Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
takie jest moje zdanie jak to napisałem w poprzednim poscie , a kazdy ma swoj rozum i nim sie kieruje, kupuje to co mu sie podoba,,,, a takie mieszanie tematow to troszke nie na miejscu typu silnik moze pasc ,,, tak moze ale silnik jest w kazdym :):),, a automat nie.........z kradzieza to tez oczywiaste ,,,,, lepkich raczek nie brakuje nie tylko do samochodow,,,,, ale tak jak mowie kazdy ma swoje teorie , doswiadczenia i robi jak uwaza...............
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wymiana lancucha pompy olejowej albo chociaz sprawdzenie stanu obecnego lancucha i jego naprezenie

No nie zabardzo sprawdzisz jego naprężenie bo łańcuch jest napędzany hydraulicznie, czyli pompa oleju daje ciśnienie na napinacz dopiero po odpaleniu silnika.

Generalnie jak nic nie słychać to nie ruszaj łańcuchów bo niewielu mechaników potrafi poradzić sobie z ich wymianą żeby nic nie spieprzyć,a ASO to trochę będzie kosztowało.

Generalnie po zakupie miskę zwalić i sprawdzić mocowanie pompy oleju. Nie tylko te 3 śruby co trzymają stopę pompy ale także te (chyba 5) którymi są skręcone 2 połowy pompy. Najlepiej odrazu wkręcić je na klej i masz spokój.

 

Mysle, ze jak sie bedzie mialo z 5-10tys na odremontowanie tego auta

Myślę że powinno Tobie starczyć, ja w swoją E32 wsadziłem 6-7 tyś żeby ją doprowadzić do bardzo dobrego stanu no ale w całkiem przyzwoitym ją kupiłem i dałem kupę kasy jak na E32 bo 15tyś zł. Ale pamiętaj wystrzegaj się ,,okazji" ja za swoją E38 3.0V8 z 94 roku dałem w zeszłym roku 17tyś wszyscy znajomi twierdzili że przepłaciłem ale oni w swoje powsadzali po 5 - 8 tyś i tak nadal były złomy a moja lala do końca. 3 miesiące temu sprzedałem za 17tyś od ręki facetowi który naprawia E32 i E38 bo ją znał (serwisowałem ją u niego), kupił ją dla żony i z tego co wiem śmiga bez problemów. Za dobrą trzeba zapłacić. Najlepiej z Niemiec z książka serwisową i z normalnym przebiegiem. Moja miała 470 tyś km i chodziła jak pszczoła no a na allegro wszystkie 200tyś km :mad2: :cry2:

Opublikowano
Moja miała 470 tyś km i chodziła jak pszczoła no a na allegro wszystkie 200tyś km :mad2: :cry2:

 

Haha skąd ja to znam ;] ja kupiłem na blacie 270 tys km. Po sprawdzeniu okazało się że jest 390 tys z hakiem ;] trzeba na kretynów uważać.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

hehe dzieki za wskazowki, milo uslyszec, ze te silniki sa w stanie zrobic 500.000km na benzynie (a mowi sie, ze diesle sa zywotne)

 

No bede musial poszukac jakis dobrych mechanikow specjalizujacych sie w starych bmw a szczegolnie siodemkach, znajduje sie tutaj na forum jakis spis polecanych fachowcow od bawarek na terenie slaska?

Opublikowano

A ja zadzwonie jutro. A tymczasem znalazlem taki egzemplarz i przyznam ze bardzo mi sie podoba. Co myslicie?

 

http://otomoto.pl/bmw-740-C16525708.html Ktos moze juz go ogladal? Ten kolor wnetrza przyznam jest dosc ciekawy i chyba rzadki. Nie powiem. Podoba mi sie. Dobrze tez opisane to auto wiec moze warto?

 

Z gory dzieki za wszelkie sugestie.

Opublikowano

Na zdjęciach rzeczywiście ładna i wnormalnej cenie jak za rocznik. No ale dopóki nie pojedziesz i sam nie zobaczysz to nie będziesz znał stanu.

 

Ja polecam pojechanie na sprawdzenie do ASO, w Łodzi koszt 400 zł, ale sprawdzają dosłownie wszystko, siedzisz 3h, ale wiesz co kupujesz.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • Moderatorzy
Opublikowano

Z zaciekawieniem czytam ten temat bo też interesuje się E 38,czyba że podejdzie E 53 4.4(kocham tą sylwetkę auta :norty: ), interesuje mnie tylko benzynka 3,5-4.4 będe gazowac.

Muszę przyznac że po zdjęciach tej z beżowym wnętrzem niewiele widac poza tym że wnętrze jest niebrzydkie a ten przebieg nieco pow. 100 tk nie uwierzę nigdy,nie podobają mi się też auta w których ktoś montuje LPG i zaraz sprzedaje,pozatym z tego co oglądałem pare aut to z reguły auta z Włoch są zaniedbane,pościerane i poobijane.Dziwi mnie jeszcze fakt że koła letnie są mniejsze jak zimowe(235/16-lato,245/17-zima :duh: ).Bardziej podoba mi się auto kolegi Danek24,przebieg też dziwnie mały(nie mówię że nieprawdziwy).Przy tych rocznikach nastawiam się na rzeczywisty przebieg 250-400 oby nie więcej.Po kilku autach z silnikiem diesla mówię im już stanowcze NIE!!!!!!!!.Po rozmowie z mechanikiem polecił mi te silniki ,które wymieniłem wyżej (mam broń Boże nie dotykac 4,0d biturbo).Automatu się nie boje zwłaszcza tych ZF w benzynach,tak czy inaczej w manualu jakakolwiek E 38 to rzadkośc,tym bardziej jak rozglądam się za takimi z roku 2001 to nie występuje wogóle(może i są,ale nie spotkałem).Widzę że tutaj na forum coś się dzieje,w porównaniu z forum E 53(nic-jeden wpis na tydzień i jeszcze nie na temat).Czekam na więcej opinni na temat E38 i dzięki za wszystkie porady i sugestie,będę również wdzięczny za opisy eksploatacji(wszelkie wymiany i naprawy) i koszty przez was poniesione.

Pozdrawiam właścicieli E 38 :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Jako właściciel e38 powiem tak na co zwracać uwagę przy kupnie dobrego egzemplaża

- zawieszenie przednie tył tuleje pływające ogólne luzy i hałasowanie

- tarcze przednie nagminnie krzywiące się tarcze (bicie kierownicy) ogólnie hamulce w e38 bardzo szybko się zużywają (masa auta)

- pękające sprężyny zawieszenia

- Xenony padają prtzetwornice (częsta przypadłość)

- w M60 uwaga na luzujące się pompy oleju w silniku. Same odkręcają się śruby M62 są już z tej wady oczyszczone ale za to mają inne

- M62 vanosy klekoczą

- drążek kirowniczy środkowy lubi łapać luz

- luzy kolumny kierowniczej

- ciekną przewody od wspomagania

- parciejące podszybie szyby przedniej uwaga zalewa woda skrzynkę z bezpiecznikami i kompa

- wersje po lifcie wadliwe sterowniki ABS pieprzone hybrydy naprawiam je

- licznik i piksele standard jak to w BMW

- kłopoty z układem chłodzenia

- elektrozaworki ogrzewania padają nagminnie

- kruciec chłodnicy od powrotu często cieknie i pęka

- kłopoty z biegiem wstecznym w ASB często rozsypuje się kosz biegu wstecznego

- odma silnika

To tak na szybko co mi przychodzi do głowy.

 

Zasada jest taka kupisz tanio, drogo Cię będzie kosztować. E38 lubi jak się o nią na bierząco dba nie znosi tanich zamienników i zaniedbania. Zmęczona e38 potrafi zabić portfel i bardzo denerwować ciągłym czymś. Ten samochód wymaga sporego zapasu finansowego. Ja za swoją zapłaciłem najdrożej na całym allegro 35tys zł i przez dwa lata nie koniecznie z musu, ale dlatego, że kocham jak wszystko jest na tip top dołożyłem 13 tys zł. Ale za to jak jade swoją perłą przez miasto i widzę jak się ludziska oglądaja z wycackaną 7emką, to widzę w tym cel i mam banana na twarzy. Jazda jest boska. Dlatego też polecam każdemu. Ja sprzedaję bo chce przesiąść sie na X5 najlepiej 4,4 bez gazów i takich tam. W moim przypadku plusem jest to że jestem elektromechanikiem samochodowym, mam swój zakłąd i dużó spraw załatwiam w swojej e38 sam, bo gdyby przyszło mi jeszcze płacić za usługi to nie wiem jak by to było. Tak czy siak e38 to chyba ostatni egzemplaż BMW który mam styl, duszę i klasę jakiej nie ma żadne inne auto i nigdy nie będzie miało.

 

Jeśli chodzi o 740d bi turbo to jestem innego zdania. Kumpel z forum 7er z mojego regionu ma właśnie taką, w tej chwili ma nalatane 432000 km i zero napraw przy silniku. Auto sam przeglądałem kilka razy i serio oprócz standardowych niedomagań małych drobiazgów, zero poważnych kłopotów. Wsszytko kwestja zadbania. I gwarant że jak ktoś zobaczyłby środek stan to nigdy by nie uwierzył, że ten przelot może tyle wynosić. Jeśłi chodzi o ambicje tego silnika to powiem tak M62TUB44 nie ma polotu. 4,0d ma taki moment, że nie podchodzi do niego benzyna, no oczywiście o V12 nie mówię hehehe.

Opublikowano

Witam serdecznie.

Obecnie jestem posiadaczem buni e34 520 M50 z 1990 roku,ale zaczynam myśleć o zakupie e38.

Chodzi mi o samochód do normalnej,spokojnej jazdy (dziecko na pokładzie).Nie zależy mi na super przyspieszeniu i osiąganych prędkościach świetlnych.Ciut,już wyrosłem z szaleństw na drodze :roll: .

W związku z tym mam pytanko,do znawców tego modelu :

Jaki silnik polecacie - 2,8 czy 3,0 ? Który silnik jest mniej awaryjny,paliwożerny i tańszy przy ewentualnych naprawach.Dodam że nie jestem zwolennikiem instalacji gazowej,więc w grę wchodzi bp.

Jeśli chodzi o skrzynie biegów,to tak na 99%,jestem zdecydowany na manual.

Bardzo dziękuję za jakieś porady,od znawców tematu.

POZDROWIONKA DLA WSZYSTKICH :cool2:

Opublikowano
Może 3,5 V8 albo 4,4 ? 2,8l. nie będzie miało siły ciągnąć tej limuzyny :lol: silnik 3,5 chyba nie jest awaryjny, a dużo nie pali :norty: Ale w 4,4 podobno są problemy z VANOS'ami.
Opublikowano
z czystym sumieniem polecam silniczek 2.8. z calej stawki jest zdecydowanie najmniej paliwozerny (8-12l)przy czym w manualu radzi sobie naprawde dobrze (8,6 do 100km/h)gdyz waga wynosi jedynie 1670 kg.sam jestem w posiadaniu takiej sidemki juz 3 rok i ani mysle sie z nia rozstawac gdyz utrzymanie i tankowanie nie kosztuje fortuny przy czym radosc i komfort podrozowania ten sam.
Opublikowano
tez polecił bym 2,8 manual, przyzwoite spalanie,dobre osiagi i co najwazniejsze nie jest drogi w eksploatacji
Opublikowano

Super !!! Bardzo dziękuję :handshake: Mówiąc szczerze,właśnie bardziej się skłaniałem do motorku 2,8.

Wolałem jednak zasięgnąć opinii,znawców tematu. :cool2:

Opublikowano
i moje zdanie jest troszke inne niz kolegi rumcajsa 12, 2,8 w manualu spokojnie radzi sobie z masa tego auta 1700 kg to wcale nie tak duzo,sa samochody o takiej masie i maja 2,0 silnik 137 km np omega b, a tu 2,8 193 km tak ze 2,8 wystarczy do normalnej jazdy i nie tylko, i naprawde najtajszy w eksploatacji, przy zakupie nie radze kierowac sie rocznikiem ze np mlodszy 2 lata ale w jakim stanie , wazne jest jak wyeksploatowany , serwisowany,kupisz w marnym stanie beda problemy i koszty ,czyli ogolnie wyjdzie wiele drozej, jedyna bolaczka nie tylko e 38 ale praktycznie wszystkich modeli bmw sa zanikajace piksele wyswietlaczy klimatronic, zegarow i kompa warto tez na to zwrocic uwage, tarcze hamulcowe przod lubia sie krzywic,sprawdzic uklad chłodzenia po nagrzaniu wskaznik temperatury powinien byc centralnie na srodku-ani nizej ani wyzej, sprawdzic stan zawieszenia szczegolnie tuleje pływajace to pare rzeczy ktore warto sprawdzic
  • Członkowie klubu
Opublikowano

2,8 daje radę i jeszcze w manualu :D

 

Dobra sekwencja też niezbyt zaszkodzi Twojemu autu a różnica w paliwie będzie znaczna

Zrobiłem na instalacji sekwencyjnej 180 000 i nie miałem kłopotów z użytkowaniem .

 

Pozdrawiam

Mariusz

Prezes BMW KLUB POLSKA

Opublikowano

Dzięki kolego "Brazyl",za szerszy opis,na co mam zwracać uwagę. Jeśli chodzi o wiek auta,to zdaje sobie sprawę,że nie on się liczy najbardziej,a stan techniczny autka. Przecież można zarżnąć,salonową brykę,powiedzmy-w dwa lata,a samochód nawet 15 letni,może być w idealnym stanie. wszystko zależy od właściciela. Jak kupowałem swoje e34,które było ,można powiedzieć,w idealnym stanie i nie przeszkadzało mi,że ma już dowód osobisty z uwagi na swoją pełnoletność (18 lat).W lipcu,tego roku,wskoczy mu na bagażnik :mrgreen: 21 roczek,a na ulicach widzę młodsze roczniki,w o wiele gorszym stanie.

Jeśli chodzi o tarcze hamulcowe,to znam ten ból - już dwa komplety mi się pokrzywiły,i to przy spokojnym hamowaniu.Normalnie ręce opadają.

Opublikowano
dokladnie tak jak piszesz i jak napisał kolega MarioBigRed, dobra instalacja gazowa tez nie zaszkodzi zadnemu .... no chyba ze silnik jest w takim stanie ze ledwo na benzynie dyszy,, ani nie jestem zwolennikiem gazu ani tez przeciw zakładaniu lpg, oczywiscie posypia sie komentarze jak nie raz na forum- temat gazu, ze kto to gazuje e38..... dobry gaz nigdy nie jest zły:))) ogladalem tez takie e 38 silnik 2,8 a tu instalacja lpg - reduktor -mieszalnik i register regulacji reczny -sruba:):): czyli 1 czy 2 generacja to taka instalka to pomyłka w takim silniku i potem problemy typu strzaly, spalanie duzy spadek mocy..... a to czy ktos decyduje sie na gaz to juz idywidualna sprawa własciciela i to ile kto robi km rocznie, bo jesli rzeczywiscie ktos mało jezdzi to nie ma potrzeby zakładac. a jesli juz to tylko dobra sekwencja , wczesniej tez uzytkowalem e 34 2,5 tds koncowka produkcji na samochod nie powiem zlego słowa oprocz tego ze w tych silnikach czesto byly problemy z ukladem chłodzenia , nastepstwem byłe pekajace głowice ,delikatne na przegrzanie lub uszczelka pod głowica i tylko z tego powodu rozstałem sie z moja e 34:):
Opublikowano

Ja u siebie nie mam problemów z przegrzewaniem się silnika.Wręcz przeciwnie,będę musiał wymienić termostat,bo nawet w czasie upałów,nie dogrzewa się.Wskazówka,nawet nie chce dojść do połowy - no chyba że stanę w korku.

Jeśli chodzi o gaz,to przy moich przebiegach,nie za bardzo mi się opłaca go zakładać. Zresztą dzisiejsze ceny gazu...

Opublikowano
czym to uzasadnisz ze do 7 to tylko 4,0- 4,4 lub 5,0 skoro by tak było to by nie wkladali silnikow 2,8 3,0 3,5 do seri 7 a jak widac jest ich na rynku dosyc duzo tak ze twoja wypowiedz nie jest na niczym oparta zadnych konkretow..... sa tacy ze moze im i 5 litrowka nie wystarczac,,,,,,,,,,,,
Opublikowano
Jedyny dobry silnik do e38 to 5.0 v12, tylko i wyłącznie po tuningu tak aby miał minimum 450 KM. Wszystkie inne są za słabe. (Żart oczywiście) Ja mam 2.8 pod maską i nie jest w cale za mało. Szybko wyrywa z pod świateł a na trasie też nie brakuje mocy. Jeżdżąc do niemiec do pracy przy średniej 180 km/h pali mi około 8.3.
Opublikowano

Nie zakładam nowego tematu więc zapytam tutaj.

Gdzie znaleźć zadbaną 7 e38? Na allegro chyba nie bardzo gdyż tam 740i w manualu potrafi być w cenie 11 tyś zł. 2.8 Też są ale w bardzo niskich cenach podejrzewam że szroty.

W zasadzie to nie wiem ile może kosztować zadbana e38 728i.

Proszę o odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.