Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jako fani marki BMW jak mozecie mowic ze dzwiek 6 garowego disla bmw to jakis "dislowski bełkot" :D , to jeden z najlepiej brzmiacych disli ze sportowa charakterystyka na rynku i nawet bym tu dorzucil TDS-a. Wczesniej mialem Mercedesa AMG i wiem o jaki dzwiek chodzi :)

 

Przepraszam ale ja slysze o dieslu ze sportowa charakterystyka i łądnym brzmieniu to mnie wykreca ze śmiechu ;]

 

Jak dla mnie to albo kupujesz diesla, bo duzo jezdzisz i chcesz malo pieniędzy przeznaczać na paliwo (ale za to duuuzo na naprawy ;]), albo chcesz pojedzic ostro i sportowo to wtedy kupujesz benzyniaka ;] i masz piękne brzmienie i sportowa charakterystyke pracy.

Wedlug mnie diesel zawsze byl silnikiem roboczym do maszyny parowej i traktora, a nie do samochodu ;] chociaz nie mozna mu odmówić pewnych zalet np. niskiego spalania.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W takim razie mamy do wyboru:

niskie spalanie wysokie koszty napraw (diesel)

wysokie spalanie niższe koszty napraw (benzyna)

Co do LPG to fajna alternatywa do oszczędnej jazdy ale... ta butla :( i już mniej włożysz do bagażnika wiem że w kole też można mieć butle ale koło zapasowe gdzie?

 

Znacie jakiś sklep z częściami do BMW (nowe i używane) bo chciałbym popatrzeć na ceny pomp wtryskowych, wtryskiwaczy turbin do BMW (nie podawajcie tylko aso) xdd

Opublikowano
Jesli chodzi o silniki to tylko v12 ,wcześniej miałem e32 750 jeżdziłem nią 3 lata i nic sie nie działo, maszyna nie do zaj,,,ania. Sprzedałem bo była troche stara. Kupiłem mercedesaCL600 W140 Cupe. Wymiana silnika,ciągle sie grzał,nie równa praca.Koszt remontów ponad 15tyś.Ito auto nie chciało jeżdzić!! Zamieniłem na E38 750 97r i nastał spokój,pare pierdół na kompie i fura smiga jak ta lala . Mieszkam w Ostrołęce i co wekęd,latem ,jeżdze na mazury, zazwyczaj w sobotę i mam niesamowitą frajdę scigając sie z determinowanymi WARSZAWIAKAMI; którym strasznie sie spieszy jak zwykle' wale z nimy w trombę jak tylko chcę a ich mało szlak nie trafi . To jest właśnie to.To moje zboczenie wywodzi sie pewnie z tąd , gdyż cały tydzień jeżdzę sprynterem i jestem często obtrąbiany właśnie przez WARSZAWIACZKÓW bo mam wieśniackie tablice,,,,Pozdrawiam.
Opublikowano

Witam,

 

Jestem zainteresowany zakupem BMW e38 740iA, co mozecie powiedziec na temat tego samochodu i przede wszystkim na temat silnika 4.0 286KM?

 

Interesuje mnie przede wszystkim:

- awaryjnosc zawieszenia, elektryki/elektroniki i silnika

- koszt utrzymania silnika 4.0 (olej, filtry, moze macie jakiegos linka do dokumentacji technicznej?)

- czy dobrze znosi gaz i jaki ten gaz trzeba zalozyc

- czy skrzynia automatyczna sie dobrze sprawuje przy odpowiednim uzytkowaniu

- czy zakup 17letniego auta z silnikiem benzynowym ma w ogole sens i czy te auto mi troche pojezdzi?

- dostepnosc czesci i ich cena (chociaz pare przykladow)

- jezeli 740 nie to jakas alternatywa innej 7demki(bo te auta to klasyka :)

 

Z gory dzieki i pozdr.

Opublikowano

Jeżeli chcesz mało awaryjny , to kup sobie 740iA 4.4 bez vanosów :)

4.0 dobrze znosi gaz dobrą sekwencję :) Polecam Ci STAG 300 PLUS , Landi-Renzo-Omegas lub Prins :)

Kupno zadbanego egzemplarza 4.0 ma sens , nie patrz na wiek , on pojeździ jeszcze drugie tyle :P

Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Opublikowano

Vanosy to rozumiem, ze uklady zmiany fazy pracy rozrzadu (zawory zmieniaja prace z naprzemiennej na symetryczna)? Cos takiego jak VTEC w hondzie. Czyli w tych bmkach 740 wystepuja problemy z silnikiem przez to?

740iAL jest troszke za duza i za duzo pali bo chyba z 23l/100km, wiec moze byc problem.

 

Ile mniej wiecej kosztuje taka lepsza sekwencja gazu do silnika 8 cylindrowego?

 

No i moze co inni maja do powiedzenia na ten temat? :)

Opublikowano
ja kupiłem 728 manuala i jestem zadowolony, to zalezy ile kto potrzebuje miec pod butem , mi w zupełnosci wystarcza, przede wszystkim wazny przy zakupie jest stan samochodu ,nawet nie tak wazny rocznik tylko jaki stan jak wyeksploatowany i serwisowany, , kupisz tanio ale w marnym stanie to dołozysz połowe wartosci auta, spalanie lato 13 benzyny 15 gazu zima 15 benzyny do 19 gazu cykl mieszany. podobno kolosalnej roznicy w spalaniu pomiedzy 3,5 a 2,8, nie ma i jedynie do wszystkich tych silnikow jak gaz to tylko sekwencja,, zadne badziewia bo potem problemy..... i wazne czy chcesz w automacie czy w manualu,, ja z automatami mam przykre doswiadczenia wiec wybrałem manuala
Opublikowano
740iA LONG jest super dużo miejsca i w ogóle, w zwykłej tego miejsca też nie brakuje :) Większość osób poleca silniki bez Vanosów czyli zwykłe 4.4 bo są mniej awaryjne ( koszt wymiany vanosów w ASO 10 tysi ) i inne mankamenty . Ceny sekwencji dobrej do V8 to od 5 - 6.5 tysiąca złotych :)
Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Opublikowano

hej

mam 740ia, 4,4 benzyna duzo problemów z elektryką, nawet odpięćie akumulatora może spowodować jakiś problem

spalanie 15 litrów do 20tu. ale mina po wciśnięciu gazu bezcenne, reszta zapłaćisz maestrocart. (bez wanosa) frajda niesamowita. Musisz uważać na układ chłodzenia, zeby nie przegrzać silnika bo głowica lub uszczelka padnie. usterki elektrozaworów i jeża to normalka i czeka wszystkich, termostaty też nagnimnie padają. ogólnie wszysto wokół chłopdzenia, skrzynia delikatna, na zimnym silniku bez wygłupów. Jeśli szukasz niezawodności kup mercedesa , osiągów A8Q, bmw dla miłośników

nie zrób błędu jak ja , zamieniłem merca na BMW i teraz po warsztatach jeżdzę

pozdrawiam

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano

Ja mam 740 iA 4.0 z LPG Stag i żadnych problemów nie mam ;] pod bucikiem jest, ale potrafi też jeździć oszczędnie :twisted: generalnie autko polecam bardzo.

Jeżeli chodzi o ceny części to przepraszam, ale kupujesz 7, a nie np 3 ;] więc rozumie się samo przez się że serwis będzie droższy, ale na szczęscie ceny częsci nie są już tak olbrzymie.

Zastanawiałem się na wersją Lang, ale doszedłem do wniosku że będę woził sam siebie częściej, niż kogoś z tyłu więc mi to niepotrzebne. Tu i tu dla kierowcy jest tyle samo czyli w ch*j miejsca, bo inaczej nie potrafie tego opisać.

 

Nie jestem pewien, ale jak jest 4.4 to jest i Vanos, tylko w 4.0 tego nie było. Te silniki różnią się ilością momentu obrotowego i obrotów w którym jest maksymalny.

 

Co do spalania, to słyszałem i czytałem różne opinie też na tym forum i według mnie sens kupna teraz auta 728 jest znikomy. Bo spalanie gazu jak w 740, a pod nogą mniej. a jeżeli chodzi o spalanie na poziomie 13l benzyny to się posikałem ze śmiechu. Mój kumpel ma ten silnik w e30 (manual) i niebutując go tyle właśnie mu spala, także w to nieuwierze że auto o prawie tonę cięższe pali tyle samo.

 

Układ chłodzenia to naprawde ważna sprawa, ale to w każdej bawarce. Niestety te silniki są bardzo czułe na jakąkolwiek usterke chłodzenia, a przegrzania nienawidzą jak żadne.

 

Ja ze swoją problemów nie mam. Kupiłem padło za 12 tys zł i teraz właśnie zakończyłem wszelkie naprawy, co kosztowało mnie troszkę mniej niz 8 tys. Ale wreszcie nic się nie dzieje ;]

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
728 manual pali mi 13 litrow benzyny lato w cykl mieszany, tylko zeby sie znowu ktos nie posikał::))), a takie pisanie moj kolega ma albo ktos opowiadał to smiechu warte,najlepiej sie wie uzytkujac taki samochod a nie od kolegow z opowiesci,,,,,,,, posikac to sie mozna z tego kupiłem za 12 a dołozylem 8 , to kupiles e 36 a zrobiles z niego e 38:))????
Opublikowano
Nie kupiłem E38, ale trzeba było porobić kilka rzeczy, kilka dodatków włożyłem no i się uzbierało. Niestety ale jak coś się psuuje to są koszta i tyle.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Witam, nie wiem czy chodzi Ci o 4.0 czy 4.4 ale miałem rok temu E34 4.0 i silnik ogólnie fajny, dynamiczny a spalanie od 8,5 w trasie jadąc delikatnie do nawet 32l w mieście ale to oporowa jazda. W E38 chyba był tylko 4.4 ale jest on podobno dużo lepszy od 4.0. Podobno te silniki są poprawione od m60b40. W moim miałem problemy z nierówną pracą silnika, dużo powymieniałem byłem w paru miejscach na diagnostyce i nic, dopiero następny własciciel sie z tym uporał a był to przepływomierz który niby był OK a ludzie różne głupoty wypisują o ilości wad tego motoru. Do sprawnej jazdy powinien być akurat tylko szukaj naprawdę zadbanego egzemplarza bo remonty mogą Cię wykończyć finansowo. Osobiście niedawno kupiłem 5.4 V12 i okazuje się że same uszczelki pod kolektory ssące to wydatek 508zł w ASO razy cztery czyli 2032zł bo nie ma zamienników a mam do zrobienia prawdopodobnie uszczelki pod głowicą ale dałem śmieszne pieniądze za te auto więc pal licho
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano

Dzieki Wam wszystkim za wypowiedzi, naprawde duzo mi wyjasniliscie.

 

Z tego co czytalem to silnik M60B40(740iA) ktory mnie interesuje nie posiada systemu VANOS, przez co nie jest tak nowoczesny jak M62 i troszke wiecej pali, ale generalnie problem z vanosami odpada.

 

Wyczytalem, ze w tym silniku jest wada fabryczna, mianowicie pewne elementy silnika sa wykonane z nikasilu, a on podobno zle reaguje z benzyna wysoko-siarkowo co powoduje brak kompresji i w rezultacie smierc silnika. Istnieje teoria, ze jak auto nie jest z USA,UK gdzie w tych latach byla slabsza benzyna i auto przejechalo 200.000km to ta wada go nie dotyczy bo obecne paliwo jest ok pod tym wzgledem.

 

Kolejnym problemem jaki wyszukalem to luzujaca sie pompa olejowa i podobno jakies srubki i podkladki wpadaj do miski, co moze spowodowac ukrecenie walu. No tutaj to sa juz powazne rzeczy, dlatego pewnie od razu trzeba ta pompe przylepic na sztorc albo to jakos inaczej zalatwic przy remoncie auta.

 

Moziecie mi jeszcze powiedziec ile kosztuje np. kompletna wymiana rozrzadu z pompa wody, rolkami, napinaczami + robocizna i oryginalne elementy, komplet dobrych swiec?

 

Czytalem rowniez, ze wielu silnikow m60b40 faluje na biegu jalowym i ze to wcale nie jest normalne, tylko w dobrych egzemplarzach tego nie ma.

 

Co rozumiecie poprzez dbanie o uklad chlodzenia, obecnie mam 6letnie volvo v40 w dieslu na common railach i

wszystkim czego mozna sie obawiac i w sumie od 3 lat nie dolozylem do tego auta prawie zlotowki oprocz regularnych wymian, odnosnie chlodziwa to wymienilem tylko plyn i go kontroluje caly czas, termostat pracuje dobrze?

 

Ile kosztuja podstawowe elementy ukladu chlodniczego do e38 jak np. termostat?

Opublikowano

Jestem właśnie świeżo po wymianie układu chłodzenia i tak jak np termostat to nie był duży wydatek to np chłodnica wody 1200 zł zamiennik po upuście (o oryginał jak to usłyszałem nawet nie pytałem)

 

Apropos rozrządu to mogę cię pocieszyć ten silnik ma łańcuch, który wymienia się przy przebiegu ok 500 tys km, ale jak już jest do roboty to podejrzewam że cena tego będzie bardzo wysoka.

 

Ja mam właśnie problem z falowaniem obrotów jak jest zimny na jałowym i musze przyznać że bardzo wkur**ająca sprawa. Wymieniłem już świece, cewki, samoregulatory zaworów, 2 wtryskiwacze i kurde dalej jest jak było. Nawet powiedzieli mi że to może być przez lpg bo coś tam zabrudza, no to wyczyścili, tydzien było ok i znowu to samo. Ale jak się robi ciepło to problem znika. Irytująca sprawa.

 

Dbanie o układ chłodzenia, czyli regularne sprawdzanie poziomu płynu (ja np sprawdzam poziomy chłodniczego, oleju i wspomagania 1 w tygodniu), jak zaczyna się przegrzewać to szybko stanąć.

 

Ja mam np problem z pompą wspomagania, a ponieważ chcę nową to koszta też olbrzymie W ASO powiedzieli mi 2500 zł. Szukam regenerowanej, bo musze wsadzić oryginał.

 

Generalnie auto nie jest tak tanie w serwisie jak np. 3, ja się z tym liczyłem, ale i tak koszta mnie lekko zdziwiły.

 

Trzeba szukać maksymalnie dobrego egzemplarza na jaki się trafi i tyle.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
...Z tego co czytalem to silnik M60B40(740iA) ktory mnie interesuje nie posiada systemu VANOS, przez co nie jest tak nowoczesny jak M62 i troszke wiecej pali, ale generalnie problem z vanosami odpada....

Co do Vanosa to nie wszystkie silniki m62 są w jego posiadaniu. :wink:

I tak, silniki M62B44 są bez vanosa produkowane od 1996 do 09.1998, potem do 2001 były M62TuB44 na vanosach.

 

Aropo jeszcze m60 to w tym motorze śruby od pompy olejowej potrafią się odkręcić i można je znaleźć w misce olejowej :duh:

Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Opublikowano
Ja mam właśnie problem z falowaniem obrotów jak jest zimny na jałowym i musze przyznać że bardzo wkur**ająca sprawa. Wymieniłem już świece, cewki, samoregulatory zaworów, 2 wtryskiwacze i kurde dalej jest jak było. Nawet powiedzieli mi że to może być przez lpg bo coś tam zabrudza, no to wyczyścili, tydzien było ok i znowu to samo. Ale jak się robi ciepło to problem znika. Irytująca sprawa.

 

Kolego ja miałem podobny problem w E32 ale mamy ten sam silnik 4.0V8 więc coś Tobie podpowiem. U mnie tez falowała. Wymieniłem: świece, cewki, przepływkę, krokowy, podmieniłem wszystkie czujniki a ona nic nadal na jałowym falowała. Piszesz że wymieniłeś 2 wtryski - dlaczego 2szt.? Ktoś to sprawdzał że akurat one? Jak masz dużo przejechane na LPG podmień wszystkie bo napewno są przytarte (2 listwy -8szt. od anglika, który nie miał gazu 300-400zł i 20 min roboty). Ja u siebie właśnie wtryski wymieniłem i auto zaczęło normalnie pracować. Myśle że takie przyczyny jak nieszczelność ukł. dolotowego, zatkane odmy lub bardzo częstą przyczynę czujnik położenia wału korbowego(na kompie zazwyczaj jest ok) wyelimiminowałeś. Po zmianie wtrysków praca na 5 -tkę co jakiś czas coś tam przebrała ale niedawno wymieniłem lambdy i po wygrzaniu silnik fabryka. Można na nim szklankę wody postawić.

Na początku doraźnym sposobem było u mnie wlanie do baku 2 dodatków do czyszczenia wtrysków zalanie PB pod korek i na 2 biegu przejechanie dość ostro 30-40 km ...................na jakiś czas objawy ustąpiły, jednak po jakimś czasie znowu zaczęła falować ..............więc wtryski wyrzucone i jest ok.

Opublikowano

No to swietnie, ze sa lancuchy, z tego co czytalem to nawet 2.

 

No moim zdaniem tutaj przy zakupie m60b40 obowiazkowym krokiem jest, bezposrednio przy wymianie oleju, filtrow, itd. sciagniecie miski olejowej, wymiana lancucha pompy olejowej albo chociaz sprawdzenie stanu obecnego lancucha i jego naprezenie no i oczywiscie wylowienie srub z miski i porzadne dokrecenie ich z powrotem. Przy autach tego wieku mysle, ze racjonalnym wyjsciem jest rowniez wymiana pompy wody, bo rozrzad trzeba bedzie tak czy tak sprawdzic jak to tam wszystko wyglada.

 

Z tego co zauwazylem ceny sa o wiele nizsze niz do mojego diesla, w ktorym 1 wtryskiwacz kosztuje kolo 1000zl, nie wspominajac juz o turbo, intercoolerze i tak dalej.. wiec nie jest tak zle. Mysle, ze jak sie bedzie mialo z 5-10tys na odremontowanie tego auta przy warunku, ze zawieszenie bedzie dobre (bo to moge sobie sprawdzic przy zakupie) to bedzie mozna uzyskac naprawde zadowalajacy efekt i swietny samochod.

Opublikowano

Tak to prawda. Za 5 -10k będziesz miał ładnie zrobione autko ;]

 

Jeżeli chodzi o sprawdzenie auta to polecam ASO ja zapłaciłem 400 zł ale zato wiedziałem wszystko i wynegocjowałem 3000 zł mniej dzieki temu :)

 

Powodzenia w zakupie.

 

Właśnie poradziłem sobie z falowaniem obrotów. Przyczyna okazała się tak prozaiczna, że aż mi wstyd się przyznac :P. Przypomniałem sobie że po zakupie nie wymieniłem filtra powietrza, no i dzisiaj właśnie to zrobiłem. Odpalam, a obroty ładnie stoją, a auto sie nie trzęsie. Dobrze bo uniknąłem kosztownej naprawy :)

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Polecam 4.0 slyszalem rozne opinie na temat vanosow i tiptronikow nie patrz na rocznik ale na auto :) sam jezdze 740ia z 95 + lpg na taxi i nie powiem ze duzo wiecej pali od innych aut;)
Opublikowano

Wreszcie zdecydowałem się na 740iA z gazem Princ. Zamontowałem hak i musze przyznać że mówiliście prawde :) żadnych problemów jedyne co to nie rusza bez gazu pod górke :P a takto ciągnie jak marzenie, bez żadnego jęku. Nawet nie czuć za bardzo że coś jest z tylu podczepione, coś pięknego.

 

A co do manuala do ciągniecia to ja bym się osobiście bał że spale sprzegło.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Jakk ktoś chce kupić e38 to proszę pisać dzwonic do mnie 505 200 801. Chce sprzedać swój egzemplaż. Odrazu zaznaczam, że cena nie mała. Jak coś to pisać lub dzwonić.
Opublikowano
moim zdaniem to skrzynia automat to zawsze loteria, nawet jesli przy kupnie, sprawdzamy olej,czy płynnie zmienia biegi czy nie wydaje podejrzanych odglosow, itp itd, to tak skomplikowane urzadzenie ze mimo takich sprawdzen po pary tysiacach moze pasc i taka jest prawda,,, mialem kilkanascie automatow,,,, wazne jak ktos uzytkowal auto, szczegolnie na zimnym motorze ,oczywiscie ze wazne jest stan oleju i wymiany ,,, ale mimo to mam przykre doswiadczenia z automatami i baj bym sie taka kupic, jezdzi sie swietnie ale biaroc pod uwage awaryjnosc i koszty wymiany i naprawy,,,,, kupilem w manualu.... ale kazdy ma swoje zdanie na ten temat i kupuje co chce
Opublikowano
A jak w biegówce padnie dwumas i całe sprzęgło trzeba wymienić to koszty są aż tak mniejsze? Coś mi się wydaje, że takie same. Jak byśmy się mieli wszystkiego tak bac jak automatów to samochodu tez było by lepiej ni ekupować bo może padnie silnik, a może coś innego, a moze nam ukradną?? Gadanie i gadanie. Jak się zepsuje to sie poprostu naprawia i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.