Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Też bym nowszej nie chciał ze względu na okropny doklejony ociosany siekierą tył i bardzo duża usterkowosc. Ja bardzo żałuję że kupiłem e39 a miałem do wyboru te kilka, lat od kolegi fajna 728i który jest mechanikiem i duzo w niej porobil.

 

Teraz e38 z v8 może okazać się dobrą inwestycją. O ile znajdą się kupcy by wyłożyć A miast 20tys to 30 za fajne egzemplarze. A auta które są bez wkładu 40tys. Ceny będą z kosmosu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo właśnie cała ta reforma akcyzowa przyniesie odwrotny skutek od zamierzonego :evil: teraz nawet chrupki pójdą zdecydowanie do góry, aby już był w Polsce zarejestrowany. Co do E65 to dla mnie porażka, właśnie z uwagi na ten ciosany tył, ale i samo wnętrze.
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

cześć

troszkę rozglądam się ostatnio za e38. W grę wchodzą tylko benzynowe V8-ki z automatem.

W związku z tym mam kilka pytań:

1. Które silniki nie mają problematycznych vanosów? oznaczenia, pojemności,roczniki.

2. Która skrzynia jest lepsza/bardziej trwała hydrauliczna z wczesnych roczników czy septronik z późniejszych?

3. czy warto szukać egzemplarza z nawigacją tzn. czy mapy są w miarę aktualne?

4. rozumiem że reklamowane w co drugim ogłoszeniu TV nie działa bo to pewnie analog?

5. czy istnieje możliwość przekierowania rozmów przychodzących z wbudowanego telefonu na inny nr np. prywatny?

to tak na początek. jak mi się coś przypomni wyedytuję. z góry dziekuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos o ile dobrze pamiętam wszedł w 97 roku, ale miesiąca nie pamiętam :/ ja mam październik 96 i vanosa nie ma. Co do skrzyń to pytanie chyba do serwisu, bo zazwyczaj przeciętny użytkownik się nie wypowie, no chyba, że ktoś zajeździł parę sztuk :D Miałem steptroniki i nie było żadnych problemów. Co do nawigacji to nie miałem problemów z wgrywaniem map, ale sam interfejs graficzny jest deko archaiczny, niby da się tego używać, ale szału nie ma. TV działa, a jakże :D tylko u mnie na każdym kanale śnieg pada :D tuner dvbt trzeba zapodać i będzie hulać TV.
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przecież wszystko w wiki jest, piękna tabelka i wszystko po polsku.

 

M60 - bez vanos

M62 z vanos.

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E38

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Od jakiegoś czasu poszukuję zadbanego e38 i po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów po Polsce w poszukiwaniu auta dla siebie jestem tylko biedniejszy o kasę wydaną na paliwo. Szukam benzyny V8 bez vanosów lub 2,8 z vanosem. Po Nowym Roku wznawiam poszukiwania więc jeśli ktoś z tu obecnych ma takie auto i nosi się z zamiarem sprzedaży to chętnie rozważę propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Od jakiegoś czasu poszukuję zadbanego e38 i po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów po Polsce w poszukiwaniu auta dla siebie jestem tylko biedniejszy o kasę wydaną na paliwo. Szukam benzyny V8 bez vanosów lub 2,8 z vanosem. Po Nowym Roku wznawiam poszukiwania więc jeśli ktoś z tu obecnych ma takie auto i nosi się z zamiarem sprzedaży to chętnie rozważę propozycję.

 

______________________________________________________________

Mam 2,8 193KM w stanie mechanicznym idealnym, bezwypadek, przebieg autentyczny.

Kupilem w 06.2015 za 12 tys. i w półtora roku włożyłem prawie 40 tys. odrestaurowując wóz na oryginalnych częściach.

W razie pytań napisz PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, na wstępie chciałbym się przywitać, jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy temat.

Przymierzam się do kupna E38, ogólnie teoretycznie o BMW wiem sporo, jednak z tej technicznej strony już nie, pewnie z braku doświadczenia.

Mianowicie mam kilka pytań i wątpliwości, super by było gdyby ktoś je rozwiał lub choć trochę podpowiedział :) Z góry mówię, pytania podkreślę dla leniwych i najważniejsze wypiszę na koniec ale prosiłbym o odpowiedzi na temat i od osób które się znają :D

 

Znalazłem jedną siódemkę na OLX, na razie nie będę tu jej wklejał, bo to tylko przykładowe pytania a nie wyrocznia na temat konkretnego samochodu :P

Pierwsze pytanie (niby na wikipedii jest, ale może ktoś wie lepiej) - 735i V8 to 3,5l czy 3,0, czy ile?

To samo pytanie mam odnośnie innych V8. (tylko ten silnik mnie interesuje, z automatem). 750 to wiem że V12. A 740? Czy jest 745i? Bo nie kojarzę..

 

Następnie - polecacie te silniki? Jest awaryjny? Jak koszta części? Która wersja V8 jest najlepsza? Pewnie niektórzy powiedzą, że jeżeli pytam o to przy BMW z V8 to samochód nie dla mnie, ale po prostu chcę wiedzieć czy koszta mnie nie zjedzą i nie lepiej poszukać od razu np diesla.

 

Pytanie kolejne: Kiedy i w jakich silnikach są VANOSy, kiedy są dwa a kiedy jeden? Jak to sprawdzić? Po VIN? Ogólnie czy lepszy jest silnik z czy bez? Coś tam obiło mi się kiedyś o uszy, że są problematyczne. Będzie to 2 BMW w rodzinie jednak MÓJ pierwszy samochód. Wszelkich napraw będę dokonywał raczej sam.

 

Lift a przed - jakieś poprawki? Technicznie coś się zmieniło? Jest przepaść między nimi? Wiem, że dużo się zmieniało w międzyczasie i chyba nie były to typowe liftingi a drobne zmiany, typu jakieś dołożone poduszki i tego typu rzeczy.

 

W których miejscach lubi wychodzić ruda, gdzie zwracać na to uwagę? Gdzie są tabliczki z vinem? Gdzie ewentualnie patrzeć dokładniej, żeby sprawdzić czy nie bite? Każde auto ma takie miejsca, myślę że także E38 :)

 

Podsumowując, które wersje to jaka pojemność? Kiedy są VANOSy i ile, i jak to sprawdzić? Która Vka jest najlepszym wyborem? Są jakieś duże różnice między przedliftem i liftem?

Dodatkowo, z ciekawości czy w E38 występowało pneumatyczne zawieszenie? Był Mpakiet? No i czy jeżeli szukam V8 to V12 byłoby złym wyborem, czy gdyby się trafiło to może warto się zainteresować?

 

Edit: Natknąłem się w BMW także na oznaczenie "A" Np 730A, czy 540iA. Co ta literka oznacza?

 

Z góry dziękuję bardzo za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Sam sobie odpowiedziałeś - masz na wikipedii.

2) z V8 najlepiej 740i. Koszta części możesz sprawdzić np. na allegro.

3) Mogłeś przed napisaniem posta przeczytać chociaż kilka postów u góry, tam masz większą dyskusję na ten temat.

4) Wikipedia.

5) Wychodzi najczęściej na spodzie drzwi, ew. klapa bagażnika.

6) VIN jest na kielichach amortyzatorów.

 

Jeszcze z "730A" się nie spotkałem, prędzej np "730iA". i - silnik benzynowy. A - automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz naprawiał sam BMW nie mając wcześniej pojęcia o marce to daj sobie spokój. Nie będziesz w stanie ogarnąć auta.

Przy BMW bardzo ważny a w zasadzie niezbędny jest również komputer z oryginalnym programem.

Jeśli nie masz w pobliżu warsztatu specjalizującego się w BMW to odradzałbym zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz naprawiał sam BMW nie mając wcześniej pojęcia o marce to daj sobie spokój. Nie będziesz w stanie ogarnąć auta.

Przy BMW bardzo ważny a w zasadzie niezbędny jest również komputer z oryginalnym programem.

Jeśli nie masz w pobliżu warsztatu specjalizującego się w BMW to odradzałbym zakup.

 

Wiesz, jeszcze się uczę w mechaniku. Mam kilku znajomych, którzy w BMW siedza od paru lat ale chciałem też zaczerpnąć trochę pomocy z forum, gdyby był ktoś bardziej obeznany.

Ogólnie w razie czego ojciec także był mechanikiem, też ma paru znajomych którzy znają się na rzeczy. Od czegoś trzeba zacząć, nie mówię że zrobię wszystko sam bo wiadomo że

to nie przejdzie, ale przynajmniej część na pewno będę robić samemu a już na pewno podstawowe wymiany różnych pierdół. Ogólnie dzięki za odpowiedzi jednak spodziewałem się czegoś więcej... Odnośnie litraży to chciałem się tylko upewnić, teraz BMW prawie nigdy nie stosuje odpowiedniego nazewnictwa do silnika, mamy teraz nawet 140i...

Co do kosztów, miał ktoś z Was może 740stkę albo 735? Części z alledrogo wolałbym unikać, powiedzmy że budżet nie jest zbytnio ograniczony więc celowałbym raczej w części z ASO, może oprócz tych z ceną z kosmosu ale na pewno nie wszystkie tak się mają.

Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz kupować w ASO, spokojnie można zakupić w sklepach z częściami porządne zamienniki, które jakością nie odbiegają jakością od tych z serwisu. Dwa, że ceny w serwisie to mają z kosmosu chociaż nie ma się co dziwić, muszą jakoś zarobić na wypłaty dyrektorów :-D co do kosztów w przypadku V8 4.4 to nie ma dramatu, ale łatwo w dramat może się to zamienić jeśli kupisz umęczony egzemplarz :-(
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz naprawiał sam BMW nie mając wcześniej pojęcia o marce to daj sobie spokój. Nie będziesz w stanie ogarnąć auta.

Przy BMW bardzo ważny a w zasadzie niezbędny jest również komputer z oryginalnym programem.

Jeśli nie masz w pobliżu warsztatu specjalizującego się w BMW to odradzałbym zakup.

Co ty za bzdury wypisujesz. E38 to nie jest prom kosmiczny i podstawowe naprawy każdy co chociaż trochę ogarnia mechanikę sobie poradzi.

 

Co do kompa to bardzo dużo ludzi nawet z forum pomaga, a o mechaników musisz dowiadywać się w okolicy wśród znajomych bez problemu kogoś znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz naprawiał sam BMW nie mając wcześniej pojęcia o marce to daj sobie spokój. Nie będziesz w stanie ogarnąć auta.

Przy BMW bardzo ważny a w zasadzie niezbędny jest również komputer z oryginalnym programem.

Jeśli nie masz w pobliżu warsztatu specjalizującego się w BMW to odradzałbym zakup.

 

 

co za bzdury, kolejny cudak co twierdzi ze 20 letnie e38 to cud techniki i ogier skomplikowania

chociaz z jednym masz racje ze jak ktos nei zna bmw

to bedzie sie pier dolil

albo cos rozpie rdoli

bo jest pare rzeczy na ktore trza zwrocic uwage

 

to ze kolega sie uczy w mechaniku to nic mu nie da

i ze ojciec 35 lat temu naprawial nysy i polonezy to tez slabo

ze znajomymi to roznei bywa

najczesciej gorzej niz lepiej :mrgreen:

 

czesci aso kosmicznie drogie

ja kupuje jak juz musze czyli jakies drobne plastiki czy cos czego sie nie da dokupic

chociaz i tak glupi kolek potrafi kosztowac 30 zł

 

 

 

 

kolego co do e38 i kosztow. Jak sie nie psuje to ok

 

mam e38 od 8 lat i od roku x5 e53

 

w e38 mam motor 2.8, przez te 8 lat oprocz klockow i olejow i tego co ja roz je balem (czyli np kolizje) to nie robilem NIC

auto nie do za je bania, mimo ze blacharsko lipa (rdzewieje) to mechanicznie bez zarzutu.

nawet nie mysle o sprzedazy

 

Co do m62 4.4 czyli ten sam silnik e38 i e53

 

Silnik skomplikowany w naprawach nie ze wzgledu na technologie a ilosc elementow i sposobu budowy.

 

posiada sporo wad i bolaczek ktore po 15-20 latach wychodza, sa denerwujace i czasami kosztowne

podstawy to

 

odma

wycieki z pokryw

wyciek z wanny pomiedzy glowicami

rozrzad

vanosy

napinacze warto wymieniac co 60-80k

 

zaraz wyskoczysz hehe co to za problem uszczelke wanny kolektora czy pokrywy wymienic :mrgreen:

no jak do wywalenia pol silnika no to juz problem i robota na pare h

 

samo auto w stylu e38 z wiekszym wyposazeniem typu navi jakies elektryki

 

sypie sie jak diwa w bangoku elektryka, klamki, elementy drzwi, radio, a to nie gra jeden glosnik, a to w ogole nie graja, a to harczy, a to choinka na zegarach, a to problemy z nivo, a to znowu cos tam, a to miganie swiatel, a to znowu cos innego

lubia pasc moduly i sterowniki

 

auta sa bardzo stare maja po 15-20 lat i elektryka, uszczelki, elementy gumowe, to sie wszsytko sypie i nie ma co liczyc ze kogos to ominie

 

z e38 nie mam zadnych problemow bo mam calkowitego golasa

ale w e53 juz sie pier dziele z takimi smrodami co chwila

zasada dzialania i elementy to samo

 

ja wszystko naprawiam sam, moje auto mechanikow nie widzialo

bo wszedzie dymaja oszukuja i naciagaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam swoje e38 doposazam i tez nie bardzo przyjdzie mi sie z nim rozstac. Rowniez silnik 2.8 polift. z autem zupelnie nic sie nie dzieje.

Planuje dół silnika włożyć od m54b30 zeby troche tych kucyków zyskac. Kazdy sra się na b44... a pozniej nie stać na utrzymanie. I płacz że bmw to sie psuje i ze drogie w utrzymaniu.

Oglądałem kilka egzemplarzy do 18-20k i niestety w tej cenie znalazlem jedynie 2.8 PB.

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Planuje dół silnika włożyć od m54b30 zeby troche tych kucyków zyskac

 

Powodzenia! To 2 rózne silniki, ale pochwal się jak to spasujesz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam swoje e38 doposazam i tez nie bardzo przyjdzie mi sie z nim rozstac. Rowniez silnik 2.8 polift. z autem zupelnie nic sie nie dzieje.

Planuje dół silnika włożyć od m54b30 zeby troche tych kucyków zyskac. Kazdy sra się na b44... a pozniej nie stać na utrzymanie. I płacz że bmw to sie psuje i ze drogie w utrzymaniu.

Oglądałem kilka egzemplarzy do 18-20k i niestety w tej cenie znalazlem jedynie 2.8 PB.

 

Jesli masz auto w super stanie to zrób swapa na V8. Zanim wrzucisz silnik to ogarniesz jego bolączki wszystkie i bedziesz miał z góry serwis na wiele tys km zrobione. Jak sie zrobi porządnie vanosy uszczelki łancuchy napinacze to V8 nie straszne. Fakt ze trzeba na to polozyc ok 10 tys zł, ale co to w porównaniu do klasy tego auta. To przeciez nie e36 316i..

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze swapem na v8 to juz nie taka prosta sprawa.

A jak zrobie strokera na m52b30. 230 a 193 to juz jest roznica spora.

Koszt okolo 2-2,5k za poskładanie całęgo silnika. I w dodatku mam roczną sekwencja za ktora dałem worek pieniedzy.

Przeciez nie bede kupował dodatkowo nowego przodu lpg do v8.

Mam 4.0 v8 w e31 i wiem ze to pancerny silnik. Ale e38 jest autem którym przemieszczam sie na co dzień. A jednak tych koników i momentu w niektórych zakresach obrotów brakuje.

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.