Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem e38 2000r m62b44. Koszt auta 19500 plus koła zimowe. Stan auta (technicznie) miał być bardzo dobry, co się okazało później... nie do końca tak było. Trzeba było wymienić pompę wody, amortyzatory, czujnik abs, łożysko koła (lewy tył), teraz doszedł sterownik pompy abs ( można było od razu wymienić sterownik, ale kto by pomyślał ze to tu tkwi problem... ). Auto przy zakupie stało na pięknych felgach aluminiowych 95styling 9j19" przód i tył 10j19", co się okazało, to z tyłu koła były spawane, prostowane a i jeszcze znalazłem, pękniecie na jednej z nich... Auto ogólnie wymaga naprawy u blacharza, do malowania są min, tylna klapa, drzwi 4szt ( doły podrdzewiałe ), przedni zderzak, tylni zderzak, dokładki progów, dwa tylne nadkola do naprawy. Z plusów auta jest wyposażenie, nie będę wymieniał ale ma SPORO i wszystko działa :) a to się liczy (jak dla mnie), silnik ładnie pracuje, skrzynia również, zawieszenie ( po za amorami ) bez luzów, hamulce niedawno były wymieniane co widać i czuć. Do czego piję, zależy jak ktoś dbał przed zakupem o auto, naprawy eksploatacyjne zmniejszają się jeśli ktoś dbał od początku o auto. Co do ślinika, 4.4 fajna jednostka, kompromis mocy spalania. Kolega posiada e38 m60b35 i spalanie podobne, silnik m52b28 możne być troszeczkę za słaby, wg mnie ! bo i takim miałem przyjemność podróżować. Ceny części do tych aut są różne, zależy jakie sobie firmy zażyczysz. Amory dałem 1800 zł, łożysko plus czujnik 250, przewód hamulcowy lewy tył ( elastyczny ) to koszt 40zł.
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A jezeli chodzi o awaryjnosc tych aut jak to sie ma bo np. miałem vel satisa i to była poprostu jedna wielka masakra wiecznie cos jadac raptem 20 km nigdy nie wiedziałem czy dojade a na wakacje wziołem auto z wypozyczalni.
Opublikowano
Nie istnieje auto bez awaryjne, moim zdaniem prędzej czy później coś się zepsuje. Mi na drodze padła pompa płynu chłodzącego, laweta, warsztat, ktoś wymienił samą pompę co się później okazało, uszczelka stara, a i ta pompa nie najlepszej jakości. Na wszystkie części są zalecane czasy wymian lub ilości kilometrów. Jeżeli było by wszystko na czas dokumentowane i wymieniane to by nie było problemów. Kupujesz masz książkę z przeprowadzonymi terminowo wymianami i widzisz co za ile, a co już było zrobione. Loteria ... po zakupie proponuje porządny przegląd, w jakimś porządnym warsztacie, podłączenie pod kompa. Zawsze jest opcja oddania auta ! http://motoraporter.com/2014/09/Zwrot-samochodu-uzywanego-po-jego-zakupie-jakie-prawa-nam-przysluguja-i-jak-ich-dochodzic warto się z tym zapoznać przed zakupem :)
Opublikowano

Mając auto w bdb stanie jeśli zawieszenie oryginał to musisz w przód i tył wymieniać same wahacze za ok 1.2 tys na oś. Nie robi się ich pojedynczo bo to nie ma sensu.

 

Jakieś czujniki inne pierdoly mogą się nie zepsuć w danym roku a w innym mogą paść wszystkie lub większość i tez coś koło 2tys. Nie są to awaryjne auta, ale czasami jak kilka rzeczy się wysypie w krótkim czasie to warto mieć kilka tys zawsze na auto.

 

Remont skrzyni jeśli by padła to ok 6 tys.

 

Ja na auto zawsze mam ok 7tys odlozone bo to różnie bywa.

Opublikowano

moge sie tylko usmiechac, na te teksty o tym jak trudno jest ogarnac ten silnik

sprawdzania co nie miaara, haha

troche w tym prawdy jest, ale dla kogos kto chce rozwiazac sprawy najtanszym kosztem

badz nie ma doswiadczenia i kiedy mechanicy nie maja doswiadczenia

 

wszystkie problemy wynikaja tylko z niechlujstwa mechanikow badz samych posiadaczy

 

chcieliby wymienic jakas czesc za 200zl i miec spokoj, a tak sie tutaj nie da

bedzie tylko irytacja i zniechecenie :)

 

 

a ja to auto mam 9 rok i nawet nie myslalem go sprzedac przez ten caly czas :)

 

poznalem je na wylot

 

wbrew pozorom nie jest drogie ogarniecia, wymaga tylko doswiadczenia ktore ja zdobylem czytajac sam tony dokumentacji, szukajac na niemieckich forach i bujajc sie od jednego speca do drugiego :)

 

najbardziej newralgiczne problemy to

 

1. przeplywomierze (najlepiej kupic 2 nowe I TYLKO bosch i raz na zawsze zamknac ten temat, ja tak zrobilem)

2. nieszczelnosci w wezach podcisnienia, najlepiej wymienic wszystkie od razy na nowe

3. nieszczelnosci w przewodach pow, rurach do turbo, intercoolera

4. zapchane egry

5. spadajace nastawniki turbin, wystarczy po prostu zalozyc

6. uszkodzone nastawinki turbin (zregenerowac)

7. 2 zawory z filtrami egr, najepiej kupic 2 nowe i miec temat zmakniety (tak zrobilem) a nie cos tam czyscic (na "cebulaka")

 

czasami jeszcze termostat egr, profilaktycznie dobrze jest tez go wymienic, duzo nie kosztuje, 150zl zdaje sie nowy

albo czujnik cisnienia

 

 

to sa wszystkie bolaczki tego silnika

zrobic raz i porzadnie i miec spokoj na 200tys km

 

oczywiscie trzeba systematycznie wymieniac filtry paliwa (2 sztuki)

 

zeby nie szukac, nie kombinowac i miec spokoj na przyszlosc ja po prostu zrobilem wszystko, przeplywki nowe, elektrozawory egr nowe, nowe weze podcisnienia, egry poczyszczone, dziwgienki nastawnikow sprawdzone

 

wbrew pozorm nie sa to jakies koszmarne koszty, przeplywki tysiak, reszta pare stowek, moze tysiak, juz nie pamietam + robota i mamy spokoj na hoho

wymienic swiece zarowe, najlepiej wszystkie, choc i bez tego auto powinno palic bez problemow

ja mialem sporawna 1 a nawet nie zauwazylem ze cos nie tak, tylko w zimie mozna zauwazyc, ale ja mam auto w garazu :)

 

wtryski sa bardzo wystrzymale, rzeklbym pancerne, turbo tak samo

 

nie bardzo da sie wyszukac jedna popsuta rzecz, bo rzeczywiscie ciezko to zdiagnozowac, najlepiej wymienic i sprawdzic wszystko na raz

to jest stare auto, nie mozna podchodzic do niego tak ze wymienimy jedna czesc, ze akurat trafimy co jest nie tak i bedzie dobrze, wszystko leci seriami albo zaraz sie posypie i znow bedziemy drazyc co to

jak wymieniac przepylwke to od razu dwie i to na nowki a nie jedna i uzywka, elektrozawory tak samo, wymienmy dwa i mamy spokoj

szkoda czasu na jezdzenie po mechanikach i diagnostyke wymieniajac po jednej rzeczy a co gorsza na uzywki i szukajac wciaz powodow, sami mechanicy sie zniecheca i sie kim nie dziwie bo to bedzie never ending story, w tym silniku wszystko trzeba wymieniac parami, pamietajcie o tym

 

 

poza tym opinie ze pali jak smok biora sie z tego ze auto nie jest ogarniete! dymi bo turbiny sie nie wlaczaja z rozmaitych powodow, wciskamy gaz, auto ciagnie paliwo a nie jedzie, nie ma mocy

nie dziwota ze bedzie palil jak smok w takich warunkach :)

to ze dymi nie znaczy w cale ze to wtryski, mozliwe ze przycinajace sie turbo,a przycinajce sie turbo to znow 5 roznych powodow ale rozwiazemy to gdy wymienimy to co napisalem wyzej:)

 

 

 

 

to auto potrfi spalic 6.5 litra na trasie

niedowiarkow zapraszam do siebie do bielska pokaze jak auto pali 6.5 litra na 100

i jak mielki gume po wcisnieciu gazu :)

 

 

 

wbrew pozorm turbiny nie sa wcale awaryjne, wielu diagnozuje trubine do regeneracji nie majac pojecia co moze powodowac przycinanie sie ich

a zwykle po regeneracji nic sie nie zmienia, bo albo problemem bylo calkowicie co innego albo nastawnik :)

 

problem z turbinami komunikowany jest czestojako blad przeplywomierza, co nie musi byc prawda, ale to logiczne, turbo nie dziala, nie ma koniecznego przeplywu pow, jest blad

poza tym na postoju turbo nie dziala, wiec nie bedzie raportowac bledu przeplywki a zaraportuje podczas jazdy

i teraz pomylcie co jesli wymienicie przlywomierz na uzywke

i teraz gdy nadal bedzie blad (bo jest spowodowany czyms innym) pojawi sie pytanie, czy ta przeplywka to byla dobra czy nie? moze zle pokazuje jak jest wiekszy przelyw? masa dziwnych pytan

zamiast kupic 2 nowe i zamknac ich temat i szukac dalej

 

tu nie ma kompromisow i drogi na skroty

 

jest tuaj duzo takich mykow ze bez doswiadczenia ludzie sie poddaja, albo nieptorzebnie regeneruja turbo bo mechanik nie ma innych pomyslow

warto jest wymienic najpierw 2 przeplywki na nowe, wtedy przynajmniej odhaczamy temat przeplywek i szukamy dalej

 

potem od razu 2 elektrozawory egr, wyczyscic zawory egr, potem weze podcisnienia, rury intercolera, termostat egr, czujnikj cisnienia, nastawniki

filtry, pompa

i auto musi chodzic, nie ma bata :)

 

ja mam 305tys km, auto chodzi rowniutko, pali na dotyk w najwieksze mrozy (wszystkie swiece zarowe wymienilem), turbo sie nie przycina

na poczatku mialem typowe problemy z ktorymi nikt nie mogl sobie poradzic, ale jak mowie, to kwestia doswiadczenia mechanikow, tetraz juz nie potrzebuje nawet doswiadczonego mechanika

sam mu powiem co ma wymienic i sprawdzic wiem ze auto bedzie dzialac jak trzeba

 

 

 

najlepszy diesel w bmw, pancerny, niewysilony,

choc malo ekologiczny :)

to auto w standardzie powinno miec 256 koni, ale jest przytlumione ale dzieki temu trwalsze

 

 

 

przestancie juz wiecej gadac glupoty ze to kiepski motor i nie wiem jak straszny, bo ja od lat powtarzam chocby tu na forum ze jest to pancerny silnik i w cale nie drogi w utrzymaniu

co jest calkowita prawda

tylko trzeba podejsc do tematu kompleksowo, wywalic te 2 tys na pare nowych rzeczy i mechanika, a nie robic na za przeproszeniem polaka cebulaka

czyli 200zl na uzywke za przeplywomierz i diagnostyka za stowke u pana zdziska co to pierwszy raz na oczy widzi diesla v8

 

koszty na serwis tego motoru to jest przeciez pikus przy wspolczesnych dieslach

 

nie ma sond, nie ma filtra dpf, wtryski pancerne, turbo pancerne, z silnika nie cieknie, zadnych typowych bolaczek

teraz nie ma juz takich aut

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Co do ślinika, 4.4 fajna jednostka, kompromis mocy spalania. Kolega posiada e38 m60b35 i spalanie podobne, silnik m52b28 możne być troszeczkę za słaby, wg mnie ! bo i takim miałem przyjemność podróżować.

 

O ile się nie mylę to nie było m60b35 wszystkie 3.5 litra w e38 były m62 lub m62tu. Co do silnika 2.8 to do przemieszczania moim zdaniem wystarczy. Wiadomo do 4.4 nie ma co porównywać.

 

Ps. Kurde miałem wiele takich samych usterek po zakupie auta jak ty ;)

Opublikowano

Widzę że przedmówca się wysilił.

W taki sposob moj kolega chwalil e39 2.5 tds.

To co ten silnik boli wymienil odrazu na nowe... i mial ten samochod z 6 lat.

Wszyscy plakali ze tds to kiep a on tylko lal ON i smiał sie z nich.

 

Też slyszałem duzo na temat 740d. Kolega mial wwalil kupe kasy w skrzynie i inne podzespoly pewnie niepotrzebnie(niechlujność i niedoświadczenie ze strony mechaników)

Pozniej sprzedal koledze machnikowi ktory dalej ladowal w nia kase i nie wiedział co ją boli.. az tamten sprzedal dobre wypchane nie jezdzace 740d za 6 tys i tak skonczyla sie historia.

Sam myslalem o tym silniku ale balem sie spalania. Ja chyba wolalbym 740 z dobra sekwencja ale tam znowu vanosy i kilka innych bolączek.

 

Po prostu jak dbasz tak masz;)

E38 728i 1999r
Opublikowano
Wiec co trzeba brac szczegolnie pod uwage przy zakupie 730 . znalazlem na olx 730 1995 r b+ g automat niby w opisie technicznie bdb do kosmetyki za 4000 tys
Opublikowano
Witam, wklej linka z ogłoszeniem, może ktoś już oglądał to auto i ma coś do powiedzenia, lub ktoś mieszka blisko i podjedzie wyrazi swoją opinię.
Opublikowano
Jak kupisz trupy za 4 tys to i to i to bedzie wymagalo olbrzymich nakładów żeby to jako tako jezdzilo. Nawet nie wyobrazam sobie jak zaniedbane moze byc e38 za 4tys i jeszcze z gazem...
Opublikowano
Oj... nie obraz się ale podejrzewam że nie stać cię na e38 za 4k PLN. Tyle to ja prawie dałem za samą instalację lpg do 2.8i. Generalnie sprawa wygląda tak jak kolega wyżej pisał, kupujesz egzemplarz za 20k i pakujesz w nią 10-15k PLN i wtedy dopiero masz egzemplarz którym jeździ się bez wstydu. Dziś najmłodszy egzemplarz e38 ma 20lat i nie ma opcji ze nic w nim nie trzeba będzie robić
Opublikowano

Za 4 tys ciężko kupić lekko uderzoną w dobrym stanie e38...

 

Co do tych 20 lat to kolega się chyba pomylił bo są nowsze roczniki e38 więc nie wiem skąd te 20lat

Opublikowano
Wydaje mi sie ze te 30/35 tys to troche przesada bo w tych pieniadzach mozna kupic e 65 . a e 38 za 4 tys to tylko przyklad ze takie stoi i czy za takie pieniadze warto wogule myslec o kupnie ja chce przeznaczyc na e38 okolo 10 tys
Opublikowano
Za 10k to może znajdziesz zadbaną ale e36. Oczywiście można jeździć sypjacym się egzemplarzem który pływa po całej drodze, ma połowę mocy, przy 90km/h trzęsie całą buda, kopci na wszystkie kolory tęczy i jest zlepiony z trzech. Ale jak dla mię jeżdżenie taka siódemka mija się z celem i będzie tylko powodem frustracji. Ps. Odnośnie mojej poprzedniej wypowiedzi miało być 15lat a nie 20.
Opublikowano
Dobrze koledzy piszą za 4tyś to szału nie będzie takie auto to można na dawcę kupić, ją jak kupowałem swoje obejrzałem dużo aut i w takiej cenie to tragedia była (obejrzałem je tylko dlatego że było 15 km odemnie). Jak nie masz przygotowane 12-14tys na e38 to auta dobrego raczej nie kupisz. Wielu sądzi ze na e38 min 20 tyś musi być
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

 

Po prostu jak dbasz tak masz;)

 

Niby to sie sprawdza, ale wez pod uwage ze w autach tak starych jak e38, to 99% sukcesu jest w tym, jak dbali poprzednicy, a zazwyczaj nie dbali, oszczedzali, i robili byle jak. Dodac do tego srednio pol mln km przebiegu i mamy obraz przecietnego 740d w Polsce.

Co nie przeczy temu, ze te auto zadbane uzytkowane z głową doinwestowane, majace prawdziwe 200-300 tys km to swietny wybór.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Wydaje mi sie ze te 30/35 tys to troche przesada bo w tych pieniadzach mozna kupic e 65 .

Dodaj ze zaniedbane i zuzyte e65, ktore zeby było porządne trzeba wlozyc minimum kolejne 10 tys zł. A i tak cukierkiem nie będzie.

 

E38 od jakiegos czasu drożeją. Dobre sztuki nieraz schodzą momentalnie po 30 tys zł. Obserwuje rynek tych aut od 2-3 lat. W miedzyczasie sporo obejzałem na zywo (2 kolegów kupiło, sam sie kiedys przymierzałem).

 

2-3 lata temu mozna było kupic zdrowa 728i za 12-15 tys zł. Dzisiaj w tej cenie najczesciej są straszne szroty, a dobrych sztuk coraz mniej i jak sie trafiają to za 20-25 tys zł i sprzedaja sie momentalnie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Serwis tych samochodów jest stosunkowo drogi biorąc pod uwagę cenę auta przez co mało kto serwisu je te auta tak jak się powinno i dla tego pełno jest szrotow. Ja osobiście przez 15miesięcy wpakowalem 15k PLN (z czego 4k na lpg) a i tak coś zawsze musi się popsuć. Choć nie powiem, w trasie nigdy nie zawiodla.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Troszkę mnie tutaj nie było. Dzięki Panowie za różne opinie w odpowiedziach. Jak na razie to samochód mam pół roku, trochę włożyłem po kupnie ale jestem bardzo zadowolony z zakupu i mogę śmiało napisać że komfort jest o niebo lepszy w starszej 7 jak w nowszej 5. Długo już samochodu nie zmienię. V8 - jazda jest bezcenna. Wie ktoś może jakie są przebiegi tych silników do kapitalnego remontu ??, mam aktualnie 288 tys. Wesołego Alleluja.
Opublikowano
Zmieniles e60 na e38? Ciekaw jestem wrazen i czemu taka zmiana... a silniki 740d jesli dbane spokojnie robia pol mln km. Moj kolega mial 480 tys km i samochod jezdzil OK. Tyle ze caly osprzet mial nowy...
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Zmieniles e60 na e38? Ciekaw jestem wrazen i czemu taka zmiana... a silniki 740d jesli dbane spokojnie robia pol mln km. Moj kolega mial 480 tys km i samochod jezdzil OK. Tyle ze caly osprzet mial nowy...

 

Więcej miejsca, lepsze wyposażenie, v8 piękny dzwięk no i jest odczuwalnie mocniejsza a samochód starszy, e65 mi się nie podoba a na e66 nie wystarczyło - rzeczywiście seria 7 to jest najwyższa półka, jestem bardzo zadowolony.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Serwis tych samochodów jest stosunkowo drogi biorąc pod uwagę cenę auta przez co mało kto serwisu je te auta tak jak się powinno i dla tego pełno jest szrotow. Ja osobiście przez 15miesięcy wpakowalem 15k PLN (z czego 4k na lpg) a i tak coś zawsze musi się popsuć. Choć nie powiem, w trasie nigdy nie zawiodla.

Interesuję się zakupem e38, rozpiszesz w wolnej chwili w co i ile włożyłeś? ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.