Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie ! Sprawa dotyczy modelu E46 320d. Jestem troszke zaniepokojony czasem jaki silnik potrzebuje aby osiagnac prawidlowa temperature. Przy obecnej pogodzie aby wskaznik temp. ustawil sie w pozycji pionowej musze pokonac ok. 20km. Po przejechaniu 5km. dzwiga sie zaledwie o 1/5. Jak u WAS wyglada ta sprawa ? Domyslam sie ze mam walniety termostat-mam nadzieje ze sie myle :-) Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje ze zainteresowanie tematem !
Opublikowano

Witam.

Już sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.

Ja potrzebuje w E30 jakiś 3-4 km do pionu, z kolei w e34 już po 2 km mam pion :D

Jak kupiłem e34 to już podczas jazdy do domu zobaczyłem, że jest walnięty termostat, przez całą trasę jechałem jak laczek bo silnik miał ledwo 70 stopni, od wymiany termostatu jest rewelacyjnie :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Właśnie wróciłem z testu ! Jechałem spokojnie, na osiagniecie prawidlowej temp. potrzebowalem przejechania 12km co zajeło mi 13min.

Wiec jak KOLEDZY- Termostat ???

Opublikowano
U mnie podobnie jak u kolegi mazura 4-6 km do właściwej temperatury :!:

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano

panowie, myślę że to zależy od temp. zewnętrznej..

 

teraz jak się cieplej zrobiło u mnie zajmuje to z jakieś 4 km po mieście..

wcześniej przy temp. powiedzmy -5 st. dwa razy dłużej.

Zresztą to jeszcze zależy jak się depta na pedał... przy bardzo spokojnej

jeździe może to trochę dłużej trwać. Dodatkwo jeżeli to była trasa to można aż 12 km przejechać... tak myślę

 

Z drugiej strony termostat to niewielki wydatek.

Opublikowano
Witam Panowie ! Sprawa dotyczy modelu E46 320d. Jestem troszke zaniepokojony czasem jaki silnik potrzebuje aby osiagnac prawidlowa temperature. Przy obecnej pogodzie aby wskaznik temp. ustawil sie w pozycji pionowej musze pokonac ok. 20km. Po przejechaniu 5km. dzwiga sie zaledwie o 1/5. Jak u WAS wyglada ta sprawa ? Domyslam sie ze mam walniety termostat-mam nadzieje ze sie myle :-) Pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje ze zainteresowanie tematem !

 

masz webasto ? w sumi chyba wszystkie D mialy. Sprawa wyglada roznie, np u mnie jest srodek po 5-10km, a u kumpla bardzo szybko wychodzi z zimnej strefy i potem idzie wolniej. Moze ma kolega zepsuty silosnik sterujacy zaluzją albo cos w ten deseń ?

Xdrive

Koder

Opublikowano
Z drugiej strony termostat to niewielki wydatek.

 

Zależy jak dla kogo ... 170 zł za oryginalny to trochę jest :cry2: wiem bo wymieniałem.

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
masz webasto ? w sumi chyba wszystkie D mialy.

 

Wszystkie chyba nie, bynajmniej ja chyba nie mam, chyba że czegoś nie wiem :jawdrop: a może mam :?:

 

Moze ma kolega zepsuty silosnik sterujacy zaluzją albo cos w ten deseń ?

 

Druga sprawa wszystkie 320d to miały :?: bo ja chyba znowu czegoś nie wiem :?: w takim razie po czym poznać :?:

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
Webasto znajdziesz w lewej komorze pod szybą, skrzyneczka z malym napisem Webasto. Od tego cacuszka ogromnie duzo zalezy przy grzaniu autka. Co do zaluzjii to ma raczej kazda, chodzi o zaslone chlodnicy sterowana zaworkiem podcisnienia (takim samym jakim sterowany jest egr i turbo)

Xdrive

Koder

Opublikowano

marek76 - masz otwarty termostat , płyn idzie od razu na duży obieg dlatego powoli się nagrzewa , przy normalnie nagrzewanym silniku idzie w pierwszej fazie małym obiegiem tzn. po bloku , po złapaniu temp. ok.88 st. otwiera się termostat i puszcza go na chłodnicę - powinien cały czas trzymać temp. w okolicy 90 st. nie zależnie od temp. otoczenia / upał - mróz / - graficznie to wygląda tak ( nie patrz na wskazówkę tylko na skalę ) :

 

http://www.nmia.com/~dgnrg/gauge_c.jpg

 

- przy potwartym termostacie powinieneś odczuć na obu wężach jednakową temp. przy prawidłowo działającym górny będzie szybciej nagrzany nią dolny / temp. wyrówna się dopiero po otwarciu termostatu . /

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
jak bedziesz potrzebowal termostatu do 320 d to mam do sprzedaniaw okazjonalnej cenie. 100 % sprawny prawie nowy !!.jak bedziesz zainteresowany to pisz na priv
Opublikowano

Misiek 525i- Dzieki za fachową lekcje, widze ze znasz sie na rzeczy !

A co do Webasta i Zaluzji to mam obydwa te "wynalazki" i sa sprawne :-)

Wymienie termostat i zobacze jaki bedzie efekt- oczywiscie opisze to na forum. Narazie dziekuje Wszystkim za zainteresowanie tematem ! Pozdrawiam....[/b]

Opublikowano

no dobra panowie... ja u siebie ostatnio zauważyłem że przy dłuższym postoju w korku (ruszanie - stop - ruszanie) przez 0,5 godz. i więcej wskazówka przechodzi pion i dochodzi czasem do czerwonego pola, jednak nigdy na nie nie wchodząc (narazie :shock: )... przy mniej ekstremalnych sytuacjach zawsze mam pion. czy to jest prawidłowe??

 

ps. do Ryniu czy musisz kupować oryginał??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teoretycznie temperatura powinna rosnąć bo brakuje chłodzenia wynikającego z przepływu powietrza przez chłodnicę (stoisz w korku a silnik pracuje). Pierwsze co sprawdź to czy włącza ci się wiatrak. Myślę jednak że tak znaczący wzrost temperatury (pod czerwone pole) łączy się z jakąś niesprawnością. Czy takie objawy masz już teraz gdy za oknem jest kilkanaście stopni, czy tylko latem gdy powietrze rozgrzewa się do 30 i więcej?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
ps. do Ryniu czy musisz kupować oryginał??

 

Jak miałem zapłacić 130 zł za podjebke, albo 200 za używke w poznaniu na giełdzie :twisted2: to wolałem kupić oryginalny za 170 :norty:

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
O dobra ta skala. to jest skala od disla? bo sie zastanawialem czemu wskazowka stoi mi tak na prawej stronie pionowej kreski ;p nie pokrywa sie z kreska tylko o minimetr jest wychylona w prawo i z tego co widze 90*Cnie jest w pionie tylko kawalek za a ja wymienilem termostat wlasnie na 92* otwarcia wiec wydaje mi sie ze mam dobrze.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

Ja kupiłem w Poznaniu nowy termostat do tds za jakieś 60 złotych, chodzi już ze dwa lata i spisuje się idealnie.

 

Co do warunków atmosferycznych, owszem wpływają one na czas potrzebny do osiągnięcia odpowiedniej temperatury, jednak u mnie nigdy, nawet w mrozy czas ten nie przekroczył czasu potrzebnego do przebycia 4-5 km (przy bardzo delikatnej jeździe).

 

Wskaźnik nie powinien przekraczać pionu :arrow: sprawdź wentylator bo takie temperatury to zabójstwo dla silnika.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
szwedu - Twoją przygodę z termostatem znamy :wink: - masz wszystko :cool2: ważne jest żeby wskazówka nie dochodziła do tej kreski 100 st. - ciut więcej po tej 90.5 to jest normalka - ta skala też nie jest jakimś dokładnym wzorcem tylko graficznym rozkładem temp. więc sie nie martw - jak jest sprawna pompa cieczy , visko i dobrze odpowietrzony układ nie ma prawa sie ruszać :wink:
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
szwedu - Twoją przygodę z termostatem znamy :wink: - masz wszystko :cool2: ważne jest żeby wskazówka nie dochodziła do tej kreski 100 st. - ciut więcej po tej 90.5 to jest normalka - ta skala też nie jest jakimś dokładnym wzorcem tylko graficznym rozkładem temp. więc sie nie martw - jak jest sprawna pompa cieczy , visko i dobrze odpowietrzony układ nie ma prawa sie ruszać :wink:
No tak jak piszesz. Bylem dzisiaj np. na zlocie takim wroclawskim i troche dostala po gazie bunia a cieplo nawet bylo i nie wskazowka nie zmieniala swojej pozyci, mi chodzi o to ze wskazowka nie jest idealnie w pionie tylko jest o polowe minimetra w prawo od pionu czyli prawie nie widac, tak napisalem to dla zasady bo to nie ma wiekszego znaczenia , moze wskazowke mam lekko krzywa ;]

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

tzn. sytuacja wygląda tak... przy tych temperaturach jak i przy mroźnych dniach po długim postoju w korku wskazówka wychyla się znacznie w prawą stronę...

jazda wygląda tak że załączam 1-szy bieg 5-10 metrów i stop i znowu 1-bieg i stop i wtedy się wskazóweczka wychyla (oczywiście dojeżdżam już na rozgrzanym silniku). W momencie kiedy stoję wskazówka też się zatrzymuje (nie rośnie dalej ale też nie spada). W 95 % sytuacji daje się w miarę normalnie przejechać i wskazówka trzyma pion idealnie. Taka sytuacja zdarzyła mi się może z 5 razy....

W momencie kiedy już jadę powietrze schładza blok i znowu ma pion.

Wiatrak się kręci ale żeby zap.....ał to nie bardzo :cry2:

 

Kurde trochę mam stracha jak przyjdą upalne dni... żebym nie stał jak kierowca łady samary z baniakiem z wodą na poboczu :duh:

 

Co może być?? Visco, czujnik temperatury silnika??

Jakieś wskazówki koledzy??

 

ps. Jak sprawdzić czy wiatraczek działa poprawnie?? Bo że działa to wiem, ale nie wiem czy dobrze :worried:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.