Skocz do zawartości

[E36] Jaki model wybrać? Proszę o rady i pomoc...


KajteK E36

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli przymierzam sie do zakupu E36 tylko jeszcze ma dylemat co do tego który model wybrać. Konkretnie interesuja mnie tylko trzy o małych pojemnościach a mianowicie: 316i(1.6l), 318i(1.8l) lub 318is(1.8l) i chciałbym żebyście radzili co było by najlepsze! Chce bawarke o małej pojemności ze wzgledu na opłaty i spalanie poczatkowo myślałem tylko o 316 lecz mówiono mi ze nie ma różnic w spalaniu miedzy 316 a 318, wiem też że w 318 is jest już inny silnik i wiecej koni. Ale coś wicej o różnicach miedzy nimi? Który polecacie? Czy sedan czy coupe to dla mnie bez wiekszej różnicy bo oba sa piekne ale chodzi mi o to jaki silnik bedzie najlepiej mi służył i jest wg was najmniej zwodny. Po za tym jeżeli macie jakieś wskazówki dotyczące zakupu (na co zwracać uwagę przy zakupie) to chetnie poczytam. Dodam że na autko bede miał przenaczone jakieś 7000zł (7500 to max) bo bedzie trzeba roche odłozyć na zarejestrowanie, opłaty idt. Takze też radzcie co za ta cene bedzie najbardziej odpowiednie. Nie jestem specjalistą także siegam po Wasze rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz kupic juz zarejstrowanego to może byc licho kupic cos co nie będzie wymagało wkładu finansowego. było juz pełno na forum o tych silnikach ale coś ci podpowiem, żebys na wstępie wiedział o co biega czytając opisy. silniki 1.6i oraz 1.8i występują w 2 wersjach, M40 i M43 rożnią się tym że: M40 jest na pasku klinowym, a M43 jest na łańcuchu. natomiast 1.8is jest konstrukcją 16 zaworową z 2 wałkami. silniki M40 i M43 są konstrukcjami 8 zaworowymi. najlepszy wydaje się IS. sęk w tym ze lepiej kupic zdrowego 1.6 niż zdechniętego 1.8is.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kadenmpwr za pomoc o takie coś mi chodziło jeżeli ktos może przekazać swoje cenne wskazówki to bardzo prosze... a co miałeś na myśli mówiąc o tym że może być licho kupić coś co nie bedzie wymagało wkładu finansowego? chodzi że za 7500 to już raczej same wymęczone sa na sprzedaż? Radzisz coś droższego? niekoniecznie musi być to już zarejestrowany wózek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy sobie szczerze 7500 zł to nie jest za wiele także nie patrz na to jaki silnik tylko żeby była w jak nalepszym stanie technicznym bo (jak to już wiele razy było poruszane na forum) lepiej kupić 316 w dobrym stanie technicznym niż padniętą 318is gdzie będziesz miał na przykład przetarte siedzenia i takie tam nieprzyjemności. Osobiście zastanowiłbym się nad poszukaniem E30-318is w bardzo dobrym stanie u jakiegoś hitlerowca bo można trafić jeszcze u nich na takie rodzynki. Pozdrawiam

 

Dla przykładu: http://www.mobile.de/SIDKnL9MW93iyQ48NVxVbLsyQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1174508056A1LsearchPublicD1100CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C101B20C118%81%5C-t-vCaMiMkPRQuRDSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100A9D3500H30000000BGND1990CPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=111&id=11111111251283258&

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko tylko że e30 wcale mi sie nie podoba a e36 to kmoje marzenie a widzialem juz po 6000 a za 7000 czy 7500 to juz wiele wiele razy. tylko ze wiadomo nie 96 czy 97 rok ale 91,92 a mi 316 z 92 roku by wystarczyła a nie musze miec 318 czy tym bardziej 318is gdy juz sa droższe i wydaje mi sie ze za 7500 juz kupie 316 no chyba ze sie myle... a napisałem ze interesuje mnie 318 dlatego ze tez nie jest to duza pojemność a mi o to chodzi!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No głownie chodzilo mi w tym temacie o to jakie sa zalety tych silników i wady, osiagi i czy może ktoś z Was sie zawiódł na którymś albo by odradzał z jakiegoś wzgledu... mi odpowiadaja wszystkie trzy a właściwie 1.6 jeszcze bardziej z tego wzglepdu ze najmniejsza pojemność tylko jak kiedys mi ktos doradził ze 318 spala tyle samo co 316 a nawet mnie i ma lepsze osiągi to zacząłem sie zastanawiać... Ktoś z was może potwierdzić ta informacje??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osiągi 1.6 oraz 1.8 są prawie takie same, spalanie też raczej jest porównywalne i różni się góra 0,5 - 1 litrem. ubezpieczenie OC też jest identyczne bo mieszczą się w tej samej stawce. szukaj to co jest najlepiej utrzymane. dowiedz się jeszcze od kiedy były montowane M43 (bo nigdy tego nie zapamiętałem) i szukaj takiego. sporo ludzi narzeka na M40. tylko że znowu jak będzie M40 w dobrym stanie to bierz bo to prosty silniczek i nie powinien stwarzac kłopotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, ja uzytkuje od dwóch lat właśnie 316 m43 czyli na łańcuchu, przy silniku nie robiłem nic poza oczywistymi wymianami oleju i filtrów, jesli chodzo o dynamikę to jak na 1,6 i 1300kg wagi mozna zcierpieć, spalanie w dużej mieże zalezy od stylu jazdy, delikatne operowanie gazem zaprocentuje całkiem miłym wynikiem przy dytrybutorze, uwież można zejść do 6 litrów na trasie, jednak wymaga to trochę poświęcenia, miasto to 8-10 litrów, natomiast pełne wykozystywanie potencjału silnika powoduje drastyczny wzrost apetytu auta, koszty eksploatacyjne całkiem przyzwoite dzięki dobrym zamiennikom. Ja polecam m43, nowsza i mniej awaryjna konstrukcja silnika, ale w cenie 7500pl, będzie ciężko znależc coś w przyzwoitym stanie. Gratuluje wyboru i powodzenia w poszukiwaniach :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to m43 produkuja od 93 roku ale moge sie mylic... w sumie wolał bym m43 ale predzej sie zdazaja roczniki 91,92 duzo tansze i pewnie taki bedzie mi dane kupić... A propo eksploatacji to drogie sa czesci do takiego autka? A co do spalania to do 6 litrów cieżko bedzie zejść bo myśle o instalacji gazowej a to juz z tego co wiem ok 12l w mieście...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że 7500 to trochę mało - fakt, że da się coś kupić za tyle nie oznacza, że to dobry pomysł. Do E36 bym podchodził z min 10k - chyba, że w założeniu ma się szereg napraw - to z tych 7k i tak się 10 zrobi.

 

Silniki - 1.8iS to raczej w coupe - a tu już totalnie za mało gotówki. Zostaje szukać 1.6 albo 1.8 - silnik M43 to od 93 roku zdaje się, a od 94 już chyba tylko M43 były.

 

Różnica pomiędzy 1.6 a 1.8 jest na korzyść 1.8, bo spalanie w sumie to samo, a jednak 1.8 ma większą moc.

 

Spalanie jest (w 1.8) takie sobie - raczej poniżej 9 po mieście się nie zejdzie (chyba, że ktoś jeździ poza korkami) - średnio trzeba 10l liczyć, bo kto z nas jeździ jak 60-latek :lol: Trasa już lepiej - 7-8 litrów (i to z klimą i przeciętnie więcej jak te 90). Szczerze mówiąc nie zauważyłem dużej różnicy w spalaniu jak się bardziej depta - może o litr...

 

M43 jest w porównaniu do M40 mało awaryjny.

 

Moc... to zależy jak na to patrzeć - od 1.8 można by więcej oczekiwać, bo jest jak 1.5 w obecnych samochodach, 1.6 jest jeszcze spokojniejszy.

 

 

Ale za 7k to się myśli o zadbanej E30, a nie E36... Chociaż może coś z początków produkcji - ale M40...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie to ok 10 koła bede miał tylko ze poszukuje tak za 7500 bo trzeba poźniej przerejstrować na siebie opłaty porobić i pewnie coś sie znajdzie do wymiany... a ile kosztuja opłaty OC na 316 i 318?? i jakie zniżki macie przy tych oplatach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem to jak wsiadam do poloneza mojego kumpla:):):) Że o maluchu nie wspomne! Na codzien jeżdże astra I 1.6 w benzynie i niby wystarczająca ale chce sie przesiąść na bmw e36-to autko jest poprostu piekne! Macie jeszczejakieś wskazówki dla mnie co do kupna bejcy?? Może ktoś napisze mi co było do wymiany zaraz po zakupie 316 lub 318? Trzeba wkońcu na czymś sie skupić przy sprawdzaniu auta za nim sie je kupi a jak narazie nie słyszałem żadnych konkretnych mankamentów na które miałbym zwróćić uwage... No chyba że te auta sa niezawodne:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i gratuluje wyboru marki i modelu :8)

 

Ja na Twoim miejscu postarałbym się jednak znaleźć 1,6 lub 1,8 z silnikiem M43 (na łańcuchu) - nawet, jeśli będzie to wymagać dołożenia kasy.

Pomijając to, że w M40 trzeba uważać na pasek, to jeszcze możesz mieć kłopoty z rozrządem - mój brat przerabiał to w E30 z takim silnikiem - jeżeli słychać ciągłe cykanie/klekotanie, to jest duże ryzyko, że się w 1.000pln z naprawą nie zmieścisz...

Ja bym celował w 318 M43, ale tak jak pisali koledzy wcześniej: ważniejsze, żebyś trafił nie zmęczony egzemplarz, nawet gdyby to miał być 316 ;)

Niestety, obawiam się, że za Twoją kasę będziesz musiał mieć sporo szczęścia, żeby coś takiego znaleźć - życzę, żeby się udało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany - ja zapłaciłem sporo, a już zmieniłem:

- wszystkie płyny i oleje jakie są w samochodzie

- termostat

- tulejki w zawieszeniu

- sprzęgło (chyba na wyrost - choć docisk średnio wyglądał)

 

W tej chwili stoi w warsztacie i konserwowany jest drążek zmiany biegów - znaczy cięgna i takie tam - bo ciężko chodził - przez to właśnie wymieniałem sprzęgło, bo myślałem, że nie wysprzęgla.

 

Chyba powinienem jeszcze nagrzewnicę zmienić, bo zdaje się jest nieszczelna.

 

 

Widzisz ile tego, a dałem za samochód znacznie więcej niż ty planujesz. Co prawda mój był trochę zaniedbany (choć i tak nie jest źle jak na pierwszy samochód kupowany przeze mnie), ale mało kto wymienia części w samochodzie, który ma sprzedać. Najdroższe oczywiście było sprzęgło, a potem zawieszenie (bo geometrię też wypada zrobić po zakupie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą kase dostaniesz raczej tylko 316 i to z poczatku produkcji a tu juz ciezko o dobry stan...

 

Ja dałem jeszcze 50% wiecej za 95r. Silnik oczywiscie M44.

 

Przez poł roku jazdy i 10tys km wymieniłem:

 

- wszystkie płyny i filtry(to zaraz na początku, zaraz znów mnie czeka olej)

- termostat

- osłona tylnego przegubu

- tuleje tylnego zawieszenia

- tarcze + klocki tył(to juz wiedzialem przy zakupie)

- zakuwanie przewodów od wspomagania(polwoli uciekał płyn)

- mam jeszcze do wymiany kilka zimeringów(np. na wyjscu wału ze skrzyni)

 

I to własciwie wszystko. Auto spisuje sie bez najmniejszego problemu. Nigdy nie odmówiło posłuszeństwa...

Podstawa to naleźć zadbany egzemplarz, od razu usuwać wszelkie usterki i w pore robić przeglądy. Sam zakup auta to nie problem. Trzeba tez miec pieniazki na jego utrzymanie...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za cenne rady i nie ukrywam ze mam duze watpliwosci co do tego czy kupic e36 czy jednak poszukac czegoś innego tanszego bo fakt faktem jeżeli kupie za 7500 poznie zarejstruje wymienie co mam wymienic (badz braknie na wymienienie wszystkich czesci to troche bedzie lipa). Właściwie to zastanawiam sie na Golfem III (było by taniej) tylko ze każdy kto ma BMW jak pytam co wybrac to mówią ze Golfem sie jeździ jak maluchem w porównaniu do bejcy i odradzaja:) Chyba czas pokaże jakie auto mam kupic:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.