Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Powinno być :search:

ale że nastrój świąteczny to:

zdecydowanie 740 tym bardziej ,że myślisz o gazie. 750 to V12 więc skomplikowana instalacja i bardzo droga. Dla większości [normalny śmiertelnik] osiągi porównywalne.

Moja spala od 13-18 litrów LPG/100 km oraz od 11 - 17 Pb/100 km duzy rozrzut bo jak poczytasz to wszystko zależy od techniki jazdy i od warunków [ miasto,trasa]

Czy zakładać gaz czy nie? - to temat rzeka, który nie prowadzi do jednoznacznej odpowiedzi ale lektura forum :search: bardzo Ci przyblizy temat.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum było o tym wiele razy - możesz czytać o E32, bo to praktycznie te same silniki ...

Jak chcesz do 750 zakładać sekwencję, to Cię wyjdzie przynajmniej ze 10 tys. zł. (przyzwoita instalacja), bo nie ma instalacji na wtrysku do V12 i trzeba zakładać dwie instalacje od 6 cylindrowego. Do V8 za ok. 6 tys. założysz bardzo dobrą instalacje w dobrym zakładzie ...

750 spali Ci ok. 2l/100km więcej niż 740 (jak po mieście to i z 3l/100km, jak sama trasa to może ok. 1l)

Silnik V12 jest dość przestarzały, a jednocześnie bardziej awaryjny od V8 (takie jest zdanie mechaników - osoby posiadające takie silniki przeważnie twierdzą coś innego - ale nie chcę tego "rozgrzebywać" ;) ), ale części do V12 mogą być nieco bardziej dostępne i nieco tańsze - choc nie wszystkie ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz jest prosta - dla mnie przynajmniej - 740, najlepiej z 4,4 (zoptymalizowane parametry silnika, przebieg krzywej momentu, przy nie zmieniomnej mocy. Dlaczego V8? Podobno najlepsze silniki... Mysle, ze to prawda. Osiagi na prawde niemal identyczne, jedynie roznica w Vmax, a to chyba raczej teoria na naszych drogach, a masz nowoczesny silnik, 4 cylindry mniej klopotu.... Spalanie tez znacznie mniejsze, prostsza obsluga i oczywiscie wspomniana tu mniejsza awaryjnosc, z doswiadczen moich mechanikow koszty w utrzymaniu (oczywiscie uzywanego, wiec juz nie nowego i nie dziwiczego) auta o wiele nizsze.

 

No i V8 to od poczatku zaprjektowany jeden silnik, a nie skladany w pospiechu z 2 szeciocylindrowych. (2 komopy, 2 uklady zasilania itp. Przynajmniej tak to znam z e-32). Oczywiscie sa i fani V12 5,0 i V12 5,4 i pewnie jak bym mial prywatna stacje benzynowa to moze bym sie skusil na jakas super zadbana sztuke, ale jak do tad to jeszcze nie mialem okazji jezdzic V12 sprawna w 100%, ale chetnie bym sie przejechal dla porownania.

(OO=[][]=OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jesli chodzi o vmax to jest identyczna :P - ograniczenie na 250 km/h. A jesli chodzi o silniki - humm. 750 moze byc nawet o 5tys tansza - tych aut nikt nie kupuje. Ponoc silniki sa bardzo klopotliwe, zreszta jak widzialem jaki tam jest Sajgon pod maska to sie nie dziwie :norty: . Jesli chodzi o 740 to jedyna wada jest automat - ponoc lubi sie posypac. Jesli jeszcze masz do wyboru 4 (M60) lub 4.4 (M62) to stawialbym na ten drugi - po pierwsze nieco nowoczesniejwy, a po drugie sa dostepne zamienniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy e32, czy e38, to i tak 5.0 zawsze będzie mniej ceniony np. na giełdzie niż 4.0, uważany za jeden z najlepszych v8. Też choruję na ten motor (akurat w e34) i cieszę się że auta z tym silnikem można wreszcie kupić poniżej 20 000. Wracając do e38, bo on cię interesuje, to mój brat posiadał coś takiego 2 lata temu (750 95/96), w ciągu kilkumiesięcznej eksploatacji wydał prawie 12 tysięcy na problemy z silnikiem ( nierówna praca, przebicia napięcia, wycieki oleju, na koniec wydmuchana uszczelka) oraz na uszkodzenia elektryki foteli i szyberdachu (to akurat trapi też kolegę w 728). Bardzo wysokie koszty materiałów eksploatacyjnych (nie tyle ceny, co ich ilość - świece, 2 bańki oleju na każdą wymianę itp). Ja skłaniałbym się ku 740. podobne osiągi, a dużo niższe spalanie, na forum są użytkownicy którzy np. e32 potrafią spalić w trasie poniżej 10l. Masz coś konkretnego na oku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak dotad to jeszcze nie mialem okazji jezdzic V12 sprawna w 100%, ale chetnie bym sie przejechal dla porownania.

 

Nie można oczywiście generalnie przekreślać silnika 12 cylindrowego. Gdyby był taki zły to nie sprzedano by 48316 sztuk E32 750.

Miałem 750 93' cztery lata i 000000 problemów z silnikiem i skrzynią biegów.

Chyba że miała mały przebieg ( udokumentowany od 140tys. przy zakupie do 240 tys. przy sprzedaży).

A z tym mniejszym zużyciem paliwa to nie przesadzajmy. Moja obecna E38 740 pali tyle samo, a przynajmniej ja nie zauważam jakiejś znaczącej różnicy.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

najbardzej ekonomiczne to 728, pali najmniej :)

 

740d wolne nie jest, choc ciut wolniejsze od 735v8

245 koni, duzy moment

ale z racji skomplikowania moze okazac sie drogie w exploatacji, poza tym chyba spali to tyle samo co 728

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdze 730 i rzeczywiście czasem mocy brakuje. Jeśli masz zamiar dawać gaz to ja bym poszedł w 4.4 i koniecznie w automacie. Ja troszke żałuje że mam manual ale cóż pewnie jeszcze pare E38 przede mną :D bo autko jest rewelacyjne :mrgreen:

Marzenia sie spełniają-->mam E38 :)

Moja historia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił 4.0D. Spora moc, jeszcze większy moment. Spalanie do zakaceptowania.

Jedynie problemy moga być ze skrzynią.

 

i co ze wiekszy monent, ze wieksza moc (o 10 koni) skoro 735v8 jest szybsze w sprinicie do 100/h?

 

zaleta jest taka ze pali mniej

 

reszta to wady, padajace skrzynie, klekot, duzy koszt serwisowania przy usterkach silnika

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zalezy w jakich wersjach ( automat / manual ) - mimo wszystko zobacz jaka jest roznica - 2.0 a 3.0 i podobne osiagi

 

wszystko zalezy czego sie oczekuje - jezeli ktos uzywa samochodu do spokojnej jazdy to spokojnie 728 wystarczy - natomiast jezeli chce czegos wiecej to ... wiadomo - nie mozna sie spodziewac po 2 tnowej limuzynie mega cudow - bo to samochod nie przeznaczony do scigania tylko do wygodnej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do e38 ( przynajmniej dla mnie ) to min 3,5 - to ciezki samochod i potrzeba troche mocy zeby go w rozsadnym czasie rozpedzic

 

przesadzasz, co maja powiedziec wlasiciele innych limuzyn nie bmw :)

 

z silnikami 2.5 albo 3l

 

zgodze sie ze m60 3l to troche malo, bo ten silnik ma dosyc wysoko moment obrotowy i na starcie jest mulowaty w tak ciezkim aucie

 

w manualu to ma gorsze przyspieszenie niz 735v8 w automacie

 

728ia - 9.6s

735ia - 8.2

 

 

735i - 7.6.s (szybciej niz e34 530v8 ktore ma 7.7)

730i - 8.3

730ia - brak danych, podejrzewam ze okolo 9s

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze nie ma co przesadzac- mi moje 3.0 wystarcza w zupelnosci ( chociaz wiadomo ze dobre 4.0 nie jest złe :mrgreen: )

 

moje zdanie jest takie ze do e38 3,0 w automacjie jest za slabe - w manualu jeszcze sobie radzi

 

e34 530 m60 to zupelnie inna bajka - w porownaiu do e32 czy e38 jest duzo zrywniejszy , czuc silnik bardziej - a dane katologowe to czyste cyferki ...

Edytowane przez xsilver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja naprawdę nie narzekam na 3.0 w automacie, można sie doszukiwać braków mocy oczywiście ale przecież e38 to nigdy nie będzie auto do ścigania:/ marcin dobrze zauważył, że brak mocy jest w dolnym zakresie obrotów, natomiast powyżej 4 tyś auto ciągnie już bardzo mocno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.