Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak mozna seca porownywac do e38 :) to jest inna epoka aut

 

sece sa od 83 roku zdaje sie

 

ja napalilem sie nawet na seca, pojechalem do niemiec szukac 560 z 90-91 roku

ale jak zobaczylem co to za auta, jaki to ma srodek, przejechalem sie, to podziekowalem, to nie dla mnie auto :)

 

i kupilem jedynie sluszny model, co by z pustymi rekami nie wracac

czyli bmw cabrio e36

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

@galwan - dzięki za szczegółowe info :cool2: Widzę już że telefonowi powiemy "pa pa". Zresztą w ogóle to mało fortunne rozwiązanie, jak raz jechałem to kilka razy włączyłem go łokciem... :)

 

A roletę elektryczną miałem! (ale fakt że to jedna z rzadkich i poszukiwanych opcji w tych autach)

 

@Marcin978 - korzenie SEC-a tkwią w późnych latach '70 (W126 sedan od 1979, coupe od 1981) i nikt tego nie neguje. Jednak przez tych 10 lat do 1991 było wiele zmian (zwłaszcza w 1985) i moim zdaniem SEC-owi z końca produkcji bliżej do młodszego o 15 lat E38 niż do innych aut z tamtego okresu. Widziałeś np. wnętrze jakiegoś Cadillac'a z tamtych lat?? Dashboard wygląda jak komoda... :!:

Opublikowano

%5B640%3A353%5Dhttp%3A//www.geocities.com/w126s/CaratDuchatelet_SECconv.jpg

 

http://www.geocities.com/w126s/560SEC_Lorinser_int.jpg

Opublikowano
a te swiatla o ktorych pisalem to tez seria, z tym ze po roku 98

moj jest produkcja listopad 1998 a mam pomaranczowe kierunki z tylu i z przodu.

to jak to jest? byly i takie i takie (np. w zaleznosci od koloru nadwozia),

czy tak jak piszesz w pewnym momencie calkowicie przestawili sie na biale.

tylko dlaczego Ty masz biale a ja pomaranczowe???

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

A oto moje ładne kieruneczki :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.olejus1.webd.pl/spot/DSCN0784.JPG

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.olejus1.webd.pl/spot/DSCN0786.JPG

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Może była to po prostu opcja, albo szły jako standard w jakimś pakiecie...?

 

@olejus - bardzo fajne :cool2: . Bywałem kiedyś na pewnym forum pewnej innej marki, gdzie za zmianę oryginalnych pomarańczowych kierunków byłeś zaliczany do "wieś-tunerów", itp. Ostatnio widziałem że na 18" koła ukuli termin "pornofelgi"... :lol:

Opublikowano

Z pomarańczowymi kierunkami to taka anegdota panowała i niektórzy twierdzą że to prawdziwa historia.

 

W 1996 r. dużo firm niemieckich stosowało pomarańczowe kierunkowskazy w swoich autach. Słszałem o tym ,że dyrektywy europejskie miały jakiś bubel przepisowy który określał kolor migacza - pomarańczowy i np. we Włoszech i na Węgrzech policja dawała mandaty za biały kierunkowskaz (mimo pomarańczowej żarówki).

 

Parę lat później wszyscy doszli to ładu , że kolor migacza to kolor sygnalizowania a nie samego migacza w sensie materiału itp. itp.

 

Osobiście pomarańczowy migacz kojarzy mi się z .... nie będę pisał lepiej :lol:

Opublikowano
Kurcze a ja mam pomarańczowe . Tylko że cena tych białych kryształków mnie dobija. Są po prostu drogie. Podpowiedzcie gdzie można dorwać kryształki w przyzwoitej cenie.????
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Opublikowano

Wiku, co ty opowiadasz :)

 

sa tanie, mowisz o przednich? czasem lepiej pasuja dymione jak ma sie ciemny kolor auta

 

bo srodki lamp sa czarne

 

http://img378.imageshack.us/img378/999/fotka2pg6.th.jpg

 

http://img56.imageshack.us/img56/7586/fotkabmwpn2.th.jpg

 

kupisz tanio depo, zamienniki, nie pamietam ile, ale watpie zeby wiecej jak 150 sztuka

 

a jesli chodzi o tylnie to nie wiem ile kosztuja, bo sa jakis chinskie teraz za jakies 500zl, ale nie wiem co sa warte

 

ja kupilem swoje za 1500zl ale to bylo 2 lata temu gdy tych chinskich jeszcze nie bylo w ofercie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

DEPO też są azjatyckie, zresztą bardzo ok - miałem w SEC-u i w Fordzie Taurusie. Większość jeśli nie wszystkie niemieckie firmy od aftermaketowych świateł tak naprawdę tylko je pakuje w swoje pudełka - a poddostawcy są z Dalekiego Wschodu.

 

A propos tych środków lamp przednich - najczęściej są czarne, ale widywałem w iluś samochodach jasne/srebrne. O co tu chodzi?

Opublikowano
DEPO też są azjatyckie, zresztą bardzo ok - miałem w SEC-u i w Fordzie Taurusie. Większość jeśli nie wszystkie niemieckie firmy od aftermaketowych świateł tak naprawdę tylko je pakuje w swoje pudełka - a poddostawcy są z Dalekiego Wschodu.

 

A propos tych środków lamp przednich - najczęściej są czarne, ale widywałem w iluś samochodach jasne/srebrne. O co tu chodzi?

 

to sa wioskowe przerobki, malowanie srodkow sprayem

 

na pewno do 98 roku, bo nie wiem czy czasem nowe wersje po liftingu nie byly w srodku srebrne lub czarne do wyboru

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Cześć mam zamiar kupić od znajomego BMW E38 730iA i nie wiem czy jest to dobry wybór. Wiem tylko ze auto jest pewne i wiem co sie z nim działo. Ciężko jest sie w sumie zdecydować jaki silnik :/ jeździłem ta jego 7 i naprawdę zakochałem sie w tym autku i jestem tak zdesperowany że już nawet sprzedałem swoje. Zdecydowałem sie z jednej strony na to auto bo ciotka mojej kobity ma ASO BMW w Warszawie i części jak i servis będe miał za dobre pieniądze. Auto jest z końca 95r, a zarejstrowane w 96r. Klocki tarcze wszystko org. wymienione w BMW ma na wszystko faktury. No ogólnie autko zadbane. Ma org 179000 tys km i servisowane aż do końca. Meczy mnie jedna rzecz że nie ma klima tronic :( tylko zwykle krany ). I szkoda że nie ma jeszcze rolet w boczkach ( ciekawy jestem czy da rade to założyć ). Aha no i jeszcze jedna sprawa kolor jest to ciemna zieleń ( CO WY MYŚLICIE O TY KOLORZE ) mi osobiście sie podoba, choć szukałem ciemno granatowej lub czarnej z beżowym środkiem bo taka za ma chodzi już od dawna, no ale cóż nie zawsze ma sie to co chce. Ta jest w czarnych skórach w super stanie nie są nawet popękane. Gościu je prał impregnował i w ogóle cuda. Daje mi do niej 19 cali fele ładne z oponami gdzieś jeszcze na 2 sezony + komplet zimówek 16 standardowe też z oponami gdzieś na 2 sezony. Widziałem ze Marcin978 też ma 19 i może powiedział byś ile straciłeś na komforcie i co ile czasu robisz zawieszenie :) hehe no takie realia. Aha i chciałem sie jeszcze zapytać czy masz nivo ? Ja sie ciesze że tu nie ma bo podobno spore kłopoty jak padnie. I jak by ktoś mógł co o tym silniku 3l powiedzieć martwi mnie to że były chyba z nim tylko 2 lata produkowane ciekawe czy dlatego że był jakiś wadliwy czy po prostu zmienili na 735i. Tak apropo Marcin978 i Olejus wasze są piękne :) Bajka pozdrawiam i czekam na jakieś komęty.
Opublikowano

Do Marcina :

czasem lepiej pasuja dymione jak ma sie ciemny kolor auta

 

Te dymione pasują do Twojej "shadow line" , jeżeli czarne BMW ma chromy to chylko chromowane kierunki.

 

A propos tych środków lamp przednich - najczęściej są czarne, ale widywałem w iluś samochodach jasne/srebrne. O co tu chodzi?

 

To wszystko przyszło z Niemiec ... zobaczcie że już w 99 roku na forum niemieckim dawali instrukcję do malowania tych środków. To wygląda obrzydliwie. Raz w życiu widziałem te środki chromowane w Polsce na wybrzeżu , koleś ma cynkowanie plastików na chrom i własnie sobie te środki chromem zrobił ---- wygląda to super !! :D

Opublikowano
jak samochod jest ladny , pewny i zadbany to ja bym sie 5 min nie zastanawiał !

skoro to wszystko co piszesz jest prawda i do tego jeszcze cena jest przyzwoita, to i ja bym sie szybciutko zdecydowal.

a kolor to przy aucie z drugiej reki drugorzedna rzecz.

Ci co szukali uzywanej fury wiedza jaki to bol znalezc porzadne auto

za rozsadne pieniadze (nawet nie wazne w jakim kolorze).

znalezienie dobrego auta, w kolorze jaki sie chce, z wymarzona tapicerka

i z opcjami jakimi by sie chcialo graniczy z cudem.

jak znalazles auto, ktorego mozes byc pewien, to bierz. bedziesz zadowolony.

jak CI kiedys zacznie brakowac mocy, to wtedy pomyslisz o zmianie

:wink:

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

W e38 są spore pokłady dobrego wyglądu.

Ale seryjnie zawieszone - wysoko, z wypłowiałymi plastikami na progach, na balonach wygląda bardzo zwyczajnie.

 

To auto musi mieć większe felgi, obniżony zawias, żeby te felgi ładnie wypełniały nadkola, lakier na wszystkich plastikach.

Ostatnio widuje koło mnie e38 z tylnymi lampami diodowymi.

Jak świecą to bardzo poszerzają samochód. Wygląda fajnie.

 

 

A SEC porównujcie to e31 - bo obydwa auta miieli mieć podobni ludzie.

Opublikowano
Ci co szukali uzywanej fury wiedza jaki to bol znalezc porzadne auto za rozsadne pieniadze (nawet nie wazne w jakim kolorze).

znalezienie dobrego auta, w kolorze jaki sie chce, z wymarzona tapicerka

i z opcjami jakimi by sie chcialo graniczy z cudem.

To prawda, ale jak ktoś jest uparty to można, czego jestem żywym dowodem :8) . Oczywiście zależy na ile takie sprawy jak kolor/opcje są dla kogoś ważne...

 

W e38 są spore pokłady dobrego wyglądu.

Ale seryjnie zawieszone - wysoko, z wypłowiałymi plastikami na progach, na balonach wygląda bardzo zwyczajnie.

To auto musi mieć większe felgi, obniżony zawias (...)

Mam identyczne zdanie na ten temat :)

 

A SEC porównujcie to e31 - bo obydwa auta miieli mieć podobni ludzie.

Jednak E31 to sporo nowocześniejsza konstrukcja, chyba że znowu weźmiemy SEC-a ale W140. Natomiast SEC W126 pod względem zaawansowania technologicznego i stopnia skomplikowania wg mnie stoi pomiędzy E24 i E31. Pod kątem rozmiarów/komfortu chyba bliżej tego drugiego, aczkolwiek (niestety) nie miałem przyjemności jeździć...

Opublikowano
ekonomia ekonomią, ale moja 750 pali średnio 13,5 l - czyli tyle co polonez, fakt że przeważnie jeździ w trasie, ale to w ogólne nie jest auto na miasto; pali jak polonez a rwie jak s..syn; więc chyba lepiej wydawać na paliwo niż na wybielanie zębów jak ktoś ładnie powiedział; bardzo polecam 750-tkę, daje tyle radochy że częste wizyty na stacji beznynowej są mniej bolesne
Opublikowano

 

Jeżeli chodzi o przyśpieszenie to wszystkie e38 mają największy ciąg przy 3950rpm, wyjątkiem jest 3.5l (3300rpm) i 2.5tds (2200rpm).

 

 

potwierdzam, jezdzi sie tym niezle i przyspiesza od samego dolu, nie czuc w cale mocnego przyspieszenia od jakis konkretnych obrotow tak jak to bylo w m60 3.0

 

no i szybsze od 740D :)

 

choc sam bym wolal 750 :)

 

Bardzo ciekawe...

Zauważylem, ze kolega ma jakis problem dot. 740d... Ja jakoś nie słyszałem od żadnego fachowca specjalizującego się w BMW, żeby była to tak nieudana wersja (cytuję tylko ten post, ale widać to w wielu), turbiny należą do najtrwalszych w porównaniu do innych, a awarie skrzyń powiązane są z gigantycznym momentem obrotowym i pewne głupie manewry (np. gwałtowna zmiana kierunku z R na D i gaz do podłogi) faktycznie mogą spowodować awarię wstecznego. A tak gwoli sprawiedliwej oceny silników (jak w tytule postu): przyspieszenie od 0-100 to nie jedyna zaleta silnika. Poza tym warto przeprowadzić test stricte rodem z U.S. - street start (5mph-65mph), w 740d jest niestety lekka "turbodziura", która na starcie "kradnie" z pół sekundy, ale później jest już rewelacja samochód powyżej 1200 obr./min. ciągnie jak odrzutowiec i nawet przy 200 km/h po dodaniu gazu wgniata w fotel. Katalogowym przyspieszeniem podniecają się chłopcy, którzy przyozdabiają swoje auta mnóstwem nalepek, a potem ścigają się spod świateł z kolegami, ale jak ktoś szuka dynamiki na trasie to na 740d się nie zawiedzie. Według fachowców jest to jeden z najlepszych diesli ostatnich lat, a ten kto nim nie jeździł nie wie co mówi. Przypomniałem sobie też coś o klekocie - czy kolega "marcin978" słyszał jak pracuje taki silnik? - to proponuje posłuchać. Wcześniej jeździłem też benzynówkami i żadna nie dorównuje 4.0d (niestety nie jeźdźiłem 750 - podobno ta daje wrażenia). Czyli kolejny głos w obronie diesla. Aha, i proszę nie mówić że nie jeździłem 735i :-)

Pozdrawiam

Opublikowano

Wedlug specjalistycznej prasy dotyczacej tylko BMW, wydawanej w Wielkiej Brytani, najlepszym motorem jesli chodzi o polaczenie osiagow i ekonomi to 4.4 benzyna!!! Poszedlem za ta opinia i kupilem E38 w 4 litrach, nic wiecej mi nie trzeba chyba, ze idziemy w extreme to nastepnym moim krokiem bedzie 5.7 litra ALPINA!!!! Jezdzilem tym, cos potfornego!!!!!!!

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Wedlug specjalistycznej prasy dotyczacej tylko BMW, wydawanej w Wielkiej Brytani, najlepszym motorem jesli chodzi o polaczenie osiagow i ekonomi to 4.4 benzyna!!! Poszedlem za ta opinia i kupilem E38 w 4 litrach, nic wiecej mi nie trzeba chyba, ze idziemy w extreme to nastepnym moim krokiem bedzie 5.7 litra ALPINA!!!! Jezdzilem tym, cos potfornego!!!!!!!

Pozdro

DEF

 

No akurat jeśli chodzi o silnik 4.0 i 4.4 to jest między nimi duża róznica i w osiagach i w spalaniu :wink:

Marzenia sie spełniają-->mam E38 :)

Moja historia

Opublikowano

pitolicie za przeproszeniem jak baby ... :mad2:

 

kazdy polecie to co jego zdaniem jest najlepszego - a ile osob tyle zdan - wiec temat nie ma sensu ...

 

jeden powie - tylko v12 , drugi - tylko v8 , 3 - tds - rewelacja ... dla kazdego cos milego - przyszly wlasciciel powinien sie przejechac samochodem ktory zamierza kupic i oceniec - czy mu odpowiada czy nie ...

Opublikowano

No akurat jeśli chodzi o silnik 4.0 i 4.4 to jest między nimi duża róznica i w osiagach i w spalaniu :wink:

 

strasznie duza !!! :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.