Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szukalem na forum jaki olej do mostu i podobnie jak w ksiazce pisze tylko ze ma byc olej 75w90 ale czy to ma byc syntetyk czy pol to nie wiem. Bo takie oznaczenie maja obydwa wlasnie dzisiaj kupilem olej ale na razie go nie wymieniam bo to jest polsyntetyk. moja beemka to 520i 24v

pozdro

Opublikowano
Heja.Na pewno będzie tam olej przekładniowy ale jaki to nie wiem.Wiem jedno miałem kiedyś ''REKINA''Z 1977r i też chciałem zobaczyć jak ten olej tam wygląda i czy trzeba wymienić,ale po odkręceniu kurka zobaczyłem czysty czerwony olej.Pogadałem z mechanikiem i nie tylko i wszyscy mówili ''zakręć i zapomnij ''Ten olej był tam od nowościbo kupiłem to auto od kolegi on nią jezdził 4 lata i nie wymieniał tego oleju.Ja jezdziłem 3lata i też nie dotykałem mostu.Także teraz nie wiem czy w ogóle tam sie olej wymienia.Teraz mam e36 325tds i nie zamierzam nawet kurka odkręcać.Pozdrawiam
Opublikowano
Wedlug producenta to cyt. "Specjalny olej do przekladni roznicowych" a nie zadne tam byleco!!! Syntetyczny olej i to opracowywany specjalnie dla BMW np. Castrol SAF-XO

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
posluchajcie ja nie jestem laikiem i nie chce eksperymentowac i wiem co mowi producent a tam jest napisane ze syntetyczny to do szpery 75w140 a o normalnym czyli moim to mowi tylko 75w90 i chodzi mi tylko o to jakie laliscie do swoich mostow(polsyntetyki czy syntetyki) i czy jest wszystko ok
Opublikowano
Jeśli jest szpera to 75W140 tylko CASTROL

Dlaczego - "tylko CASTROL" :?:

powinno się przydać

 

UWAGA Nr.oleju na liście nie oznacza jego notowań ani jakości

 

Oleje mineralne ( stara generacja ) do dyfra z ograniczonym poślizgiem ;

1) SHELL - Spirax A 90LS

2) PENZZZOIL - 4096 Gear Oil 80 W 90 Limited Slip

3) MOBIL – Mobillube SHC LS 75 W 90

4) AGIP – Rotra LSX 75W90

5) FUCHS Titan 5 Speed SL

6) TEXACO – Geartex LS 85 W – 90

7) GULF – Western Diff Limit Slip LS 90

8. BP - Energar Limitslip 90

Oleje syntetyczne (nowa generacja ) ;

1) VALVOLINE – Synpower GL – 5 LS

2) QUAKER STATE 4x4 Syntetic Blend Gear Lubricant

3) CASTROL - SAF –XJ 75W - 140

4) BP - Energar SHX – LS

5) STATOIL – Gearway LS WB

6) NESTE - Hypoidi S GL-6

7) MOBIL - Mobillube LS 85W -90

Modyfikatory do oleju mające na celu uszlachetnienie go dla potrzeb dyfra z ograniczonym poślizgiem ( zapewnia zwiększenie lepkości oleju w celu nie dopuszczenia do zatarcia się tarczek blokady ciernej ) :

1) MOPAR – Fluid Gear Lubricant

2) XCELPLUS – Limited Slip Differential Protection

3) FORTE –Differentia En Gear Tetrament 01104

Olej nadające się do uszlachetnienia ;

1) Glimar Hipoglim Syntetic GL – 5 ; 75W - 140

......................................................

Osobiście mam uraz do większości produktów firm Castrol, Bosch, Philips - stosunek cena/jakość :|.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Napisałem,że CASTROL,ale tylko do szpery,źle mnie zrozumiałeś,że wszędzie tylko CASTROL.

Bo tylko CASTROL robi oleję 75W140 który nadaję się do BMW i jest ogólnie dostępny, inne firmy robią ale już np 80w140,85w140. Natomiast do normalnego mostu olej 75w90 robi każda firma.

Opublikowano
Napisałem,że CASTROL,ale tylko do szpery,źle mnie zrozumiałeś

Ok :cool2: w najbliższym czasie będę wymieniał olej w skrzyni i moście ze szperą, dlatego zapytałem - czemu tylko Castrol.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.