Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dokładnie , zgadzam się z Tobą w 100 procentach :)
Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jakby nie było 20 tysięcy to jest kupę kasy :) Sądzę , że w tej cenie znalazł byś już siódemkę w dobrym stanie ale w roczniku od 1994-1998 :) Za nowszą w dobrym stanie i z dobrym silnikiem trzeba tak wydać około 30 tysięcy a nawet więcej :( Patrz na allegro często są tam siódemki sprowadzone z Niemiec albo z innych krajów , może trafi się coś godnego co Ci się spodoba w rozsądnej cenie :)

 

ja i tak bym Ci polecał 7 w rocznikach od 1996-1998 ponieważ nie montowano tam jeszcze vanosa ;/

Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Opublikowano

30 tys to za dużo.... a co jest nie tak z tym vanosem ? skoro go wprowadzili to chyba uznali ,że to dobry pomysł, ja na swojego nie narzekam

 

no pozostaje mi szukać jakiejś okazji lub sobie odpuścić e38....

Opublikowano
na przykład w M62TuB44 masz 2 Vanosy i ich naprawa wynosi w granicach 10 tysięcy złotych :)
Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Opublikowano
Ogólnie to musisz patrzeć na stan auta , w E38 nie liczy się rok tylko stan :)
Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Opublikowano
Możesz znaleźć z Vanosem w bardzo dobrym stanie i nic z nim się nie będzie działo :)
Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Opublikowano
Hej koledzy, tak czytam kolejny raz ile te silniki wytrzymują. Jedni piszą, że milion, drudzy, że vanos się rozlatuje przy 400 tyś i się nie opłaca robić. Nie piszę tutaj o konkretnym silniku, ogólnie o V8 i V12 z BMW. Ale tak między Bogiem, a prawdą to czy ktoś z Was na własne oczy widział taki przebieg. Bo coś mi się zdaje, że na przykład uszczelka pod głowicą nie wytrzyma takiego przebiegu nawet przy spokojnej jeździe, a nie słyszałem, żeby ktoś na forum robił uszczelki z głowicami czy to w M60, czy to M70 i pochodnych, bo to są koszta gigantyczne. To, że dół wytrzyma potencjalnie takie przebiegi to ja wiem, ale auto i tak skończy życie wcześniej, chociażby ze względu na szwankującą elektrykę. Osobiście tylko raz w aucie osobowym benzynowym widziałem przebieg prawie 1 milion kilometrów, a był to Ford Crown Victoria z silnikiem V8 4.6 litra na taksówce. Poza tym chłopaki jeszcze jedna rzecz, czy naprawdę widzieliście Niemca, który nabił 500 tyś km paliwożernym silnikiem V8 lub V12 i sprzedał auto do Polski(Niemcy na zachodzie wymieniają auta co dwa lata, a na wschodzie też, tylko, że nie kupują aut luksusowych). Niemiec nabija 200 tyś. maks 250 tyś dieslem, potem czym prędzej do Polski, bo nie chce wchodzić w koszta. Druga sprawa jaka może powodować taki przebieg to używanie auta w Polsce w gazie, ale jak to forum pokazuje, 90% użytkowników chce naprawiać auta za przysłowiową złotówkę, a nie ma fizycznej możliwości w tak starych autach bez kosztów jeździć sobie na gazie i spać spokojnie. Reasumując, przebieg 323 kkm jest ok, zapewne realny, tylko nie licz, że tanim kosztem długo tym autem pojeździsz, chyba, że będzie to wrak bez sił, który będzie się ledwo toczył, a takich BMW widuję całą masę. Sorry chłopaki za taki wywód, ale jakoś się tak samo pocisnęło. W końcu jestem takim samym użytkownikiem BMW jak i wy i z niejednego BMW chleb jadłem.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Ponoc w ASO zalecaja wymiane rozrzadu po 200 tys a vanosa po 300 tys w silnikach m62tu. O silnikach m62 nie maja takich wytycznych. Osobiscie odpuscilbym auto z vanosem. Po lifcie mozna znalezc rewelacyjnie wyposazone sztuki, ale perspektywa "uczciwego" serwisu na czas mysle ze przerasta 95% z nas. V8 i tak potrafi dac sie we znaki, nie szukalbym problemu na sile.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanie czy 740d po lifcie zadbana z skaiazka serwisowa nie kupiona na allegro :D jest dobrym samochodem?? czy odradzacie ten silnik?? mialem kiedys 730d i nie bylo problemu ze sprzedaza ale borykam sie z zakupem z serwisu w niemczech 740d

oczywiscie celem odsprzedania i zastanawiam sie bo nigdy takiego silnika nie mialem czy warto i czy jest sens sprowadzenia tego auta na sprzedaz ,oczywiscie mowie tu o aucie serwisowanym zadbanym a nie wyjezdzonym trupie przez kebaba.

 

Doadam ze kupuje BMw w serwisie caly czas i jak powiedzialem zeby mi dali 2 dni na zastanowienie sie nad 740d po lifcie to jakos dziwnie na mnie patrzyli :roll:

Nie ma dobrych tanich BMW jezeli chcesz kupic dobre tanie BMW kup dwa jedno dobre drugie tanie.
Opublikowano
Moim zdaniem masz rację :) Jeżeli diesel do E38 to moim zdaniem tylko 730d a jeżeli benzyna to 740i najlepiej w automacie :)
Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich:) Jestem całkiem nowy na forum, więc jeśli źle umieściłem temat to prosze o przeniesienie go na właściwe miejsce:)

A teraz do rzeczy-chce kupić "siódemkę" tylko wacham się pomiędzy 730d a 740d. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Który silnik jest bardziej niezawodny?

2. Czy silnik w 740d jest na pompowtryskach?

3. Jakie są koszty napraw obu silników? Jakie są koszty ich utrzymania?

4. Wasze subiektywne i obiektywne opinie na temat obu wersji silnikowych :)

 

Ps. Prosze nie podawać propozycji silników benzynowych bo interesują mnie tylko i wyłącznie te dwie wersje silnikowe, żadne inne:)

Opublikowano

Jeśli bierzemy pod uwagę radość z jazdy, komfort itd - 740d jest zdecydowanie lepszym wyborem.

Ale co do eksploatacji - jednak 730d.

740d nie jest na pompowtryskach, żadne BMW nie jest na pompowtryskach, skad w ogóle ten pomysł... :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

Co do eksploatacji - 3.0d jest zdecydowanie bardziej niezawodny niż 4.0d.

W 4.0d jest układ V8 - co powoduje, że masz w zasadzie dwie uszczelki pod głowicą, do tego masz dwie turbiny.

Ogarniecie tego wymaga naprawde dobrej głowy - a to już przekracza zazwyczaj zdolności percepcyjne 95% mechaników... :D

Do 3.0d nie trzeba już mieć takiej wiedzy - jest to motor już zdecydowanie popularniejszy niż 4.0d.

Ale... Ta moc, radość... :)

Powiem Ci szczerze, że właśnie sam stoje przed dylematem - 530d czy 740d...:) Znajomy mnie kusi - ma właśnie 740d i szuka czegoś ciut mniejszego, a przy okazji liczy na odzyskanie ciut pieniędzy. Chce się zamienić za moje 530d i widziałby dopłatę z mojej strony ok. 5-6 tys zł.

Opublikowano
Dzięki wielkie za odpowiedź:) Teraz to już naprawdę nie wiem co wybrać :lol: Chciałbym niezawodny samochód ale jednocześnie "mocny" silnik :twisted: Może ktoś miał osobiście styczność z tymi dwoma wersjami silnikowymi i podpowie jak sobie radzi i 730d i 740d. Jest między nimi duża różnica? Jak silnik 3-litrowy(184/193 KM) radzi sobie w tej kaście?
Opublikowano
wolał bym e65 730d tam już 218 KM daje radę :P

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano

Niestety na e65 mnie nie stać, a poza tym bardziej podoba mi się wygląd e38, choć to kwestia gustu :lol:

ha ale e65 730d i tak wymięka przy 740d e38 jeśli chodzi o osiągi :twisted:

Opublikowano

1:0 dla Ciebie :twisted: ha ha:) ale jeśli chodzi o moment obrotowy to jednak e38 740d (560Nm dostępny między 1750-2500 obr/min) ma większy niż e65 730d (w zależności od wersji 500/520 Nm dostępne między 2000-2750 obr/min) :lol: I jeszcze jeden aspekt:

e38 740d-Vmax 242 km/h

e65 730d-Vmax 235 km/h / 238 km/h

Opublikowano

mam jeszcze pytanko dotyczące zmian wdrażanych stopniowo wraz z rocznikiem i czy wato kupić auto z przed 1998 bo wtedy właśnie najbardziej istotne zmiany zostały wprowadzone, czy też np bez tego alternatora chłodzenia i instalacji nowej też by wszystko było ok

 

w 1998 auto otrzymało całkowicie nową instalację elektryczną, auta z silnikami V8 i V12 zaczęto seryjnie wyposażać w alternator chłodzony cieczą oraz w system stabilizacji toru jazdy (DSC). Pół roku później, w marcu 1999 zmodyfikowano kolumnę kierowniczą.

 

 

pod spodem opis zmian w e 38

 

 

BMW E38 produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski, amerykański oraz południowoafrykański. Od stycznia 1995 zaczęto seryjnie wyposażać w immobilizer (EWS), w kwietniu tego samego roku zmodyfikowano spryskiwacze szyb (zamiast trzech - dwa), natomiast we wrześniu zmodyfikowano przednie fotele zmieniając przyciski regulacji i regulację lędźwiową oraz wprowadzono nową automatyczną skrzynię biegów Steptronic do modelu 750i(L). W marcu 1996 nową automatyczną skrzynię biegów Steptronic otrzymały pozostałe wersje silnikowe, zaczęto również wyposażać seryjnie w system kontroli trakcji (ASC+T), we wrześniu auta otrzymały blokadę automatycznej skrzyni biegów i kluczyka (Shift lock/Interlock) oraz boczne poduszki w przednich drzwiach. Rok później, we wrześniu 1997 również w tylnych drzwiach. Największe zmiany BMW E38 przeszło we wrześniu 1998, auto przeszło facelifting zewnętrzny (zmienione reflektory), otrzymało całkowicie nową instalację elektryczną, auta z silnikami V8 i V12 zaczęto seryjnie wyposażać w alternator chłodzony cieczą oraz w system stabilizacji toru jazdy (DSC). Pół roku później, w marcu 1999 zmodyfikowano kolumnę kierowniczą. Ostatnia zmiana nastąpiła we wrześniu 2000 - 5,25 calowy monitor pokładowy zastąpiono większym 6,5 calowym monitorem o proporcjach 16:9.

Opublikowano

238km/h czy 242km/h to bez roznicy i tak kazda pojedzie 250. Silnik 3.0d zdecydowanie lepszy niz 4.0d duzo mniej awaryjny,prostszy,sporo ekonomiczniejszy. Duzej roznicy w osiadach tez nie ma 9 s do 100 w 3.0d a 8.4 w 4.0d to uwazam ze jakies nie porozumienie :D majac V8 pod maska.

Zdrowe 3.0d z 2001 roku na dobrym wyposazeniu , nie bitą uwazam za najlepszy wybror.

A co do osiagow to 530d i tak najlepiej z tego wszystkiego wychodzi nawet przy e65.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
730d chipujesz i 740d wącha jej śmierdzące spaliny, 740d jak zachipujesz ostro to skrzynka klęknąc może, ale z drugiej strony dźwiek v8 w 740d jest naprawdę fajny , miałem kiedys okazję polatac taka z wydechami od Eisenmanna bodajże i bylo naprawde pięknie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.