Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Zdecydowałem się na zakup e38 z silnikiem 2,8 w automacie ofcos :) . z tego co tu czytałem ten silnik spokojnie radzi sobie z ta gablotą a przy tym jest dość ekonomiczny i tańszy w utrzymaniu niż V8. Poza tym czasy kiedy do funkcjonowania mój organizm potrzebował adrenaliny dawno już minęły :) .teraz bardziej liczy się dla mnie wygoda i komfort.

Teraz do tematu,mimo dość obszernej lektury tego forum i różnych artykułów w sieci mam kilka kwestii które nie do końca mi naświetlają temat.

Kwestia wersji 728i oraz 728iL- znalazłem opisy tak różne że nie jestem już pewien czy oznaczenia te dotyczą wersji nadwozia czy silnika, proszę więc o konkretne wyjaśnienie mi tej sprawy.

Sprawa druga to wersje silnika,czym różni się M52 i M52TU.

Temat VANOS- są dwie wersje,jedna z aluminiową obudową druga z plastikową,w czym różnica ? oprócz obudowy oczywiscie.

No i sprawa najbardziej obszerna czyli na co zwrócić uwagę przy zakupie,odnośnie np. pracy skrzyni biegów ,pracy silnika i wszystkich typowych usterek tego modelu,na co zwrócić szczególną uwagę aby uniknąć dużych kosztów naprawy.

Kwestia błędów,czasami coś tam się wyświetla a dla zielonego w temacie BMW nic to nie mówi, może się trafić nie uczciwy sprzedający i pocisnąć kit że to byle jaki błąd i wystarczy go wykasować, a po wizycie w warsztacie nagle osiwieję :roll: .

Proszę wiąc o jakaś listę takich poważnych błędów które oznaczają jakieś awarie gdzie kasowanie nie załatwi sprawy a będzie konieczna wymiana jakieś części lub wizyta w warsztacie w celu naprawy.

Mile widziane tez opinie posiadaczy 7mek z tym silnikiem,jak się sprawują itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

728iL oznacza po prostu 'Lang', czyli dluzsza o 10 cm wersje. Nie ma to nic wspolnego z wersja silnikowa, chociaz, o ile wiem, nie bylo ezgemplarzy iL z manualna skrzynia biegow.

M52TU weszly w 1998 roku i oznaczaly podwojnego Vanosa.

Poszukaj na forum, jest dosc sporo tematow o kupowaniu E38. Najwazniejsze - bezwypadkowosc, oryginalnosc, potwierdzony przebieg i brak druciarstwa przy serwisowaniu (co oczywiscie nie musi oznaczac serwisowania w ASO).

E38 to bardzo dobre i trwale samochody, ale nie toleruja 'oszczednosci'. I nie mowie tu o prawidlowo zalozonej i zestrojonej instalacji sekwencyjnej LPG, tylko o serwisowaniu 'aby do wiosny'.

Najlepiej po taki samochod pojechac samemu do Niemiec i zdawac sobie sprawe z tego, ze cena bedzie wyzsza, niz srednia cena egzemplarzy z tego rocznika juz sprowadzonych do Polski.

Co do bledow na komputerze - samochod tak czy inaczej przed zakupem nalezy podlaczyc do komputera diagnostycznego i odczytac wszystkie bledy.

Automatyczna skrzynie biegow sprawdza sie standardowo - pod katem wyciekow, prawidlowej zmiany wszystkich biegow, brakow podejrzanych odglosow, przelaczania skrzyni we wszystkich polozeniach itd.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź :) nie jestem pewien jeszcze wersji VANOSa , te z plastikową obudową to ponoć nowsze udoskonalone wynalazki, z tego co udało mi się znaleźć to chodziło o to że w tych z alu coś stukało i poprawili to w tych z obudową z plastiko a jak jest faktycznie :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos nie powinien wydawac z siebie zadnych podejrzanych dzwiekow w pelnym zakresie obrotow, niezaleznie od wersji.

Tzn. zadnego grzechotania, metalicznych stukow, w przeciwnym razie kwalifikuje sie do wymiany.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałem dzisiaj 728 świeżo sprowadzone przez znajomego handlarza z Belgii, auto dość zadbane, wszystko działa,nic nie szarpie w skrzyni itd. ale zauważyłem że przy zmianie biegów dźwignia biegów delikatnie się porusza w przód i w tył, czy to normalne :?: :?: :?:

zastanawiam się też gdzie się udać na podłączenie pod komputer przed zakupem, chodzi o to czy musi to być jakiś specjalistyczny warsztat czy można to załatwić na stacji diagnostycznej,może to drętwe :? pytanie ale nigdy nie miałem takiego dylematu przed zakupem auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest fajna sztuka, kolegi z 7er. Na forum napisał "interesuje mnie coś w okolicy 23tysi, bądź zamiana na e32 lub e31" . Fotki możesz obejrzeć tutaj: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=917111#p917111

 

Tańsza opcja może być w welurze, też z forum: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=1083341#p1083341

Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok,a co z ta dźwignią biegów,ma się ruszać czy nie powinna, to nie jest jakiś wielki ruch ale daje się zauważyć a najbardziej wyczuć kiedy trzyma się na niej rękę,przy każdym biegu tak jest.to jest normalne czy świadczy o tym że coś tam już szwankuje :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem dwa egzemplarze E38, w jednym skok byl praktycznie niewyczuwalny, w drugim byl nieco wiekszy - w obu skrzynie pracowaly normalnie. Tak naprawde, stuprocentowo mozna zdiagnozowac automat rozbierajac go na czesci.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie wszyscy .

Jestem tutaj nowy i jesli jest juz taki temat to prosze o wyrozumialosc gdyz nie posiadam duzo czasu i szukanie wraz z lekturka wypada tylko w nocy a rano o 6tej trzeba wstawac i sami wiecie .

Otoz zamarzylo mi sie jakos wejsc w posiadanie e38 gdyz to auto od zawsze mnie urzekalo i pomyslalem sobie ze dlaczego by nie sprubowac wiec chcialem sie dowiedziec kilku rzeczy odnosnie tych 2.5tds i 2.8i dwoch silnikow .Chcialbym mocniejsze ale w kraju w ktorym mieszkam podatki mnie skasuja ...

Wiec jesli mozecie to napiszcie jak te dwa silniki radza sobie z takim wielkim statkiem , jakie sa srednie przebiegi aut z tymi silnikami , co sie najczesciej psuje i jakie koszta z tym zwiazane .

Jakie sa przebiegi do naprawy glownej i ile mozna podniesc bezpiecznie mocy tym silnikom ?

Spalanie tez jest wazne ale nie nastawiam sie tez na 6l hehe .

Jaki program diagnostyczny i czy jest trudny w obsludze ?

Za wszystkie info serdecznie dziekuje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem wczesniej e 38 2,5 tds samochod bardzo fajny ale nie polecam tego silnika, strasznie czuły na jakiekolwiek przegrzanie, czesto pekaja głowice,pompa nie trzyma paliwa , co do przyspieszenia i mocy jezdzi to dosyc dobrze jak na taki motor ,spalanie 10- 11 0n ,, teraz jezdze e 38 2,8 juz ponad rok jestem bardzo zadowolony, 7 e 38 to bardzo fajne auto ale osobiscie odradzam 2,5 tds, najlepiej 2,8 lub jakis wiekszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zakładam nowy temat w , którym prosił bym o doradzenie jaka e38 wybrać , i nie chodzi mi tu o rady typu: nie bita, z niemiec , bez wypadkowa itp.

 

Najbardziej przydatne były by porady w stylu jaki silnik wybrać ( tak jak np w e34 dobrym silnikiem jest 2,5l 24v 192km silnik 3 generacji tego silnika ( najmniejsze spalanie ze wszystkich trzech wersji rocznikowych 2,5litrowych silników) bo osiągi są dobre jest elastyczny, spala mniej niż 2 litrowa wersja a daje dużo więcej frajdy z jazdy)

 

Czy skrzynie manualna czy automat, która stwarza większe ryzyko awarii itp

 

Co często się psuje, najczęstsze awarie itp

 

 

czekam na odpowiedzi

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoje sprowadziłem z holandi miało juz instalacje gazowa ale autko w kapitalnym stanie,spalanie miasto teren zabudowany 14 litr benzyny 16 -17 gazu w zimie troszke wiecej max to 19 lpg miasto teren zabudowany,trasa 13 lpg, przebieg udokumentowany 204 tys km serwisowana ,jesli zamierzasz kupic 7 e 38 to szczegolna uwage nalezy zwrocic na stan czyli jak jest wyeksploatowana, czy była serwisowana, nawet nie jest tak wazne jaki roczni bo czasami nawet pare lat młodsze a sa w marnym stanie , a ile przejedzie taka bmw mysle ze 500000 -600000 tys jak olej był wymieniany na czas i zalezy jak ktos dbał o samochod, ja jezdze ponad rok i wymieniłem tylko klocki, filtry olej i tarcze hamulcowe z przodu czyli to co nalezy wymieniac,zero usterek i jakichkolwiek wydatkow,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wasz wszystkich.

 

Prosze o pomoc przy kumpnie 740. Znalazlem jedna fajna na allegro z 1994 roku, silnik 4.0 automat z przebiegiem 323 tys km. Powiedzcie mi co sadzicie o tym zakupie i czy to dobry pomysl, czy ten silnik nie jest juz "ostro dojechany" .Na co najbagdziej zwrocic uwage przy kupnie i czy ktos moze ma podoba 740 z takim przebiegiem, bardzo prosilbym o wasza pomoc. Dziekuje i pozdrawiam wszystkich milosnikow serii 7 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli była dobrze eksploatowana to przy takim przebiegu silnik powinien trzymać parametry fabryczne,więc tym się nie przejmuj,pozatym jest bardzo dużo "rodzynków" z przebiegami 150 czy 200 tyś km z gumowymi kierownicami czyt.oskalpowanymi ze skóry,czy fotelami z papą zamiast skóry,więc przebieg w tak starym aucie jest ostatnią rzeczą na którą zwróciłbym uwagę.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega pisze jeśli ktoś dbał o ten pojazd to ten przebieg jest spoko moja ma 290tys i lata jak nowa ja jak kupowałem to patrzyłem żeby nie była na gazie a jeśli była to ile lat na gazie i od kiedy w naszym kraju i ilu właścicieli ma to jakieś znaczenie najlepiej bez gazu i krótko w Polsce chyba że ktoś dbał o nią u nas a cenowo ile taka i jaka skrzynia jeśli automat to trza ja dobrze sprawdzić żeby nie szarpała itd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega pisze jeśli ktoś dbał o ten pojazd to ten przebieg jest spoko moja ma 290tys i lata jak nowa
No fakt jesli ktos dbal o samochod to jest co innego , bo tak naprawde przebieg można "skrecic" i nie wiadomo czy ona nie ma byc moze 500tys zamiast 300, ale co najwazniejsze byloby sprawdzic, bo jest to automatyczna skrzynia, tylko wiem ze to jest pierwszy wypust bo 1994, jak sprawdzic najlepiej skrzynie? Czy tylko oznaka szarpniecia juz powinna niepokoic, czy cos jeszcze? A jesli chodzi o wjazd na kanał to na co sprawdzic uwage? Na czym mam sie skupic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o kanał to diagnostyka dasz 20 zł sprawdzić zawieszenie żeby było ok powiem tak najlepiej mieć kogoś kto ma taką i ma trochę pojęcia wszystko trza sprawdzić nie nowe serwis drogi kwestia jaką miała przeszłość ja jak kupowałem to nie była picowana że silnik lśnił zobacz wnętrze żeby było zadbane jak z fotelami no wszystko i nie ma się co napalać a ona na gazie i ile za nią chce skrzynia ma płynnie zmieniać biegi nie szarpać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o kanał to diagnostyka dasz 20 zł sprawdzić zawieszenie żeby było ok powiem tak najlepiej mieć kogoś kto ma taką i ma trochę pojęcia wszystko trza sprawdzić nie nowe serwis drogi kwestia jaką miała przeszłość ja jak kupowałem to nie była picowana że silnik lśnił zobacz wnętrze żeby było zadbane jak z fotelami no wszystko i nie ma się co napalać a ona na gazie i ile za nią chce skrzynia ma płynnie zmieniać biegi nie szarpać

 

Co do zawieszenia to rozumiem, ale bardziej chodzi mi o dyfer jak to sprawdzic, i czy wogole mozna cos takiego sprawdzic na wlasne "nieprofesfonalne " oko, moze 7 nie lata sie bokiem no ale jak cos to chyba dyfer szybko siada po tym. Nie to nie jest w gazie nawet nie chce bo naczytalem sie juz ze sa problemy , wogole ze bmw nie lubi gazu , wiec sobie odpuszcze. Koles chcial za nia 10 tys i wlasnie , ty pytanie czy nie za tanio cos, lecz w sumie 94 rocznik to po tyle chodza, no ale jeszcze sie nie napalilem. A powiedz mi jak z rozrzadem czy przydalby sie do wymiany przy takim przebiegu? mozna jakos sprawdzic to ? bo gdzie wyczytalem " zeby sprawdzic stan rozrzadu odkrec wlew oleju i bedzie widac" lecz jakos w to nie chce mi sie wierzyc :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.