Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Objawia się to tym, że np. przy wyprzedzaniu na trasie na to co 740D załatwia niewielkim wciśnięciem pedału gazu 735 potrzebuje kicdowna i orgii obrotów. 740D ma 560 NM już przy 1750 obrotów natomiast 735i tylko 320 i dopiero przy 3200 obr. - to jest zasadnicza różnica.

 

345 dokladnie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
To chyba troszke zbłądziłeś, uważając, ze moc silnika sie tylko liczy:)

Sprawnosc skrzyni biegów ma gigantyczne znaczenie, podobnie jak wielkosc kół, szerokosc opon, oraz inne straty w układach przeniesienia napedu (wszelkien przekłądnie kątowe, czy hipoidalne). Jesli byłęś na hamowni to pewnie wiesz, że na wykresie masz moc na kolach i moc silnika, różnica zawsze jest dośc znaczna.

Porownanie do E65 miało na celu uzmysłowić, że wystarczy przy tym samym silniku zastosować inną skrzynie, a osiagi sie poprawiają, co wskazuje na to, że potencjał w silniku jest, problem tylko z jego wykorzystaniem. Nie twierdze, że 740d jest duzo szybsze, jednak jest i jazda sprawia wiecej radosci (szukając E38 nie nastawiliśmy sie tylko na diesla, stad testowalismy wszsytko poza 750, porowanie jest, rożnice dośc znaczne), choc osobiscie uwielbima jak wskazówka obrotomierza rwie sie pod 6tyś, a z pod maski wydobywa sie wspaniały dzwiek, ale temu dieslowi niczego nie brakuje, dodatkowo za okolo 2tyś mozna podniesc osiagi do poziomu 740i, ale to juz indywidualna sprawa:)

 

napisalem to samo co ty, ze moc i jak dziala skrzynia sa wazne :)

oczywiscie ze da sie wysrubowac 740d tak ze bedzie odstawial baardzo 735i bo jest duzy potencjal, tylko co ze skrzynia?? ktora przenosi i tak maxymalny nominalny moment tego silnika? rozleci sie szybciutko, poza tym nie przeniesie tej mocy i tak

 

czy fakt iz mamy potencjal w silniku, ze mozna go wysrubowac latwo chipem i ze z nowa skrzynia od e65 pokazal by pazury

powinien zdecydowac u kupnie 740d??? no be zjaj :) nie wlozymy sobie przeciez skrzyni z e65

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Można wrecz powiedzieć, że silnik przypiłowano troche by skrzynia wytrzymała, ale w końcu na dwa lata przed wejsciem nowego modelu nie opłacało sie im projektować, czy tez zamowić u ZF (choc tu nie widze kłopotu) nowej skrzynki, wsadzili wiec tą z 750i, dali inny most :naughty:

560 to jest tzw bezpieczne przenoszenie momentu, skrzynia oczywiscie może wiecej przenieśc, problem tylko na jak długo... dajmy na to 650 (bo tyle można wyciagnac), oczywiscie to wartosc max, ktora po przekroczeniu 1700obr w pewnym stopniu spada.

POlecam przejechać sie jednym i drugim, odczcucia zupełnie inne, fajnie przykleja kark do fotela:)

 

Sorka za zaśmiecanie tematu, po prostu oburzyły mnie jakieś dziwne negatywne opinie, bo diesel ma duzo zalet, w tym ogromny potencjał ponoszenia mocy za rosadne pieniądze, wybór nalezy do własciciela, ale przynajmniej go ma:)

Opublikowano

Miałem się nie wtrącać, ale cóż...

 

Przede wszystkim: jazda dieslem to zupełnie "inna historia" niż jazda benzyną. Nie jest to moje pierwsze auto, więc mam porównanie i do 3,5 Pb i do 4,4 Pb - a mam wrażenie większość z Was tego porównania nie ma. Otóż: diesel V8 wydaje się najlepszą opcją do napędu 2-tonowej limuzyny - tutaj liczy się moment obrotowy i łatwość jego osiągania (już przy 1750 obr/m.) 740d osiąga przyspieszenia jakby "od niechcenia", już przy delikatnym dodaniu gazu gniecie w fotel sprawiając wrażenie auta duuużo mocniejszego niż jest w rzeczywistości. Wyprzedzanie na trasie? - lekkie dodanie gazu i auto bez redukcji rwie do przodu - jest ciszej, płynniej i oszczędniej. Poza tym - jeśli mówicie o ekonomice spalania i podajecie zużycie autostradowe, to mam wrażenie że mieszkacie w innej Polsce niż ja (takiej z tysiącami kilometrów autostrad, bez szalejących stad ukraińskich TIR-ów podróżujących w kolumnach po 5 zestawów itp.), bo przy moim stylu jazdy benzyna na trasie paliła dobrze ponad 2 razy tyle co spala teraz diesel.

Pozdrawiam :-)

Opublikowano

ciszej jest, to na pewno bo auto mruczy na niskich obrotach

pewnie w zwiazku z tym konfort podrozowania jest lepszy

 

w danych katalogowych nawet jest znacznie cichsze

 

i pewnie to ze lekko zwiekszymy obroty a auto mimo ze nadal ciche rwie do przodu zwieksza odczucie mocy i szybkosci i wydaje sie ze jest szybsze od np 735

 

jest na pewno bardziej exskluzywne dzieki temu, ciezkie, 2 turbiny, v8, cichutkie, osiagi akurat, spalanie duzo nizsze niz beznyna

 

i za to sie placi :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Bo w 740d jest większy moment obr.600Nm,niz w 735i 360Nm.Dlatego będzie lepiej odchodził.Powiem nawet,że złoi dupsko 735 na trasie :lol: :twisted:.Prędkość maksymalna jest taka sama w obu przypadkach i przyspieszenie także :lol: :twisted:

 

 

:duh:

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
Bo w 740d jest większy moment obr.niz w 735i.Dlatego będzie lepiej odchodził.Powiem nawet,że złoi dupsko 735 na trasie :lol: :twisted:

 

i co z tego ze jest wiekszy moment?

Ano to z tego, że aby dotrzymać kroku 740D 735 będzie potrzebowało kręcenia na wysokich obrotach kosztem wysokiego spalania. V/max i przyspieszenia od 0-100 na codzień nie mają takiego znaczenia jak elastyczność, no chyba, że ktoś lubi się popisywać szybkimi startami.

 

w samochodach z automatyczna skrzynia biegow nie wiem jakie ma znaczenie "przyspieszenie od 80 do 140 na ostatnim biegu" . Wole porownanie NAJSZYBSZE z mozliwych w danym aucie przyspieszenie od 80 do 140.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
a propos odwiecznego problemu "co lepsze: diesel czy benzyna"

polecam obejrzenie tego filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=NH3FWW2-jLs

 

Ciekawe...

Ale porownanie V8 benzyny z rzedowa 6 diesla nie do konca jest miarodajne. Sami powiedzieli, ze diesel jest tanszy w zakupie (o 10 000 funtow) i eksploatacji. Ma tez mniej mocy 270 BHP, benzyna 333 BHP - jedyna przewaga diesla jest moment obrotowy (zaledwie 80 nm), a i tak przegral o niecala sekunde na torze (pomijam umiejetnosci p. Clarksona).

A gdyby tak zestawic np. 530i oraz 535d???

Dlatego uwazam, ze bez sensu jest gdybac co jest lepsze, bo kazdy ma jakies swoje priorytety. :-)

Pozdrawiam

Opublikowano
a propos odwiecznego problemu "co lepsze: diesel czy benzyna"

polecam obejrzenie tego filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=NH3FWW2-jLs

 

Ciekawe...

Ale porownanie V8 benzyny z rzedowa 6 diesla nie do konca jest miarodajne. Sami powiedzieli, ze diesel jest tanszy w zakupie (o 10 000 funtow) i eksploatacji. Ma tez mniej mocy 270 BHP, benzyna 333 BHP - jedyna przewaga diesla jest moment obrotowy (zaledwie 80 nm), a i tak przegral o niecala sekunde na torze (pomijam umiejetnosci p. Clarksona).

A gdyby tak zestawic np. 530i oraz 535d???

Dlatego uwazam, ze bez sensu jest gdybac co jest lepsze, bo kazdy ma jakies swoje priorytety. :-)

Pozdrawiam

dlatego uwazam, ze w tym tescie diesel wypadl rewelacyjnie.

na podstawie tego filmu gadanie o "lepszosci" benzyniaka nad dieslem czy odwrotnie mozna wlozyc miedzy bajki.

skoro diesel z silnikiem o litr mniejszym (w dodatku sporo ciezszy) moze dotrzymac kroku limuzynie z ogromna 4,5-litrowa benzynowa V8-ka, w dodatku z zawodowym rajdowym kierowca za sterem, to mowienie, ze benzyniaki sa szybsze chyba nie do konca juz jest prawda...

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
a propos odwiecznego problemu "co lepsze: diesel czy benzyna"

polecam obejrzenie tego filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=NH3FWW2-jLs

 

Ciekawe...

Ale porownanie V8 benzyny z rzedowa 6 diesla nie do konca jest miarodajne. Sami powiedzieli, ze diesel jest tanszy w zakupie (o 10 000 funtow) i eksploatacji. Ma tez mniej mocy 270 BHP, benzyna 333 BHP - jedyna przewaga diesla jest moment obrotowy (zaledwie 80 nm), a i tak przegral o niecala sekunde na torze (pomijam umiejetnosci p. Clarksona).

A gdyby tak zestawic np. 530i oraz 535d???

Dlatego uwazam, ze bez sensu jest gdybac co jest lepsze, bo kazdy ma jakies swoje priorytety. :-)

Pozdrawiam

dlatego uwazam, ze w tym tescie diesel wypadl rewelacyjnie.

na podstawie tego filmu gadanie o "lepszosci" benzyniaka nad dieslem czy odwrotnie mozna wlozyc miedzy bajki.

skoro diesel z silnikiem o litr mniejszym (w dodatku sporo ciezszy) moze dotrzymac kroku limuzynie z ogromna 4,5-litrowa benzynowa V8-ka, w dodatku z zawodowym rajdowym kierowca za sterem, to mowienie, ze benzyniaki sa szybsze chyba nie do konca juz jest prawda...

 

Tak :-)

Ale sam znam wielu zwolenników benzyn, którzy za nic nie wsiądą do "klekota", czy jak go przechcili entuzjaści "grzechotnika"...

Dlatego każdemu kto się waha pomiędzy dieslem a benzyną proponuje po odłożeniu kalkulatora (który więcej kosztuje, a który mniej pali) wsiąść "za kółko" i zobaczyć co mu pasuje, bo charakterystyka silników benzyny i diesla (szczególnie BMW) jest tak zróżnicowana, że przyprawia o zawrót głowy nawet fachowców.

A "suche" dane techniczne "na papierze" naprawdę nie oddają tego co się czuje "za sterem"... :-)

Pozdrawiam...

Opublikowano
powiem jeszcze tylko tyle ze 750i to jest inne bmw,inne e38, wiec jesli benzyna to tylko V12 ale jesli diesel to tylko 730d (193ps) i tyle..a jesli ktos sie zapyta czemu nie 740d ..-bo sie to nie oplaca..ten silnik pali tyle co benzyna,koszty utrzymania itp..mija sie to z ekonomia jak w przypadku 3.0d..a 750i pali ,tyle ile bedziesz jechal,spali i 18 ale i moze 22 zalezy od stylu jazdy ale przyjemnosc jazdy v12 nic nie zastapi..no i ta skora wszedzie obecna..poprostu raj..

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano
powiem jeszcze tylko tyle ze 750i to jest inne bmw,inne e38, wiec jesli benzyna to tylko V12 ale jesli diesel to tylko 730d (193ps) i tyle..a jesli ktos sie zapyta czemu nie 740d ..-bo sie to nie oplaca..ten silnik pali tyle co benzyna,koszty utrzymania itp..mija sie to z ekonomia jak w przypadku 3.0d..a 750i pali ,tyle ile bedziesz jechal,spali i 18 ale i moze 22 zalezy od stylu jazdy ale przyjemnosc jazdy v12 nic nie zastapi..no i ta skora wszedzie obecna..poprostu raj..

 

No i widzę, że nieuważnie czytałeś... Co do zużycia katalogowego, już pisałem i nie chcę się powtarzać, ale porównanie spalania 740d do 735i (szczególnie w naszych warunkach drogowych - brak autostrad) nie jest tożsame ze spalaniem wg norm ECE. Poza tym różnica w spalaniu pomiędzy 730d a 740d jest naprawdę niewielka, koszty eksploatacji również (koszty serwisu są niemalże identyczne).

Więc nie jest tak, że w E38 są dobre tylko dwie jednostki napędowe. Jeździłem też 3,5 Pb i 4,4 Pb i też uważam je za świetne jednostki, tylko koszty paliwa... (a gazu nie chcę, bo potrzebny jest mi bagażnik i koło zapasowe) :-)

Pozdrawiam

Opublikowano
moze powiem inaczej...skoro jest roznica (w spalaniu) miedzy 730d a 740d to jak musi byc miedzy 730d a np 735i..sporo..reasumujac jaka jest roznica miedzy 740d a 735i..wlasnie.. :dance:

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano
moze powiem inaczej...skoro jest roznica (w spalaniu) miedzy 730d a 740d to jak musi byc miedzy 730d a np 735i..sporo..reasumujac jaka jest roznica miedzy 740d a 735i..wlasnie.. :dance:

 

Przeczytaj poprzednie posty - już to tłumaczyłem: diesel (turbo) - przy wykorzystaniu mocy (np. przy wyprzedzaniu) spali duuużo mniej niż benzyna (silnik 5.4l chwilowo "łyka" nawet 150l/100 km !!! - mówie o "czerwonym polu") natomiast diesel spali niewiele więcej niż "normalnie" (choćby z racji doładowania i wysokiego sprężania własnego). A normy ECE podają jazdę ze STAŁĄ prędkością na trasie i SYMULOWANY cykl miejski. Więc TAKA jest różnica pomiędzy dieslem a benzyną i porównywanie spalania przy stałej prędkości jest bez sensu.

Poczytaj, pomyśl, może zauważysz tę "subtelną" różnice.

Opublikowano

750i - trasa gorzów-warszawa - 13,5 L / 100 km (w tym A2 z duzymi predkosciami) .

 

Jasne ze 740d spali duzo mnie, ale nie mówmy ze 735i pożera jakieś hektolitry benzyny.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

tu sie zgodze..

 

sa miasta ktore sa bardzo zaludnione a co wiaze sie z duzym ruchem samochodow wiec i stoisz wiecej na swiatlach korki itp..poprostu policz sobie "subtelnie" roznice...

a pozniej wyjdzie na to ze taka 740d pali tyle co benzyniak

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano
wy dalej toczycie spory o te silniki, przecież wiadomo ,że najlepszy jest 5,4 a ile pali to nieistotne a z diesli 4,0 i wszystko w temacie, prosze zamknąć
BMW sie nie psuje
Opublikowano

w kategoriach absolutnych tak jest :)

 

ale ludzie nie dysponuja absolutnie duza iloscia kasy na e38 :)

 

i dlatego te dyskusje bo jakis kompromis trzeba znalezc

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
tu sie zgodze..

 

sa miasta ktore sa bardzo zaludnione a co wiaze sie z duzym ruchem samochodow wiec i stoisz wiecej na swiatlach korki itp..poprostu policz sobie "subtelnie" roznice...

a pozniej wyjdzie na to ze taka 740d pali tyle co benzyniak

 

Taaa... Bo każda siódemka to wybitnie miejskie auto i trasy widuje podczas wycieczek w niedzielę "na działkę" (i to tylko w lecie)...

A jeśli Ty swojej 750 używasz głównie do stania w korkach... bez komentarza.

 

-Proszę, nie tłumacz mi jaka jest różnica, bo to wiem (z autopsji).

-Nie tłumacz mi jakie miasta są w Polsce, bo jeżdżę sporo i wszystkie większe miasta mniej więcej znam.

-Nie próbuj mi odowodnić, że diesel spali tyle co benzyniak o porównywalnych osiągach, bo jest to absurd.

:nienie:

Pozdrawiam

P.S.: mój ostatni post w tym temacie - sorry za zamulanie, ale nie znoszę jak mnie ktoś próbuje traktować jak idiotę...

Opublikowano

Jako posiadacz 740d/99r. moge napisać tyle:

 

Ploty:

Silnik mechanicznie (oczywiście pomijając turbiny, elektronike, elektryke itd) ponoć może wytrzymać 1.000.000km i chyba zaczynam w to wierzyć. Ludzie twierdzą że dużo pali, że w kółko się psuje itd itp, że jak 7er to nie diesel...

 

Realia:

Czemu nie diesel skoro został stworzony raczej nie dla oszczędności bo wersja z tym silnikiem była bardzo droga, jest pierwszą jednostką V8 na ON w samochodach luksusowych, bi-turbo, chęć jakiegoś wyróżnienia się..?? To nie przypadek.

Obecnie przejechane mam ~180000km i nie bierze ani grama oleju od wymiany do wymiany (pełen syntetyk, Mobil).

Zbiera się bardzo elegancko, dźwięk bardzo przypada mi do gustu, szczególnie pięknie słychać turbinki. Po rozgraniu nie przypomina ani diesla bo nie występuje jakikolwiek klekot, ani benzyny bo nie jest aż tak grzeczny żeby wydawać z siebie szmer. Jest jedyny w swoim rodzaju, na wyższych obrotach ryczy, w środku panuje cisza i spokój i gdyby nie mniejsza skala obrotomierza nie do rozpoznania że w jego żyłach płynie Olej Napędowy. Na dole jest dość przymulony (z czego zresztą słynie), przeszkadza to jedynie przy szybkim stracie spod świateł. Sytuacja zmienia się od 1700 obr/min, powyżej ma na prawdę świetną reakcje na gaz i pięknie przysiada jak na tylnionapędowca przystało, zresztą jak ktoś chce zawsze może jeździć na "S" i wtedy właśnie skrzynia trzyma obroty powyżej tego progu. Należy uważać żeby nie kręcić na zimnym i czekać tą chwile która nikogo nie zbawi przed zgaszeniem. Chip-tuning odpada, chyba że w celu przeniesienia momentu w dół i poprawienia charakterystyki bo już w serii ma moment ograniczony do 560NM - tyle wytrzymuje skrzynia, a koszta w razie naprawy są duże.

 

Koszty:

Wymiana ~9l. oleju co około 20000km (nie należy oszczędzać),

Zawsze świeże filtry (2 powietrza, filtr oleju i ropy).

Przez rok zrobione około 40000km i 3 usterki:

1 przepływomierz - (350 zł, tania prosta przepływka, czujnik temp. przelutowany od oryginalnej BOSCH - spełnia tak samo to samo zadanie za 1/3 ceny),

3 wtryski - (używane po 100zł/szt w bardzo dobrym stanie. nie opłaca się kupować nowych bo po pierwsze 1131zł/szt. jak pytałem w salonie, po drugie i tak może zaraz paść jak się szlamu do baku naleje).

Aktualnie walcze z "ciśnieniem w kolektorze dolotowym" błędu nie da się usunąć, być może w którejś z turbin zapiekły się kierownice jak twierdzi mój mechanik, w każdym bądź razie jedzie tak samo jak i bez tego błędu o dziwo.

 

Spalanie:

Jak każde V8, w mieście dużo, poza miastem dużo mocy i spalanie drastycznie mniejsze.

70, 80 km/h, bez stawania na światłach itd - 7,5 - 8,5 l/100km,

miasto - zależy od nogi i częstotliwości stawania na światłach, od 12,5 do 17 przy bardzo mocnym butowaniu (ewentualnie nerwica i duże korki),

Trasy 110 km/h - 140 km/h bez trzepania - da się <10l/100km

Ja mam średnio 11,2 bez wysilania się i patrzenia na ekonomizer, a jeżdże nie za wolno i dynamicznie, lubie kręcić.

 

Całokształt:

Jestem bardzo zadowolony, z samochodu, z wygody, z ciszy, z prowadzenia, spalania, na prawdę nie narzekam na awaryjność ani jakieś powalające koszty eksploatacji, tym bardziej na osiągi i porażającą dynamike powyżej 120 km/h. Ten samochód nigdy nie będzie służył do ścigania, tylko do bardzo szybkiego i sprawnego przemieszczania się z punktu A do B, albo dostojnej relaksacyjnej jazdy. Wszystko w niespotykanym komforcie i za relatywnie niewielkie pieniądze.

 

PS: Sorki za długi wywód, pewnie stwierdzicie że bez sensu, ale może komuś rozwieje wątpliwości na plus lub minus, w razie pytań chętnie odpowiem.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Sorki za długi wywód, pewnie stwierdzicie że bez sensu.

dawno nie czytalem bardziej sensownego posta

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
z nudow policzylem sobie jak bardzo te nowe mocne diesle sa ekonomiczne :)

troche offtopik, ale...

 

to dla zwolennikow nowych diesli, tych mocnych w limuzynach, niech pomysla

 

 

 

740i - 358900 zl

moc 306km

W mieście w l/100 km 16,3

Na autostradzie w l/100 km 8,2

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6,8

Masa w kg bez ładunku 1 970

 

745d - 412700 zl

moc 330km

W mieście w l/100 km 13,5

Na autostradzie w l/100 km 7,2

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6,8

Masa w kg bez ładunku 2 115

 

przyjmnijmy ze cena bezyny to 4l a oleju 3,8

 

 

zalozmy przebieg 330tys km tylko w miescie... nieralny, ale co tam :)

 

 

dla diesla (330000/100) x 13,5 x 3,8 + cena zakupu (412700zl) = 581990zl

dla bezyny (330000/100) x 16,3 x 4 + cena zakupu (358900zl) = 574060zl

 

hm gdzie oszczednosc? nadal bezyna tansza! przy takim przebiegu i tylko miastowym

 

a co jesli policzmy spalanie srednie ktore nie bedzie tak maxymalnie rozbierzne jak miastowe?

 

a serwis?

 

przy 330tys juz moze pasc typowego dla diesla, wtryski, jest ich w koncu troche, moze pompa, moze turbina

 

 

 

jesli kupujemy 740d z przebiegiem do 200tys, to albo kupujemy go od wlasciciela ktory nie umie liczyc, ale to troche dziwne, poniewaz ten ktos byl na tyle madry aby zarobic duza kase na nowego wypasionego diesla, a mimo to nie umial liczyc...

bo po co kupil diesla a nie duzo tansza bezyne o takich samych osiagach skoro nie mial zrobic kilkuset tysiecy km??

 

albo wlasiciel umial liczyc, auto trzasnelo mase km ale przebieg tego auta jest niezle skrecony

 

albo ten ktos zostal wkrecony przez machine marketinowa i kupil diesla liczac na oszczednosci ale sie przeliczyl i chyba takich jest najwiecej

 

albo byl zagorzalym zwolennikiem diesli tak po prostu :)

 

 

a zobaczcie sobie teraz na oferyty 740d e38 na autoscut albo mobile

jakie maja przebiegi... 300tys i wiecej to sa ewenementy...

 

chyba po prostu dali sie nabrac mitowi oszczednej limuzyny w dieslu

albo sami milosnicy diesli

 

nie mam nic do diesli bo niektore sa ekonomiczne

tyle ze nie te najdrosze w limuzynach :) a 740 e38 czy 745 e65 to jest przyklad totalnie nieekonomicznego auta

czysty przerost formy, oczywiscie jesli chodzi o nowe auto

 

tak sobie zacytowalem i powiem tyle ze 95 PB kosztuje srednio 1,40 euro , a ON srednio 1,15 euro

wiec liczac nawet takie same spalanie na 100km przy PB i ON to zawsze sie bedzie kalkulowac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.