Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Sa do dupy, najgorszy silnik oferowany w tym modelu. Juz chyba bym wolal TDS-a :D

Zamiast 730i lepiej kupic 728i, albo 740i. A tak serio serio to uwazam ze optymalnym silnikiem jest 735i, ja napewno teraz kupiłbym taka wersje.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

A dlaczego nie 740?

730i ma ten plus, że nie ma vanosa i jest bardzo wytrzymałym silnikiem. Jeśli porównując osiągi to słabo wypada względem o wiele tańszej jednostki 728i

Opublikowano

Panowie:D tak wyjasnie moze :P auto bedzie robic miesiecznie okolo 1tys km. 99% miasto czasem jade na zakupy 60km w jedna strone czyli 120 autostrada i wtedy lubie przycisnac sobie. W miescie raczej jazda rekreacyjna max 90/h. Chodz tez czasem spiesze sie przez miasto i chcialbym by bylo czym depnac - interesuje mnie auto ktoro bedzie jezdzic a nie stac w warsztacie. Wiem ze 728 lepiej wypada albo tak samo jak 730 i jest tansze w utrzymaniu niby ale jednak mam slabosc do dzwieku v8. Mialem r6 i jakos tak cos bym zmienil. Kwestia spalania idzie na ost plan bo na lpg to jak za darmo bym jezdzil. Nie wiem czy dobrze rozumie ale tak slyszalem ze:

730 i 740 to silniki na podwojnym lancuchu bez vanosa bardzo wytrzymale oraz maja bardzo dobre skrzynie

po 96r dawany byl motor inny i inna skrzynia (ktora jest dosc awaryjna) jak i silniki ( rozrzad slizgi - niby lancuch ale jednak)

728i jako r6 jakos mi nie pasuje w tym aucie.. v12 ludzie odradzaja ze malo czesci na to itp.. wiec zostaje v8 a z v8 to kazdy tylko 4.0 lub 4.4 a naprawde z gosciem z forum tutaj i innego szukamy od dluzszego czasu i nie ma. 3.5 mowia ze sie nie oplaca bo tyle samo pali co 4.4 a moc o wiele mniejsza. Poki co znalazlo sie 2 auta w jednej miejscowosci jedno 3.0 drugie 3.5. Jedno wiem ze zadbane doinwestowane itp a drugie no opis ladny itp ale reszty nie znam. Czy 3.0 starczy kolo komina i czasem na autostrade 120km? Czy szukac mocniejszej wersji? A co do czesci i utrzymania miedzy 3.0 a 2.8... bardzo mala roznica.. czesci podobne ceny - spali 3moze 4 litry wiecej ale mowilem to malo istotne bo przyjmuje ze moge pozwolic sobie na spalanie 22l gazu w miescie. Moze ktos widzial jakas 4.0 lub 4.4 zadbana lub zamierza sprzedac?

Opublikowano
Moze ktos widzial jakas 4.0 lub 4.4 zadbana lub zamierza sprzedac?

Stoi u mnie pod domem 4,4, ale E39. Ma wszystko co chcesz i jeszcze trochę. Tylko jak wspominałem - cena kosmiczna x2. ;)

Opublikowano
Podeślę coś jutro albo dziś późno wieczorem, bo auto nie jest obecnie wystawione na sprzedaż, ale jak się kupiec znajdzie, to się dogadamy.
Opublikowano
A ja już Ci napisałem w drugim wątku: 2,8 albo 4,0, a v12 tylko dla konesera z grubym portfelem :) Zależy do czego potrzebujesz auto. Lepiej dłużej poszukać niż iść na nieopłacalny kompromis. Za silnikiem 3,0 nie przemawia kompletnie nic. Jedynym kompromisem, który nie będzie aż tak strasznie nieopłacalny może być 3,5 bez vanosa, choć i tak w osiągach pomiędzy nim a 2.8 jakiejś przepaści nie ma poza spalaniem :D

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
I w dzwieku silnika chyba tez jest roznica :d a kto uslyszal raz v8 tak tego pragnie hmm

A słyszałeś kiedyś dźwięk 2.8 w e38? Bo on nie chodzi tak jak w e39 czy e46 :twisted:

W E38 jest na podwójnym wydechu, jak V8. Gang jest o wiele bardziej zachrypnięty, basowy ,fajnie gulgocze przy odpuszczeniu gazu i brzmi jakby tam o wiele więcej niż 2.8L siedziało :) A to, co słyszysz przy otwartych szybach powyżej 4.000 obr/min jest nie do opisania.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
I tutaj się z HugoEmPe w 100% zgadzam...w E38 2.8 brzmi naprawdę rasowo...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a co sadzicie o 5.4 v12 ;>? jak z zywotnoscia ich i ogolnie jakie problemy moge byc z nimi:>? jak z czesciami? slyszlaem ze ponoc duzo czesci pasuje z jakiegos starego bmw z motorem 1.6 tylko trzeba x2 rzeczy brac to prawda;>?

 

Nic nie pasuje od zadnego 1.6.

 

Ogólnie konstrukcyjnie ten 5.4 v12 to jest w dużym uproszczeniu zblizony do 2 x silnika 2.5 M50. Ale graty nie pasują...

 

Żywotnosc 5.4 jest duza... problemy? Jest ich mnóstwo. Najtrudniej znalezc zadbany egzemplarz, one kosztują po 30 tys zł i więcej...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Ja za to z checią wysłycham opini na temat silnika 4.4 V8 co gdzie jak i po co ;p .

 

Zdrowy egzemplarz, ze zrobionymi vanosami i rozrządem, albo z org przebiegiem max 150-180 tys km warto kupić. Ale takich aut w Polsce szukac jak igły w stogu siana. Jak sie trafiają to za ponad 30 tys zł i nawet dość szybko sie sprzedają....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Moze ktos widzial jakas 4.0 lub 4.4 zadbana lub zamierza sprzedac?

 

Widzialem miesiac temu bardzo ladne 740i po lifcie 2000 rok w komisie kolo Monachium , prawdziwe i udokumentowane 177 tys km, auto na prawde godne zakupu. Cena 9000 euro nie negocjowalne.... niestety przekraczala moj budzet o jakies 2 tys euro.

Nie wiem czy jest jeszcze wystawione, jakbys chcial to moge poszukac w necie, moze jeszcze sie nie sprzedał.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czołem!

 

Na początek witam wszystkich, jestem tu 'świeżakiem' planującym zakup E38.

Od kilku tygodni nie robię nic innego jak przeglądanie ofert na mobile.de i autoscout24.de oraz wertowanie niniejszego forum.

W związku z planowanym zakupem nasuwa się milion pytań. Forum wiele z nich wyjaśniło - dzięki.

Ale..jest i kilka do wyklarowania z czego największe pytanie dotyczy silnika:

 

- 740 V8 przed liftem (pojedynczy vanos, M62?) czy 750 V12 (bez vanosa, oznaczenie M73?)

- wersje iL - temat amortyzatorów i nivo.. Bać się? Koszty?

 

Dodam, że auto ma być drugim samochodem, zdecydowanie niewykorzystywany, jako codzienny transport a raczej wkndowe wypady.. Takie hobby..:) Silnik ma być niezawodny i dobrze jechać. Spalanie..przyjmę jakie będzie - żadnego gazu nie planuję.

 

Wiem, że lift w 98r niewiele zmienił jeśli chodzi o wygląd auta, więc decyduje vanos i problemy które niesie.. Z forum zrozumiełem, że przed liftem silnik 4.4 V8 ma vanos pojedynczy nie sprawiający kłopotów. A co z 750, jaka różnica w silniku przed i po lifcie?

Nie interesuje mnie zakup auta i wykładanie kolejnych 8k na vanos i rozrząd. Tym bardziej, że czytam, że nie każdy mechanik jest w stanie (dobrze) to zrobić.. A tak w ogóle to może znacie jakiegoś w okolicach szczecina, który ogarnia vanosy? Chętnie podjadę zagadać..

Budżet na zakup ok. 5k€ Mam nadzieję, że wystarczy na przyzwoity stan z przebiegiem 200-300k km (import).

 

Z góry dzięki za każde info!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.