Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

na allegro tez mozna znajsc ale to rzeczywiscie nie jest łatwe, mysle ze e 38 2,8 w manualu w bardzo dobrym stanie trzeba dac 14, 15 tys mam na mysli rocznik 95,96 czyli poczatki produkcji, moim zdaniem najlepiej sprowadzonego znajsc w bardzo dobrym stanie i zeby byl gotowy do rejestracji bo jesli akcyza nie opłacona to sa koszty bo powyzej 2,0 pojemnosci nie jest 3 procent tylko 14,6 akcyzy tak ze robia sie dsyc duze koszty zwiazane z rejestracja, ja sprowadziłem swojego z Holandi i przez rok uzytkowania wymienilem tylko klocki , olej filtry, i panel klimatronic bo mnie wkurzał chodzil tylko nie wyswietlal wszystkich pikseli ale to bolaczka wszystkich bmw ze zanikaja piksele kompa klimy itp, , tak ze jestem bardzo zadowolony, samochodzik naprawde w super stanie i technicznie i wizualnie srodki skora jak w nowym aucie, tak ze jesli juz przymierzasz sie do kupna to warto kupic w dobrym stanie bo kupisz w marnym stanie to zaczna sie problemy i non stop wydatki jednego nie zdazysz naprawic a drugie sie zrypie, tak jak pisałem w wczesniejszych postach nie tak wazny jest rocznik jak stan auta jak wyeksploatowane i serwisowane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Od 14tyś w górę. Mówię tu o wartych uwagi w przyzwoitym stanie technicznym. W kwietniu 2009 roku kupiłem E38 M60 z 94 roku za.......17 tyś. Też myślałem że właściciel przesadził z ceną i tak w zasadzie pojechałem ją zobaczyć z ciekawości do Poznania. Ale jak ją zobaczyłem to odrazu ją zaliczkowałem. Auto przywiezione z Niemiec gdzie miało jednego właściciela, serwisowane do samego końca krótko po wymianie amortyzatorów, tarcz klocków i zawieszenia rachunek z serwisu BMW ponad 1400 euro więc nawet właściciel nie chciał rozmawiać poniżej 17 tyś. Po roku użytkowania sprzedałem ja za 17 tyś zł (listopad 2010) nawet nie zdążyłem jej wystawić na allegro bo odkupił ją odemnie właściciel serwisu z Piły w którym dalej ją serwisowałem. Niedawno z nim rozmawiałem mówi że chodzi jak lala tylko zawieszenie już puka ale nie ma co się dziwić każdy wie jakie mamy drogi.

Reasumując nie patrz na rocznik tylko na stan. Generalnie bardzo dużo pieniędzy potrzeba żeby doprowadzić E38 do perfekcji dlatego unikaj okazji do ,,podszykowania".

 

przez rok uzytkowania wymienilem tylko klocki , olej filtry, i panel klimatronic bo mnie wkurzał chodzil tylko nie wyswietlal wszystkich pikseli

Kolego a jak z zawieszeniem bo moje po roku na polskich drogach już zaczynało stukać. Chyba że niewiele kilometrów zrobiłeś bo generalnie w E38 na naszych drogach zawias się poddaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawiesze ok zadnych stukow, zrobilem 16 tys po naszych drogach , ale jest tez duza roznica jak jezdzi sie zima na 16 a lato 18 to jeszcze jest spoko choc i tak na 18 na naszych drogach trzeba jezdzic ostroznie ale tez zawieszenie dostaje w du.., a niektorzy jezdza nawet 20 cali lato wtedy to napewno zawieszenie leci tym bardziej ze mamy drogi jakie mamy wiec niema co sie dziwic ze po paru tysiacach kilometrow zaczyna cos pukac jak mało kto w e 38 ma 16 na lato:)):): tylko 18 19 20, opona 255/40 :):)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e 38 ma 16 na lato:)):): tylko 18 19 20, opona 255/40 :)

Dokładnie tak jak mówisz. Moją E38 też kupiłem na 16" ale zaraz wrzuciłem 18" 245/45.......................jeździ się beznadziejnie po naszych drogach ale za to jak wygląda :D :norty: , moją obecną E32 kupiłem na 18" 275/35 tył 235/45 przód no i się niestety poddałem zamieniłem je na 17" 225/45 przód 245/40 tył. Na 18 tkach to jak wozem drabiniastym się jeździło......................wspomnę tylko że mam jeszcze glebe przód 4,5cm tył 3,5 cm :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zamiast 2.8 lepiej kupić 3.0 V8 ? Zaraz będzie pytanie jak V8 to już lepiej 3.5 a jak 3.5 to najlepiej 4.4 xd. 4.4 to wiem ja jako laik że będą kosmiczne naprawy a przede wszystkim dowalone i rzadko spotykane w manualu.

Jaki byście wybrali 2.8 R6 czy 3.0 V8 (w manualu oba silniki) Spalanie zapewne takie samo tylko jak koszty napraw. I czy to prawda że do V8 już jest inne zawieszenie i inne hamulce itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki byście wybrali 2.8 R6 czy 3.0 V8

Kolego wiadomo że V8 jest droższe w utrzymaniu założenie gazu tez droższe ale jak kupisz utrzymany samochód to nie powinieneś mieć problemów. Wiadomo same cewki w V8 to koszt 1500zł ale wytrzymują one bardzo długo ja w swojej M60 4.0 V8 wymieniłem je dopiero przy przebiegu 320 tyś km. Generalnie silnik jest bardzo udany ja miałem M60 3.0 w E38 teraz mam E32 M60 4.0 - jeden jak i drugi sprawował sie wyśmienicie. Moim zdaniem ( zaraz zostane publicznie zlinczowany :D ) 2.8 R6 jest za słaby do E38 optymalnym wyborem jest 4.0 V8 bardzo dynamiczny a pali średnio 2litry więcej od 3.0 V8. 4.4 też bardzo udany, V12 to legenda motoryzacji ale koszty utrzymania bardzo wysokie. Najważniejsze kupić zadbana e38 a z tym już coraz ciężej. Nie patrz na rocznik tylko na stan techniczny i wizualny. Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z kolega wyzej 4.4 jest idealnym i zarazem optymalnym wyborem polecam roczniki 1996-1998 juz m62 ale jeszcze bez vanosa , na gazie przy w miare oszczednej jezdzie (70%trasa 30 miasto) spokojnie mozna zejsc do 15,5 -16 litrow a osiagi super . Jednak koszty czesci beda wyzsze niz przy 2,8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie kolego Wertus ,moze został bym tez przy 16 ale kupilem na 18 m-technik prod 8,5 cala 235/50 tył 9,5 cala 255/45 ale zal sie tego pozbyc:)::) bo efekt ładny na lato , całkiem inaczej sie autko przezentuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Ostrołęce i co wekęd,latem ,jeżdze na mazury, zazwyczaj w sobotę i mam niesamowitą frajdę scigając sie z determinowanymi WARSZAWIAKAMI.

Po rejestracji to Ty też Warszawiak :D Z Ochoty... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Planuję zakup BMW e38 740i z silnikiem 4.4. Będę szukał egzemplarza produkowanego po 1996r ponieważ zależy mi na skrzyni Steptronic. Przestudiowałem już trochę forum i dowiedziałem się, że aby zmniejszyć maksymalnie koszty eksploatacji auta muszę szukać drogiego egzemplarza. Jednak nikt nie określił dokładnie w jakich granicach cenowych należy szukać. Rozbieżność cenowa jest bardzo duża. Rozumiem, że nie warto rozglądać się za wartościami spadającymi poniżej 10 tysięcy złotych. Dodam jednak, że nie będę mógł raczej przeznaczyć więcej niż 20 tysięcy wliczając w to ewentualne początkowe koszty czyli zostaje 15-18 tysięcy, więc zastanawiam się czy w ogóle warto się rozglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej cenie jak mówisz to szukaj tylko samochodu z za granicy :) Bo w tych pieniądzach szału nie będzie w autach z polski :) A u nas i w dużej cenie można kupić chłam :( Najlepiej kupić E38 sprowadzone z Niemiec , Szwajcarii itp.
Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie zgodzę się , że 6r w dieslu 730 źle brzmi, wręcz przeciwnie bardzo przyjemnie grzechocze, wiadomo to nie 4.4 V8. Ale dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu w niektórych zakresach odczucia są podobne nawet do 740-tki, słabość wyjdzie jedynie przy sprincie. Poza tym niczym innym nie spalicie 8l w cyklu mieszanym i nieco ponad 6 na trasie i to w automacie. Fakt koszty napraw mogą być duże, a dostępność dobrych egzemplarzy znikoma. Ja szukałem dla ojca ze 3 m-ce, kupiliśmy najlepszą, a i tak było parę rzeczy do roboty. 730d na 100% będzie bardziej wypracowana niż 740i z tego samego rocznika.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kazdy Disel po to sie go kupuje zeby jezdzic , jezdzic i jeszcze raz "taniej" jezdzic , wiec jak widze ogloszenie a wsumie Ogloszenia 10-12 letnich disli z przebiegami 170-190 tys to .... :lol:

A co do brzmienia to juz pisalem nie powinno sie porownywac 3.0d z 4.0 - 4.4 V8 ...wiadomo ze V8 brzmi ladniej ale jak na disle wszelakich marek to wlasnie 3.0d Bmw brzmi najladniej i ma nutke sportowca. Panowie nie mozecie sie z tym nie zgodzic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu wszystkich stron w tym temacie wyciągnąć można taki wniosek.

Najlepszą jednostką do napędzania e38 jest 4.4l V8 :)

 

Związku z tym chciałbym stworzyć post który ułatwi potęcjalnym szukającym w znalezieniu informacji a głównie zalet/wad dotyczących jednostki M62TUB44.

 

Prosiłbym aby osoby znające temat opisywali zalety oraz wady wyżej wymienonej jednostki za każdym razem cytując mój post.

(dla chętnych oraz cierpliwych którzy znają temat dogłębniej i chętnie podzieliliby się swoją wiedzą prosiłbym porównać 4.4 do jednostki 4.0 M62B44)

 

 

Z góry wszystkim dziękuję :)

 

Kolega Darth_Kaker poprawił mój błąd i tym samym podsunął mi świetny pomysł.

 

Prosiłbym o wymienienie korzyści oraz wad poniższych jednostek. (proszę aby za każdym razem cytować moją wiadomość)

 

M62TUb44 - 4.4 V8 z Vanosem

-zalety

-wady

M62B44 - 4.4 V8 bez Vanosów

-zalety

-wady

M60B40 - 4.0 V8 bez Vanosów

-zalety

-wady

Edytowane przez #1
http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd :(

 

M62TUb44 - 4.4 V8 z Vanosem

M62B44 - 4.4 V8 bez Vanosów

M60B40 - 4.0 V8 bez Vanosów

 

 

dziękuję za poprawienie mnie :) wciąż się jeszcze ucze :wink:

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanie mam o silniki 2.8 oraz 3.5 ile pali tak na poważnie z określeniem jaką kto ma "nogę"Oczywiście w automacie .Mam cholerny dylemat i nie chciał bym zagazować.A paliwo jak każdy wie ceny coraz ciekawsze.

Wiem ,że jest "szukaj" ale tam nie ma konkretów.

:modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M62TuB44 wady:prawdopodobieństwo awarii vanosa wydadek ok 8 tys zł zalety:nisko położony moment obrotowy i samochód po Lifcie M62B44 bez vanosa wady:wyżej położony moment obrotowy niż w M62TuB44 z vanosem zalety:Mniejsze prawdopodobieństwo awarii związanych z silnikiem. M60B40 bez vanosa 4.0 wady:odkręcająca się pompa oleju, niższy i wyżej położony moment obrotowy stara skrzynia bez steptronica zalety:podwójny łańcuch rozrządu małe prawdopodobieństwo awarii silnka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M62TuB44 wady:prawdopodobieństwo awarii vanosa wydadek ok 8 tys zł zalety:nisko położony moment obrotowy i samochód po Lifcie M62B44 bez vanosa wady:wyżej położony moment obrotowy niż w M62TuB44 z vanosem zalety:Mniejsze prawdopodobieństwo awarii związanych z silnikiem. M60B40 bez vanosa 4.0 wady:odkręcająca się pompa oleju, niższy i wyżej położony moment obrotowy stara skrzynia bez steptronica zalety:podwójny łańcuch rozrządu małe prawdopodobieństwo awarii silnka

 

Dziękuję Ci bardzo maciek740i za tą odpowiedź. Na taką liczyłem.

I na podobne licze nadal :)

 

Zastanawiam sie nad jednostką M62B44 jako najlepsze źródło napędu do swojej 7-mki. Jednak nie jestem do końca pewny swojej wiedzy jeśli chodzi o lata w których wychodził ten silnik.

Z tego co pamiętam to chyba 1996-1998. Proszę o poprawienie w razie błędu.

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wszystkie benzyniaki w E38/32 są udane. Jeżeli były prawidłowo serwisowanie nie powinno być z nimi problemów. Nie warto mieć klapek na oczach i w ciemno brać 4.0 lub 4.4 bo możemy trafić na siepa. Generalnie lepsze zdrowe 2.8 niz podjechane 4.4. Trzeba być bardzo ostrożnym przy zakupie E38 bo niestety już coraz mniej ich w dobrym stanie. A czasy starych dobrych R6 z E32, które były nawet imbecylo-odporne już mineły. Też nie przywiązywał bym uwagi do rocznika ważny jest tylko stan techniczny. Tak samo jak w przypadku silnika lepsze zdrowe 94r niz zmęczone 99r a mam jakieś nieodparte wrażenie że te z pierwszych roczników były jakoś lepiej wykonane.Tyle w temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.