Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam !!! Kupilem niedawno BMW 525 tds 97 rok przebieg 235 tys, i wymienilem olej i mam pytanko po 3 tys km juz swieca mi tylko 4 kreski jak u Was jest czy to jest normalne, ile najlepiej powinno sie przejechac od wymiany do wymiany ??? Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To całkiem normalne.ponieważ te lampki gasną różnie od 2200 km do nawet 3000.Zgasła ci jedna lampka,czyli zostały jeszcze 4.Czyli wymiana po jakichś 15000 czyli ok.Słyszałem taką wersje że gaśnięcie tych lampek jest różne i zależne od stylu jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.moja bunia to 530d.Jezdze glownie autostradami i ostatnia zielona zgasla mi po ok 17OOOtys.pozdro

 

z tymi milionami kilometrow to przesadziles :)

 

u mnie niedawno zgasla lampka, tak, ze zostala jedna zielona, przebieg na oleju 17 tys. km, zaczalem sie martwic, ze te lampki cos nie dzialaja, kilka jeszcze mi zostalo do zgasniecia...

 

ja jezdze wlasciwie tylko w weekendy, jak jade, to jade min. 250 km; tam gdzie w PL mozna pojechac, to nie oszczedzam ON :twisted:

 

mysle, ze na czestotliwosc gasniecia lampek wplyw ma m.in. to jak czesto silnik pracuje niedogrzany, u mnie zdarza sie to rzadko

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Prędkość gaśnięcia lampek zależy od temperatury oraz prędkości obrotowej silnika.

Jeżeli silnik jest non stop niedogrzany to lampki zgasną 2 x szybciej

Jeżeli silnik jest non stop na wysokich obrotach to lampki gasną 1,5 x szybciej

 

Jeżeli będziecie jechać z non stop niedogrzanym silnikiem i wyłącznie na wyskokich obrotach to lampki będą gasnąć 2,5 raza szybciej, jest to oczywiście nierealne. Jadąc po trasie, nawet dosyć szybko, silnik będzie dogrzany i raczej nie będziemy jechać na wysokich obrotach więc lampki nie będą gasły szybciej.

Opublikowano
Prędkość gaśnięcia lampek zależy od temperatury oraz prędkości obrotowej silnika.

Skąd takie informacje? O ile mi wiadomo, komputer w e39 bierze jedynie pod uwagę jeden jedyny parametr: ilość skonsumowanego paliwa. Gdzieś w ukrytych testach OBC można nawet samemu wyświetlić ile litrow tego paliwa zostalo skonsumowane od ostatniego zresetowania.

 

Jest to jednak bardzo sprytna estymacja, ponieważ np. jazda na zimnym silniku = zwiększone zużycie paliwa; jazda na wysokich obrotach = zwiększone zużycie paliwa; jazda w mieście = zwiększone zużycie paliwa. Tak więc jazda w takich warunkach spodowuje, że będzie mniej kkm od wymiany do wymiany.

 

FYI, ja osobiście zmieniam co 10 tys. km.

Opublikowano
no to teraz zadanie dla tych ktorzy zmieniaja wlasnie olej i kasuja inspekcje :) przy kazdym tankowaniu zapisywac ile sie zatankowalo litrow :) bedziemy wszyscy widzieli czy to faktycznie od przepalonego paliwa zalezy

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.