i przez to bezsensu. A mieć dla samego posiadania to mi sie nie widzi :P

 

Możliwe że różnią się też wytrzymałością, ale to juz nie do mnie.

 

Wiem że opłaca się w zwykłym automacie zmienić kosz biegu wstecznego ze skrzyni od diesla (czyli żeliwny), bo w benzyniaku jest alu i lubią pękać.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Zalezy co rozumiesz pod slowem automat lepszy - gorszy ?

Skrzynia po 98 roku czyli steptronic jest skrzynia nowsza co za tym idzie , lepszy komfort zmieninia biegow , skrzynia szybciej wrzuca biegi wyzsze , jest oczywiscie drozsza w ekspoatacji / naprawie. Pozatym nie ma zadych roznic , poprostu nowsza generacja ktora sie odczywa juz po przejechaniu paru km.

Naprawialem obie skrzynie ta strasza i steptronica z 2000r , koszt pierwszej wyniosl mnie 1200zl za nowsza zaplacilem juz 2300.

Co do zmiany recznej , to moze raz w zyciu to uzywalem zeby zobaczyc jak chodzi. Po co zmieniac biegi recznie jezeli jest sprawny automat.

Opublikowano

Jeseli nie masz zbytnio pojecia na co patrzec i jak patrzec to ja bym ci polecil znalesc sobie ladny egzemplarz w polsce , umowic sie w jakims warsztacie specjalizujacym w BMW , dac im 150 zl i wszystko wiesz. :D

Nie ma cen od ktorych patrzec a od ktorych nie , sam kupowalem duzo aut i wiem ze trafiaja sie okazje. Chodz w e38 jestem zdania ze powinno byc jak najwiecej stanu orginalnego a nie Tesco Tuning.

Motor, elektryka i automat musi byc na tip-top. Jezeli auto nie mialo zadnej przygody mocniejszej to i elektryka nie bedzie zawodzic.

Opublikowano
Nie warto mieć klapek na oczach i w ciemno brać 4.0 lub 4.4 bo możemy trafić na siepa. Generalnie lepsze zdrowe 2.8 niz podjechane 4.4.
Święta prawda...zanim kupiłem 728 byłem zainteresowany 740 z 1995 roku za cenę 85 tyś koron...wyglądała bardzo ładnie ale irytowały mnie te 4 wydechy z tyłu...było to zrobione naprawdę trochę wieśniacko a nie lubię przeróbek tego typu...i wtedy na stronach ukazala się 728 z 1999 roku za cenę 60 tyś koron.Pojechałem obejrzeć bo autko stało tylko 55 km ode mnie.Okazało się,że gość jest jedynym właścicielem tego auta i że ma przejechane tylko 203 tyś km.Piekny w środku a zawieszeniowo wręcz idealny.W ostatnich 4 latach wsadził w samochód 40 tyś koron...ceny tutaj są kosmiczne,na wszystko sa rachunki z serwisów.Jedynym problemem tego samochodu okazała się rdza na dolnych rogach drzwi trochę na klapie bagażnika i na tylnym,lewym błotniku a tutaj lakiernik rżnie strasznie...facet się wystraszył kosztów i sprzedał mi samochód o 50 tyś koron taniej niż stoją na giełdzie a pomalowanie całego samochodu w PL wyniesie mnie max 10 tyś koron.Dlatego zdecydowałem się kupić tę 728i i jestem bardzo zadowolony...fakt,ze silnik najsłabszy z serii ale jeździ się dosłownie jak nówką.Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam serdecznie! jestem fanem tej marki i jestem tutaj nowy na forum mam pytanie? jestem posiadaczem aktualnie BMW E30 w dieslu miałem też E34 też w dieslu,ale oczywiście przyszedł czas na zmiany panowie jestem zainteresowany kupnem jednej damy(E38 oczywiście)z silnikiem 2,8 wiem,że to najsłabsza jednostka z benzyn,ale nie potrzebuję jakiej petardy żeby odchodziła niewiadomo jak na starcie jedynie mnie interesuje jak się spisują te silniki czy użytkownicy takich 7-er są zadowoleni z nich z góry dziękuję i czekam na komentarze!pozdrawiam forumowiczów.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Najmiej awaryjnym silnikiem jest 2,8l i jeśli komuś o to chodzi to polecam jedynie taki, 5,4l V12 - jak coś padnie, wcale nie musi, ale jeśli- to powodzenia, nawet dla tego, kto ma pieniądze, 4,4l V8 też awaryjne, jak komuś mało 2,8l, to polecam 3,5l V8 z 237KM.
Opublikowano
No ja właśnie podobnie :) teraz bym kupił 735 albo 730. Bo 2.8 bez sensu.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Heh koledzy a co za róznica czy 3.5 czy 4.4 skoro ten sam silnik skrzynia itp. tylko inna pojemność?Jak sie kupuje trupa za 10-12 tys to sie potem narzeka :mad2:
Opublikowano
Jasne w sumie rozumując po twojemu to co to za róznica. Maluch i 7 przecież to samochody.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Nic do Ciebie nie mam ale piszesz na forach posty ze dobrze kupiłes za 11 tys chyba, że psuje sie itp.Ja moją kupiłem za 25tys 96 rok i zrobiłem tylko zawieszenie z przodu więc jest róznica co do twojej :8)
Opublikowano
Psuje sie troszke ale nie narzekam bo byłe przygotowany że jak kupie 7er za 12k zł to nie będzie w świetnym stanie. Tylko że prawda jest taka że jeszcze nic poważnego w niej nie robiłem, tylko mase pierdół i w zasadzie tylko eksplotacyjnych. Na razie mam spokój.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.