Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

Do tego nadaje sie disel 3.0 lub 4.0 L ale za takie pieniadze ciezko bedzie cos kupic.

Latwiej juz o 4.0 L w benzynie, gaz tylko sekwencja, KME Gold bedzie dobrze pracowala.

Auto o wadze prawie 2 ton (z paliwem i kierowca) ma ciagac kolejne 2 tony, z 4.0 pod maska auto nie poczuje za bardzo, ze wogole cos ciagnie. 400 Nm momentu obrotowego robi swoje.

Do takiego zastosowania lepiej nadaje sie skrzynia manualna, automat mozna latwo wykonczyc.

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też chetnie bym dowiedział sie paru ciekawych rzeczy odnośnie e38. Podobnie jak kolega Rajdowiec też nosze sie z zamiarem kupna 7ki. wybór padl na śliczna czarna bnie z silnikiem 3,5 V8. nawet jeździlem juz nią i buźka sie cieszy))) poczytałem troche materiały z forum i troche sie zasmucilem... kilku klubowiczów mialo problemy z automatami w tych autach.. może ktos podpowie na co szczególnie zwrócić uwagę, jest moze jakis prosty (mniej lub bardziej) test pozwalający na sprawdzenie kondycji automatycznej skrzyni biegów?
Na BMW narzekają głównie ci, którzy nigdy ich nie mieli. Również ci którzy za parę groszy kupili wymęczoną Bawarkę i warsztat jest ich garażem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale weż poprawkę na to ile takich siódemek jeżdzi. To że skrzynia czasem padnie to nie feler. Ogólnie skrzynie ZF czyli te z BMW mają miano jednych z najbardziej żywotnych automatów. Jeśli automat był dbany czyli zmiany biegów były robione z głową i olej był wymieniany mimo, że bzdurne gadanie ASO mówi, że sie nie wymienia, to napewno poważna awaria nie grozi. Kupuj auta nie najtańsze, tylko za średnią kasę albo najdroższe. Ja kupiłem najdroższa z allegro z danego rocznika i nie żałuję, bo autko sprawuje się wyśmienicie, przyciąga uwagę ludzi, którzy o BMW wiedzą bardzo dużo, a awaryjność nie odstrasza. To moje zdanie mogę swoją sprzedać ale za jakieś 33tys z 98 roku po FL z pisemną gwarancją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja za swoją dałem sporo mniej. 26,5tyś ale jestem zadowolony. ogolnie to koleś chciał za nią 28tyś ale dogadaliśmy sie ze zabiera alu..(18 cali ) i spusci mi za to.gdzie tam sie sprawdza ilość plynu w skrzyni?? w chryslerze był bagnet a tu nic nie ma... tylko oil w silniku.
Na BMW narzekają głównie ci, którzy nigdy ich nie mieli. Również ci którzy za parę groszy kupili wymęczoną Bawarkę i warsztat jest ich garażem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skrzynia automatyczna, to niestety jest zawsze loteria przy kupnie.

Generalnie, nie powinna wydawac z siebie zadnych podejrzanych dzwiekow, nie szarpac, prawidlowo zmieniac wszystkie biegi, poprawnie reagowac na kick-down, warto tez po ostrzejszej przejazdzce i zatrzymaniu wrzucic wsteczny bieg i zobaczyc, czy z tym nie ma problemu.

Wazne tez, aby zobaczyc, jak wyglada olej w skrzyni - jaki ma kolor i konsystencje.

Ale nawet jezeli wszystko jest tip-top, to skrzynia moze nagle pasc za pare tysiecy kilometrow.

Zeby byc pewnym w 100%, trzeba by ja rozebrac w warsztacie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba głównie zwrócic uwagę na kulture pracy silnika oraz skrzyni. W drugiej kolejnosci na elektryke, w trzeciej na zawieszenie i na koncu na blache. Najlepiej bylo by sprawdzic auto na komputerze zeby wiedziec na czym sie stoii.

Silnik to V8: 3,5 vanos albo 4,4 vanos

V12 jest za drogie w eksploatacji i za bardzo problemowe...

Jak Diesel to 4L ale w eksploatacji wyjdzie drogo (w benzynie zawsze mozna gaz zalozyc)

No i zdecydowanie zeby byla po lifcie (po sierpniu 1998) weszlo wtedy bardzo duzo ulepszeń mechanicznych i jeszcze wiecej elektronicznych. Wyglad niewiele sie zmienił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja sie zgadzam z Danek24 tak samo nie zalowalem i kupilem jedna z droszych 7er na allegro nic sie nie dzieje wymienia sie tylko filtry oleje i kolcki, a jesli chodzi o hak 730d idealnie sie nadaje ja osobiscie nie mam ale znajomy ciagnie tiry i daje rade:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich jako ze sprzedalem swoja e39 przymierzam sie powoli do kupna e38 i sie tak zastanawiam z jakim silnikiem kupic :?:

Prosze o jakies podpowiedzi ktory silnik mocniejszy lepszy itp... dodam ze w e39 mialem 2.5na 2vanosach 193 konie to chyba bardz :?: o podobny silnik jaki jest w e38 2.8 i bylem z niego zadowolony ale V8 :twisted: to od malego za mna chodzi.. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to 3.0 V8 odpada lepiej kupić chyba 3.5 V8 lub 4.4 V8. Są to jednostki nowsze od 3.0 i myślę że spalanie 3.5 będzie takie jak w 3.0 a dynamika w ogóle bez porównania :) Niektórzy twierdzą że 3.5 jest kompromisem pomiędzy mocą a spalaniem :) Wybór należy do Ciebie proponuje przejechać się kilkoma egzemplarzami. No ale niestety za 735 trzeba więcej zapłacić niż za 730.

 

Poczytaj sobie to viewtopic.php?f=75&t=47524

 

Pzdr

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 730i w manualu i jestem z niego bardzo zadowolony. Dzwiek V8 jest bardzo fajny, a osiagi z manualem sa zblizone do 735i z automatem. Z ta 'dynamika bez porownania', to moze bez przesady - 735i ma o cale 17 KM wiecej, niz 730i ;).

Ale 728i to tez dobry wybor - ciut mniej momentu (ale tylko o 10 Nm), inny dzwiek niz V8, ale rzedowa szostka tez brzmi fantastycznie - to juz kwestia gustu. Po prostu poszukaj egzemplarza w jak najlepszym stanie technicznym - pewnie latwiej bedzie znalezc zadbane 728i niz 730i.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie szkodzi że ma 17 km więcej tylko np porównaj sobie wartość momentu obrotowego przy ilości obrotów na minute i tutaj jest znaczna różnica, a co do tych osiągów to jest chyba porównanie od 0 do 100 km/h. Lepiej sprawdzić jak motor sobie radzi od 90 do 150

Pozdro

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,0 V8 to ma może tylko 20KM mniej ale za to 50Nm mniej do tego dostępnych wyżej znajomek ma 730IA a ja mam 735IA różnica jest kolosalna do setki ponad 1s mniej a spalanie ja mam mniejsze bo nowsza jednostka dużo bardziej oszczędna.

 

Jak V8 to 3,5 lub 4,4 aczkolwiek 4,4 pali te 3 litry więcej niestety dodatkowe koniki kosztują.

 

Ja mam 735 i uważam, że jak na polskie drogi to i tak ciężko to wykorzystać kolejki tirów bierze bez problemu w porównaniu z 525i manual to do setki to samo ale powyżej 525i dostaje sukcesywnie.

 

Aha 3,0 wyciąga chyba 230 a 3,5 243 to też coś mówi :)

 

Niestety E-38 swoje waży i jakbym miał brać 3,0V8 to wolałbym 2,8 osiągi te same spalanie i koszty sporo mniejsze.

 

Jaką kasę chcesz przeznaczyć na swoje wymarzone 7er???

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Panowie :cool2: napewno wezme te wskazowki pod uwage :wink:

Zdzira 850I wiecej danych na temat twojej ksiezniczki to pomyslimy,co do kwoty przeznaczonej na samochod to niemam jeszcze na sztywno ustalonej takze wal smialo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem PW z większa dozą info i linkiem do ogłoszenia na forum 7er, gdzie mam też galerie i parę osób widziało autko na żywo.

 

Swoją droga w M62 wyeliminowano tez odkręcające się pompy oleju ( choć ja i tak sprawdziłem profilaktycznie bo żyć mi to nie dawało trzyma jak Rudy 102 :D ) co notorycznie trapiło M60. M62 ma lepszy przebieg mocy i momentu w średnich i niskich obrotach.

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie silnik 3.0 V8 miał tylko rację bytu w latach 1993-1995 kiedy to nie bylo rzędowej szóstki w 7'er.

Wtedy był "najoszczędniejszy" w gamie silników.

Dla mnie jedyne jego walory to dźwięk i własne zadowolenie z posiadania silnika V8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

niektorzy popelniaja blad

 

bo skrzynia 5hp30 nie tyle wytrzymuje 560nm co tyle przenosi

a wytrzyma sporo wiecej

 

w momencie gdy ja wprowadzono to byl szczyt techniki, najwyzszy model ZF

i byla montowana np w bentley z silnikiem v8 lub v12 twin turbo ktorego silnik produkowal 835nm lub 1000nm (!!!)

montowali ja takze w aston martin db7

to byl TOP jesli chodzi o skrzynie, najbardziej wytrzymala z tego co oferowalo ZF w tym czasie

 

to ze 740d ma 560nm nie znaczy ze codziennie rozpedzajac sie do 100/h cisniemy gaz w podloge, i uwalniamy caly zapas mocy i maxymalnie obciazamy skrzynie prawda? w tym aucie nawet na nowych szerokich oponach auto traci przyczepnosc przy gazie w podlodze, wiec to bez sensu tak cisnac

 

porownujac codzienna jazde 740d i 740i u normalnego przecietnego kierowcy

mozna zalozyc ze w obu autach kierowcy uwalniaja tyle mocy ile potrzeba, i ze bedzie to ilosc mocy zblizona a zarazem i tak duzo mniejsza niz to co oferuje silnik i to co przenosi skrzynia,

to ze mamy w 740d czy w 740i wiekszy zapas, to dobrze, ale przeciez w codziennej jezdzie ten zapas nigdy nie zostaje skonsumowany

 

wobec czego, skoro w 740d mamy przeciez mocniejsza skrzynie niz w 740i

to wniosek jest oczywisty, ze skrzynia 5hp30 w 740d jest wytrzymalsza od tej z 740i i pojezdzimy na niej dluzej niz w 740i

 

a wsteczny czasem pada w 730d czy 740i czy innych, to nie jest w cale domena 5hp30

 

 

ja polecam

dla maniakow 750i, 740d (zagozali zwolennicy bmw sklonni do wyrzeczen, to w koncu najlepsze e38, jazda kosztuje)

dla rozwaznych 735i (chcacych pogodzic ekonomie i radosc z jazdy)

dla sknerusow 730d (finalnie jak ktos jezdzi a nie trzyma auta w garazu to exploatacja i tak wyjdzie drozej niz w 735i bo jak wiadomo chytry zawsze traci 2x)

 

dla reszty polecam 740i

 

inne silniki w e38 to nieporozumienie i nie ma co ich komentowac

 

oczywiscie to moja osobista opinia z przymruzeniem oka, bez obrazy :)

 

pozdrawiam

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam

dla maniakow 750i, 740d (zagozali zwolennicy bmw sklonni do wyrzeczen, to w koncu najlepsze e38, jazda kosztuje)

dla rozwaznych 735i (chcacych pogodzic ekonomie i radosc z jazdy)

dla sknerusow 730d (finalnie jak ktos jezdzi a nie trzyma auta w garazu to exploatacja i tak wyjdzie drozej niz w 735i bo jak wiadomo chytry zawsze traci 2x)

 

dla reszty polecam 740i

 

inne silniki w e38 to nieporozumienie i nie ma co ich komentowac

 

oczywiscie to moja osobista opinia z przymruzeniem oka, bez obrazy :)

 

pozdrawiam

 

sam mialem 2x 740i i 730iA. 2x 740 bylo w manualu i uwazam to za genialne polaczenie - w trasie przy predkosciach stlaych rzedu 110-120 spalanie 8,5 litra. 730iA - jak dla mnie tylko dlatego zeby miec V8 pod maska, pali wiecej od 728, a duzo lepiej nie jezdzi. 750 - flagowa i owszem - silnik przestarzalej konstrukcji, wcale nie taki awaryjny jak go maluja, paliwozerny, de facto roznica w mocy miedzy 740 znikoma.

 

740i do 96 jak dobrze pamietam meczy jedna bezwgledna usterka - odkrecajaca sie pompa oleju. Procz tego zadbany egzemplarz wytrzyma naprawde wiele.

Sprawa zmienia sie po polifcie - kiedy to dolozono Vanosy, plastikowy wirnik pompy, no ale kazdy chwali silnik bo przeciez sie pompa nie odkreca. Palic ma niby mniej, a tu nic z tego, bo pali podobnie, psuc mial sie mniej, a tu nic z tego bo wirniki plastikowe padaja, silniki sie przegrzewaja, vanosy sie psuja i ot, caly fenomen.

 

730d i 740d - wielce awaryjne silniki - no tak oczywiscie, bo jak ktos leje opal, albo rope z "oszczednosci" to co sie dziwic ze pompy siadaja i wtryski. Turbo - a kto poprawnie wie jak eksploatowac diesla? Odpala, opor, gasi i koniec. a pozniej ze psuje sie ciagle. Wszystkie silniki z CR sa czule na paliwo, a ze w polsce z jakoscia jest problem, a ludzie i tak na sile chca oszczedzac, to wychodza pozniej kosztowne naprawy. Co do 730d- spalania rzedu 6-7l w trasie nie da Ci zaden silnik, a i dynamika przy wyzszych predkosciach nie jest tragiczna.

 

Uwazam ze zanim zaczniecie sie wypowiadac, trzeba troche odniesc sie do reali, a realia powinny byc takie, ze jak Cie nie stac na paliwo, to nie kupuj 7er, ale niestety, szpan sie liczy i 7er musi stac, zeby sasiad sie patrzyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I ja wrzucę swoje 3 grosze. Jak e38 to tylko V12 750, "siódemka" to nie samochód tylko limuzyna. Poza tym szkoda, że BMW porzuciło projekt GOLDFISH i nie wprowadziło do e38 V16 6.7 litra to dopiero była by limuzyna :) mmmmm........

 

Pozdrawiam Vikingb :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
witam mam zamiar kupi BMW 750ia e38 automat silnik jak się domyślacie 5.4 benzyna, co myślicie o tym aucie, na co mam zwracać uwagę przy zakupie tego auta, może ktoś ma czas żeby mi opisać jego zalety no i przede wszystkim wady tego auta i co myśli o założeniu instalacji gazowej oczywiście sekwencja tylko wchodzi w rachubę może ktoś poleci jaką założyć tzn jakiej firmy i gdzie najlepiej zakładają, oczywiście nie chętnie to bym robił ale taka sytuacja tzn. jeszcze nie wiem czy założę ale wole spytać? Z góry gorąco dziękuje za wszystkie komentarze pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam od 4 lat 750. Co można uznać za zalety ? Mi odpukać z silnkiem się nić nie dzieje ale wymiany olejów i filtrów ( oleju, poweitrza ) co 10 tys. km. Wadą jest chyba to, że autko no niestety trochę pali. Co do gazu nie robiłbym tego..Porządna instalcaj BRC ok 10 000 tys. zł. To już wole kupić golfa III w dieslu i sobie nim jeździć że tak powiem w okół komina. Seria 7 moim zdaniem nie nadaje się na krótkie odcinki tylko na długie trasy. A jeszcze odnośnie spalnia na trasie można zejsć nawet do 11 litrów. Zaraz ktoś napisze że pisze bzdury, ale jest to prawda tylko automatem trzeba umieć jeździć i wynik jest do uzyskania :) Fajny motor, dużo mocy nie jest zbyt skomplikowany ponieważ ma 2 zawory na cylinder żadnych vanosów więc co ma się w nim popsuć ? Tylko naprawdę trzeba dbać dbać i jeszcze raz dbać. Jak coś się dzieję to od razu trzeba tam zajerzeć a nie odkładać na ostanią chwile i w tedy autko na pewno Cię nie zawiedzie a zarazem się odwdzięczy przy wyprzedzaniu peletonu aut :) Myślę że ktoś Ci poleci 4.4 bo mniej pali i prawie tyle samo mocy, ale jest na forum 7er.pl fajny temat odnośnie tego "niezawodnego" motoru...

 

http://forum.7er.pl/mechanika-m62-v8-44-najlepszy-silnik-do-e38-vt13496.htm

 

Pozdrawiam !

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje kolego za podpowiedź co do tego auta ten gaz to ostatecznośc też mało prawdo podobne że go założę ale wole wiedzieć. Apropo tej wymiany oleju to poważnie wymieniasz co 10tys km strasznie często a spalanie w Mieście jak tobie wychodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.