Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

Jakbyś wrzucił fotki tej e38, łatwiej byłoby rozmawiać, a nawet może ktoś skojarzyłby z "widzenia".

Brawo, że ktoś w ogóle nie dostosowywał przebiegu do naszych realiów i wykazał ponad 300 kkm, co czyni rzadkością w świecie alledrogo.

... w gazie nawet nie chce bo naczytalem sie juz ze sa problemy , wogole ze bmw nie lubi gazu

Bzdury. A czytałeś o zagazowanych silnikach V12? Dobra instalka (np. Prins z wtryskami keihin) + naprawdę dobry fachowiec i nie ma prawa coś źle chodzić.

Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dyfer na automacie nic mu nie powinno być gdyby to była manualna skrzynia można się martwić ale nie tu jak odkręcisz wlew oleju widać łańcuchy rozrządy w bmw są wieczne jeśli go nie słychać to się go nie rusza ale powinny wytrzymać spokojnie pół miliona km ja mówię że 300ty dla bmw to połowa życia jeśli się o nią dba ma nic nie stukać , szarpać ma być jak kanapa która czasem fruwa jak pedał do dechy dobrze by było podpiąć pod kąpa jakieś błędy czy coś zobacz czy na komputerze nie świecą jakieś błędy dziwne nie mówimy o żarówce przepalonej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi na oko sprawdzenie silnika to jak jest ciepława gaz do dechy parę razy i ma nie dymić jak dymi na niebiesko to jest przy tyrana mówimy na ciepłym silniku u mnie ani dymka a mam prawie 300ta żebyś nie jechał a za tobą niebiesko trochę to kicha nieraz widzę a8 i dym sadzi z komina licho to wygląda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok . Dzieki kolego .

To w sumie tak jak sobie wyobrazalem . Znalazlem jedna z 1998r z przebiegiem 200000tkm i jest piekna . Widac bogaci ludzie bo same statki posiadaja .

Bezowa skora bez zniszczen , navi , webasto , full , karoseria doslownie jeszcze blyszczy jak nowa , pierwsza reka i nie od handlarza tylko od wlasciciela i cena 2500€

Do ostatniej chyili serwisowana w bmw wiec powaznie sie zastanawiam i jakbym nia doturlal do 350000tkm bez awarii to supcio tylko czy 2.8i az tyle wytrzymuja bez remontu ? Okaze sie w praniu . W kazdym razie dzieki za info kolego i bezawaryjnosci zycze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli taka cena a somochod w ładnym stanie to warto jedynie trzeba doliczyc koszty rejestracji czyli akcyza 14,6 procent od wartosci rynkowej w Polsce bo niestety powyzej 2 lit pojemnosci taka jest do 2 litrow 3 procent . tak ze recykling, tłumaczenia, przeglad, opłata skarbowa,wydział komunikacji to troszke wyjdzie pewnie około 13-14 tys ale tak jak mowie u nas tez nie sa niskie ceny a jak autko jest ładne to napewno warto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak przyjacielu , lecz ja mieszkam w Belgii i to tutaj bede nim sie poruszal ale sie nie przejmuj i tak ostro zaplace za ubezpieczenie oc +-1200€ rok i podatek drogowy co rok +-1000€ bo tutaj niestety placi sie od pojemnosci silnika i pojemnosc chyba fiskalna a auto wlasnie okolo 20h00 zostalo sprzedane .

Mam na oku jeszcze kilka sztuk w podobnej cenie i podobnym przebiegiem ale tamta byla najladniejsza i pewnie dlatego po 2-dniach zostala sprzedana ... Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi i jesli masz cos do dopowiedzenia np na temat skrzyni czy cokolwiek to poprosze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem i tez bym chcial manuala , niestety jednak wiekszosc 2.8i jest w automacie .

Kiedys sie mowilo ze jak w automacie to silnik bedzie w dobrym stanie bo nie skatowany , hehe .

Jak sytuacja wyglada ze skrzynia automatyczna w BMW czy tez jest tak awaryjna jak grupy vag ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum, takich tematow byla juz masa, w tym kilka ostatnio. W E38 nie ma czegos takiego jak najlepszy silnik - dla jednych bedzie to M73, czyli V12, dla innych M52B28, czyli R6. Rozsadnym kompromisem jest M62B44, czyli V8, ale koszty paliwa przy prawidlowym utrzymaniu E38 to tylko czesc wydatkow.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy od kwoty itd ale to kazdy wie :) sam sie prawie rok temu zastanawialem jakie auto kupic jaki silnik itd

 

kupilem e38 4.0 z automatem + LPG i powiem ci tak

 

4.0 super silnik nie ma sie co psuc ale auto trzeba serwisowac u kogosc kto ma pojecie ;)

M60B40 jedyny minus to odkreca sie pompa ale to dokrecisz i co 3 wymiane oleju sprawdzic i jest ok

stosunek mocy do wagi auta jest ok 4.4 taka sama moc ale czasem z vanosami jest problem i wtedy koszty :)

 

Co do skrzyni zmieniasz olej w automacie i masz spokoj nie boisz sie o sprzeglo itd a w automacie nic sie nie psuje :)

 

 

Jesli chodzi o spalnie jesli na Pb to 2.8 jakies 14 lekko wezmie na miejscu Pb, a 4.0 lub 4.4 ok 15 zalezy od nogi itd w trasie 2,8 niech zejdzie nawet do 10, a 4.0 ok 12.

 

Zakladasz dobra lpg i jezdzisz tak jak by dieslem 1.9:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega 4.0 bez wanosa to chyba dobry wybór mam taki jestem zadowolony moc ok spalanie ok ten jest taki w sam raz do tego modelu pozdrawiam co inny właściciel inna opinia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no poczytałem jeszcze trochę o tym aucie , o automacie itp.

Najpierw chciałem z manualem ale czytając opinie ludzi manual vs automat to w sumie doszedłem do wniosku ,że mogę spróbować automat, bo ci którzy polecali manual to jeździli po prostu tylko manualem... a Ci co automat jeździli i tym i tym i jednak polecają automat.

 

Co do silnika to brat polecił mi właśnie silnik 4,4 litra do tego auta oraz automat, (mimo tego że swoja sprzedał bo niestety nie dał sobie rady z naprawą automatu ) spalanie w stosunku do powiększania się pojemności silnika nie wzrasta dużo więc 4,4 by mi odpowiadał bardziej niż 2,8 bo spali trochę więcej a moc odczuwalna będzie

 

Jak patrzyć czy silnik jest z vanosem? kazdy silnik był dostępny z vanosem czy tylko nie które ? i jak by był wtedy oznaczony , tak samo jak w e34 M50B25 a z vanosem M50TUB25?

 

No i też skłaniam się do większego silnika z powodu wyposażenia samochodu.... bo lepsze wyposażenie z reguły mają te samochody z większą pojemnością silnika.

 

Co do kasy to myślę ze za jakieś 20 tyś już coś fajnego wychaczę, i najprawdopodobniej pojadę po auto do Niemiec, będzie pewniejsze niż od polaków... tylko ,że sprowadzenie jakieś 2 tys kolejne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki M62 z vanosem buły montowane w modelach po liftingowych, czyli po 1998 roku. Co do samego vanosa to nie jest taki zły jak go piszą, silnik jest trochę bardziej elastyczny i ciut lepiej zbiera się od dołu, ale jest drogi w naprawie przy ewentualnej usterce. O skrzynie w 4.4 też nie musisz się martwić. Ja na twoim miejscu nie kupowałbym siepa w Polsce, tylko osobiście wybrał się do Niemiec, co prawda będziesz musiał zapłacić 18,5 % bandyckiej akcyzy, ale tez tragedii nie ma. Ja w grudniu 2009 opłacałem 750 z 1998, zaniosłem dokumenty i umowę do firmy która zajmuje się przygotowaniem dokumentów i pani wg jakiś tak książek wyliczyła ze wystarczy na umowie ok 2800 euro, i tylko od tej kwoty zapłaciłem akcyzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o silnik to ja bym rozwazyl 2.8, 4.4 bez vanosa i 3.0d. Zaleznie od zapotrzebowania na moc, planowanego przebiegu i kosztow ktore jestes w stanie poniesc na naprawy- spalanie to raczej drugorzędny temat.

 

Co do skrzyni to tak jak koledzy pisza, smigalem calez cycie manualem to i taki polecam. Bierz pod uwage mozliwosc usterki, gdzie naprawa ponizej 3000 kosztowac nie bedzie. Wymiana oleju (najlepiej dynamiczna) jest stosunkowo droga. Kupujac auto w DE masz wieksza szanse trafic, na skrzynie, o ktora ktos dbal wg zalecen BMW czyli oleju nie wymienial :duh: Podobno niemieckie ASO tego zwyczajnie nie zalecaja. Do tego spalanie, ktore w automacie jest wyzsze, osiagi delikatnie gorsze, ale to mozesz sobie zrekompesnowac wybierajac mocniejszy silnik.

 

Automat to duzo wiekszy komfort i wygoda, IMO manual nie pasuje do takiej limuzyny jak 7, mimo to moze on strasznie uprzykrzyc zycie, jak smigasz glownie na trasach to 4.4 z 6 biegowa reczna skrzynia wydaje sie niezlym rozwiazaniem.

 

Jak chcesz tanio to 2.8 z reczna skrzynia, jak na bogato to 4.4 z automatem. 3.0d dobre rozwiazanie, ale w naszych realiach to ma ogromny przebieg i krecony licznik. Jesli dostalbys pewna sztuke, to warto. W innym przypadku dobra instalka lpg do 4.4 kosztuje 5 tys, do 2.8 ok 4 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli vanos był montowany po 1998r to zapewne kupię auto z vanosem właśnie, poczytałem na Wikipedii o zmianach wprowadzanych stopniowo podczas całego trwania produkcji e38 i co jakiś czas było coś pożytecznego wrzucane oraz ulepszane a zależy mi żeby kupić jak najbogatszą wersję i czuć max komfort. (tak samo robiłem kupując e34 i kupiłem ten rocznik ,który chciałem czyli ostatnia najbardziej ekonomiczna wersja silnika m50 z vanosem na , który nie narzekam oraz 1994rok w full opcji|)

 

Chcę kupić w Niemczech bo mimo ,że drożej to jest większa szansa trafić na zadbany egzemplarz , bo gdyby tak nie było ludzie nie sprowadzali by aut z za granicy , a tam serwisują samochody dobrze a nie u jakiegoś Pana Heńka w garażu

 

Kolego Konrad_740 ile ile na przeliczenie na zł kosztowało Cię ściągnięcie tej 7 emki do Polski ?

 

Zastanawiałem się nad 2.8 lub 4.4 właśnie teraz mam 2.5 silnik w e34 i chciał bym już coś mocniejszego zwłaszcza ,że 7 emka jest większa i cięższa , manual dziwnie optycznie nawet wygląda w tym aucie...no i zresztą jak jest automat to chyba też znak ,że silnik nie był raczej katowany jak to robią z manualami co niektórzy.

 

Autem raczej planuje poruszać się po trasach właśnie bo w mieście po pierwsze nie fajnie się jeździ a po drugie to wielkie spalanie...

 

No i auto chcę kupić już z założoną sekwencją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie ile tej akcyzy było, niech będzie na górkę ok 2500 zł, tłumaczenie papierów 50zł, skarbówka 160zł(albo 150) pierwszy przegląd 120 zł, opłata recyklingowa 500 zł, tablice, karta pojazdu itd 250 zł. 2.8 nie jest takie złe, kumpel sobie to kupił i po jeździe próbnej stwierdzam że tragedii nie ma :D ale gaci nie zrywa :mrgreen: przynajmniej spalanie jest dla niego do przyjęcia i nie musi zakładać badziewnego gazu. Moje 4.4 było bez vanosa i średnie spalanie to 16-17 l więc aż tak źle nie jest, a na vanosie palą podobno średnio do 2 l mniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Ci polecam silnik 4.4 V8 M62B44 bez vanosów czyli ten produkowany w latach 1996-1998 :) Skrzynia to kwestia gustu lecz polecam automat :) Wersja ta jest mniej awaryjna :D Wybór należy tylko do Ciebie ale ja bez wahania brałbym albo 740iA z lat 96-98 albo 730d :D
Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm 2500zl plus te inne koszty , które napisałeś czy to 2500zł to już jest kasa w , której powinienem się zmieścić ?

 

No co do awaryjności to może masz racje bo skoro nie ma vanosa to jest jedna rzecz mniej , która może się popsuć :) , chociaż ja w moim m50 mam vanosa ale wszystko z nim jest ok i w sumie przez cały czas posiadania samochodu nic się nie zepsuło a mam go już prawie 9 miesięcy, więc jak trafił bym na e38 tak samo mało awaryjne to bym się cieszył, w sumie nawet licze na to bo to wyższa klasa auta, więc raczej solidnie zrobiona, nie jest super stare, no i z Niemiec wiec to też jest plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cena sporawa trochę...a jedyne czego w niej brakuje to tego większego ekranu co wszedł w 2000 roku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.