Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie myśle o zakupie e38,jaki silnik polecacie,na co zwróćić uwage?Dziekuje za pomoc

 

chcę sprzedać 728i `98, dałem 12, włozylem prawie 40 i nie mogę go sprzedać za 25 tys.

Dobre, co ? :)

Opublikowano
Nie chodzi o to żebyś wystawił za 10k. Tylko piszesz cały czas ile to wlozyłes kasy i sprzedać nie możesz a nigdzie jej nie wystawiasz... Przez forum jej nie sprzedasz
Opublikowano
Nie chodzi o to żebyś wystawił za 10k. Tylko piszesz cały czas ile to wlozyłes kasy i sprzedać nie możesz a nigdzie jej nie wystawiasz... Przez forum jej nie sprzedasz

 

Wóz stał na allegro ponad rok.

Konkretów ZERO!

Telefonów od znawców, mechaników i innych błaznów po kilka dziennie... i nic.

Opublikowano

Widocznie coś musi być nie tak. Z drugiej strony za 25 tys można kupić v8.

 

740i kosztuje trochę w utrzymaniu.

 

Ale w jakim stanie musi być 728i żeby wladowac aż 40k? Reanimujac szrota nigdy nie będzie tak dobre jak auto o dobrej bazie.

728i w utrzymaniu jest bardzo podobne do e39 a 40k to dość duzo kasy. Mi poszło na pewno grubo ponad 10k licząc wszystko prócz płynów ale nadal to nie jest aż 40...

Opublikowano

co niby ma być nie tak ?

mogę nawet dac notarialną gwarancję na auto,

co do cen... zadzwon sobie do ASO i zapytaj co i ile kosztuje, podac Ci vin?

Opublikowano

sama dmuchawa, która świszczała kosztuje z wymianą ok 2 tys PLN

tarcza + klocki ORYGINAŁ na przód 1,5 koła

Jest to 7, stare ale 7... a oryginalne części do 7 kosztują

Opublikowano

Niektóre rzeczy to idiotyzm kupować w aso. Np czujniki i bardzo duzo rzeczy..

 

Tak samo wymieniać błache rzeczy w aso jak tarcze lub kupować. Zamiennik jak ATE idzie na 1 montaż. Nikt tu o rzeźbie nie pisze a o racjonalnym kupnie części.

 

Klocki i tarcze i jakaś dmuchawa kosztuje tyle co do e39. R6 w e38 i e39 maja jak wczesniej pisałem bardzo podobne ceny części.

No i dalej nie wiem co w aucie jest do roboty by wydać 40k co innego jakieś e38 z v12 czy v8 gdzie sam serwis silnika rozrząd, vanos, czy uszczelki dolotu sporo kosztują.

Opublikowano

Auto zostało wręcz odrestaurowane w 90% na oryginalnych częściach, oprócz

silnika i skrzyni biegów.

 

W rocznym przedziale czasowym zostało wymienione:

 

 

 

- kompletne tylne zawieszenie (amortyzatory, sprężyny, poduszki, wahacze,

tuleje, odboje)

 

- kompletne przednie zawieszenie (amortyzatory, sprężyny, poduszki, wahacze,

drążki, tuleje, odboje)

 

- pasy transmisyjne, rolki, napinacz,

 

- chłodnica, korek chłodnicy, płyn chłodniczy, uszczelka miski olejowej,

śruba koła, zawór regulacji ciśnienia,

 

- zbiorniczek wyrównawczy, przewody chłodnicze

 

- sprężarka klimatyzacji

 

- pióra wycieraczek

 

- emblematy BMW, grill, listwy chromowe, listwy progowe,

 

- szyba czołowa (była porysowana) podszybie

 

- uszczelnienie mostu wymiana oleju

 

- wentylator wnętrza, elektrozawory, nagrzewnica, rurka nagrzewnicy,

termostat

 

- łożyska koła przedniego prawego tylnego

 

- tarcze hamulcowe klocki przód

 

- klocki hamulcowe tył

 

- płyn hamulcowy

 

- płyn wspomagania

 

- silnik krokowy

 

- termostat

 

- zbiornik paliwa pompa paliwa

 

- bateria pilota

 

- czujnik poziomu płynu chłodniczego

 

- zawór wodny

 

- cięgno ASC T, rura odpowietrzająca

 

- atrapa chłodnicy

 

- reflektor prawy

 

- listwy chromowe na drzwiach

 

- listwy progowe na drzwiach konserwacja drzwi

 

- osłona silnika

 

- akumulator

 

- wszystkie elementy, które były wymieniane posiadają nowe, oryginalne śruby

bądź zaślepki

 

- nowe opony zimowe Yokohama W.Drive 235/60R16

 

- nowe opony letnie Nokian Line 235/60R16

 

 

 

W samochodzie wszystko działa, nie ma patentów na plastry do opatrunków czy

też trytytki.

 

 

 

Silnik jest zalany olejem Motul 5w30 wymieniany co 10 tys. km wraz z filtrem

powietrza, filtrem oleju oraz świecami.

 

Filtr kabinowy i filtr paliwa wymieniany co 20 tys. km.

 

 

Samochód ma przyciemnione szyby oraz odświeżony lakier (polerka).

Opublikowano

Mam na wszystko rachunki... ASO i warsztat specjalizujący się w marce BMW.

Sam grill i listwy chromowe na drzwi kosztowały mnie 2k.... ale z reszta o czym TU rozmowa,

nie masz do czynienia z jakimś gównozjadem, jakbym miał kalkulować $ to kupiłbym sobie Opla albo Skode

Opublikowano
Ja nie kalkuluje bo w życiu nie liczyłem ile wydałem na, części i płyny. Po prostu trzeba kupuje i naprawiam i nie pisze ile to wydałem i sprzedać auta nie mogę :mrgreen: będę sprzedawał sprzedam za 7k to tylko, stare auto. Co innego jak bym miał jakiś, fajny silnik, ale ani ja w e39 nie mam pożądanego ani Ty w e38. Oboje mamy jedne z najsłabszych jednostki danego modelu.
Opublikowano

Fakt, ciężko było się przyzwyczaić przesiadając się z 4.4 do 2.8.

Ale... muszę przyznać, że 200-220 jedzie, nie trzeba go prosić.

Jest również ekonomiczny na trasie jadąc do 140 km/h pali ok 9-10 l/100 km.

 

Jestem zadowolony z użytkowania, nie mogę się przyczepić do czegokolwiek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam na wszystko rachunki... ASO i warsztat specjalizujący się w marce BMW.

Sam grill i listwy chromowe na drzwi kosztowały mnie 2k.... ale z reszta o czym TU rozmowa,

nie masz do czynienia z jakimś [bAD], jakbym miał kalkulować $ to kupiłbym sobie Opla albo Skode

 

Poleciałeś z tymi 40 tysiami ;)

 

Ja mam podejście pragmatyczne, nie powiem, żebym kiedykolwiek oszczędzał na częściach, bo uważam, że fura ma być bezpieczna i pewna, a na chińskich zamiennikach z allego taka nie będzie. Z drugiej strony robić wszystko na częściach z ASO, kiedy lemfoldera, behra i inne markowe zamienniki można mieć z zaufanych sklepów (np czescidobmw) za dużo mniej kasy - dla mnie sprawa jest jasna.

Z drugiej strony co się da zawszę robie sam, nie dlatego, że jestem sknerą, ale to mi sprawia frajdę - mimo, że naprzykład komplet osprzętu silnika wymieniałem 3 dni po nocach, a walka z niesprawną wiążką silnika zajęła mi chyba z 5 dnie przez okrez 2 miesięcy (w tym 2 tygodnie u speca od elektyki, który rozłożył ręce) :D

Lubię te stare fury właśnie dlatego, że do wszystkiego w komorze silnika jest łatwy dostęp, czy do wymiany żarówki nie trzeba demontować połowy samochodu.

 

Sam od jakiegoś czasu szukam e38 728ia, ale coraz bardziej skłaniam się jednak do powrotu do e39, właśnie z powodu stanu tych samochodów, co któregoś oglądam to kalkuluję ile czasu i czy w ogóle dałoby się doprowadzić dany egzemplarz do stanu dbd.. no i niestety, z tych które oglądałem żaden do tej pory się nie kwalifikował, a do tego jest ich tyle co kot napłakał w ofertach na otomoto.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie szukam e38 740D, rocznik 2000 do wiadomo 2001.

Gdyby ktoś miał coś takiego na zbyciu proszę o info.

Mogę zaoferować do zamiany e46 330D ( niesamowicie zadbany 2000rok ), ewentualnie X3 218kM 3L ( koniec 2007, mały przebieg )

tel: 509802200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.