Skocz do zawartości

problem z e30 zerknijcie i doradzcie cos


pawciobmw

Rekomendowane odpowiedzi

juz od jakiego czasu moje e30 1,6 m40 dziwnie sie dlawi przy zmianie biegu tak jak by mu brakowalo paliwa lub cos w tym stylu.troche nie rowno pracuje na wolnych obrotach a pali jak 2,5 bo na 13 nawet 14 litrach w miescie ledwo a raczej zadko zrobie 100km zazwyczaj kolo 90 a w trasie spada do min 8,5.po chwilowym zdlawieniu co pisalem wczesniej zaczyna normalnie jechac. kiedys stracil wonne obroty ale po chwili zaczal dzialac.podejrzewam ze to przeplywka ale co wy o tym sadzicie??????

kupilem przeplywke ale okazalo sie ze inna mimo ze koles od ktorego kupilem zapewnial ze to z identycznego silnika byly tam moze dwa rodzaje przeplywomierzy????? roznica byla taka ze moj mial 60mm srednicy ten jego 70mm. dajcie jakas rde bo nie chce sie pchac w zbedne koszty a pewnie wiecie ze czesci do BMW nie sa tanie hehe.pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. No może to być przpływ., ale też np. filtr paliwa.

Co do spalania jest wiele kontrowersyjnych tematów, ale Twoje spalanie nie jest takie straszne, nie przesadzaj.

Wiadomo że jak Ci się dławi to pewnie mocniej po gazie ciśniesz, ale naprawde spalanie jest prawie ok.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde ja mam podobne problemy.... silnik ten sam :?

 

w mieście spalanie to samo :duh: , za to na trasie schodzę nawet do 6 L :mrgreen:

 

i też nie wiem co jej dolega, 14 L to za dużo jak na 1.6i (tak myślę), chociaż robię odcinki do roboty 5km i powrót.

 

Z drugiej strony pakiet filtrów wymieniony, świece, olej.....

W kręgu moich podejrzeń jest jeszcze:

1. sonda, a właściwie jej grzałka

2. zatkany przewód powrotny paliwa (bardzo prawdopodobne)

 

Więcej nie potrafiłem wymyslić... Może ktoś miał podobny przypadek.

 

Aha jeszcze jedno... przepływkę mam raczej sprawną bo podczas pracy silnika po odłączeniu następuje zdławienie i silnik chodzi dalej już w trybie awaryjnym (chyba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe w trasie 6+ l, ale przy stałej prędkości (sprawdziłem), ale jak wyprzedzasz, zwalaniasz, przyspieszasz to 7,5-8l jest normą.

W mieście, jak jade stałą prędkością, spokojnie, to mi pokazuje (ekonomizer) 9-10l, ale jak wciszniesz choć lekko gaz to już 14l, jak przyspieszasz ostro to sie robi 18-20l.

Wiadomo, jest spalanie chwilowe (za przykłd podaje swój ekonomizer), ale żeby zmieścić się w 10-11l/100km w mieście, trzeba się naprawde postarać.

Dlatego zakładam sekwencje :wink:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesz, to chyba nie chodzi o M40 tylko ogólnie o BMW, one po prostu pala więcej. Może sie naraże niektórym forumowiczom, ale też byłem zaskoczony po kupnie swojego. Uczestniczyłem już w kilku spornych tematach co do spalania i duża większości pisze o takim spalaniu.

Silniki długo sie grzeją, bo witrak chodzi cały czas. Co jeszcze może na to wpływać nie wiem, ale nie ma co narzekać, wiadomo nie jest to spalanie Hondy (one słyna z niskiego spalania) ani Diesla, ale BMW odrabiają prowadzeniem i klimatem :wink:

Jak jeżdzisz dużo, bądż często na krutkich odcinkach to może pomyśl o gazie. W gre wchodzą oczywiście tylko dobre instalacje, wtedy możesz cieszyć sie jazdą za DUŻO mniejszą kase.

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dławi sie benzyną to raczej dostaje jej za dużo. też mam ten model e30 z 90 roku i nie narzekam na mieście pali mi ok. 10-11 l teraz załozyłem gaz i nie ma różnicy na spalaniu za to jest poteżna na cenie gazu a benzyny wychodze jakies 30% do przodu:P czy ktoś będfzie jechał do torunia 28 kwietnia na majówkę bmw?? pozdrawiam:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos pytal czy na gazie jezdze tak ze odpowiadam mowiac nie nie ten samochod nigdy gazu nie widzial. ma zmieniony kazdy mozliwy filltr, wszystkie podstawowe uszczelki plyny, olej, swiece.spalanie mowicie ze nie jest zle no ale kiedys mi mniej troszke palil na 13-14 litrach on spokojnie robil troszke ponad 100 km w miescie a teraz ciesze sie jak dojdzie do 100 i nie ma zasady czy jest mroz czy nie. ma skoki w spalaniu czyli cos go boli no i to denerwujace dlawienie co to moze byc????? powiedzcie mi jeszcze jak zamontuje ta przeplyke z wiekszym otworem ktora podobno jest od identycznego silnika to bedzie to mialo jakis wplyw na jego prace czy otwor nie jest istotny?????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Spalanie powyżej 12 litrów przy silniku 1,6 świadczy wg mnie o jakiejś usterce albo o MEGA katowaniu.

Mam 1,8 i spalanie 10 góra 11 litrów w mieście (Poznań-centrum) przy dynamicznej jeździe (czasem do odcinki) nie stanowi problemu.

Za to w trasie nigdy nie spada poniżej 9-10 :norty:

 

Sprawdź wtryski i reduktor ciśnienia + wężyk zwrotu paliwa.

 

Najprostsza metoda zbadania zwrotu paliwa -> ściągamy wężyk z reduktora i dmuchamy słuchając jednocześnie czy słychać jakieś odgłosy z baku, robiłem już to wiele razy. :norty:

 

Wymień też filtry : paliwa i powietrza.

Sonda też może przyczyniać się do takiego spalania.

 

A co do wolnych obrotów to sprawdź silniczek krokowy, może wystarczy jego wyczyszczenie aby równo chodził na biegu jałowym.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może napiszę banały ale przyczyną nadmiernego zuzycia paliwa może być:

 

- niskie ciśnienie w oponach,

- zła geometria,

- szerokie, kiepskiej jakości opony,

- zapchany katalizator,

- uszkodzona sonda,

- zużyte świece,

 

- "blokujace się hamulce" (tłoczki),

- wyciek paliwa,

- itd.

 

Do tego wszystkiego jak koledzy wcześniej napisali niskie temperatury i krotkie przebiegi, na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do przeplywomierzy,to byly z numerami 201 i 203 na KONCU

Srednica wylotu roznila sie w przypadku silnika 1,8,gdzie guma byla przejsciowka z 60 na 70 bodajze.

Dlawinie przy zmianie biegow,moze byc spowodowane zlym ustawieniem lub uszkodzeniem czujnika polozenia przepustnicy /oczywiscie przepustnica musi byc zamknieta po odpuszczeniu gazu/.

Co do spalania,to moja pali w miescie miedzy 8 a 9l,ale ja wlozylem jakas

nietypowa sonde,gdzie tylko kolory kabli sie zgadzaja :P Ale chodzi fajnie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po miescie palila mi ok 10 ,11 l.

Kiedys bylem na volumenie i facet przywiozl worek sond uzywanych.wybralem sobie jedna ,ktora mi sie wydawala malo uzywana

i trafilem.W ogole wydaje mi sie,ze wszystkie 1 v sondy pracujace w innych samochodach o silniku i1,6, 1,4 powinny pasowac do m 40.

poniewaz nie dokonywalem innych zmain ,wiec przypuszczam,ze to ta sonda ma wplyw na spalanie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywka co byla u mnie miala koncówkę 201 a ta co mi przesłał koles na koncu bylo 213. dzis zamontowalem ja (ta z koncówką 213) i testuje jak bedzie ze spalaniem ale dlawienie nie ustalo. bez wzgledu na ktorej przeplywce auto sie dlawi nie jest to za kazdym razem jak zmieniam bieg tylko głownie z 1 na 2 i zadziej z 2 na 3 a dalej juz jest ok i dlawienie wystepuje tez gdy puszcze gaz samochod zwolni i dodaje ponownie jak jest na niskich obrotach. zdusi sie szarpnie i jedzie normalnie a kiedys tego nie bylo. wystarczy ze zmienie biegi przy wyzszych obrotach i nie dlawi sie.nie rowno tez na obu przeplywkach pracuje na wolnych obrotach.mecze sie tak juz pare miesiecy i nie wiem co jest.swiece filtry wszystko nowe.dzieki chlopaki ze staracie sie pomoc pare waszych porad wykozystam głownie te z przpustnica a jak usune usterke to dam wam znac co bylo aby ktos mial pomoc w razie podobnego problemu.

 

 

P.S. nie katuje samochodu jak wspomnial tam wczesniej jeden z kolegow hehehe to nie tego wina to duze spalnie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że po zmianie przepływki zresetowałeś komputer,bo w innym wypadku ma zapisame stare błedy i złą mapę paliwową,a wogóle panowowie może by tak się podpiąć pod kompa?Bo to może byc wszystko,umierająca pompa paliwa,złe odczyty tps,uszkodzona sonda lub czujnik temperatury a nawet UWAGA!!! szwankujące połączenie z czujnikiem położenia wału-u mnie właśnie to poodowało duszenie się auta,strzały w dolot,właśnie mulenie po dodaniu gazu,czujnik wymieniłem i też nie od razu było lepiej ,resecik kompa i :dance: mulenie ustąpiło.Więc zresetuj kompa,pojeździj jak dalej bedzie nie tak to na zczytanie błedów i sprawa rozwiązana,pozdrawiam
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o takie spalanie w 1.6 m40, to jak dla mnie jest za wysokie. U mnie ostatnio coś się zwaliło i na trasie zacząl ciągnąć 10-11l, w mieście ok 13, a to w porównaniu do wcześniejszego spalania (7,5-8/trasie i 10-11/miasto) jest dużą różnicą. Ale jestem przed wymianą oleju, filtrów, oraz świec. Pozatym jeszcze uszczelka pokrywy zaworów mi się spiepszyła i cieknie olej, i mam jakiś wyciek ze zbiornika płynu chłodzącego(to akurat chyba nie ma większego wpływu:)). Najpierw zrobie to wszystko i zobacze co będzie ze spalaniem, jak nic sie nie zmieni to później dalej poprowadze śledztwo:) Do listy pożeraczy paliwa dodam jeszcze jedno, dość oczywiste - kiepski, tani tłumik końcowy :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o takie spalanie w 1.6 m40, to jak dla mnie jest za wysokie. U mnie ostatnio coś się zwaliło i na trasie zacząl ciągnąć 10-11l, w mieście ok 13, a to w porównaniu do wcześniejszego spalania (7,5-8/trasie i 10-11/miasto) jest dużą różnicą. Ale jestem przed wymianą oleju, filtrów, oraz świec. Pozatym jeszcze uszczelka pokrywy zaworów mi się spiepszyła i cieknie olej, i mam jakiś wyciek ze zbiornika płynu chłodzącego(to akurat chyba nie ma większego wpływu:)). Najpierw zrobie to wszystko i zobacze co będzie ze spalaniem, jak nic sie nie zmieni to później dalej poprowadze śledztwo:) Do listy pożeraczy paliwa dodam jeszcze jedno, dość oczywiste - kiepski, tani tłumik końcowy :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem wam ze zmiana przeplywki to byl nie wypal auto nadal chodzilo lipnie i zadnej poprawy. tomcio_e36 mowisz o zrestartowaniu komputera, czy to wystarczy tylko odlaczyc akumulator czy jest jakas dodatkowa procedura na taki manewr???????????? nie mam juz glowy do tego auta. mowicie tez o komipe aby go podpiac u mnie w Janowie jest kilka stacji ale wiem ze nie czaja jak je obslugiwac wiec nic mi to nie da, jedyne co mi saprawdza to glosnosc wydechu hehehehehe i to nie wiem czy dobrze.bede wam zdawal relacje z postepu napraw mojego bmw i moze ktos znajdzie w tym jakas pomoc dla siebie a poki co to bede wdzieczny za kazda informacje ktora moze pomoc. pozdrawiam wszystkich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.