Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kończąc, wykonam gest pojednawczy :hand: :

 

zeby Ci czasem nikt nie zarzucil, ze to jest gest giertychowej wszechmlodziezy :wink:

 

Mam nadzieję, że nikt tego nie uczyni, bo na Romka mam poważne uczulenie, a na jego młodzież tym bardziej... :-)

 

P.S.:a jak zamawiam piwo, to nigdy nie macham otwartą dłonią na barmana, bo to nieładnie... :norty:

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
podsumowując wasze wypowiedzi w tym temacie narzuca mi sie myśl że najbardziej chwalonym przez wszystkich silnikiem jest 4,4 benzynka. Jeśli ktoś z was go posiada to niech opisze go troszkę dokładniej. Właśnie sprzedałem swoją e38 w 2,5tds i nie byłem z niej zadowolony, gdyż koszty jej napraw były naprawde wysokie. Jestem teraz na etapie poszukiwań nowej betki i sam nie wiem jaką e38 wybrać. Robię 1/3 w mieście i 2/3 w trasie. Co mi proponujecie drodzy koledzy forumowicze. Podpowiedźcie coś mądrego. A może wy macie coś na oku ładnego. Chce przeznaczyć 25tys , a więc będzie to auto z rocznika 96 , może 97. pozdrawiam. wiku.
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Opublikowano
zauwazylem to samo co przedmowca 4.4 jest najbardziej chwalony a jakie sa roznice w stosunku do 4.0 ??
Opublikowano

4,4 to nowsza konstrukcja po 98 roku. ma wyższy moment od 4,0 (o 20nm czyli zamiant 400 jest 420 i przy niższych obrotach http://www.bmw-klub.pl/samochody/danetech.htm), moc ta sama, spalanie to samo.

Akurat ja mam porównanie 3,0D (2001r) oraz mojego brata 4,0 V8 (1994r).

Benzyna jest po prostu odlot. Mażę o takim silniku. Dźwięk jest prostu zarąbisty, nie do opisania. Nawet V12 nie dokarze :twisted2: Jednak jak się jeździ tak jak ja 6-7 tyś/ mieś, to na benzynie bym zbankrutował. Jeśli jeździsz niewiele (1-1,5 tkm) to się nie zastanawiaj, bo koszty obsługi diesla (mimo niższego spalania) są duże. Jeśli się jeździ dużo to 3,0 D jest wspaniały - oszczędny, dynamiczny ale rakieta to to nie jest.

Opublikowano

4.4l (tj M62) jest robiony od '96r.

Różnice pomiędzy M60 i M62, podałem na stronce : http://poczt1.republika.pl/silnik_m62.htm - ze szczególnym uwzględnieniem 3.5l, bo taki właśnie użytkuje ...

Wg mnie bardzo krótko podsumowując :

- super ekonomia w paliwie, częściach itd., przy cakiem znośnej dynamice - silnik 2.8l + wtrysk LPG

- aby mieć dużo "pod nogą" i w miarę ekonomiczny (trzeba liczyć ok. 2-3l/100km więcej niż w 2.8l) - 4.4l + wtrysk LPG

- ekonomiczny V8 - 3.5l (ok. 1l/100km mniej niż 4.4l)

- ciekawe diesle pojawiły się od '98, wcześniej 2.5tds, jest zdecydowanie za słaby

- raczej tez nie polecam silników M60 (3.0 i 4.0l), choć nieco łatwiej i taniej do nich z używanymi częściami.

- nie chcemy ekonomii lub/i dużo nie jeżdzimy - rezygnujemy z LPG

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

U mnie poszukiwania E38 trwają, chciałbym zapytać jeszcze o V8 3.5L...

Na Forum nie ma dużo o tym silniku, a widzę ze kilku Kolegów takimi jeździ.

 

Właściwie szukam V8 4.4L, ale jakoś nie mogę trafić nic super, a akurat mam jedno 735 na oku, które bardzo mnie kusi... :) Stąd moje wątpliwości:

 

1. ile bym stracił decydując się na mniejsze V8? Chcę mieć auto dające poczucie, że zawsze mam do dyspozycji wystarczającą rezerwę mocy (np. przy szybkim wyprzedzaniu albo zawracaniu w nie całkiem dozwolonym miejscu).

Fajnie jest też mieć jeden z szybszych/zrywniejszych samochodów na drodze, nawet jak rzadko się z tego korzysta (oczywiście nie oczekuję że E38 będzie objeżdżać Imprezy WRX czy Porsche 911).

Czy 735 spełni te wymagania, czy powinienem odpuścić i twardo szukać 740?

 

2. Jak z innymi wadami/zaletami 735 w stosunku do 740 4.4 (poza spalaniem, bo do tych informacji dotarłem). Widzę że weszły do E38 mniej więcej w tym samym czasie, więc pewnie oba są dość nowoczesne. Jak wygląda porównanie niezawodności, kosztów serwisowania, itp.?

 

3. Czy na moim miejscu rozważalibyście opcję kupna 735 i swap-u za jakiś czas? Widzę że skrzynia jest ta sama, więc pewnie tylny most też (?), ale mimo wszystko E38 to dość skomplikowane auto i nie wiem czy taka operacja mogłaby zamknąć się w sensownych pieniądzach... Dodam że nie jestem mechanikiem i nie mam ani warunków ani wiedzy żeby zrobić to własnymi siłami.

 

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi/sugestie :modlitwa:

Opublikowano

Technicznie 3.5 i 4.4l to identyczne silniki (oczywiście inne zawory, głowice itd., ale rozwiązania identyczne).

3.5l są przeważnie w lepszym stanie, bo kupujący świadomie kupił mniejszy silnik (jeżeli był pierwszym użytkownikiem), bo nie ma predyspozycji do ostrej jazdy i taki mu starczył, a chciał mieć V8 (taki jest "typowy" obraz kupującego E38 z tym silnikiem. Przeważnie też 3.5l są w lepszym stanie są skrzynie, mosty itd. bo mają mniejsze obciążenia - potwierdza to większość mechaników BMW.

3.5l to pod względem dynamiki coś pośredniego pomiędzy 2.8l i 4.4l - kultura V8, ale zużycie paliwa i koszty eksploatacji też bliższe V8 :)

Czy starczy - jednym wystarcza 2.8l, innym 4.4l za mało - nie da się powiedzieć nic więcej :) Mnie w zupełności wystarcza, ale mam raczej lżejszą nogę :)

Kupuje się przede wszystkim nie rodzaj silnika, tylko patrzy na stan samochodu i czy ma to "coś" co chcemy aby miał (kolor, stan, wyposażenie, itd. itd.) lepiej mieć np. fajnego 2.8l, niż ciągłe problemy lub niepodobający się 4.4l (lub podbny)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Technicznie 3.5 i 4.4l to identyczne silniki (oczywiście inne zawory, głowice itd., ale rozwiązania identyczne).

3.5l są przeważnie w lepszym stanie, bo kupujący świadomie kupił mniejszy silnik (jeżeli był pierwszym użytkownikiem), bo nie ma predyspozycji do ostrej jazdy i taki mu starczył, a chciał mieć V8 (taki jest "typowy" obraz kupującego E38 z tym silnikiem. Przeważnie też 3.5l są w lepszym stanie są skrzynie, mosty itd. bo mają mniejsze obciążenia - potwierdza to większość mechaników BMW. (lub podbny)

 

 

czyli ogolnie 735 sa lepsze? dziwne to wszytsko bo ja powiem tak statystycznie 735 bedzie w gorszym stanie od 740 bo nowe kupil je ktos biedniejszy.

 

Ja kupilem 750 z pierwszych rąk od pana urodzonego w 1947. Wybral najmocniejsze e38 a jakos na szaleńca nie wyglądał. Zreszta czytając wiekszosc postów w tym temacie mozna odniesc wrazenie ze M73 w ogole nie ma.

 

Moje zdanie jest takie - są e38 i jest BMW 750 e38. To inny samochód, innej klasy. Dla przykładu w e38 jest tyle skory na 4 parach drzwi co na jednych drzwiach w 750 e38.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

No tak, ale na temat 740 vs. 750 napisano już b. dużo, więc miałem co czytać ;)

 

A teraz właśnie chciałbym się dowiedzieć jak wypadają w bezpośredniej konfrontacji 4.4L i 3.5L...

Opublikowano
No tak, ale na temat 740 vs. 750 napisano już b. dużo, więc miałem co czytać ;)

 

A teraz właśnie chciałbym się dowiedzieć jak wypadają w bezpośredniej konfrontacji 4.4L i 3.5L...

 

jechalem 740 4,0 e38. Za slaby silnik do e38 jak dla mnie. Wiec mysle ze jesli chcesz dynamincze 7 to 740 4,4.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
Bardzo fajny, dynamiczny silnik, całkiem nieźle radzi sobie sobie z tą masą. Wszytsko zależy od upodobobań i $$$ jaką jesteśmy w stanie przeznaczyć na paliwko :doh:

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

czyli ogolnie 735 sa lepsze? dziwne to wszytsko bo ja powiem tak statystycznie 735 bedzie w gorszym stanie od 740 bo nowe kupil je ktos biedniejszy.

 

Ja kupilem 750 z pierwszych rąk od pana urodzonego w 1947. Wybral najmocniejsze e38 a jakos na szaleńca nie wyglądał. Zreszta czytając wiekszosc postów w tym temacie mozna odniesc wrazenie ze M73 w ogole nie ma.

 

Moje zdanie jest takie - są e38 i jest BMW 750 e38. To inny samochód, innej klasy. Dla przykładu w e38 jest tyle skory na 4 parach drzwi co na jednych drzwiach w 750 e38.

Statystycznie są w lepszym stanie, a nie "są lepsze".

Biedniejszy, kto kupuje E38 735 w salonie :dance:

Ja za to znam wiele 750, które są "w złomowym" stanie.

Przytoczyłem opinie paru mechaników (w tym też tylko od BMW), którzy trochę "przerzucają" tych samochodów i tak stwierdzili (najgorszą opinie co do stanu mieli do 4.0 i 4.4l - statystycznie !).

A co do wyposażenia czy wykończenia 750, to (nie obraź się) ale się ośmieszasz - można mieć 728 w takim wyposażeniu, że wiele 750 może tylko pozazdrościć (jak i na odwrót) - wszystko zależy co kto sobie zamówił ... Widziałem 750 w welurze, baz navi itd., a z drugiej strony 728 w "pełnej" skórze, navi, roletami itd. Bardzo niewielka część standardowego wyposażenia jest zależna od silnika (oczywiście znowu "statystycznie" 750 są lepiej wyposażone niż pozostałe modele, ale nie jest to reguła).

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

 

.

Statystycznie są w lepszym stanie, a nie "są lepsze".

Biedniejszy, kto kupuje E38 735 w salonie :dance:

Ja za to znam wiele 750, które są "w złomowym" stanie.

Przytoczyłem opinie paru mechaników (w tym też tylko od BMW), którzy trochę "przerzucają" tych samochodów i tak stwierdzili (najgorszą opinie co do stanu mieli do 4.0 i 4.4l - statystycznie !).

A co do wyposażenia czy wykończenia 750, to (nie obraź się) ale się ośmieszasz - można mieć 728 w takim wyposażeniu, że wiele 750 może tylko pozazdrościć (jak i na odwrót) - wszystko zależy co kto sobie zamówił ... Widziałem 750 w welurze, baz navi itd., a z drugiej strony 728 w "pełnej" skórze, navi, roletami itd. Bardzo niewielka część standardowego wyposażenia jest zależna od silnika (oczywiście znowu "statystycznie" 750 są lepiej wyposażone niż pozostałe modele, ale nie jest to reguła).

 

 

 

http://img172.imageshack.us/img172/3254/img0510ca1.th.jpg

 

http://img240.imageshack.us/img240/2174/img0496kt8.th.jpg

 

to jest pełna skora - a wiec deska w skorze, drzwi od dolu do gory w skorze, a nie gumowo-plastikowe wnetrza pozostalych e38. Pokaz 728 z takim wyposazeniem :cool2:

 

"Biedniejszy, kto kupuje E38 735 w salonie :dance:" OCZYWISCIE. Chyba jasne ze wzial 735 a nie 740 czy 750 ze wzgledow finansowych? Wiec jak kupuje auto z pierwszysch rak wole je od kogos kogo bylo stac na 740 / 750 , bo jak sadze gwarantuje to ze nie szczedzil pieniedzy na serwisowanie auta.

 

"Ja za to znam wiele 750, które są "w złomowym" stanie." . Ja też, ale pytanie dlaczego? Auta po dzwonach trafiaja do turasów etc... Znajdz 750 w złomowym stanie z pierwszych rąk :cool2:

 

 

"to (nie obraź się) ale się ośmieszasz" nie używaj takich zwrotow probujac dyskutowac ze mna, chyba ze chcesz sie przerzucac chamskimi tekstami.

 

I przestan udowadniac ze 735 to najlepsze e38 wszechczasów bo to jest po prostu smieszne. Tak jak mozna kupic złomowe 735 tak tez mozna kupic 750 w stanie agonalnym, 740 w stanie żałosnym itd. Ale co z tego? Skoro również mozna kupic dobre 740 czy 750, a z pierwszych rąk takie auto trudno znalesc w zlym stanie... :mad2:

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano (edytowane)

tu macie wzór konspekt i koniec kłutni każdy ma co lubi albo na co go stać i wszycho

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.marek760i.republika.pl/to1.jpg

http://www.marek760i.republika.pl/to2.jpg

Edytowane przez marek760i
BMW sie nie psuje
Opublikowano

Czy ja gdzieś napisałem, że 3.5l jest najlepsze ?

Nie robię fotek wszystkim E38 ... a z Twoich fotek widać, że właściciel 750 z fotek nie był zbyt bogaty, bo nawet nawigacji nie ma ;) :twisted2:

Wiem co to jest "pełna skóra" i jest ona dostępna w 728 jak i 750 i wszystkich innych. Są też 750 w welurze. Wszystko kwestia co sobie wymyślił zamawiający E38

Czy wierzysz, że widziałem 728 w pełnej skórze, czy nie wierzysz, to mnie już nie interesuje ...

Tu masz 750 z "gumową" tapicerką : http://img.otomoto.pl/photos/original/C2/C256/C25664/C2566440_2.jpg

Niech Ci będzie : 750i jest super hiper najlepsze, super gigantycznie wyposażone i wogóle reszta to badziewie.

Czy gdzieś się chamsko odezwałem ? - napisałem tylko, że starasz się czymś błysnąć, a niestety masz braki w wiedzy i się tym ośmieszasz, a przede wszystkim wprowadzasz w błąd.

Kolega chciał opinie o 3.5l, więc mu przedstawiłem (nawet nie jest to moja opinia ...)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
a ja powiem ze bardzo chcialbym miec 750i bo wiem co to za auto..seryjnie jest duzo wiecej "bajerow" i silnik zbiera sie konkretnie od dolu..szczerze mowiac jesli 740 pali 20 a 750 pali 22 wolalbym 750..szkoda ze skrzynia w 750 ten wsteczny czasami sa problemy,..kurde gdyby nie to bylby super krazownikiem z super v12 serduchem..

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano

widzisz jestes prosty, umiesz tylko obrazac innych :nienie:

 

nie umiesz rozmawiac bez chamskich uwag pod moim adresem, nie rozmawiaj.

Jak bardzo Cie ciekawi stan finansow pana ktory zamawial 750 ze zdjec zapraszam do Monachium na Knotestrasse.

 

Pełna skóre BMW 750 miala w standardzie.

By miec to np. w 728 trzeba bylo stworzyc wersje indyvidual.

Oczywiscie mozna rowniez znalesc 725 tds z zegarem z kukułką - Indyvidual :cool2:

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

 

Niech Ci będzie : 750i jest super hiper najlepsze, super gigantycznie wyposażone i wogóle reszta to badziewie.

 

tak to można podsumowac, chyba nie bez kozery od 93 do 2001 roku byl to topowy model w ofercie BMW, nie sadzisz?

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
a ja powiem ze bardzo chcialbym miec 750i bo wiem co to za auto..seryjnie jest duzo wiecej "bajerow" i silnik zbiera sie konkretnie od dolu..szczerze mowiac jesli 740 pali 20 a 750 pali 22 wolalbym 750..szkoda ze skrzynia w 750 ten wsteczny czasami sa problemy,..kurde gdyby nie to bylby super krazownikiem z super v12 serduchem..

Tylko jak kupujesz używkę, to ma mniejsze znaczenie co jest seryjnie, tylko co jest zamontowane w danym modelu. Oczywiście statystycznie 750 napewno będzie znacznie lepiej wyposażone niż pozostałe modele, ale w rzeczywistości ważny jest konkretny egzemplarz. Są fajne 728 i 750 jak i pozostałe, a i są do niczego 728 jak i 750. Widziałem naprawdę eleganckiego 725tds i nieciekawe 750i, jak i odwrotnie ...

Osobiście nie patrząc na wyposażenie stan itd. (a to ma wielikie znaczenie), a tylko i wyłącznie na silnik (i tu zdziwię pewnie wielu), wybrałbym 4.4l

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Panowie, spokojnie - to tylko samochody... :hand:

 

Dzięki za opinie. Utwierdziłem się, że jednak 4.4L to dla mnie optymalny silnik. Zresztą tamten 735 już zniknął - widać nie tylko mi się podobały 20" felgi Alpiny. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.